Beste UB'ers,
Op dit moment heb ik nog een goeie oude HP5510 all-in-one staan. Ik denk dat dit beestje inmiddels een jaartje of 8 a 10 oud is ongeveer. Hij print nog steeds maar ik zit toch stilaan te denken om deze te schenken aan mijn ouders (die een scanner willen en een printer) en voor mezelf eens een nieuwe te kopen. Op dit moment is de printer aangesloten op mijn NAS zodat ik van overal kan printen zonder met kabels te prutsen... Altijd handig! Echter zou ik nu graag meteen een netwerkpoort hebben. Dit heeft voor mij vermoedelijk meer opties:
- ik kan de printer meteen aan de switch hangen, terwijl de nas in de berging verder draait (zonder de printer daar te moeten zetten)
- direct scannen naar mail of bestand
Concreet ben ik op zoek naar een printer met de volgende eigenschappen:
- kleurenprinter/scanner/copy
- ingebouwde fax (er worden hier nog altijd faxen verstuurd, jawel! (via ATA))
- netwerkaansluiting (wifi mag, maar UTP is een must)
- bluetooth, picturebridge, kleurenschermen, ... niet nodig maar als het er op zit...so be it.
- scannen van documenten naar e-mailadres of direct naar pc/nas
Merk printer maakt me niet zoveel uit...
Jullie ideeën?
Nieuwe printer...wie maakt mee de keuze?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Enige reden waarom dat in één toestel moet zitten ?krisken schreef:- kleurenprinter/scanner/copy
- ingebouwde fax (er worden hier nog altijd faxen verstuurd, jawel! (via ATA))
- netwerkaansluiting (wifi mag, maar UTP is een must)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb nog een HP L7590 staan, deze is vervangen door de Officejet Pro nu, door HP...
Officejet pro printers zijn geniaal. Vebruikt bijna geen inkt, waardoor het heel erg goedkoop is. heeft ook fax, netwerkaansluiting, scan,...
Officejet pro printers zijn geniaal. Vebruikt bijna geen inkt, waardoor het heel erg goedkoop is. heeft ook fax, netwerkaansluiting, scan,...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
+1. Heb zelf de 3180 en zeer tevreden van. Prijs viel zeer goed mee. Gekocht bij Vandenborre (was even goedkoop als online) al zie ik deze CLX-modellen niet meer op hun site.axs schreef:Zeer tevreden hier met mijn Samsung CLX-3185FN.
Voor toner een echt koopje gedaan via printabout.nl.
-
- Moderator
- Contacteer:
Not really...Kenw00t schreef:Een HP5510... dan is elke nieuwe sowieso sneller
Soit, heb je een voorkeur voor laser, inkjet, LED, ... ?
Vooral omdat ik alles-in-één wel handig vind, en het neemt minder plaats in beslag. 1 toestel buiten 3 maakt een groot verschil.r2504 schreef:Enige reden waarom dat in één toestel moet zitten ?
Zeker in stroomverbruik.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Die HP Officejet heeft men mij ook aangeraden. Met name de 8600 (http://www.laptopshop.be/product/168896 ... n-one.html) voor € 269,95. Echter de HP8600+ (die direct kan scannen naar mail en recto-verso kan printen (altijd handig!) kost niet zoveel meer : € 319,95 (http://www.printershop.be/product/16888 ... n-one.html).
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op zich altijd tevreden geweest van HP Inkjet printers ware het dat ik eigenlijk zo weinig en onregelmatig print dat m'n cartridges regelmatig droog stonden. Enkele jaren geleden heb ik dan ook m'n oude inkjet vervangen door een Brother kleuren laser (die gewoon in het netwerk hangt) tot m'n grote voldoening.krisken schreef:Die HP Officejet heeft men mij ook aangeraden.
M'n scanner was ook reeds vervangen wegens driver support problemen voor Windows 7 destijds.
-
- Moderator
- Contacteer:
Misschien goed om te weten naar anderen, maar hier word er vrij vaak geprint (minimaal 4 A4'tjes per week vanaf de pc en 1 fax per week). Dus droogstaan doen ze hopelijk niet te snel dan. Al komt dit mij wel bekend voor van vroeger!
Laatst gewijzigd door krisken 12 jun 2013, 20:23, in totaal 1 gewijzigd.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Minimaal A4'tjes? Hoeveel zijn dat er dan?
Soit, ik print ook niet veel en ben die uitgedroogde inkjets meer dan beu. Ben nu aan het uitkijken naar een kleurenledprinter van Brother (LED is hetzelfde principe als laser), ook een multi met netwerk indien mogelijk. Wat ik op Amazon lees is dat je bij Brother via een verborgen menu de tellers van de toners kan resetten, om zo toch elke druppel er nog uit te persen . Liever dat dan die fabrikanten die u halfvolle cartridges laten weggooien.
Soit, ik print ook niet veel en ben die uitgedroogde inkjets meer dan beu. Ben nu aan het uitkijken naar een kleurenledprinter van Brother (LED is hetzelfde principe als laser), ook een multi met netwerk indien mogelijk. Wat ik op Amazon lees is dat je bij Brother via een verborgen menu de tellers van de toners kan resetten, om zo toch elke druppel er nog uit te persen . Liever dat dan die fabrikanten die u halfvolle cartridges laten weggooien.
-
- Moderator
- Contacteer:
Oooops
Bericht aangepast 4 a4'tje per week minimum
Bericht aangepast 4 a4'tje per week minimum
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Zijn er dan laser printers die weigeren te printen als ze zelf vinden dat de toner op is ?Kenw00t schreef:Liever dat dan die fabrikanten die u halfvolle cartridges laten weggooien.
Mijn Samsung zaagt al een tijdje dat mijn geel leeg is (o.a. met rode aan/uit LED) maar ik kan dat gewoon negeren en verder blijven printen tot ik zelf zie dat het geel effectief leeg is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb een Officejet 7500A, kan bovendien A3 printen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- Kenw00t
- Elite Poster
Het is zelfs zo erg (geweest?) dat sommige printers weigerden een zwart/wit blad af te drukken als de zwarte toner nog vol was, maar bijvoorbeeld het geel bijna leeg. Als die dingen tegenwoordig minder restrictief zijn, dan zoveel te beter, maar het blijft uitkijken geblazen bij wat je in huis haalt.Tomby schreef:Zijn er dan laser printers die weigeren te printen als ze zelf vinden dat de toner op is ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Binnen een maand of 2-3 moet ik ook nieuwe printer hebben wegens verhuis. Heb iets gelijkaardig nodig. Ik heb enkele maanden geleden al eens gezocht en ik kwam uit op de epson WF-3540DTWF maar die kan wel niet scannen naar mail. Je moet appart software installeren op je PC wil je kunnen scannen naar je PC. Je kunt wel scannen naar een SD card.krisken schreef:Die HP Officejet heeft men mij ook aangeraden. Met name de 8600 (http://www.laptopshop.be/product/168896 ... n-one.html) voor € 269,95. Echter de HP8600+ (die direct kan scannen naar mail en recto-verso kan printen (altijd handig!) kost niet zoveel meer : € 319,95 (http://www.printershop.be/product/16888 ... n-one.html).
Zeker dat de HP8600+ kan scannen naar mail? Hoe werkt dit dan? Is dit te configureren op het toestel zelf op moet je software installeren?
Reden van mij vragen: ik zou ook graag een printer kopen die lang kan meegaan waardoor niet beschikbare drivers voor een bebaald OS toch wel reëel is. Natuurlijk kan de vraag gesteld worden of dit de meerprijs waard is. Scannen naar USB of smart card is misschien voldoende.
PS: als je een inktjet koopt is het misschien ook interessant of er hervulbare patronen leverbaar zijn.
- Kenw00t
- Elite Poster
Beide modellen zijn bij de buren toch al direct € 100,- goedkoper, en zelfs bij de shops waar ik al meermaals besteld heb:krisken schreef:Die HP Officejet heeft men mij ook aangeraden. Met name de 8600 (http://www.laptopshop.be/product/168896 ... n-one.html) voor € 269,95. Echter de HP8600+ (die direct kan scannen naar mail en recto-verso kan printen (altijd handig!) kost niet zoveel meer : € 319,95 (http://www.printershop.be/product/16888 ... n-one.html).
HP8600 voor € 164,90: https://www.4launch.nl/shop/product/132 ... n/tweakers
HP8600 Plus voor € 230,73: http://azerty.nl/producten/product_deta ... kopi-.html
Hier het Brother-equivalent op basis van LED:
http://www.brother.be/g3.cfm/s_page/575 ... MFC9140CDN
Schrik niet van de prijs, want de ook deze keer kunnen de buren deze voordeliger leveren (€ 256,99 ipv € 499): https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-139487
Extra's: dubbelzijdig printen, Brother iPrint&Scan app, AirPrint & Google Cloud Print, Box, DropBox, Evernote, Facebook, Flickr, Google Drive, Picasa & SkyDrive. Handig als een printer die apps-integratie op zichzelf aankan, zonder dat je zelf die integratie moet voorzien op een 'dedicated' PC.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Een goeie printer ? bestaat niet naar mijn mening.... en daar bedoel ik dan vooral mee-> koop de goedkoopste uit de reeks, de duurdere zijn even snel kapot en kosten dus alleen maar meer als je alles in rekening brengt.
Nu 5 pagina's per week = nog geen 500 pagina's per jaar -> tussen de 10€ -35€ per jaar aan (zwarte)inkt.
Daarvoor kan je dus geen duurdere printer kopen en hoef je dus mi niet naar een printer gaan zoeken die extra goedkoop afdrukt (breakeven zit ergens tussen de 10-20 tanks)
Heb je nog de keuze tussen inktjet en lazer... persoonlijk hoef ik geen inktjet meer ook al is die pakken goedkoper per pagina/aankoopprijs.
Het gemak van poeder ipv inkt wil ik gewoon nooit meer missen.
Dus 1) inktjet : de goedkoopste printer die aan je eisen voldoet pixma mx5**
of 2) laserjet : ik heb een voorliefde voor xerox, makkelijk in gebruik, de 3rd party toners werken ook goed en schappelijke prijs als je de promo's afwacht.
HP ben ik helemaal niet tevreden over, ik zie hier veel uitval met hp lazerjets. Brother-> duurder maar degelijker (een tip als je 500 pagina's per week drukt ipv per jaar)
Samsung ? Geen goede ervaring met hun helpdesk/reparatie service.
Nu 5 pagina's per week = nog geen 500 pagina's per jaar -> tussen de 10€ -35€ per jaar aan (zwarte)inkt.
Daarvoor kan je dus geen duurdere printer kopen en hoef je dus mi niet naar een printer gaan zoeken die extra goedkoop afdrukt (breakeven zit ergens tussen de 10-20 tanks)
Heb je nog de keuze tussen inktjet en lazer... persoonlijk hoef ik geen inktjet meer ook al is die pakken goedkoper per pagina/aankoopprijs.
Het gemak van poeder ipv inkt wil ik gewoon nooit meer missen.
Dus 1) inktjet : de goedkoopste printer die aan je eisen voldoet pixma mx5**
of 2) laserjet : ik heb een voorliefde voor xerox, makkelijk in gebruik, de 3rd party toners werken ook goed en schappelijke prijs als je de promo's afwacht.
HP ben ik helemaal niet tevreden over, ik zie hier veel uitval met hp lazerjets. Brother-> duurder maar degelijker (een tip als je 500 pagina's per week drukt ipv per jaar)
Samsung ? Geen goede ervaring met hun helpdesk/reparatie service.