Hallo,
We verbruiken thuis met 2 pc's nogal veel volume per dag. Dit varieert van 3GB tot soms 7GB per dag met gewoon internet gebruik (surfen, youtube, gamen).
Dit is op een Basicshake niet echt meer houdbaar want op het einde van iedere periode zitten we meestal een paar dagen op smallband.
Wat ik mij nu vooral afvraag is het volgende: Ik begrijp dat er nog steeds een limiet is van minimaal 150GB per maand. Stel nu dat wij over deze limiet gaan (wat ongetwijfeld wel zal gebeuren) is de snelheidsverlaging die je krijgt als grootverbruiker dan consistent of zitten er telkens om de paar seconden time-outs in?
Als ik nu op smallband zit met Basicshake dan merk ik dat gewoon browsen nog een beetje werkt maar gamen en youtube helemaal niet meer. Met het programma Bitmeter zie ik ook telkens in de snelheid een soort van watervaleffect. Is dit dus bij Fibernet nog steeds zo of niet?
Want zo ja dan heeft het mijn inziens niet echt veel nut om op Fibernet over te gaan en zal ik moeten een alternatief forceren.
Trouwens mijn excuses moest deze post niet op de juiste plaats staan en alvast bedankt voor de antwoorden.
Van Basicshake naar Fibershake
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je enkel en alléén zou surfen tijdens de rode uren ja.Sbdr schreef:Ik begrijp dat er nog steeds een limiet is van minimaal 150GB per maand.
Je spreekt over 3 a 7 GB per dag, dus 90 a 210... mits er een deeltje in de groene uren zit lukt het vermoedelijk wel.
Speed capping is nooit perfect... je zal dus altijd met zo'n schommeling zitten... en bij enorm lage snelheden valt dat zeker op.Sbdr schreef:Stel nu dat wij over deze limiet gaan (wat ongetwijfeld wel zal gebeuren) is de snelheidsverlaging die je krijgt als grootverbruiker dan consistent of zitten er telkens om de paar seconden time-outs in?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het grote verschil met "smalband" is dat smalband een permanente capping is van de lijn (24/24).
Met een grootverbruikerprofiel vlieg je alleen tijdens bepaalde uren op een lagere snelheid, in de daluren behoud je de volledige snelheid.
Met een grootverbruikerprofiel vlieg je alleen tijdens bepaalde uren op een lagere snelheid, in de daluren behoud je de volledige snelheid.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Euhm dat lijkt me als particulier geen oplossing...silencer schreef:Neem een bussiness abb. van telenet/BGC wholesale.
Voor de rest begrijp ik dat allemaal wel maar ik had graag geweten of surfen nog snel gaat, youtube video's snel laden en ik nog online kan gamen zonder telkens gekicked te worden op de lagere snelheden als grootverbruiker? Dit is vooral het belangrijkste voor mij, dat ik dan op die momenten minder snel kan downloaden doen me minder.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik begrijp dit helemaal niet, ik begrijp nog minder dat jij dat begrijpt,Sbdr schreef:
Ik begrijp dat er nog steeds een limiet is van minimaal 150GB per maand. .

maar nu even serieus, heb al van beide geproefd: basic internet en fiber.
Voor mij is basic beter dan fiber.
Bij basic kan je continu downloaden aan 3,4 Mbyte/s zonder vertragingen.
Met fiber start je download wel aan 5 Mbyte/s, maar vanals je pakweg meer dan 15gig binnenslurpt dan begint het serieus te vertragen.
Het is net alsof Telenet je bespiedt, en er een bepaald algoritme achterzit. Dis is mijn bevinding en heb het al meermaals geconstateerd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De snelheidsdaling heeft, volgens wat ik hier gelezen heb, wel degelijk betrekking op alle verkeer.
Als je veel volume nodig hebt, ben je dan niet beter af met een dsl lijn? Welke resultaten haal je op lijntest.be ?
[
Post made via mobile device ]
Als je veel volume nodig hebt, ben je dan niet beter af met een dsl lijn? Welke resultaten haal je op lijntest.be ?
[

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Waarom geen ADSL van Dommel (als je niet te ver van de centrale zit tenminste en in een gebied waar ze dit aanbieden) ovv Cityline? Daar zit geen limiet op... En er zit bovendien telefonie bij voor minder dan de prijs van basicnet (als je jaarlijks betaalt tenminste).
Of als je ver van de centrale (en dan hopelijk dichtbij de ROP) zit misschien VDSL van Edpnet? Voor de prijs van Fibernet heb je er ook telefonie bij bij Edpnet... en met wat geluk haal je 30/6 of beter nog 50/6 (die je echt 24/24u hebt, niet zoals bij Telenet waar het trager gaat als iedereen achter zijn PV zit).
Of als je ver van de centrale (en dan hopelijk dichtbij de ROP) zit misschien VDSL van Edpnet? Voor de prijs van Fibernet heb je er ook telefonie bij bij Edpnet... en met wat geluk haal je 30/6 of beter nog 50/6 (die je echt 24/24u hebt, niet zoals bij Telenet waar het trager gaat als iedereen achter zijn PV zit).