hallo iedereen,
Ik heb momenteel als aansluiting een modem docsis 3.0 met ingebouwd wifi ...
Vanuit daar zijn 2 computers bedraad verbonden, 1 digitale tv, en 1 10/100 Netgear switch.
Vanuit die switch heb ik een utp kabel naar mijn tv ( samsung smart led tv) , en een utp aansluiting naar mijn PS3.
Nu het probleem is dat ik een tekort heb aan lanes voor een port forwarding te doen op Mijn Telenet.
Alles staat vol voor port forwarding, en ik zou er nog moeten uitvoeren.
Kan ik eventueel mijn internetkabel van mijn computer aansluiten op een poort van die switch, zodanig dat ik geen port forwarding meer hoef te doen.
Of moet ik aanvraag doen voor een modem only? en zo via de switch alles verbinden?
mvg
Oplossing Modem Only of aansluting op Switch?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat maakt niets uit. Port forwarding heeft niets te maken met op welke (fysieke) "poort" een PC aangesloten is.Soete01 schreef:Kan ik eventueel mijn internetkabel van mijn computer aansluiten op een poort van die switch, zodanig dat ik geen port forwarding meer hoef te doen.
Het LAN adres van jouw PC zal hetzelfde blijven, of je die nu rechtstreeks op de combi-router aansluit, of via een switch.
Met een modem-only + switch krijgt iedere PC een publiek IP adres. Dan heb je geen port-forwarding meer nodig.Soete01 schreef:Of moet ik aanvraag doen voor een modem only? en zo via de switch alles verbinden?
Met een modem-only + eigen router heb je waarschijnlijk meer mogelijkheden dan met de TN router, maar het zou me wel sterk verwonderen dat je tegenaan de portforwarding limiet aanloopt van de TN router?
Je hebt 2 PC's, 1 smart TV en één PS3, wat eigenlijk een zéér klein netwerkje is.
Wat is eigenlijk jouw probleem? Welke ports wil je waar naartoe forwarden?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Je hebt via "mijn telenet" inderdaad 10 lijnen om portforwarding te doen, eens deze opgebruikt vraag ik me ook af wat je verder kan/moet doen.... Eens bellen naar Telenet ? benieuwd naar hun antwoord !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727

*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb gebeld naar Telenet.
Hun antwoord was dat ik een Technieker kon laten komen voor een modem only te laten plaatsen, dit tegen de prijs van €85.
Het probleem is dat de technieker blijkbaar nog kan zeggen, dat het niet de moeite is voor een modem only te plaatsen...
2de oplossing is een router kopen, en die dan gebruiken zodat je oneindig port forwarding kan toepassen.
het stomme is wel dat ik niks van wifi gebruik, het is hier allemaal via utp kabel.
Wat zou ik doen een router of nog trg bellen en een technieker laten komen?
Hun antwoord was dat ik een Technieker kon laten komen voor een modem only te laten plaatsen, dit tegen de prijs van €85.
Het probleem is dat de technieker blijkbaar nog kan zeggen, dat het niet de moeite is voor een modem only te plaatsen...
2de oplossing is een router kopen, en die dan gebruiken zodat je oneindig port forwarding kan toepassen.
het stomme is wel dat ik niks van wifi gebruik, het is hier allemaal via utp kabel.
Wat zou ik doen een router of nog trg bellen en een technieker laten komen?
-
- Moderator
Naar hoeveel PC's wil je die portforwarding doen?Soete01 schreef:Ik heb een port forwarding voor Steam, Black ops II, nu zou ik nog een aantal moeten toevoegen voor Origin en FIFA 13, ...
Als dat voor het grootste deel naar dezelfde PC is, kan je deze dan niet gewoon in DMZ plaatsten?
Dan heb je de 10 lijnen vrij voor nog enkele bijkomende regels
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
ik heb mijn intern ip adres al eens op DMZ geplaatst , en dit gaf hetzelfde effect bij FIFA 13.
Ik had nog steeds haperingen , en dit waren lag spikes geen fps drops.
Want in offline mode heb ik hier geen last van.
het is dus bedoeld voor 1 vaste pc.
is volgende opstelling dan mogelijk?
Modem/wifi telenet-kabeltje naar router-vanuit die router 2 computers bedraad, en 1 digirecorder ???
Of moet ik op die poorten van mijn router een switch aansluiten, en zo een decoder aansluiten?
Want in offline mode heb ik hier geen last van.
het is dus bedoeld voor 1 vaste pc.
is volgende opstelling dan mogelijk?
Modem/wifi telenet-kabeltje naar router-vanuit die router 2 computers bedraad, en 1 digirecorder ???
Of moet ik op die poorten van mijn router een switch aansluiten, en zo een decoder aansluiten?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar dat ga je niet oplossen met een modem-only.Soete01 schreef:Ik had nog steeds haperingen , en dit waren lag spikes geen fps drops.
Een TN decoder mag je nooit achter een router hangen (met uitzondering de combi modem/router van TN zelf).Soete01 schreef:Modem/wifi telenet-kabeltje naar router-vanuit die router 2 computers bedraad, en 1 digirecorder ???
-
- Moderator
Jij hebt volgens mij dus duidelijk géén portforwarding probleem.Soete01 schreef:ik heb mijn intern ip adres al eens op DMZ geplaatst , en dit gaf hetzelfde effect bij FIFA 13.
Als je die éné PC, die je wil gebruiken voor je games, in DMZ zet, dan hoef je geen poorten meer te fowarden, want dan zijn alle poorten automtaisch geforward naar die éne PC (tenzij door een andere client in gebruik).
Kan je eens iets duidelijker en uitgebreider vertellen wat je bedoeltSoete01 schreef:is volgende opstelling dan mogelijk?
- - modem/wifi telenet: je bedoelt dus de Telenet homegateway (wireless kabelmodem/router combi)
- naar router: je bedoelt een eigen router?
- de digicorder mag nooit aangesloten worden achter een eigen router.
- een eigen router achter de Telenet combi heeft geen zin en zal je probleem niet oplossen.
- als je een modem-only hebt, moet je een switch gebruiken, om de digicorder op aan te sluiten, en hierop ook je eigen router.
Je kan perfect met een modem only en de juiste router (Linksys e4200 v1 met Tomato firmware) de digicorder op de router hangen en interactief gebruiken. Met bovenstaande oplossing ga je gewoon een LAN poort als WAN poort definiëren. Dus geen extra switch nodig.
Werkt perfect.
Cheerio,
Sjekke
[
Post made via mobile device ]
Werkt perfect.
Cheerio,
Sjekke
[

-
- Deel van't meubilair
Compleet de verkeerde reden om een modem only te vragen... trouwens voor die 75 euro dat het je kost koop je zelfs een managed switch.Sjekke schreef:Je kan perfect met een modem only en de juiste router (Linksys e4200 v1 met Tomato firmware) de digicorder op de router hangen en interactief gebruiken. Met bovenstaande oplossing ga je gewoon een LAN poort als WAN poort definiëren. Dus geen extra switch nodig.
Uit de thread is het trouwens al duidelijk gebleken dat het probleem noch bij de port forwarding zit, noch bij de combi modem/router.
Dat is dan jou mening. Maar ik wil hier gewoon zeggen dat je geen extra switch nodig hebt EN dat Tomato firmware nog veel meer kan dan gewoon routen, ik gebruik ook de VPN functie. Trouwens ik ga upgraden naar 802.11ac binnenkort. Allemaal zaken die een homegateway niet kan.
Ieder zijn ding, maar voor mij is dit de juiste keuze (vooral dan omdat de jouwe niet onderbouwd is
)
Cheerio,
Sjekkie
[
Post made via mobile device ]
Ieder zijn ding, maar voor mij is dit de juiste keuze (vooral dan omdat de jouwe niet onderbouwd is

Cheerio,
Sjekkie
[

-
- Moderator
Dit is misschien de beste oplossing voor jou, maar eigenlijk off-topic
Over de keuze modem-only versus combi modem/router lopen hier al genoeg topics.
Als je de start topic eens wil nalezen, dan ga je ook zien dat het probleem van de TS niet de modem/router is.
Jouw voorgestelde oplossing zal de topic starter dus niet helpen (en geld kosten) ....
Over de keuze modem-only versus combi modem/router lopen hier al genoeg topics.
Als je de start topic eens wil nalezen, dan ga je ook zien dat het probleem van de TS niet de modem/router is.
Jouw voorgestelde oplossing zal de topic starter dus niet helpen (en geld kosten) ....
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Denk dat je dan eens beter door de topics gaat moeten spitten. Dit is inderdaad al meerdere keren aangehaald. Wat jij hebt opgebouwd is, technisch gezien, een leuk stukje. Helaas is niet iedereen even technisch aangelegd en kan dus niet iedereen dergelijke oplossing beheren of werkende krijgen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Het draaien van alternatieve firmware (wat enkel mogelijk is op bepaalde routers) en hiermee de interne switch herconfigureren staat vermoedelijk al in 50 andere topics besproken.Sjekke schreef:In geen enkele andere discussie hier op het forum komt deze oplossing naar boven.
Feit blijft dat het in dit geval naast de kwestie is.