Probleem Amerikaanse sites?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Gast

Zijn er nog mensen die momenteel niet of heel traag op Amerikaanse sites geraken? Bij sites die gehost zijn in Europa heb ik geen problemen, integendeel, die vliegen erop, zelfs met mijn A2F verbinding.

Misschien een probleem met een backbone?
biebabelouba

ik ondervind geen problemen om sites uit de Vs op te roepen. Het gaat iets trager maar dat verschil is miniem horen.
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Ze zijn momenteel bij A2F aan het prutsen, moet allemaal weer werken zodadelijk ze, download is wel weer super

Jim
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Zelfde probleem hier... Meeste sites in US niet of slechts met veel geduld bereikbaar. Enorm veel time-outs bij een traceroute.

Userbase daarentegen (toch ook gehost in US dacht ik?) werkt wel probleemloos.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

der is een dns probleem er zijn hierover al verschillende topics
de pispaal <<
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Mr.Cide schreef:der is een dns probleem er zijn hierover al verschillende topics


Volgens Herman en de statuspagina zouden deze problemen opgelost zijn.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

het is een raar probleem, sommigen kunnen geen belgische sites openen, anderen geen buitenlandse

ub staat idd in de us
Laatst gewijzigd door Sensei Zeon op 02 mei 2004, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Neo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2004, 00:59

Waarschijnlijk dat de virus W32.Sasser een chaos aan het verrichten is in de U.S.
Mijn wireless laptop in de DMZ was deze nacht om de 30 minuten aan het rebooten.

Nu is mijn adsl2fit lijn snel maar je hebt geen toegang tot de meeste sites.
Een aanrader nu is http://www.kinepolis.be/ om wat trailers te bekijken :P .
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Neo schreef:Waarschijnlijk dat de virus W32.Sasser een chaos aan het verrichten is in de U.S. :P .

Dat zit er idd dik in :roll:
Afbeelding
Gast

Blue-Sky schreef:
Neo schreef:Waarschijnlijk dat de virus W32.Sasser een chaos aan het verrichten is in de U.S. :P .

Dat zit er idd dik in :roll:


Don't think so... Heb zonet een aantal sites getest op Telenet, en geen probleem. Met a2f is het huilen met de pet op.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik geraak maar niet op google of MSN
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
biebabelouba

google is hier ook een probleem (onbereikbaar), msn was wel veel trager dan normaal, maar ik kreeg hem na 15 seconden te zien.
Gast

Dat is natuurlijk ook een manier om bandbreedte te bekomen. De toegang tot de meest bezochte sites killen. Vandaar dat de meeste A2F gebruikers terug optimale snelheid hebben :P
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Overduidelijk den DNS ergens, er zijn sites die zeer goed laden, maar zijn ook sites bij die nog gemaakt moeten worden. (naar analogie met ...:) ). Hopelijk snel beterschap. Userbase komt er blijkbaar altijd wel door (ietsje trager dan normaal).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

The_Borg schreef:Overduidelijk den DNS ergens, er zijn sites die zeer goed laden, maar zijn ook sites bij die nog gemaakt moeten worden. (naar analogie met ...:) ). Hopelijk snel beterschap. Userbase komt er blijkbaar altijd wel door (ietsje trager dan normaal).


Google werkt soms, soms niet... Geraak helemaal niet op Microsoft of Winupdate... Hotmail werkt extreem traag en bbc is niet bereikbaar

Bij een simpel DNS-probleem zou een site toch ofwel wel, ofwel niet bereikbaar zijn? En niet, zoals nu, soms wel of soms niet... Of vergis ik mij?

Maar goed, volgens a2f zijn alle problemen opgelost, dus waar zouden we ons zorgen over maken
HyperT
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2004, 11:36

DNS resolution werkt naar behoren, daar zit hem het probleem waarschijnlijk niet... wel is in de loop van de namiddag even een probje geweest met DNS maar da's al lang van de baan

surfen daarentegen... pff zelfs status.adsl2fit.be komt er niet door ; enkel ub werkt
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2564 kbit/s or 321 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Mon May 3 2004 at 01:38:53 UTC+0200

Jammer genoeg kan ik bijna geen enkele US site bezoeken :(
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Problemen zijn net opgelost bij mij. Ik kan terug aan beide dns'sen .11 en .12. De snelheid dropt wel terwijl ik erop zit te kijken (meer en meer autoreconnects denk ik)

FYI Message op de statuspage:

3/05/2004 9:29:34 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network - closed

3/05/2004 9:29:18 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network


Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
vince

t'Mooie leven is al voorbij :p

dns'n geen probleem meer, maar de downloadspeed is alweer gedropped tot 10 Kb/sec.

Enfin khad nie anders verwacht met die amateurs uit Antwerpen :p
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

3/05/2004 9:29:34 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network - closed

3/05/2004 9:29:18 General outage on ATM-network due to maintenance on Scarlet-network


De outage heeft dus slechts 16 seconden geduurd??? :P
Wat is het nut van een statuspagina als deze pas nadien, wanneer er geen probleem meer is, wordt ingevuld?
Kurt

Het wordt erger met de minuut
zelf een group van msn bezoeken crasht van de snelheid
We worden ferm gelepeld in alle maten,
bedriegers dat zijn het geworden, of dat waren ze al
Lang leve november dan kan ik contract op zeggen
Als ik de grote vakantie moet doorkomen met deze snelheid, wordt dat een chaos...
max thread is 4b/s goed bezig

Kurt
A2F Internet met Grenzen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ach,

Ik had besloten om niet meer te reageren op A2F threads, maar dit kon ik nu echt niet laten schieten ...

Waar haal jij het nu zo vandaan om zo te reageren kurt ? Dat je kwaad bent, dat snap ik nog, maar niet zoals je nu reageert .. hen bedriegers noemen terwijl je nog niet snapt wat het probleem is. OK, je kan reageren, het interesseert me niet, er is een probleem en zij moeten dat oplossen. Daar heb je 100% gelijk in, maar laat het hen dan oplossen i.p.v. hen uit te maken e.d. Daar help jij NIEMAND mee.

En als jij na alle berichten nog altijd denkt dat webvisie dit allemaal moedwillig doet om jou/ons te pesten of dat dit probleem bij hen ligt, think again ...

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Kurt

Sasuke,

ewel wanneer zullen ze dan opgelost zijn,
ik kan bijna geen enkele site meer openen,
en als ik bel nemen ze niet op

Ok, mijn vorige post was mss overdreven maar dat was niet mijn bedoeling als dat zo overgekomen was,
maar ik had net gebeld, en ze namen weeral niet op.

Ik weet het niet meer, we zullen maar afwachten zeker
maar ik heb er geen hoop meer in

Mvg Kurt
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Gelijk wat je ook zegt,

ik heb op dit moment nog geduld en wacht af ivm de problemen

maar het feit dat ze de telefoon niet oppakken op een 0903 nummer is ronduit schandalig.. dat is per poging 1.1 euro van de mensen hun rekening, waarvan de helft in hunne zak komt,

en gelijk wat ze al dan niet aan de problemen kunnen doen, dit is geen manier van werken, ze moeten maar altijd dezelfde uitleg geven aan iedereen
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

goos schreef:Gelijk wat je ook zegt,

ik heb op dit moment nog geduld en wacht af ivm de problemen

maar het feit dat ze de telefoon niet oppakken op een 0903 nummer is ronduit schandalig.. dat is per poging 1.1 euro van de mensen hun rekening, waarvan de helft in hunne zak komt,

en gelijk wat ze al dan niet aan de problemen kunnen doen, dit is geen manier van werken, ze moeten maar altijd dezelfde uitleg geven aan iedereen


Ik zou idd niet graag in hun plaats willen zijn.
Altijd maar dezelfde uitleg, telkens opnieuw en opnieuw.
Kunde u voorstellen dat die op het einde van de dag een beetje doordraaien......
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Seal schreef:Altijd maar dezelfde uitleg, telkens opnieuw en opnieuw.
Kunde u voorstellen dat die op het einde van de dag een beetje doordraaien......


Zou makkelijk op te lossen zijn met een duidelijke, up-to-date statuspagina. Nu worden problemen vaak nadat ze al opgelost zijn gemeld op de statuspagina. Ook de omschrijving van het probleem kan duidelijker. Voor de modale internetgebruiker die wil weten of en welk probleem er is, en de verwachte downtime, zijn begrippen als LEX, ATM en PABX waarschijnlijk te hoog gegrepen.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”