hallo,
Momenteel draait mijn PC als vpn server, om niet altijd de PC aan te moeten hebben had ik een Fritzbox gekocht omdat ik niet veel goedkope vpn servertjes-in-een-doos kon vinden.
Omdat ik de Fritzbox achter bestaande externe modem of router wil plaatsen, neem ik volgende optie:
Share existing Internet connection in the network (IP client mode) omdat de modem de connectie maakt.
Probleem is dat de Fritzbox dan geen dynamic dns en geen vpn server settings laat zien - ik kan er ergens wel inkomen want het IP adres uitgedeeld door de andere modem is een lokaal adres (192.168.x.x)
Is hier wat aan te doen?
mvg,
Jan
Fritzbox 3370 - geen vpn server bij IP client mode?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Probeer anders je FritzBox eens in te stellen als router in plaats van client.jhh schreef: Omdat ik de Fritzbox achter bestaande externe modem of router wil plaatsen, neem ik volgende optie:
Share existing Internet connection in the network (IP client mode) omdat de modem de connectie maakt.
Probleem is dat de Fritzbox dan geen c en geen vpn server settings laat zien
Dan zullen alle router functies beschikbaar zijn. Nadeel:
- 1) je hebt dubbele NAT
2) je zal de nodige portforwarding moeten instellen op je hoofdrouter)
3) de dynamic dns zal je moeten oplossen op een andere manier (je hoofrouter, of een dyndns client op een PC
- - bij VDSL2 kan je de FritzBox achter de modem (Sagem, BBox2) een extern IP geven (eigen PPPoE)
- bij kabel kan je misschien best DMZ openzetten naar de FritzBox (tenzij je voor een modem-only opteert)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.