Teletekst

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik stel aan die Teletekst enige tekortkomingen vast nl: de subpagina's kan ik niet vastzetten en zelfs bepaalde subpagina's kan ik niet raadplegen.
Het stomste is dat ik verplicht ben om de teletekst van de decoder te gebruiken en dat het niet mogelijk is via de TV-toestel te doen daar bij Telenet wel het geval is.
Aangezien er nog kabelaansluiting aanwezig is, kan ik gelukkig wel teletekst nemen via de TV en zo vallen die nadelen weg.

PS: ik ben in het bezit van een V4-decoder.
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Het feit dat het niet lukt via je tv toestel zelf is omdat je bij Belgacom geen analoog signaal krijgt zoals bij Telenet. Maar enkel een digitaal. Het is inderdaad jammer dat sommige functies zoals het on hold zetten van pagina's niet werkt. Maar anderzijds vrees ook dat teletekst geen lang leven meer beschoren is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat dit niet lukt via mijn TV heeft met analoog of digitaal niks te maken, want zelfs bij digitale TV van Telenet lukt het wel om teletekst te nemen via mijn TV hetzij met de Digibox/Digicorder hetzij via de ingebouwde DVB-C tuner.
Ik denk eerder dat Belgacom het teletekst signaal niet doorgeeft naar mijn TV-toestel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

apestaart schreef:want zelfs bij digitale TV van Telenet lukt het wel om teletekst te nemen via mijn TV
Maar niet als hij aangesloten is via HDMI (zoals bij Belgacom).
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

apestaart schreef:Dat dit niet lukt via mijn TV heeft met analoog of digitaal niks te maken, want zelfs bij digitale TV van Telenet lukt het wel om teletekst te nemen via mijn TV hetzij met de Digibox/Digicorder hetzij via de ingebouwde DVB-C tuner.
Ik denk eerder dat Belgacom het teletekst signaal niet doorgeeft naar mijn TV-toestel.

Dat klopt, het teletekst signaal word ontvangen op de decoder, niet op de TV, reden dat het bij telenet wel nog lukt is omdat er nog een analoog signaal van decoder naar TV loopt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”