Draytek Vigor 2850n ervaring?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dragont
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:32

Ik heb onlangs een Draytek Vigor 2850n aangeschaft ter vervanging van mijn D-Link 2740B router die op het einde van zijn leven is.
De reden waarom ik deze aangeschaft heb is enerzijds omdat deze zowel als vdsl2, adsl2 en als gewone breedband router kan functioneren, anderzijds omdat deze een ingebouwde vpn server heeft, 1Gb poorten en 802.11n draadloos aankan. Dat de Draytek Vigor 2850n werkt voor ADSL2 daar ben ik vrij zeker van gezien in de handleiding van de draytek configuratie instructies staan voor Belgacom Adsl, voor dommel adsl zal deze dus ook werken.

Momenteel heb ik bij Dommel een adsl netconnect en zou misschien overwegen om over te stappen naar een speedconnect.

Ik vermoed dat dit toestel ook zal werken voor VDSL2 Belgacom of dommel gezien deze toestellen gericht zijn naar de professionele markt en ze een Belgische website hebben (lees: hun producten hier verkopen), doch ik kan nergens op internet enige informatie vinden daaromtrent en ik zou toch graag zekerheid willen vooraleer ik mijn abonnement laat omzetten naar speedconnect.

Heeft er iemand ervaring met dit toestel gebruik makend van VDSL2 , speedconnect of via belgacom.

Alvast bedankt voor je inbreng!
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mar 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

In de lijst staat hij er in ieder geval nog niet tussen...
sdb
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dit is zeker mogelijk, staat zelf in hun handleiding voor belgacom VDSL, dus voor dommel zal het ook werken.
http://www.draytek.be/files/Vigor%202850Vn.pdf
dragont
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:32

Bedankt florisla voor de link naar deze lijst, ga ik bookmarken.
Bedankt sdb voor de link naar de handleiding, ik zie daar inderdaad iets staan over vdsl belgacom.

Iemand die het toestel gebruikt bij een vdsl abo?
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Ik heb zelf een Vigor 2850Vn en gebruik deze met Dommel ADSL (Cityline). Ik heb me ooit geïnformeerd bij EDPNet ivm bruikbaarheid van Draytek Vigor modems voor ADSL of VDSL en zij wisten me te vertellen dat zij meerdere setups gedaan hebben met dergelijke toestellen en daar meer dan tevreden mee zijn. Vermits dit op het Belgacom netwerk is, zal het dus technisch ook werken met Belgacom VDSL. Enige probleem is dat Belgacom tot op heden officieel enkel de Sagem modems toelaat op haar VDSL-netwerk... EDPNet staat dit dus oogluikend toe bij haar installaties.

Bij Dommel zal het misschien wel werken technisch maar ik weet niet of ze bereid zijn om dit zoals EDPNet door de vingers te zien. En de technische ondersteuning is over het algemeen niet van dezelfde kwaliteit als EDPNet...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”