Hoe ver staat edpnet met de fiberverbinding in uw regio

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vandaag de volgende nieuwsbrief ontvangen per e-mail:
Beste klant

Het is nu een maand geleden dat edpnet een laatste netwerkpanne had voor uw regio. Vier pannes sinds oktober vorig jaar, was voor u en voor ons een zeer pijnlijk gegeven.

Wij willen duidelijk en open met onze klanten communiceren. Met deze email willen wij u op de hoogte te houden van de vorderingen in het voorzien van ons eigen stuk fiber in uw regio zodat dergelijke pannes in de toekomst vermeden kunnen worden.

De oplevering van zo een eigen stuk fiber (of glasvezel) onder de grond in een stadscentrum is een werk van lange adem. Je moet verschillende leveranciers aanspreken, goedkeuringen krijgen en vergunningen aanvragen bij openbare diensten.

Wij hadden gehoopt eind mei/begin juni de aangevraagde fiber operationeel te kunnen maken. Helaas laat de definitieve oplevering op zich wachten tot vermoedelijk midden juli. Wij hebben de voortgang van de werken kort opgevolgd. De redenen van de vertraging zijn de volgende:

- De vergunning om een finale koppeling te maken met onze fiber is in behandeling bij de openbare diensten van Stad Gent. Maar dit verloopt stroef. De reden: er is net een volledige nieuwe bestrating aangelegd op de plaats waar edpnet opnieuw graafwerken aanvraagt.
- Aanhoudend slecht weer tijdens de afgelopen maand mei, heeft sowieso voor een tweetal weken vertraging gezorgd.

U wordt verder op de hoogte gehouden. Wij streven naar een oplevering midden juli. U mag er zeker van zijn dat wij de nodige druk zetten bij de verschillende betrokken instanties om alles tot een goed einde te brengen.

Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groeten
Voor edpnet

Joachim Slabbaert, Chief Operations Officer

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Heb ook deze mail gehad, dacht eerst dat er ftth ging komen. Dacht al van dit klopt niet :lol:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik dacht hetzelfde...mag nu een gat gaan dichtmaken in mijn plafond :( Sprong er bijna door :(

Telefonie = EDPnet + OVH
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hmm ik ben dus niet de eerste die bijna van mijn stoel vloog :cry:

Wel jammer van België, overal in de buurlanden zit glas in de grond en blijft het er maar bijkomen, hier niks...
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Nieuwe bestrating... het voetpad neem ik aan? En zelfs dan is een vierkante meter toch genoeg om die naar de andere kant te blazen? Of ziet ik dit verkeerd (ik zit niet in die branche)?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Geen idee langs welke weg ze Gent "binnen komen" maar Gent zit momenteel inderdaad vol met werken aan de straten (bvb héél de sterre ligt open, één van de belangrijkste knooppunten van Gent).

EDIT
http://www.gent.be/eCache/THE/1/35/658. ... DU4OQ.html

Telefonie = EDPnet + OVH
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”