Vertraging oplevering?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Gisterenavond Generation Connect besteld ( met nummeroverdracht Base/MV).
Ik lees echter heel wat horrorverhalen van mensen die 2 tot 4 weken mochten wachten vooraleer alles in orde was.

Nog steeds van toepassing? Misschien kunnen recente klanten hun ervaringen geven?
jeroom
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2012, 13:39

Hier de smart+15 bestelt op 4 april we zijn vandaag 9 mei en is nog steeds niet in orde, hadden me nochtans op 3 mei belooft dat het eerstdaags in orde ging komen.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Hmm dat beloofd. Ook met nummeroverdracht(provider/abo?)
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Proximus Smart 20 besteld op 11 februari om in te gaan op 13 maart, vorige week maandag (29 april) bestelling geannuleerd en Base C aangevraagd. Wel, Base heeft me zelf al gebeld dat de zaak rond was. ZEVEN weken heeft Belgacom/Proximus met mijn voeten gerammeld. De onkunde van sommige werknemers is werkelijk hallucinant.
jeroom
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2012, 13:39

Ja ook nummeroverdracht telenet king naar proximus
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Heb op 3 mei Generation Connect besteld. Op 7 mei een mail gekregen dat ze 'tiental' dagen vertraging hebben. Ik heb alleen het gevoel dat het langer zal duren. Kom van Mobile Vikings.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

En heb je je simkaart al ontvangen? Zo ja, wanneer?
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

frado schreef:En heb je je simkaart al ontvangen? Zo ja, wanneer?
Nee, nog steeds aan het wachten. Heb jij hem al?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Vorige zaterdag om 15h00 naar Belgacomcenter geweest om Smart 15 aan te schaffen (+ nummeroverdracht). Om 17h00 was alles al in orde :lol:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

siMn schreef:
frado schreef:En heb je je simkaart al ontvangen? Zo ja, wanneer?
Nee, nog steeds aan het wachten. Heb jij hem al?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Nee ook nog niet hoor, maar kan nog even duren dus als jij hem zelfs nog niet hebt( 4 werkdagen vroeger besteld).
Wtf @ hierboven: op 2u alles in orde?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vanaf welke provider ging je dan wel naar proximus?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

krisken schreef:Vanaf welke provider ging je dan wel naar proximus?
Beiden Mobile Vikings.
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zelf begin april van Base overgestapt naar Proximus Smart 15 in combinatie met men pack internet/tv. (zaterdag na de invoering van de nieuwe tariefplannen) Laten uitvoeren in een Belgacomwinkel. Overdracht was na 15 min al rond.
Just enjoy life and don't whine about it.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan ben jij wel HEEL snel van MV naar PX gegaan. Heb ik nog nooit gehoord! Zeker op een zaterdag!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

ikkejonge schreef:Zelf begin april van Base overgestapt naar Proximus Smart 15 in combinatie met men pack internet/tv. (zaterdag na de invoering van de nieuwe tariefplannen) Laten uitvoeren in een Belgacomwinkel. Overdracht was na 15 min al rond.
Hebben zij dan al direct zo'n nieuwe simkaart liggen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

De BGC hebben zelf simkaarten liggen. Ik heb er ook al verschillende keren direct 1 meegekregen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Het ging inderdaad heel snel, zelf niet verwacht. Ik kreeg direct een nieuwe nano-simkaart mee. Nooit gedacht dat ik al bij de kapper waar ik erna naartoe ging men sim al mocht vervangen.
(Krisken: is van Base naar Proximus, niet van MV).
Just enjoy life and don't whine about it.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

siMn schreef:
ikkejonge schreef:Zelf begin april van Base overgestapt naar Proximus Smart 15 in combinatie met men pack internet/tv. (zaterdag na de invoering van de nieuwe tariefplannen) Laten uitvoeren in een Belgacomwinkel. Overdracht was na 15 min al rond.
Hebben zij dan al direct zo'n nieuwe simkaart liggen?
Dat is absoluut geen probleem. Die hebben dat liggen voor nieuwe abonnementen maar ook voor swap's te doen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Heb mijn simkaart nu gekregen. Iemand een idee wat ik nu moet doen? Het zat ook in zo'n rare enveloppe van wallonie en alle informatie ontbreekt wat de volgende stap is..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door siMn 14 mei 2013, 12:39, in totaal 1 gewijzigd.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

krisken schreef:Dan ben jij wel HEEL snel van MV naar PX gegaan. Heb ik nog nooit gehoord! Zeker op een zaterdag!
Komt af en toe eens voor :) Snelste wat ik hier bij ons in de winkel heb meegemaakt was 2 minuten.
Klant had zen contract nog niet getekend en was al actief op Proxi :D.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zucht, had beter naar een verkooppunt geweest dus. Nu is het te laat zeker om nog te gaan(met uw bevestigignsnr)? Of zou je ze zo ver kunnen krijgen dat ze dat online gedoe annuleren en eht gewoon opnieuw doen in de winkel?
Hier nog geen simkaart in de bus, wat vrij normaal is als simn hem nu nog maar ontvangen heeft.
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Op een brief stond dat de nummeroverdracht op 10 mei ging gebeuren. We zijn nu 14 mei en ik heb nog steeds ontvangst bij Mobile Vikings. Wanneer ik mijn Proximus simkaart insteek, dan krijg ik geen ontvangst. De nummeroverdracht is dus duidelijk nog niet gebeurd. Het begint echt mijn kl*ten uit te hangen...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

K'zou gewoon elke dag beginnen bellen tot het in orde is.. Ik vandaag nog maar de mail gekregen dat er 10 dagen vertraging is, dus mijn simkaart zal ik wrs ook nog niet eerstdaags moeten ontvangen
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Wilde vandaag naar de Belgacom winkel gaan. Is die wel nie gesloten om 17u30 zeker. Als ik thuis was heb ik dat nummer geprobeerd. Ook geen succes, die gastjes stoppen om 18u met werken.
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Heb deze middag gebeld naar het e-shop nummer. Iemand wist me te zeggen dat ik op de lijst sta om volgende week, wegens vertragingen, mijn nummeroverdracht te doen, terwijl op het blad 10 mei stond. Misschien wezen die 10 dagen 'vertraging' wel op de datum van de nummeroverdracht. Want 10 mei + 10 dagen is 20 mei. En dat is volgende week maandag.

Daarnaast vroeg ik de medewerker als ik naar een Belgacomcenter mocht gaan om daar de overgang te regelen. De medewerker raadde mij aan om dat niet te doen omdat de e-shop en de belgacomcenters afgescheiden gedeeltes zijn.

Zal dus niets anders opzitten dan te wachten tot volgende week. Heeft iemand een idee hoe het zit met die automatische herlaadbeurten? Krijg je daar een factuur van? Of moet dit online ingesteld worden? Hierover is bitter weinig informatie geleverd.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Vraag mij dit ook af ivm die auto herlaadbeurten, ik dacht dat dit in die brief van de sim zou zitten. Domiciliëring gok ik? Ik las op 9 lives van iemand dat ze nu aan de orders van 24 april zaten.
Ikzelf nog niks ontvangen, ook geen simkaart nog.
Ik heb auto herlaadbeurt van 20 euro gekozen bij de bestelling
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Per herlading zullen ze een factuur sturen. Weer niet hoe je de herladingen 'automatisch' instelt. Ja die persoon zei ook iets van 24 april. Enige optie zal wachten zijn. Het is in ieder geval de laatste keer dat ik een SIM online bestel bij proximus.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Vraag me af of je nie goedkoper bent met te bellen om je bestelling te annuleren(kan dit niet binnen X dagen?). En dan naar een BGC verkooppunt gaan..

Maar van mij is het vandaag 7 dagen geleden, wat wrs de grens is om te kunnen annuleren
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Even aan Eva gevraagd ivm annuleren: Via 080099974 kan u uw bestelling annuleren.Via BGC shop is het max 48u.Mvg Eva.

Denk dat ik gewoon vanmiddag eens ga bellen om te annuleren en dan gewoon via BGC verkooppunt te gaan. Maar heb nog een MV reload tegoed, dus daarop moet ik ook nog wachten
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

@Frado : ik denk dat ze de SIMkaart ondertussen wel al verstuurd hebben naar jou. Enig idee als je die kost dan moet betalen? Anders zou ik ook wel willen annuleren en naar BGC shop gaan =).
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Ja hij zat net vandaag in de bus. Hele resem papieren ,waaronder ook 1 die zegt dat je binnen de 14 kalenderdagen kosteloos kan opzeggen. Zat er bij jouw ook zo'n nummeroverdracht blad bij dat alreeds was ingevuld? Vanonder kan je dat ondertekenen, geen idee of ik daar nu nog iets mee moet doen..

Denk dat het geen kwaad kan om te bellen naar de klantendienst en te vragen.. Als je de situatie uitlegt zal dat wrs geen probleem zijn. Ik wacht nog even aangezien ik nog 15 euro MV krediet verwachtende ben, had gehoopt die eerder deze week te krijgen.
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

frado schreef:Ja hij zat net vandaag in de bus. Hele resem papieren ,waaronder ook 1 die zegt dat je binnen de 14 kalenderdagen kosteloos kan opzeggen. Zat er bij jouw ook zo'n nummeroverdracht blad bij dat alreeds was ingevuld? Vanonder kan je dat ondertekenen, geen idee of ik daar nu nog iets mee moet doen..

Denk dat het geen kwaad kan om te bellen naar de klantendienst en te vragen.. Als je de situatie uitlegt zal dat wrs geen probleem zijn. Ik wacht nog even aangezien ik nog 15 euro MV krediet verwachtende ben, had gehoopt die eerder deze week te krijgen.
Je moet met die papieren niets meer doen. Dat zijn gewoon de exemplaren die de klant krijgt. Als je je bestelling wil annuleren, dan bel je best naar dat nummer dat Eva gegeven heeft.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Net even gebeld, blijkbaar zou ik al aangetekende brieven mogen beginnen sturen om het opgezegd te krijgen.. Omdat mijn 'bestelling' al in behandeling' was. Heb het dan maar gelaten, geen zin om er nog kosten aan te doen ook om iets te annuleren wat ik niet eens heb.

*edit: lees net even de brief die erbij zat: die spreekt van helemaal geen aangetekende brieven. Opzeggen binnen 14 kalenderdagen kan gewoon door te bellen en je krijgt dan een bevestiging per mail, waarop je 1 werkdag bedenktijd hebt.
Competentie is idd ver te zoeken bij sommige @callcenter
mistero
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2012, 17:29
Bedankt: 1 keer

Ja, ik heb ook zo'n email kregen dat er vertraging is bij belgacom.

Morgen fax ik mijn formulier door voor de nummer overdracht, en stuur tevens volgende pagina ook door.

http://www.oivo.be/NL/doc/communiques/a ... -6851.html

Groeten
Stijn
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Had je in winkel aangevraagd ofzo misschien? Als je het online deed hoef je toch niets meer te faxen?
Ik ga misschien morgen nog eens bellen en zeggen dat die papieren zeggen hoe ik kon opzeggen. Dat blad ging wel over 'aangekocht toestel' bij de eshop, over diensten werd er niks gezegd. En dan nog, ik ben nu al meer dan een week aan't wachten, al 1/3 vd wachttijd gepasseerd..
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Stijn, dat is voor de nummeroverdracht zelf. Het probleem hier is dat de nummeroverdracht niet direct aangevraagd wordt omdat de eshop veel bestellingen heeft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Iemand enige update? Net bericht gekregen van Eva dat annuleren wél mogelijk moet zijn zonder aangetekende brieven enz.. Mss iemand hier die al annuleert heeft en dan in BGC shop geweest is?
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Ben nog steeds in (blijde) verwachting van een nummeroverdracht.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Aan het twijfelen om naar BGC shop te gaan en daar boel uit te leggen, misschien kunnen zij het ook annuleren bij de e-shop. OF om zelf eerst te bellen en het te annuleren, en dan naar BGC shop te gaan.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Naar BGC shop geweest. Ze hebben een fax opgesteld met nogmaals vraag tot nr overdracht, ze hebben het nanosimnr gebruikt van de kaart die ik met de post ontvangen had. T'zou nu moeten binnen 48u in orde zijn..
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”