Verlaging snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
RLS1978
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2011, 16:39

Hallo,
weet iemand of Dommel zijn snelheid verlaagd heeft?
Heb een speedconnect plus account in Leuven, al jaren, en sinds enkele dagen is de snel van 36 Mbps naar 26 Mbps gegaan.
Zit nogal ver van de vismarkt dus 50 Mbps zou in theorie niet mogelijk zijn maar plots van 36 Mbps nr 26 Mbps is ook niet zo leuk.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Zelfde abbo hier, gisteren haalde ik nog "maar" ~20Mbit/s terwijl ik normaal wel 26-27Mbit/s kan halen.
Ze zullen hun snelheden niet officieel verlaagd hebben, misschien wat congestie op het netwerk ofzo, ... uplinks die vol lopen ?

Moet zeggen dat ik steeds minder en minder onder de indruk ben. Ik heb (hout vasthouden) niet de catastrofale problemen met Dommel waarvan anderen op het forum gewag van maken, ik heb al jaren een stabiele lijn zonder (veel) outages, maar hun productaanbod is wel stagnant de laatste jaren.

Ik hoop dat ze op korte termijn toch terug wat kunnen innoveren. Als EDPnet officieel een 25/10 profiel kan leveren ga ik prolly eens kijken of het gras daar ook echt groener is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Kan je eens VDSLTool draaien?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
RLS1978
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2011, 16:39

Tis mogelijk nog iets anders, sinds gisteren avond ist volledig gedaan, heb naar dommel gebeld, heb volgens hen geen sync meer op de lijn, morgen komt er een technieker langst.
I'll keep you posted
RLS1978
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2011, 16:39

Als het goed is mag het ook gezegd worden :-) :
Gisteren Dommel gebeld, na enkele seconden was ik al binnen, hebben de lijn getest en er een Belgacom technieker er opgezet.
Deze is deze voormiddag tussen de afgesproken uren langst geweest, heeft mijn lijn getest en een nieuw aansluiting gezet.
Ook heeft hem mij een schappelijke uitleg gegeven waarom mijn snelheid verlaagd is:
Als er storingen op je lijn zijn wordt je lijn automatisch omgezet naar 30Mbit. Als de lijn een tijdje storing vrij is zal deze terug naar 50Mbit gezet worden.

Morgen ging hij terug bellen om te vragen of alles in orde is.
Mijn eerste ervaring (na jaren klant) met de Dommel helpdesk en ik ben een heel tevreden klant.
Kudos voor Dommel en Belgacom!! :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”