Geen google play store op 4G
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb sinds kort een generation connect abbo en dus 4G geactiveerd op mij galaxy note 2 LTE. Alles lijkt normaal te werken, ik kan surfen en mailen op 4G en alle apps gebruiken via 3G en 4G. Alleen kan ik de google play store niet meer gebruiken als ik 3G of 4G zit. Hij kan geen verbinding maken. op wifi lukt het wel, en ook als ik LTE uitschakel op mijn GSM. Maar vanaf LTE actief is in mijn settings wil de play store niet meer werken. Ook met mijn mobistar kaartje werkt alles normaal op 3G. Zijn er nog mensen hier die hetzelfde probleem ondervinden met een androidtoestel op 4G? Ik Zit in de buurt van Antwerpen. Af en toe kan ik een streepje 4G ontvangen, maar zelfs als ik gewoon op 3G zit (met LTE geactiveerd in settings) wil de play store niet werken tot ik op wifi ga.
-
- Plus Member
Ik heb zelfs al verschillende keren factory reset gedaan..probleem blijft. Ook andere firmware geflashed met andere modem (officiële firmware). Het blijkt wel te werken als ik daadwerkelijk op 4g zit, maar vanaf de gsm terugschakelt op 3g wil de playstore en blijkbaar nog enkele google diensten zoals google now niet meer werken. Surfen gaat wel gewoon... zet ik bv wifi op dan werkt het terug wel.het probleem doet zich enkel voor als ik in mijn netwerk settings 'LTE, umts, gsm auto' heb staan. Een andere setting zonder lte, bv 'umts, gsm auto' geeft geen problemen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Blijf de setting WCDMA/GSM gebruiken wanneer je de play store wenst te gebruiken. Proximus is op zoek naar een oplossing en verwachten een oplossing volgende week.
Ik heb hetzelfde probleem. Van zodra ik op LTE/4G heb gezeten en terugval op 3G/2G is men dataconnectie corrupt. Al naar proximus gebelt, maar daar zeiden ze dat mijn phone defect was en ik een nieuwe zou moeten (wat ik niet geloof). Laatste firmware 4.1.2
LTE uitschakelen en 'default' modus werkt wel alles correct
LTE uitschakelen en 'default' modus werkt wel alles correct
-
- Plus Member
Nee heb nog steeds hetzelfde probleem. Heb ook vaak dat als ik op 4g zit ik gewoon geen internet heb, de dataverbinding zich uiteindelijk zelf uitschakelt en dan op edge gegooid wordt ipv 3g. Helemaal stabiel is het allemaal toch niet. Als het werkt is het wel snel, vooral de upload is spectaculair. Download komt vaak ook niet boven 3g+ snelheid, af en toe uitschieters tot 40mbit. Vind het uiteindelijk toch minder en minder de moeite om een 4g abbo te nemen. Ik heb voor mezelf een generation connect kaartje gehaald om het allemaal wat te testen (zit momenteel bij mobistar business). De veel hogere 3g snelheden en betere 3g dekking van proximus tegekover mobistar alleen al vind ik 3en goede reden om mijn baas te overtuigen om naar proximus te gaan. Maar de 4g reden is momenteel nog niet goed genoeg vind ik.behavo schreef:Heb exact hetzelfde probleem op mijn HTC one, is dit bij jullie al opgelost?
Ja dit had ik ook met mijn S3 4G, en sinds gisteren mijn nieuw toestel xperia Z. Is al 3maand dat ik dit heb..
Eerst dacht ik het ligt aan mijn toestel maar aangezien men nieuwe dit heeft niet dus..
Enige oplossing is netwerkmodus veranderen van 4G naar 3G en dan terug naar 4G.
Dit moet ik altijd doen als men toestel herstart heeft.. Goed om te weten dat ik niet de enige ben want dit maakte mij wel gek..
Eerst dacht ik het ligt aan mijn toestel maar aangezien men nieuwe dit heeft niet dus..
Enige oplossing is netwerkmodus veranderen van 4G naar 3G en dan terug naar 4G.
Dit moet ik altijd doen als men toestel herstart heeft.. Goed om te weten dat ik niet de enige ben want dit maakte mij wel gek..
Ook mijn verbinding is veel minder stabiel dan op mijn S3 3G..
Beide xperia z en S3 4G vallen veel meer terug op Edge in de trein bvb. Soms verliest ie zelf verbinding.. Wat ik nooit had eerst..
Ook in Gent stad val ik op één of 2 plekken op edge.. Heel raar is dit. En die masten van 4G verschillen ook op een paar meters heb ik gemerkt! Stap je 100m verder gaje van full 4G naar 3G. Lichtjes overdreven mss maar zo voelt het wel.
Beide xperia z en S3 4G vallen veel meer terug op Edge in de trein bvb. Soms verliest ie zelf verbinding.. Wat ik nooit had eerst..
Ook in Gent stad val ik op één of 2 plekken op edge.. Heel raar is dit. En die masten van 4G verschillen ook op een paar meters heb ik gemerkt! Stap je 100m verder gaje van full 4G naar 3G. Lichtjes overdreven mss maar zo voelt het wel.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.