Pagina 1 van 1
Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 15 apr 2013, 18:38
door barbapapa
Da's dus wat ik haal op het tweede verdiep met Scarlet VDSL2, Sagem box staat op het eerste.
Gewoon surfen en downloaden valt nog te doen, maar als ik iets wil streamen via Smart TV ofzo is onbegonnen werk. Ook regelmatig dat het signaal gewoon wegvalt, al is dit beter sinds ik op kanaal 12 zit ipv 1.
Beste opties om dit te verbeteren? Heb al gelezen over een repeater of signaal versterker, maar zoveel weet ik er ook niet van, dus duidelijke suggesties zijn zeer welkom.
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 15 apr 2013, 18:58
door krisken
Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 15 apr 2013, 19:00
door qless
De sagem heeft enkel g, dus max snelheid is 22 mbps. Zou je gaan werken met repeaters halveert dat ( dus slechter dan je nu haalt ), je zou beter een kabel trekken, of een N wifi kopen( mits je pc/laptop dat aankan)
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 15 apr 2013, 20:06
door Petervanakelyen
Die snelheden zijn nog niet eens zo slecht, ik hou de verdieping erboven niet eens signaal over
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 15 apr 2013, 21:32
door barbapapa
krisken schreef:Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).
Hiervoor zat ik in een appartement, waar ik dus niet ver van de modem zat. Toen werkte het wel heel vlot... Beetje aanpassen nu terug. :/
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 15 apr 2013, 21:53
door DIBO
Heb je al eens gekeken met inSSIDer of er nog wat kanaal bewegingsruimte is. Tenzij je in een
wifi oerwoud woont, want dan is er geen beginnen aan, zeker niet met de zwakke Sagem wifi....
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 16 apr 2013, 15:32
door barbapapa
krisken schreef:Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).
Met een powerline-adapter:
thanks!
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 16 apr 2013, 19:10
door biekini
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 17 apr 2013, 11:45
door DIBO
De upload ligt wel laag in verhouding met de download in jouw wifi speedtest.
Bij onderstaande wifi test, blijft upload goed in verhouding tot dl, zelfs nu even beter dan de bekabelde test in mijn onderschrift.
via Sagem wifi, op kleine 10m afstand met betonnen vloer en nog wat baksteen muren ertussen:
Een oude SMC wifi router in vergelijkbare omstandigheden
Maar wifi heeft altijd wel ergens zijn (afstands)grenzen. En dat je met een Sagem minder Wifi bereik hebt dan bvb. een Fritzbox, da's evident.
En....Scarlet ga je niet meer in Zaventem vinden, zijn al een tijdje verhuisd naar BGC gebouwen.....
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 17 apr 2013, 13:02
door jackho
als ik op 15 m zit met bakstenen muur ertussen dan is mijn wifi van de sagem nog altijd ok (RSSI -65 )
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 17 apr 2013, 21:49
door biekini
De SAGEM komen ze maandagvoormiddag (!) vervangen
... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...
Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished'
voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen
!Verbetering: De afspraak hadden ze bij Scarlet op vorige woensdag geboekt
...
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 17 apr 2013, 21:57
door DIBO
Wel hou ons op de hoogte of de modem wissel de oplossing was....
biekini schreef:Dan is het EXIT Scarlet...
en dan ga je naar Telenet??? Want alle VDSL aanbieders = zelfde modem (op de verpakking na)....
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 17 apr 2013, 22:05
door biekini
Ervaring met de volgende providers:
1. Skynet
2. TELENET
3. ADSL2shit
4. EDPnet
5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)
lijn laten testen door Belgacom: die vonden geen problemen
dus bleef de modem over...
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 17 apr 2013, 22:23
door driesve
biekini schreef:5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)
Heb je nu ook problemen met je telefoon? Of enkel met je wifi-snelheid?
Als je enkele problemen hebt met je snelheid van je
draadloos internet, dan vrees ik dat een nieuwe modem niet veel zal helpen. De 2.4GHz-band zit op veel plaatsen overvol, waardoor je hetzelfde probleem zult hebben met een nieuwe modem. Een extra (krachtig) accesspoint kan in veel gevallen een oplossing bieden.
Als je problemen hebt met je internetsnelheid (draadloos & bedraad), dan moet je eerst eens kijken naar de waarden van je lijn. Dit kan je doen met de
VDSL-tool of door de pagina van je modem te bekijken (
http://192.168.1.1). Als er geen problemen op je lijn zijn, dan kan het nog de modem zijn.
Als je ook nog problemen hebt met telefonie, dan is de kans groot dat een nieuwe modem de oplossing kan bieden. De Sagem heeft soms last van een falende RJ11-poort waardoor telefonie af en toe niet werkt. Dit heb ik zelf ook al ondervonden.
Ik hoop in ieder geval voor jou dat het opgelost geraakt. Als je nog problemen ondervindt, na het bezoek van een technieker, dan raad ik je aan om je probleem hier uitvoerig te beschrijven. Een (abrupte) providerwissel lost niet noodzakelijk je problemen op.
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 17 apr 2013, 23:03
door Devilzown
biekini schreef:De SAGEM komen ze maandag voormiddag vervangen
... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...
Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished'
voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen
De binnenkant van een sagem & een bbox zijn grotendeels om niet te zeggen volledig hetzelfde.
Het is de enige modem die Belgacom toelaat, die bbox2 is gewoon branded.
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 18 apr 2013, 10:30
door niceguy
Die Sagem is inderdaad een waardeloos product opgedrongen door Belgacom.
Ik zit bij Edpnet en heb deze configuratie:
Aan de Sagem hangt de Asus RT-AC66U 802.11ac dual-band als router, die een krachtig signaal geeft in de 5 Ghz frequentie. (Ontvang hier op 4de verdieping ook een 20-tal 2,4 Ghz signalen en Telenet Homespot rommel)
In de woonkamer (20m verder) staat de Linksys WUMC710 wireless bridge met 4 Gigabit-netwerkaansluitingen. (1 kabel rechtstreeks naar de HTPC, 1 naar de Panasonic TV).
HTPC is een Zotac ND11 met Windows 7 en XMBC
Ik stream zonder problemen HD content vanaf mijn NAS server of via internet (Hulu, Netflix of Slingbox HD)
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 18 apr 2013, 11:28
door Petervanakelyen
biekini schreef:De SAGEM komen ze maandag voormiddag vervangen
... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...
Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished'
voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen
Bij Belgacom heeft men die Sagem's ook nog niet vervangen, de bbox2 ziet er dan misschien anders uit, maar is intern exact hetzelfde
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 18 apr 2013, 17:41
door biekini
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 18 apr 2013, 17:46
door krisken
Toestellen zijn beiden identiek, alleen een ander plastiekske er rond
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 18 apr 2013, 18:19
door DIBO
biekini schreef:Dus is een Belgacom kloon dat toestel komen vervangen
aha, het zijn dus niet alleen identieke camionetjes die BGC uitstuurt, ook de techniekers erin, zijn klonen. Djezus, de wetenschap staat niet stil
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 22 apr 2013, 13:19
door biekini
Maandagmiddag, ik heb niemand van Scarlet gezien. Ik ben die modem grondig beu.... Soms doet hij normaal, een beetje later downloadt hij torrents tegen maximum 100kbps en dan een poosje later valt de download helemaal stil... Een beetje later starten de downloads weer.... om even later weer stil te vallen... Een straatje zonder einde....
Telefoneren gaat bijzonder moeilijk met Telenet telefoonnummers, soms is er verbinding maar geen klank, soms een bezettoon zonder dat men aan de andere kant van de lijn aan het bellen is...
Met ADSL2 en Scarlet heb ik nooit problemen gehad. Wel gebruikte ik toen een zelf gekochte modem... Deze modem maakt me ziek.... Als ze me een nieuwe SAGEM aanbieden, vrees ik dat ik zo'n onding niet meer ga accepteren.... BBox2? nagenoeg zelfde modem????
Wat nu??
een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2661885886.png
Effen naar Scarlet gebeld (0800 nummer) vandaar doorverwezen naar een 02-nummer en tenslotte naar 03-nummer (technische dienst)
. De afspraak voor vandaag hadden ze geboekt op vorige woensdag(???)
: dat is dezelfde dag dat ik mijn klacht had ingediend
... Volgende afspraak nu donderdag 12.30-17.30 en afwachten
....
een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2662196394.png
Merkwaardig.... Als je al die speedtestjes vergelijkt....
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 25 apr 2013, 16:35
door biekini
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 25 apr 2013, 16:41
door axs
Snelheden van +/- 20Mbps over Wifi zijn toch normaal? Of wat zie ik over het hoofd?
En je zegt dat je +/- 500m kabellengte hebt tot aan de ROP, dus dat lijkt me overeen te komen met een 20/2 profiel.
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 25 apr 2013, 17:00
door krisken
20mbit over wifi is erg deftig eigenlijk hoor.
Als je torrents download en je modem laat het afweten is dit wss omdat hij de "load" niet aankan (lees : het routeren).
Enige dat je kan doen is een externe router kopen. Echter kan je daar tegen exact dezelfde problemen aanlopen.
Zie ook
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=37570
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 28 apr 2013, 20:22
door biekini
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 28 apr 2013, 20:46
door Petervanakelyen
Maar waarom blijf je klagen? Je snelheden over 802.11g zijn prima. Veel meer dan wat je nu haalt ga je draadloos niet halen met die Sagem.
Download eens de
VDSL2tool en kijk op welk profiel je zit. Afhankelijk daarvan kan je bekijken of het zin heeft om te upgraden naar een Wireless-N router of Access Point. Een
TP-Link WR1043ND heb je inmiddels al voor €44.
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 28 apr 2013, 20:51
door bambipower
Heb ook sinds deze week scarlet.... Via mijn fonera wifi N router haal ik mooie snelheid (over wifi):
http://www.speedtest.net/result/2675368994.png
Maar via mijn scarlet box (sagem) gaat het echt pover(over wifi) =
http://www.speedtest.net/result/2675374072.png
Nu op zich is het zo geen probleem, dan gebruik ik mijn fonera 2.0n wel. Vind ook dat mijn scarlet modem veel warmer wordt dan vroeger mijn bbox2... alhoewel het dezelfde modems zijn (behalve omhulsel).
Re: Sagem slechte Wi-Fi
Geplaatst: 28 apr 2013, 21:31
door philippe_d
Petervanakelyen schreef:
Maar waarom blijf je klagen?
Bij sommige personen zit het klagen in de genen, en zullen ze altijd blijven klagen
.
Van de 25 post die deze persoon al heeft geschreven is er géén enkele positieve bij: klagen over Scarlet, klagen over EDPNet, klagen over Belgacom, klagen over Telenet, kortom atijd klagen.
Hij/zij komt hier ook geen hulp vragen, maar wil gewoon zijn/haar beklag doen ...