Ervaringen Belgium-gsm.com

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Is er iemand hier op het forum die ervaringen heeft met de webshop Belgium-gsm.com of kan nagaan of de aanbieder betrouwbaar is? De site kan je terugvinden op volgende URL:http://nl.belgium-gsm.com/. Ik heb het bedrijf proberen te googelen zonder al te veel resultaat, daarom dat ik hier raad kom vragen.

Het is een bedrijf dat gevestigd is in Luik en gsm's verkoopt aan zowel particulieren als professionelen.
Het enige mij opvalt aan de site is dat alles in het Nederlands geschreven is, buiten de algemene voorwaarden. Deze zijn in het Frans geschreven. Als is dat voor mij geen probleem :-)

Alvast bedankt!
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met die winkel.

Nu het BTW nummer schijnt te bestaan, het is wel een éénmansbedrijf.
http://www.unizo.be/uwzaakleiden/graydo ... =844576921

Daardoor kan je helaas geen jaarrekeningen opzoeken..
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik vind het feit dat het een 0844x btw nr is en de copyright vanaf 2007 wel een beetje vaag...
want btw nummers tellen - voor zover ik weet - toch ook omhoog? en 844 is toch zeker geen 6j oud btw nummer.

edit: domein bestaat ook niet sinds 2007, maar wel al sinds 2009:

Code: Selecteer alles

Updated Date: 03-jan-2013
   Creation Date: 15-feb-2009
   Expiration Date: 15-feb-2014
edit 2: en ik vergelijk de prijs van 1 telefoon, de htc one, en zie dat het eigenlijk een verwaarloosbaar verschil is tegenover bv coolblue.
dan zou ik toch voor coolblue kiezen :)
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

@Deepin je hebt gelijk

Dat btw nummer is geregistreerd op 1/4/2012
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... mExact=ALL
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Het lijkt er inderdaad ook op dat hun hoofdkantoor in Luik nog niet zo lang open is. Via Google Streetview krijg je een oud handelspand besmeurd met graffiti te zien. Nu foto's van Google Streetview kunnen wel oud zijn, maar 6 jaar lijkt wel lang.
Misschien zijn ze ooit herstart onder een nieuwe naam, de vraag is dan waarom?..

Adres: Rue de la Rainette 50B, Luik
Splitter schreef: edit 2: en ik vergelijk de prijs van 1 telefoon, de htc one, en zie dat het eigenlijk een verwaarloosbaar verschil is tegenover bv coolblue.
dan zou ik toch voor coolblue kiezen :)
Voor de HTC one wel, maar ik ben op zoek naar de LG Optimus G en dan is er wel een prijsverschil van 71 euro (529-449(+9 euro verzending)). Moest het prijsverschil maar de helft zijn geweest, had ik wel voor Coolblue gekozen hoor :-)
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Toeval of niet vandaag LG Optimus G te koop voor 400 euro bij Ibood:

http://be-nl.forum.ibood.com/34573-lg_o ... chnologie/
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Net gezien, en mijn bestelling geplaatst :-D
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Ondertussen heb ik toch ook over heel wat negatieve ervaringen met iBood gelezen, dus ben nu aan het twijfelen om de bestelling nog te annuleren.

Zijn er nog meer mensen op dit forum met negatieve (of positieve) ervaringen met de aftersales van iBood? Zelf heb ik al meerdere goedkopere producten bij hun besteld en altijd werd alles op tijd geleverd, maar met hun aftersales afdeling heb ik nog nooit te maken gehad.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Nog nooit probs gehad mrt iBood. Maar ik vermoed dat je altijd direct bij de fabrikant terecht kan?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Ik heb daarover met LG contact gehad en omdat zij werken met carry in garantie, is het normaal de bedoeling om het toestel via de winkel te laten versturen naar het repair centre. Enkel als de winkel moeilijk doet zou je rechtstreeks het toestel kunnen opsturen naar hun repair centre in Nederland. Ik weet wel niet of het goed is de winkel (ibood) te omzeilen.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Een eenmanszaak heeft helemaal geen BTW nummer nodig of verplicht...
Zelfs een BVBA of NV heeft dat niet nodig. Zolang je niets verkoopt waar BTW op toepassing is, is het ook niet nodig (bv een zelfstandig verzekeraar).

Aan de andere kant, een eenmanszaak is wel een risico als je rare dingen wil gaan doen, je privé is niet beschermd.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb daar vorig jaar een Alcatel Dual sim aangekocht.
Na een week was m'n pakje bij de post , bruine doos met krantepapier erin , bij opendoen zat de verkeerde alcatel erin.
Na contact met de verkoper moest ik de imei doorgeven , daar zag hij dat deze idd verkeer geleverd was .
Dus moest pakket terugsturen naar een ander adres dan het site adres.
Na een week ontving ik m'n juiste gsm.
dus avontuur was wel goed afgelopen bij mij.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dus vermoedelijk heeft hij zelf geen stock maar wordt alles direct bij u geleverd op afroep van hem.
Want anders zou hij weten wat hij had opgestuurd.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”