BBOX 2 verbindingsprobleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Asserti
Starter
Starter

Beste userbase forummers

Ik zit met het volgende probleem. Dinsdag, toen ik overdag gaan werken was is mijn internetverbinding uitgevallen. 's Ochtends kon ik nog perfect op internet / tv, toen ik 's avonds thuis kwam werkten geen van beide meer.

Het lampje van de adsl verbinding blijft flikkeren, ik heb dus zogezegd geen signaal meer. Hebben jullie een idee aan wat het zou kunnen liggen? Ik denk ofwel modem kapot, ofwel ergens een breuk in de lijn.

Ik woon in Gent, zou iemand van jullie uit Gent of omgeving zo vriendelijk willen zijn hun bbox 2 even aan mij uit te lenen? Dan kan ik hem even aansluiten en zien of ik verbinding krijg of niet. Als ik verbinding krijg is gewoon mijn bbox kapot, indien niet zal het een moeilijker op te lossen probleem zijn.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!
Asserti
Starter
Starter

Oja, ik heb hem al een paar keer herstart, dat loste niets op. Belgacom technieker kan pas volgende zaterdag komen...
remko
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

heb ik ook al voorgehad. probleem lag toen bij kvd/rop.
Rogerbee
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Heb dit donderdag ook voorgehad. Heb met technische dienst van Belgacom gebeld en probleem uitgelegd.
Ze hebben allerlei testen gedaan maar het hielp niet. Ze hebben dan een nummer gegeven om de BBox2 om te ruilen.
Vrijdag gaan omruilen op de Kouter in Gent, thuis gekomen en aangesloten. Probleem was opgelost.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Maar dus nog geen bbox3 gekregen, jammer...

:)
Rogerbee
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Ik heb navraag gedaan achter de nieuwe bbox3. Momenteel nog niet te verkrijgen, ze wisten ook niet wanneer de nieuwe bbox3 leverbaar is.
Indien de bbox3 leverbaar is zal het nog afwachten zijn of er kan omgeruild worden met een nog goed werkende bbox2?
Asserti
Starter
Starter

Wat is kvd/rop ?

En waarom hebben ze mij er geen nieuwe laten halen? Ondertussen geen tv voor de rest van het weekend >_<
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Asserti schreef:Wat is kvd/rop ? En waarom hebben ze mij er geen nieuwe laten halen?
is nogal lastig om nieuwe kvd/rop te gaan halen, minstens camionette nodig, heel wat graaf en cablagewerk :-D
Asserti
Starter
Starter

Bedoelde een nieuwe bbox heeee :lol:
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb het zelfde probleem hier. Donderdag 4x synchro verlies gehad. Vrijdag nog een paar keer en dan 'savonds om 23u18 niets meer.
Ik heb een fritzbox 7390 en deze wou gewoon geen verbinding meer maken. Had nog 2 b-boxen in de kelder en heb deze dan aangesloten, maar ook hier knipperde het DSL lampje. Ik had nog 2 andere splitters liggen en heb deze ook geprobeerd maar geen signaal. Toen met een voltmeter gemeten en krijg wel degelijk ongeveer 50v op mijn lijn dus de connectie tot de KVD is goed. Had hier nog een nieuwe NTP liggen heb deze dan aangesloten maar dit ook zonder succes.

Zaterdag dan naar de technische dienst gebeld en volgens hun had ik nog synchro, er hebben dan de sycnrho poort gesloten en terug geopend en toen nog altijd geen sycnhro en geen verandering. Dus hebben ze een technieker geboekt. Probleem ligt zeker buiten, waar juist is voor de technieker om uit te zoeken.

@Asserti, soms is het de modem maar dus niet altijd. Wel raar dat je pas een afspraak hebt voor volgende week zaterdag, dit is idd lang. Normaal hebben ze toch tijdsloten door de week, voor de mensen die werken hebben ze ook een avond tijdsslot van 17u tot 20u.

Voor de tv hebben ze niet echt een tijdelijke oplossing maar voor internet kan je wel vragen voor een gratis internet stickje, zoals in u geval een technieker pas volgende week zaterdag komt heb je daar recht op, echter is het maar 500Mb en dit zal wel snel opzijn maar als je eens je mails wil lezen is dit wel voldoende.

Ik zit nu dankzij mijn fritzbox en 3G terug op het internet, voor tv heb ik mijn DVB-t antenne aangesloten en kan ik een hele hoop zenders krijgen via de lucht.

Edit: Afspraak met tech op maandag 06/05/2013 belde om 8 uur dat hij in een kwartiertje daar was, na 45min belde hij opnieuw dat het in orde moest zijn probleem lag buiten (nieuwe vdsl2 poort gekregen), en synchro was idd ok. Geen technieker over de vloer gehad. Dan vandaag 07/05/2013 had de technieker mooi opnieuw gebeld om te vragen of alles nu in orde was. En dat was zo dus ben tevreden en ook mooie service :-).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”