Draagbare MP3 speler die via USB afspeelt

Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Volgend verzoek gekregen voor een mentaal gehandicapte die niet met touchscreens en fijne knopjes uit de voeten kan:
Een draagbare audiospeler (met hoofdtelefoon) die van een USB stick meteen bij inpluggen MP3s die er op staan afspeelt. Bestaat zoiets? (Googelen bracht mij uiteindelijk bij SanDisk Sansa slotMusic maar dat is een afgeschreven project blijkbaar, het zou alleszins iets gelijkaardigs moeten zijn maar dan USB sticks ipv MicroSD kaartjes per album...)

Alvast bedankt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bij wat inpluggen?
Als je hem via usb op de pc inplugt KAN dat in principe via een autorun, MAAR windows 7 heeft dat wel standaard niet meer aanstaan voor usb sticks, dus zou elke pc moeten aangepast worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Ik denk dat je de vraag verkeerd begrepen hebt.
Volgens mij zoekt Steven een MP3 player met een USB poort.
Die poort dient dan niet om de player op een PC aan te sluiten of om op te laden, maar om een USB stick als extra storage aan de player te koppelen.

De bedoeling is vervolgens dat de player automatisch alle mp3's van die stick begint te spelen.

Zoiets bestaat wel bij het "draagbare radio" of "mini stereoketen" segment: een goedkope cd/radio al dan niet draagbaar met een USB poort.
Je steekt een USB stick in de USB poort drukt op de "MP3" knop en de muziek begint te spelen, vaak met minimale tot géén opties om specifieke folders/bestanden te selecteren buiten een "next" en "previous" knop.

Maar dat is natuurlijk helemaal géén ipod-achtig klein draagbaar spelertje... Of ze in dat gamma ook iets hebben met USB stick support betwijfel ik eerder... in het beste geval denk ik dat je een player gaat vinden waar je microSD kaartjes in kan steken. (En voor die kaartjes heb je dan wel weer USB sticks zodat je ze makkelijk aan je pc kan hangen om er bv die mp3's op te zetten).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik vrees dat dit dan een zeer niche product zal zijn dat wss niet bestaat.
Misschien kan hij eens polsen of een raspberry pi of arduino-achtige niet op die manier geprogrammeerd kan worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
helyeah
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:04

ondanks dat het product niet meer geproduceerd wordt kun je eens kijken op http://www.ebay.be daar kun je nog wel eens klassiekers tegenkomen..
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

My_download schreef:Zoiets bestaat wel bij het "draagbare radio" of "mini stereoketen" segment: een goedkope cd/radio al dan niet draagbaar met een USB poort.
Je steekt een USB stick in de USB poort drukt op de "MP3" knop en de muziek begint te spelen, vaak met minimale tot géén opties om specifieke folders/bestanden te selecteren buiten een "next" en "previous" knop.
Dat is inderdaad niet super draagbaar maar moest je tips hebben in deze richting, hoor ik ze graag, belangrijk is alleszins dat er een hoofdtelefoon kan op aangesloten worden en de MP3 afspeelfunctie inderdaad zeer simpel aan het werk te krijgen is.


Rapsberry Pi klinkt ook wel interessant dus dat bekijk ik ook zeker, bedankt voor die tip dus ITnetadmin.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Veel geluk.
Het voordeel aan raspberry of arduino is dat wat niet bestaat altijd wel gemaakt kan worden door een enthousiast, dus custom oplossingen zijn mogelijk daar. Stroomvoorziening en bij arduino mogelijke expansion shields kunnen het project wel iets minder "draagbaar" maken dan een echte mp3 speler. Maar dan moet je echt eens bij de hacker community te rade. Die trouwens bestaan in Belgie; Gent en Antwerpen hebben van die Maker groupen die mss kunnen helpen iets in mekaar te steken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Een goedkope tablet is misschien bruikbaar?

Er bestaan ook draagbare speakertjes die mp3 van usb afspelen maar een hoofdtelefoon out hebben...

Chinese voorbeelden maar vast ook hier in belgenland te vinden:
http://dx.com/p/mini-cassette-shaped-po ... -car-50204
http://dx.com/p/portable-usb-rechargeab ... rown-47200
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”