Ervaringen met Sony smartphones

Plaats reactie
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Ik ben momenteel op zoek naar een niewe gsm die mijn htc hd2 moet vervangen. Hiervoor is mijn oog gevallen op de pas aangekondigde Sony Xperia SP ( specs: http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=2190454) Eerst was ik van plan een toestel met een 4,3 inch toestel te kopen, maar aangezien deze vaak ongeveer even groot zijn als de Xperia SP met een 4,6 inch scherm, lijkt me het interessanter te gaan voor een groter scherm, zeker omdat de "hardwarebuttons" op het scherm zelf weergegeven worden. Maar dat eigenlijk terzijde.

Waar het mij eigenlijk om te doen is, het feit of Sony wel "goede fabrikant" is. Hiermee bedoel ik vooral of er veel problemen voorkomen met toestellen die zij maken, maar ook hoe zij omspringen met updates, klachten (garantie),...
Hiervoor had ik graag wat gedachten van jullie gehad, maar eventueel ook eigen ervaringen met Sony (of Sony Ericson) als een fabrikant van gsm's.

Bedankt!
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Heb een Xperia Arc. 2 jaar oud. Algemeen tevreden. Zeer goede camera. Minpunten: scheurtjes in behuizing en sinds update naar ICS werkt het LED lampje niet meer als ik eens sms ontvang. Werkt wel voor mail en telefoon. Sony vertikt het om dit op te lossen. Idem op mijn Xperia Mini.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

kurtcockaert schreef: Sony vertikt het om dit op te lossen. Idem op mijn Xperia Mini.
Dat is iets wat je inderdaad vaker leest, dus Sony blijkt toch niet zo'n goede fabrikant te zijn. Alhoewel bij de Xperia Z hebben ze het "Screen of death" probleem al na een maand opgelost met een update. Misschien zijn ze toch wat aan hun klachtenopvolging aan het veranderen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb ook een Arc. (2 jaar oud)...Is wss. al 50X gevallen zonder de geest te geven.

behuizing is idd. niet krasvast....vandaar dat ik wss. opteer voor een HTC.
Camera is prima en scherm.

Die (HTC) geven beter en snellere updates en alu casing. (HTC one)

Ze hebben na heel lang wachten een update voorzien van 2.3 naar 4.0.4, helaas gaat hij pak trager hierdoor. SMS app opstarten e.d. duurt soms ergerlijk traag, blijft wat hangen soms.
Ook veel te weinig storage (250 MB ipv 500 MB die de X10i= voorganger had)

2 jaar terug was ANT+ een verkoopsargument (communicatie met mijn HRM en cadans garmin). Nu heeft de Xperia Z dit niet meer ingebouwd! :-(

Uiteindelijk is het kostenplaatje doorslaggevend & zal ik wss. een Xperia Z kopen (allemaal niet nieuw of course)
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Jordy1990 schreef:
kurtcockaert schreef: Sony vertikt het om dit op te lossen. Idem op mijn Xperia Mini.
Dat is iets wat je inderdaad vaker leest, dus Sony blijkt toch niet zo'n goede fabrikant te zijn. Alhoewel bij de Xperia Z hebben ze het "Screen of death" probleem al na een maand opgelost met een update. Misschien zijn ze toch wat aan hun klachtenopvolging aan het veranderen...
Er is een groot verschil in customer impact tussen een xOD en een ledlamp die niet meer flikkert bij sms notificatie...
Bij een screen of death bug dreigen duizenden (zo niet tienduizenden) klanten een totale miskoop gedaan te hebben.
Dit is top priority en een update is te verwachten. Same goes for S3 die na 6 maanden zou falen (opgelost met update 2 maand na release).
Jouw ledje is peanuts in terms of economy. Sorry :evil:
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Volgens mij is het belangrijk dat de fabrikant élk probleem oplost, hoe klein ook. Want zelfs een klein probleem als een notificatie LED die niet meer (af en toe) functioneert kan frustrerend zijn. Uiteraard moeten grote problemen zoals een xOD zeker en snel opgelost worden, maar een fabrikant die zo goed mogelijk elk probleem probeert op te lossen onderscheidt zich wel met de andere fabrikanten.
satsurfer schreef:Die (HTC) geven beter en snellere updates en alu casing. (HTC one)
Inderdaad Satsurfer, vandaar mijn twijfels om van HTC naar Sony over te stappen. Als de geruchten kloppen en de HTC M4 snel uitkomt en zijn prijs meevalt zal ik deze waarschijnlijk kopen, anders gaat het toch de Xperia SP worden.(ondanks de mindere updates van Sony)
Al bedankt om uw ervaringen te delen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Leuk om te weten is dat Sony, in tegenstelling tot Samsung en HTC, actief de mod-community ondersteunt, door onderandere de bootloader unlockbaar te maken:
http://unlockbootloader.sonymobile.com

Je draagt natuurlijk de gevolgen wat betreft support (verliest support op dingen die software-related zijn), maar het kàn.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

HTC biedt toch ook zo'n dienst: http://www.htcdev.com/bootloader/
Wat me wel opvalt is dat er weinig recente toestellen in de lijst staan, maar volgens HTC zijn al de toestellen vanaf 9/2011 unlockbaar
Select “All other supported models” if you cannot find your phone in this list. Devices launched after 9/2011 will be shipped with the unlock capability. Please check back often for updates on the unlock status of additional devices.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”