Pagina 1 van 1

SMS naar een Proximus-nummer

Geplaatst: 26 apr 2013, 16:44
door driesve
Hallo,

Mijn zus heeft een Dolfijn15-abonnement en sinds enkele dagen kan ze niet meer sms'en naar een specifieke nummer.

Situatie
  • SMS naar een specifieke (Proximus-) nummer werkt niet meer.
    Soms krijgt ze: verzending mislukt. Soms krijgt ze: verzending gelukt (met ontvangstbevestiging) maar is er helaas niets toegekomen aan de andere kant.
  • SMS naar andere nummers (Proximus/Mobistar/BASE) lijkt wel te werken
  • Bellen werkt wel naar iedere nummer
Stappen
  • Mobistar eerste maal gecontacteerd: technisch dossier werd opgesteld.
  • Proximus gecontacteerd: na onderzoek blijkt alles bij hun te werken en zijn de sms'en niet bij hun geraakt.
  • Mobistar tweede maal gecontacteerd: sorry, we wachten op de technische dienst. Zelfs na aandringen (+ lichtjes kwaad) kon de mevrouw niets doen. Mobistar zegt dat het nog 5 werkdagen kan duren voordat ze het nakijken.
Hebben jullie nog tips of ervaringen om dit proces te versnellen? Het is redelijk vervelend vermits het (toevallig) de gsm-nummer is waarmee ze dagelijks veel smst.

PS: Helaas ligt ze nog 2 maanden onder contract anders was het het moment om over te stappen (of op z'n minst om met een overstap te dreigen).

Re: SMS naar een Proximus-nummer

Geplaatst: 26 apr 2013, 16:54
door FunkStar
In welk formaat zit het nummer in de GSM?

Ik dacht dat we onlangs nog iemand hadden met dit probleem, kan het topic wel niet terug vinden.
De oorzaak daar was geen 0032 of +32 als ik me niet vergis.

Re: SMS naar een Proximus-nummer

Geplaatst: 26 apr 2013, 17:31
door driesve
FunkStar schreef:De oorzaak daar was geen 0032 of +32 als ik me niet vergis.
Bedankt voor de tip, maar helaas blijft het probleem zich voordoen. Als ze smst naar +32476xxxxxx krijgt ze de melding "Verzending gelukt", maar het berichtje is nog niet toegekomen na 15min.

UPDATE: Probleem lijkt nu opgelost. Het had iets te maken met geblokkeerde nummer, maar meer weet ik ook niet.