Welke muziek durf jij wel eens op leggen? Wat knalt er door de boxen van je auto en bij welke muziek ga je op je gemak achterover liggen en "chillen"? Zoek ze op op "joetroep" en posten maar. Wie weet leren we nog andere muziek kennen
Alé om te beginnen...een oudje dat al jaar-en-dag in de auto ligt op een USB of CD als ik een lange trip moet maken. Fantastisch nummer, schitterende solo's en vooral het kan een goede stemming brengen met de juiste mensen
Dire Straits - Sultans Of Swing (Alchemy Live) (vooral vanaf 6:05 : zalig!)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
seagull schreef:Niet op joetjoep maar op miksklowd.
Een goede parodie op de Morenkop van Corsica!
Maar goed, als we toch de Corsicaanse toer op gaan : ik ben 3x daar op vakantie geweest. Fantastisch eiland met erg gastvrije mensen. Zo ben ik tijdens één van mijn vakanties daar uitgenodigd geweest om te gaan naar een plaatselijk festival waar een vrij bekende Corsicaanse groep (heeft al in het Sportpaleis opgetreden en zo) i Muvrini optrad... Eén woord : MACHTIG
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken schreef:
Zo ben ik tijdens één van mijn vakanties daar uitgenodigd geweest om te gaan naar een plaatselijk festival waar een vrij bekende Corsicaanse groep (heeft al in het Sportpaleis opgetreden en zo) i Muvrini optrad... Eén woord : MACHTIG
"vrij bekende" is wel een understatement, die groep is gewoon de meest gekende Corsicaanse groep. De U2 van Corsica zeg maar.
Niet tegenstaande hun superstatus met stadiumconcerten en van alles houden ze eraan om jaarlijks op hun geboortegrond ook een concert te spelen, zelfs gratis dacht ik. Met alle gevolgen van dien
Ze hebben ooit ook eens een (goed) nummer opgenomen met het Vlaamse Lais. De meisjes van lais vonden het allemaal prachtig tot ze nadien hoorden dat dezelfde cd en dat zelfde nummer in elk land met een andere lokale groep opgenomen werd
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Astralon schreef:... maar grijp toch heel vaak terug naar Mark Knopfler.
Ben al aan het aftellen naar 12 mei
Allé, dan zijn we toch al met drie. 't is daar ook zo groot hé.
Maar wat de Dire Straits betreft: hij speelt amper nog DS songs en als hij er 1tje speelt is dat meestal in zijn huidige rootsstijl ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
krisken schreef:
Zo ben ik tijdens één van mijn vakanties daar uitgenodigd geweest om te gaan naar een plaatselijk festival waar een vrij bekende Corsicaanse groep (heeft al in het Sportpaleis opgetreden en zo) i Muvrini optrad... Eén woord : MACHTIG
"vrij bekende" is wel een understatement, die groep is gewoon de meest gekende Corsicaanse groep. De U2 van Corsica zeg maar.
Niet tegenstaande hun superstatus met stadiumconcerten en van alles houden ze eraan om jaarlijks op hun geboortegrond ook een concert te spelen, zelfs gratis dacht ik. Met alle gevolgen van dien
Ze hebben ooit ook eens een (goed) nummer opgenomen met het Vlaamse Lais. De meisjes van lais vonden het allemaal prachtig tot ze nadien hoorden dat dezelfde cd en dat zelfde nummer in elk land met een andere lokale groep opgenomen werd
Uiteraard is het zowat de bekendste groep, maar het is ook "maar" Corsica hé : klein eilandje in de middellandse zee. Dus vergelijken met U2 zit er niet echt in
Overigens Laïs samen met I Muvrini :
Misschien kan ik eerder spreken van geen smaak in mijn geval aangezien ik naar zowat alles luister Om een idee te geven kan je op mijn last.fm account een overzicht zien van meest beluisterde artiesten. De Overall lijst is van de afgelopen 7 jaar en beschrijft denk ik nog het beste mijn voorkeur, de last 1,3,6, 12 months lijsten bewijzen dat dit nogal van periode tot periode afhangt naar wat ik luister
De laatste maand is het vooral:
alt-J: --> Mercury Prize winner, hoop ik deze zomer te kunnen zien op een of ander festival Haim: --> volgende maand in de AB Trixie Whitley: --> hier weliswaar met Black Dub, maar toont enorm goed haar enorm sterke stem en gitaar skills. Haar concert 2 maand geleden in de Handelsbeurs in haar hometown Gent (hoewel ze nu in New York woont) staat nu al in mijn top 5 van beste optredens 2013. Hier nog een live versie van haar meer recentere single: Eels: --> tja, wat kan ik zeggen, hun optreden gisteren was misschien een van de beste optredens die ik de afgelopen jaren heb gezien. Ongelooflijk straf, zoveel enthousiasme, zo heb ik hen nog nooit gezien.
Een van mijn all time favorites blijft UNKLE, absolute sample meesters: --> geen officiële clip trouwens, er bestaat geen clip van bij mijn weten.
En om af en toe een löss op te gaan, Machine Head:
Verder kijk ik zeker uit naar de de nieuwe plaat van The Knife (hoewel hun oude overtreffen moeilijk wordt volgens mij), Queens of the Stone Age en uiteraard Daft Punk.
Ik ga hier stoppen want ik kan door blijven gaan. Ondanks het feit dat ik zelf nooit muziek heb leren spelen is het wel een van de belangrijkste zaken in mijn leven. Mijn verbieden naar optredens te gaan zou voor mij hetzelfde zijn als de doodstraf krijgen