FritzBox 7360 push service test

Plaats reactie
fj_antwerpen
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 apr 2013, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

FritzBox 7360 international met de nieuwste firmware.
Tot heel kort geleden met ADSL2+ internet van EDPnet. Het duurde toen ook even eer ik de push service aan de praat kreeg, maar uiteindelijk lukte het wel.
Met onder Account Information , bij E-mail address: [email protected] , bij Password: mijnmailpass , bij E-mail user name: NIETS (blanco) , bij SMTP server: relay.edpnet.be , plus SSL aangevinkt, en onder de tab Advanced Settings ook 2x [email protected].
Zo werkte het perfect, zowel voor het dagelijkse verslag als voor onmiddellijke meldingen gemiste oproepen.

Sinds een paar dagen met dezelfde Fritz op VDSL2 van Belgacom. Alles gesmeerd behalve... de push service.
Geprobeerd met zowel mijn skynetgegevens als gmailgegevens en afzender/bestemmeling-mix van beide, in alle mogelijke denkbare varianten qua naam, poorten (25, 487), al dan niet SSL, met en zonder paswoord, etc etc, maar het wil maar niet lukken: de test blijft eeuwig lopen en er wordt niks verstuurd (behalve een melding gemiste oproep!). Overigens zijn de gekozen smtp servers van skynet en gmail (natuurlijk) wel perfect bereikbaar, wat ik ook met telnet en smptp prober heb getest (en gewoon dor te mailen), dus het ligt lijkt me eerder aan hoe Fritz met die smtp's praat? Of heb ik ergens iets heel stoms over het hoofd gezien?
Iemand nog suggesties om die problemen met de FritzBox push service opgelost te krijgen, met name als skynet en/of gmail worden gebruikt? Wie heeft het wel werkend, en hoe?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fj_antwerpen schreef:Met onder Account Information , bij E-mail address: [email protected] , bij Password: mijnmailpass , bij E-mail user name: NIETS (blanco) , bij SMTP server: relay.edpnet.be , plus SSL aangevinkt, en onder de tab Advanced Settings ook 2x [email protected].

Ik ben bij Belgacom, en de push mails werken perfect
Account Information:
- bij e-mail adres: mijn e-mail adres
- paswoord: leeg
- e-mail user name: FritzBox Philippe
- bij SMTP server: relay.skynet.be
- SSL aangevinkt
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik ben bij edpnet (sinds een 2 tal maanden, daarvoor Belgacom) en laat de push service versturen via gmail:

email address: [email protected]
password: uw gmail paswoord

email username: [email protected]
smtp server: smtp.gmail.com:587

en " This server supports a secure connection (SSL)" vervolgens aanvinken.

Works like a charm since 2011 of zo :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
fj_antwerpen
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 apr 2013, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor beide reacties, ik ga ze allebei uittesten, en kom dan terug met feedback in/na het weekend. Kan het zijn dat de push (ook) in jullie geval toch werkt, maar "Test push service" in het configuratiemenu om de een of andere reden eeuwig blijft malen zonder succes?
Ik laat Fritz elke nacht een reconnect doen tussen 2:00 en 3:00 uur, dus hopelijk zie ik morgenochtend met de eerste van deze suggesties al een push mail verschijnen. Afgelopen nacht leverde de Fritz-forced reconnect curieus genoeg géén nieuw IP adres op, wél een nieuwe IP sessie - gecheckt in Fritz ("connected since 31.05.2013, 02:10, Belgacom, IP address:..." en dan hetzelfde adres als 24 uur eerder toegekend!), én gecheckt in de Belgacom sessiehistoriek! De Fritz pusht alleen IP gerelateerde mail als dat IP effectief wijzigt, dus kon ik vandaag niet zien of mijn laatst geprobeerde push settings werkten...
T.a.v. Philippe: als geen poort bij de SMTP setting wordt ingevuld gebruikt Fritz standaard poort 25 (dat verklaart waarom je geen paswoord ingeeft), maar waarom dan toch SSL aanvinken? Ik heb relay.skynet.be ook geprobeerd met poort 587, plus paswoord, plus username, plus SSL (zoals in mijn Thunderbird mailapp, waar het werkt), maar dat leverde bij Fritz geen resultaat op - d.w.z. de test bleef hangen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fj_antwerpen schreef:T.a.v. Philippe: als geen poort bij de SMTP setting wordt ingevuld gebruikt Fritz standaard poort 25 (dat verklaart waarom je geen paswoord ingeeft), maar waarom dan toch SSL aanvinken?

Goede vraag, ik heb gewoon opgegeven wat er bij mij staat, en het werkt al jaren (wekelijkse push mail op maandag morgen).
Never touch a running system :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fj_antwerpen
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 apr 2013, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nog 's getest met zowel Skynet als Gmail volgens bovenstaande aanwijzingen.
In beide gevallen nog altijd een testknop die eeuwig blijft testen, ook géén periodieke push mail (ingesteld op dagelijks, dit is telkens om middernacht), maar wel (!) de per-gebeurtenis push, met name voor gemiste oproepen, die met beide instellingen effectief werkt.

Aan de SMTP en andere mail-instellingen ligt het dus niet. Aan de interne klok ligt het ook niet want dagelijks iets na 2 uur 's nachts wordt de forced reconnect keurig uitgevoerd.
Wat is er dan nog veranderd sinds de periodieke push niet meer werkt, terwijl hij dat vroeger wel deed? Behalve dat ik van internetprovider ben veranderd: ik had twee DECT handsets onder telefoon devices staan, en daarvan heb ik de eerste (die door Fritz intern nummer **610 was toegekend) verwijderd, zodat er nog slechts één overblijft (met intern nummer **611, waar ik niks meer aan kan veranderen!).
Mijn hypothese: de eerste en/of de tweede wijziging is niet zonder "restafval" doorgevoerd, en dat zorgt voor een stop in het compileren van gegevens die Fritz in het push testresultaat én in de periodieke push wil neerzetten.
Waarom die hypothese? Ik las elders (op het forum van xs4all.nl) dat iemand met hetzelfde probleem er maar op één manier van af is geraakt: factory reset en alles weer van nul af configureren... Dat moet je dus blijkbaar sowieso ook als je een telefoon device verwijdert en de interne nummering weer vanaf **610 wil laten aansluiten (zie hoger)...
Binnenkort verdwijnt mijn klassieke vaste lijn uit de configuratie, en na bovenstaande ervaringen vrees ik dat op dat moment een factory reset sowieso nodig zal zijn, want Fritz heeft niet graag dat je manueel aan zijn vaak cryptische en angstvallig toegedekte instellingen prutst, bijv. om mogelijke restconflicten weg te halen...
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Ik meen me te herinneren dat ik - ten tijde van de laatste firmwareupdate- een ietwat gelijkaardig probleem had. Denk dat ik hier in dit forum er ook gewag van heb gemaakt. (of ik heb er Philippe privé mee gestalked :) )

Power afhalen van modem, en weer herstarten lostte het probleem toen op. Misschien helpt dit bij jou ook? 't Was alsof er ergens iets in het geheugen bleef hangen...
fj_antwerpen
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 apr 2013, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Herstarten van de FritzBox (stekker uit, 20sec wachten, stekker weer in) heeft het probleem opgelost, bedankt! :-)

In de eerdere draad waarnaar verwezen wordt is sprake van een full reset:

[quote="tdemeyer"]Ondertussen - lang leve de sneeuw en het verplichte thuiswerken :) - de tijd gevonden om een full reset te doen, waarna ik alles opnieuw heb ingevoerd. En ja hoor.. push mail doet het (weer).

Een full reset was dus niet nodig, gewoon herstarten volstond.
negRib
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jun 2013, 13:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Inderdaad, een reboot hier zorgde ook ervoor dat het probleem verdwenen is.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”