Duo sim - enkel gebruik ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik ben op zoek naar een oplossing met 2 sim kaarten voor 1 GSM nummer (één abonnement) waarbij het ONMOGELIJK is om beide sim kaarten gelijktijdig te gebruiken.
Kan dit voor grote bedrijven of privé?
Ik weet dat dit bij Proximus mogelijk is. Weet iemand of dit mogelijk is bij Mobistar?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

http://business.mobistar.be/go/nl/cma/t ... en/duo.cfm => google "mobistar dual sim" :)

mogelijk is het wel, maar ik snap nog steeds het echte nut er niet van (al zal het voor sommige zaken zeker wel nut hebben)

bij mobistar is het wel beide gelijk bereikbaar... maar dat kan je vast ook laten uitschakelen?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ja, dat weet ik. Ik weet dat je bij Mobistar een duo sim kunt bestellen.
Maar met hun duo sim kan je wél gelijktijdig bellen, en dat wil ik nu nét niet.
Wat ik wil (en wat bij Proximus wel kan) : als beide GSM toestellen ingeschakeld zijn, kan er maar één werken. M.a.w. je moet één toestel uitzetten.
Volgens Mobistar zou dit dus niet kunnen onder deze vorm.

Het klinkt misschien raar, maar het is onder deze vorm wel degelijk nuttig.

Ik heb een GSM en abonnement van de werkgever, een simpel ding waarmee je alleen maar kan bellen. Privé had ik graag een eigen smartphone gewild met ditzelfde nummer. Ik wil mijn eigen dure smartphone niet in barre omstandigheden tijdens het werk gebruiken, en ik wil ook niet elke dag de sim eruit halen en in de andere steken. Daar zijn die GSM toestellen niet voor gemaakt, dat gaat niet lang meegaan.
De werkgever laat een duo sim niet toe omdat dan de 2de GSM door iemand anders gebruikt kan worden, wat eigenlijk niet de bedoeling is.
Dat was zo'n beetje de 'waarom'.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Wat voor smartphone heb je?
Mensen in de bouw hebben inderdaad meestal 2 gsm's en 2 nummers omdat die smartphones anders teveel afzien. Een andere optie is om een smartphone te kopen in 'bouwvakkersuitvoering' zoals de Galaxy Xcover 2. Als je die dan ook nog eens in een deftige case stopt volstaat 1 gsm/simkaart perfect.

Het is echter afhankelijk in welke omstandigheden je natuurlijk meestal werkt: nat/droog, zijn uw handen veel vuil, ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik wil graag een iPhone, en ik wil het houden bij één nummer, vandaar...
Deze wil ik absoluut niet tijdens het werk gebruiken. Hij is niet alleen onderhevig aan allerlei barre omstandigheden, maar ook aan risico op diefstal. Dat wil ik allemaal vermijden.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”