FritzBox 7360 international met nieuwste FW. Gigaset C610H telefoon/handset die op het DECT-basisstation van Fritz is gekoppeld voor in- en uitgaande telefoongesprekken.
DECT Eco geactiveerd: zodra telefoneren inactief is gaat DECT uit (geen DECT straling, geen DECT stroomverbruik), en de Gigaset C610H (die Fritz DECT Eco ondersteunt) geeft dit ook aan met het "sluimerconnectie"-icoon. Tot zover alles ok.
Als ik gebeld word op mijn klassieke analoge POTS nummer (Belgacom) wordt Fritz DECT wakker en vervolgens de Gigaset ook, en is er geen probleem (het duurt iets langer eer de beltoon overgaat, dus je correspondent moet iets langer wachten voor je kan opnemen). Als ik gebeld word op mijn VOIP lijn (van OVH) wordt Fritz ook wakker en vervolgens de Gigaset, maar dan gaat het mis: de bel gaat één maal over en dan valt de verbinding uit, de oproep aannemen lukt niet (!), en ik blijf dus achter met een "gemiste oproep". Gebeld worden op mijn VOIP lijn via DECT lukt helaas alleen als de DECT Eco modus wordt uitgezet. Nog iemand die ervaring? Volgens AVM kan dit probleem voorkomen als de kwaliteit van het DECT signaal gestoord is (bijv. door andere straling), en is de enige oplossing de DECT Eco uit te zetten. Raar is dan wel dat een inkomend gesprek op POTS wel goed via DECT Eco modus wordt afgehandeld, en een inkomend gesprek richting VOIP lijn niet?
Fritz DECT Eco en inkomende oproepen op VOIP nummer
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer