50.200 geflitst bij trajectcontrole op 1 maand

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Bron

Als ik even reken, is dat zeker meer dan 2 Mio inkomsten voor de Staat op 1 maand. Die trajectcontrole zal snel terugbetaald zijn op die manier!

Persoonlijk pas ik toch dubbel op in dat stuk, hoewel ik praktisch altijd al op cruise control rond de 125 (op de teller) rijd. Hier al ervaringen van gebruikers? Wat denken jullie ervan? Op zich zou men tussen elke afrit die meer dan 10 km uit elkaar ligt dit kunnen doen zodat niemand gemiddeld nog kan te snel rijden. Voor de kost moet je het niet laten, zoals je ziet is dit heel snel terugbetaald! Meningen?

Update: voilà, gevonden --> "Het kostenplaatje van de drie nieuwe trajectcontrolesystemen bedraagt 925.000 euro. ‘Ons budget moet het uiteraard toelaten, maar het is de bedoeling om vanaf nu elk jaar een nieuwe trajectcontrole in Vlaanderen te installeren. Zo willen we de verkeersveiligheid op de snelwegen verhogen. Al zou het systeem volgens mij ook perfect werken op gewestwegen.'"

dus de 4 samen zullen zichzel nog op geen 2 maand terugbetalen. Kassa kassa!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

En het grootste deel zijn wel buitenlandse platen denk ik persoonlijk, in Gentbrugge zie je zo goed als elke Brit/fransman en Duitser gewoon voorbijsteken aan 120 dus die gaan allen op de bon. Ik heb de indruk dat alle belgen het intussen wel weten.

Het is grotendeels om de kassa te vullen veiligheid etc komt wel op de 2de plaats me dunkt. Ik weet ook van sommigen dat ze het systeem gebruiken eerste 5km aan 180 de overige 5km aan ±60. Is dat veilig?
Moesten ze dat geld nu eens investeren in een wegdek zoals in onze buurlanden ok maar wat gebeurt er nu mee?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

q-tec schreef:En het grootste deel zijn wel buitenlandse platen denk ik persoonlijk, in Gentbrugge zie je zo goed als elke Brit/fransman en Duitser gewoon voorbijsteken aan 120 dus die gaan allen op de bon. Ik heb de indruk dat alle belgen het intussen wel weten.
En die boetes zijn natuurlijk bijzonder moeilijk te innen. Daar wordt maar x aantal procent in totaliteit van geïnd.

Daarbij ook niet vergeten dat het overgrote merendeel van de boetes er zijn van 50 EUR...
De kost om dit te innen, opvolgen, herinneringen, dagvaardingen, politierechtbank, opvolging van de betaling achteraf is inmens.
Ook het onderhoud van de installatie niet vergeten.

Ik zeg niet dat die trajectcontroles niet opbrengen, maar vergeet toch ook de overhead kost niet...
Zou er niet van verschieten dat dit 1/2 van de boete is.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

q-tec schreef:Ik weet ook van sommigen dat ze het systeem gebruiken eerste 5km aan 180 de overige 5km aan ±60. Is dat veilig?
Nee, zeker niet. Helaas zijn dat vaak ook de mensen die aan 150 km/u rijden en in één keer van het linker- naar het rechtervak uitvoegen. Ik heb er geen probleem mee als er iemand 125 km/u of 130 km/u rijdt (afhankelijk tijdstip, drukte en locatie), maar sommige mensen rijden toch echt niet met hun verstand.

Btw, het heeft dus geen zin om eerst snel te rijden en daarna traag, want je gemiddelde snelheid blijft begrensd, dus je kunt over dat traject niet sneller doen. Integendeel, door eerst veel te snel te rijden, ga je waarschijnlijk overdreven compenseren, dus ligt je gemiddelde lager.

PS: eerst 5 km aan 180 km/u en de volgende aan 60 km/u geeft een gemiddelde van 90 km/u. Dus het tweede deel mocht sneller :-D .
q-tec schreef:Moesten ze dat geld nu eens investeren in een wegdek zoals in onze buurlanden ok maar wat gebeurt er nu mee?
In theorie gaat dat allemaal terug naar verkeersveiligheid, onderhoud en een fonds voor verkeersslachtoffers. Qua wegdek heb je volledig gelijk.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Zoals in de reportage wordt gezegd: in Gentbruggev oornamelijk buitenlanders, op E40 voornamelijk Belgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Allemaal goed en wel, zo lang dat geld maar gaat naar de uitbreiding van het wegennet. Je kan tegenwoordig niet meer de baan op zonder ergens te moeten aanschuiven. Het openbaar vervoer is al niet veel beter. Pendelen duurt steeds langer en langer. Wat gaat dat binnen 10 jaar zijn, elke dag 500km file?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

@Goztow: als je 125km/u rijdt op de teller, hoe snel is dit dan op de GPS? De GPS is meestal nauwkeuriger omdat autofabrikanten graag altijd marges inbouwen (lees: een hogere snelheid aangeven dan werkelijk).

Eens uitrekenen: het nieuwe stuk is 7,42 km lang, dus als je braaf 120km/u rijdt doe je er 3 minuten en 42,6 seconden over. We kunnen echter ook nog rekening houden met de foutmarge van 6% die op snelheden hoger dan 100km/u wordt toegepast. Dan komen we uit op 3 minuten en 29,2 seconden. Ik wil niemand aanzetten om de kantjes er af te rijden, maar als geheugensteun kan het wel helpen dat je echt niet sneller dan 3:30 mag. Als je de juiste bruggen weet staan tenminste. :wink:

Ik moet wel zeggen dat dit traject in de spits bijzonder gevaarlijk geworden is en ik probeer het dan toch te vermijden. Alle auto's gaan als een school vissen achter de traagste idioot op de linkerrijstrook plakken, met elk een halve meter afstand van elkaar natuurlijk. Of het nu veiliger is wil ik nog wel eens zien. :bang: Als je schrik hebt om gepakt te worden: zet u dan toch rechts!
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bij mij is 125 op de meter 119 op gps.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Zo is het bij mij ook, er is altijd een foutmarge van 5/6 km/per uur...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

125km/uur op de gps is 121km/uur op de meter hier :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Bij een vaste camera of mobiele die ze weten staan, gaan ze ff op hun rem staan. Bij een trajectcontrol wordt dit gemakkelijk vergeten en gaat het voetje er gemakkelijk terug op. Al vraag ik mij af of daar ook wettelijke marges op staan, vermoedelijk hetzelfde als op de rest.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

James Bond wist het in 1959 al. :P

[youtube]LcoB-ovrt6Q[/youtube]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

De 50.200 overtredingen waarover de reportage spreekt, gaat dus alléén over de 3 nieuwe trajectcontroles. Als je ook rekening houdt met de bestaande (E17 richting Gent), dan zullen het er wsl 60.000 zijn?

Persoonlijk vind ik Gentbrugge zinvol. Daar vind ik het niet storend, en de meesten vertraagden al netjes naar 90 toen het nog met 4 flitspalen werd gecontroleerd.

Het stuk tussen Wetteren en Erpe-Mere (richting Brussel) vind ik gevaarlijker geworden sedert de trajectcontrole, en belet een vlotte doorstroming. Daar waar het verkeer tot in Wetteren vlot verloopt (aan ca 130 km/u), gaat het nu plots een heel stuk trager.
Een hoop chauffeurs vind het nu normaal om aan 115 km/u op het derde vak te rijden (om zeker niet boven de 120 km/u uit te komen). Ze laten je niet voorbij, en als ze je voorbij laten doen ze teken alsof je een misdadiger bent.

Blijkbaar beseffen de mensen niet dat je - als je gedurende het hele traject minimum één keer moet afremmen - je gerust voor de rest van het traject aan 130-135 km/u mag rijden, zonder gevaar dat je gemiddelde boven de 126 km/u uitkomt.

Wat betreft de opbrengst: ik denk ook dat de netto opbrengsten max. 50% bedragen, rekening houdend met de inningskosten, en de niet-inbaarheid van buitenlandse overtreders. En het kostenplaatje is natuurlijk niet alleen de investering, maar ook de dagelijkse kosten (flikken in de controlekamer, onderhoud ...

Volgens mij is er ook een verborgen agenda aan het ganse systeem: dat is de nummerplaten registratie.
Onder de mom van trajectcontrole, hebben ze nu een volledige inventaris van alle voertuigen die op deze 2 belangrijke autowegen voorbij komen. Dit kan ingezet worden in de strijd tegen onverzekerd rijden, tegen criminaliteit, enz .... maar aan de andere kant ook de zoveelste vorm van "big bother is watching you" :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Nummerplaatregistratie bestaat al langer, je moet maar de E17 tussen Kortrijk en Deinze eens afrijden. Voor de trajectcontrole was dit op de E40 voor en na Aalst ook al aanwezig.
Just enjoy life and don't whine about it.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Provider

^^^ En dat is nog steeds aanwezig in Aalst. Die dingen hangen ook tegen de rijrichting (registreren dus uw voorkant), met als gevolg dat er in het donker een kleine reflectie ontstaat indien uw lampen branden. Grappig hoeveel mensen dan tevergeefs nog proberen remmen omdat ze door de reflectie denken dat het een flitscamera was. :lol:
Afbeelding
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer
Provider

Daar in Aalst is dat een Wim systeem (Weighing in Motion) voor de trucks voor zover ik weet. Hij knippert inderdaad wel bij elk voertuig dat passeert maar ik dacht dat dit enkel en alleen maar was om te zware trucks te kunnen dedecteren. Maar idd erg irritant dat de sommige mensen daar ineens op hun rem gaan staan. Ooit bijna een accident door gehad, dikke BMW X5 die het ineens nodig vond om daar van 160 naar 100 af te remmen.
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Op de E40 aan de brug rond op/afrit van drongen hangen er precies ook al een soort van camera's.

Iemand enig idee als het daar ook zal komen? :P
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Die in Drongen hangen daar al ettelijke maanden en dus van ver voor de Trajectcontrole tussen Wetteren en Erpe-Mere. Ik heb zelfs de indruk dat er al een camera weg is, want ik dacht dat het op de drie rijvakken was, en de laatste keren dat ik er passeerde was er geen camera meer op het 3de vak. Sowieso staan de camera's van de TC aan de achterkant en niet aan de voorkant zoals hier.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Die paarse "flitsjes" die je ziet in Drongen en in Aalst hebben inderdaad niks met de controle op zich te maken.
Mijn persoonlijke mening : ik begrijp het nut wel van het systeem, maar kan je zwart op wit aantonen dat er ook veel ongevallen gebeuren en dat de files steeds langer worden door zulke zaken. Gewoon omdat men niet meer vlot durft rijden...

Telefonie = EDPnet + OVH
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Ik merk net het omgekeerde: tussen wetteren en erpe mere gaat het verkeer vlotter sinds de traject controle. Minder miserie 's ochtens vroeg.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Op de viadukt van Zijnaarde,is het wel zo,dat men,tijdens de trejectcontrole moet voorsorteren,richting Oostende,of Richting Kortrijk.Sommige bestuurders vinden dit hinderlijk,als men dan Links gaat rijden(niet uiterst Links natuurlijk,2e van Links),terwijl men dit toch moet doen,om richting Kortrijk te rijden,en geen ongevallen te hebben met deze die nog vlug vlug van richting veranderen,om naar de zee te rijden.Door deze situatie zijn er ook bestuurders die zich laten verleiden,om in bepaalde gevallen het gas goed in te drukken,met gekende gevolgen.
De schommelingen met snelheidsmeters in de wagens,kan ook te maken hebben met het veranderen van banden,ttz,dat men na een bandenwissel,banden neemt die bijv. een maat groter zijn,dan de originele,dit kan dan invloed hebben op de snelheidsmeter in de wagen.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@devilkin: Doe het traject Wetteren -> Erpe-Mere eens in de avondspits. Het was er al een ramp door de structurele afrit-Wetteren-file, maar nu hebben ze de miserie nog verder doorgetrokken. :bang:

@fluppie: Ik denk dat de meeste bandenwissels zich echt wel aan het boekje houden. Men plaatst niet zomaar bandenmaten die niet bestemd zijn voor een bepaalde auto. De afwijking met de snelheidsmeter heeft eerder te maken met een Europese richtlijn (lees hier mijn eerdere uitleg).
Afbeelding
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Ik zie ze daar inderdaad dikwijls schuiven.. maar gezien ik in de omgekeerde richting moet, nog nooit last van gehad.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Kenw00t schreef:@devilkin: Doe het traject Wetteren -> Erpe-Mere eens in de avondspits. Het was er al een ramp door de structurele afrit-Wetteren-file, maar nu hebben ze de miserie nog verder doorgetrokken. :bang:
Deze vrijdag was het wel heel erg :lol:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Ik rij tegenwoordig altijd met de coyote op, die berekent de gemiddelde snelheid voor mij (dan kan ik al eens sneller rijden als het mij uitkomt of compenseren als het te traag gaat).

Wel erg stresserend, maarja tis veiliger zeker om elke 3s op uw teller/coyote te kijken hoe snel je rijdt.
Nu moet je ervoor en erna sneller rijden om het verlies te compenseren.

driesve schreef:
q-tec schreef:Ik weet ook van sommigen dat ze het systeem gebruiken eerste 5km aan 180 de overige 5km aan ±60. Is dat veilig?
Nee, zeker niet. Helaas zijn dat vaak ook de mensen die aan 150 km/u rijden en in één keer van het linker- naar het rechtervak uitvoegen. Ik heb er geen probleem mee als er iemand 125 km/u of 130 km/u rijdt (afhankelijk tijdstip, drukte en locatie), maar sommige mensen rijden toch echt niet met hun verstand.

Btw, het heeft dus geen zin om eerst snel te rijden en daarna traag, want je gemiddelde snelheid blijft begrensd, dus je kunt over dat traject niet sneller doen. Integendeel, door eerst veel te snel te rijden, ga je waarschijnlijk overdreven compenseren, dus ligt je gemiddelde lager.

PS: eerst 5 km aan 180 km/u en de volgende aan 60 km/u geeft een gemiddelde van 90 km/u. Dus het tweede deel mocht sneller :-D .
q-tec schreef:Moesten ze dat geld nu eens investeren in een wegdek zoals in onze buurlanden ok maar wat gebeurt er nu mee?
In theorie gaat dat allemaal terug naar verkeersveiligheid, onderhoud en een fonds voor verkeersslachtoffers. Qua wegdek heb je volledig gelijk.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Trajectcontrole is een goede uitvinding op voorwaarde dat iedereen constant de maximaal toegelaten snelheid rijdt. Hierdoor benut je maximaal de capaciteit van de weg (aan een gegeven snelheid) en heb je vlotte doorstroming.

Echter in de praktijk heb je vaak dat
  • Mensen te traag (op het linkervak) rijden
  • Mensen eerst te snel rijden en daarna overdreven gaan compenseren
De eerste (en ook dat laatste) zorgt (globaal gezien) voor een minder vlotte doorstroming en langere reistijden doordat het verkeer zich meer verplaatst als een harmonica ipv in één vloeiende beweging.

Een bijkomende (groot) probleem is dat mensen massaal afremmen wanneer de trajectcontrole begint en optrekken wanneer de trajectcontrole eindigt, wat natuurlijk een golfbeweging (of file) veroorzaakt.

PS: Het is natuurlijk situatie-afhankelijk. Op minder drukke momenten geldt dit natuurlijk niet meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

silencer schreef:Ik rij tegenwoordig altijd met de coyote op, die berekent de gemiddelde snelheid voor mij (dan kan ik al eens sneller rijden als het mij uitkomt of compenseren als het te traag gaat).
Geeft zo'n Coyote ook aan wanneer je "in" een traject controle stuk zit (of enkel de start ervan) of hoe gaat dat precies ?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

Net ervoor krijg ik een melding op de Coyote (Android App) dat er zich voor mij een trajectcontrole bevind. Eens je er in bent kan je zien hoe snel je rijdt, wat uw gemiddelde snelheid is tijdens de trajectcontrole en hoe lang de trajectcontrole nog is. Zo kan je inderdaad wat spelen met je snelheid door wat trager/sneller te gaan.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:
Provider

@Kenw00t: wat Fluppie zegt klopt ook wel hoor, ik mag op mijn auto 4 of 5 bandenmaten leggen, in het boekje staat ook dat de gemeten snelheid varieert naargelang de maat die erop ligt.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

Dit weekend ook 2x Erpe Mere - Wetteren in beide richtingen moeten doen.
Wat mij opviel was dat er inderdaad trager gereden werd, en er een vlottere doorstroming was. Het derde rijvak was eigenlijk leeg, op de occasionele brit of fransman na.. Die mannen stoven daar voorbij :) Ook sommige belgen!
Maar wanneer ik dan samen met een Porsche 911 de laatste brug passeerde met de "flitsers" op, deden die .. nix..
Die porsche reed zeker 160km/u, en ik had die al van ver redelijk snel zien afkomen, dus vermoed niet dat die 20/u gereden heeft op het eerste stuk. Zitten daar flitsters in of hoe gebeurd dat?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Ik weet niet of je de "flits" nog wel kan zien bij de nieuwe dingen. Het kan een infraroodflits zijn.
In ieder geval vind ik het gigantisch gevaarlijk die trajectcontroles. Men plakt nu nog dichter op elkaar en kijkt alleen maar naar z'n snelheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

philippe_d schreef:Persoonlijk vind ik Gentbrugge zinvol. Daar vind ik het niet storend, en de meesten vertraagden al netjes naar 90 toen het nog met 4 flitspalen werd gecontroleerd.
De snelheidsbeperking op het viaduct te Gentbrugge heeft geen bal te maken met verkeersveiligheid maar alles met het wegdek en de slechte aanleg ervan. Wegdek werd paar jaar geleden vervangen wegens compleet versleten. Amper een half jaar na de vernieuwing waren er al weer barsten en scheuren te zien. Het is gewoon een feit dat de aannemer er een zootje van gemaakt heeft. Iemand die zo'n werk levert (na een half jaar weer kapot wegdek), die is de naam aannemer niet waard en die mag voor mijn part opdraaien voor de hele zooi tot het goed aangelegd is en er geen problemen meer ontstaan een paar maand later. Wat doet men hier in België? Zoals altijd, de gevolgen aanpakken. Dus we gaan camera's plaatsen of trajectcontrole doen zodat niemand daar harder dan 90 km/uur rijdt om op die manier toch maar het wegdek te sparen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer
Provider

Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat men de geluidsoverlast wil beperken. Al ooit onder die brug geweest? Dat maakt nu al een zeer irritant geluid. Die brug is zo gemaakt dat hij uit verscheidene betonnen vlakken bestaat, de voegen ertussen zorgen voor die typische cadans als je erover rijdt. Wat je zegt is correct, de ondergrond ligt er niet goed bij, maar het is echt niet zo dat ze trajectcontrole hebben ingevoerd omdat een aannemer slecht werk heeft geleverd, dit was al zo sinds die brug er stond (die betonnen segmenten bedoel ik dan). Als dat het geval was was de E34 van Ranst naar Eindhoven al lang 1 grote trajectcontrole :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Die 90 km per uur,op het viadukt in Gentbrugge is inderdaad voor de geluidsoverlast ingezet.Langs de andere kant moet men wel zeggen,dat het wegdek daar,zo slecht is,dat het niet anders kan,dat er veel meer geluid moet zijn,vooral als men over de wegdeknaden rijd.Ik vraag mij ook af of de schuldigen van alles,niet de camions zijn,die (in vele gevallen)enorm overladen zijn.Men doet daar echt veel te weinig controle tegen,ik weet een weegbrug,voor vrachtwagens liggen( grens wachtebeke-Zelzate,park Rostyne,ongeveer aan de Kenndylaan cosmos,nu JFK,waar er nu ook werken zijn) en die weegbrug,daar staat bij wijze van spreken het gras op te groeien,Nochthans ligt die ook aan een hele drukke weg,Knokke/Zelzate/Antwerpen.Men ziet daar zeer zeldzaam eens een vrachtwagen staan,in het park waar die weegbrug ligt.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Ik merk toch regelmatig acties op van de federale politie op de E40 (parkings Wetteren) en E17 bedoeld tegen overladen camions...

Telefonie = EDPnet + OVH
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer
Provider

Wat betreft Gentbrugge, ik geloof niet dat de geluidshinder daar significant gedaald is. De vrachtwagens denderen nog altijd aan 90 over de brug, zij zullen veel meer lawaai maken dan auto's. Bovendien moet men gewoon ervoor zorgen dat die ijzeren spleten opgevuld en gedempt worden. Is dat nog een structuur voor deze tijd?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

gm123 schreef:Allemaal goed en wel, zo lang dat geld maar gaat naar de uitbreiding van het wegennet. Je kan tegenwoordig niet meer de baan op zonder ergens te moeten aanschuiven. Het openbaar vervoer is al niet veel beter. Pendelen duurt steeds langer en langer. Wat gaat dat binnen 10 jaar zijn, elke dag 500km file?
Waarom zou dat geld exclusief voor uitbreiding van het wegennet moeten dienen ? Zoals je zelf schrijft, het openbaar vervoer is 'al niet veel beter'.
En de fietspaden ... ? Die zijn er meestal slechtst aan toe.

Als het geld dus gebruikt zou worden voor het oplossen van het mobiliteitsprobleem is het voor mij al lang ok.

En eigenlijk is dit hier toch wel veel much ado about nothing hoor.

Uiteindelijk kan je toch zelf perfect vermijden om een boete te krijgen bij zo'n trajectcontrole (in tegenstelling tot allerhande taksen en belastingen waar Belgen gebukt onder gaan). Dat kan namelijk eenvoudig door minder hard op je gaspedaal te duwen en de snelheid te controleren op die meter op je dashboard. Het schijnt dat die daarvoor kan dienen. Een coyote, gps etc is daarvoor niet nodig ! :lol:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

bollewolle schreef:Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat men de geluidsoverlast wil beperken.
Het heeft maar met één ding te maken en dat is de staatskas vullen... en dan speelt men graag op wat emoties in (kinderen, snelheid, geluidsoverlast, ...) waarvan nadien blijkt dat er geen enkele verandering in is gekomen.

De nieuwe frisdrank tax is daar trouwens weeral het zoveelste voorbeeld van !
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Ahja die frisdranktaks...waarom geen extra alcoholtaks voor de mensen die er hun half huishouden hebben doorgedronken en die dus ook medische zorgen gaan nodig hebben... Dikke zever zoals vrijwel altijd in België.

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Euh... misschien omdat er op alcohol (sterke drank) al gigantisch veel taksen zijn onder de noemer "accijnzen"? Misschien omdat sterke drank vroeger 3x belast werd (nu nog 2x) in het geval van horeca zaken?
Laatst gewijzigd door TiTanium 06 mei 2013, 17:00, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote verwijderd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”