WeePee troubles
Nog mensen die al weken lang aanhoudende problemen hebben met Weepee sip trunks ?
helpdesk neemt de telefoon niet op en is amper bereikbaar, 12 uren per week, ik wer wel een beetje meer dan dat...
vanop mobistar-netwerk is al de ganse geen enkel weepee nummer bereikbaar.
gesprekken worden afgebroken zonder boe of ba.
communicatie van weepee uit blijft super pover.
jaren lang tevreden geweest over kwaliteit, maar nu op zoek naar betrouwbaardere partner.
iemand ideetjes?
helpdesk neemt de telefoon niet op en is amper bereikbaar, 12 uren per week, ik wer wel een beetje meer dan dat...
vanop mobistar-netwerk is al de ganse geen enkel weepee nummer bereikbaar.
gesprekken worden afgebroken zonder boe of ba.
communicatie van weepee uit blijft super pover.
jaren lang tevreden geweest over kwaliteit, maar nu op zoek naar betrouwbaardere partner.
iemand ideetjes?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Naar de resellers werd er vandaag het volgende gecommuniceerd:
grappig detail: Gerd Adams komt van 3starsnet, want hij was mijn contact daar enkele jaren geleden.
"leverancier" klinkt als BT?Beste Partner,
Ondanks diverse algemene voorzorgsmaatregelen en nauwe opvolging hebben we vandaag ernstige hinder ondervonden op ons netwerk, vooral door storingen met inkomend telefoonverkeer.
We ondervinden op onze TDM interconnects met een belangrijke partner sinds enige tijd hinder (dit was te merken aan calls die spontaan afbraken midden in een gesprek). Dit probleem was geisoleerd tot een van de 2 TDM interconnect bundels met deze leverancier. De inkomende gesprekken om deze bundel kwamen sinds een aantal dagen dan ook over onze IP failover binnen. Vandaag kregen we ook issues op de tweede TDM interconnect bundel. Bij het omschakelen van deze calls op de SIP IP failover kwam een bijkomende onderliggende fout bij onze leverancier naar boven. Deze avond wordt hieraan gewerkt, opdat we zo snel mogelijk terug een normale dienstverlening kunnen verzekeren.
Ook we ook nog meegeven dat door onze sterk versnelde groei van de laatste 12 weken (waarvoor wij u danken) er ook sporadische capaciteitsproblemen zijn opgetreden. In de capaciteitsplanning voor ons intern netwerk en infrastructuur werden reeds sinds het begin van het jaar diverse uitbreidingen voorzien, en dit leidde vorige week tot de implementatie van significante verdere opschaling van ons netwerk en infrastructuur.
We stellen alles in het werk om tot structurele oplossingen te komen die onze dienstverlening verder zullen garanderen naar de toekomst, in lijn met onze gekende reputatie. Indien u hier nog vragen over heeft, aarzel dan zeker niet om contact op te nemen voor verdere toelichting.
Nogmaals onze excuses voor de problemen en het ongemak. Wij zouden u willen vragen om eventuele resterende netwerk issues rechtstreeks aan onze support manager Gerd Adams te willen rapporteren ([email protected]) - hij zal deze coördineren naar onze switching ingenieurs.
met vriendelijke groeten,
Johan Meire
Director Business Operations
Weepee Telecom - weepeetelecom.eu
Phone: +32 59 36 37 67
Mobile: +32 478 209 117
Email: [email protected]
grappig detail: Gerd Adams komt van 3starsnet, want hij was mijn contact daar enkele jaren geleden.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
Mja de laatste tijd vind ik dat weepee niet goed bezig is. Ook het hele TV gedoe vraagt volgens mij veel te veel resources. Ook al is dit een aparte vennootschap, intern zijn ze allemaal wel een beetje met TV bezig... en dat begin je nu te zien aan het telecom gebeuren. Hoe lang is daar nu echt *niets* aan gewijzigd? Er komen geen nieuwe features en totaal geen zicht op roadmap. Als reseller vind ik toch dat ze ons een beetje mogen updaten over de stand van zaken in plaats van "12 weken" na de feiten toe te geven dat ze al heel die tijd capaciteitsproblemen hebben.
Enfin, Weepee, herpak u aub...
Orange go plus
Orange go plus
leverancier is eigenlijk colt (volgens Andrew die ik hoorde vandaag)
in beginperiode hebben wij ook nog nummers geporteerd en volgens 1299.be zitten die nog steeds bij BT
de nummers die de laatste 2 jaar werden geporteerd zitten bij "Weepee" als provider, (terug volgens 1299.be)
op de nummers die bij BT zitten zijn er "minder" problemen, ik zeg niet GEEN, maar gewoon minder, oa het huidig probleem die nog niet opgelost is, dat je van mobistar netwerk niet kan bellen naar weepee, kan dan weer wel naar BT nummers.
een beetje transparantie en een actuele status page zou niet misstaan.
Ze zijn er zo zot van twitter om er zwans op te zetten van hoeveel nieuwe gebruikers ze elke week hebben, ze zouden er beter de echte problemen ook op plaatsen want als reseller verlies je een pak tijd met al die dingen...
in beginperiode hebben wij ook nog nummers geporteerd en volgens 1299.be zitten die nog steeds bij BT
de nummers die de laatste 2 jaar werden geporteerd zitten bij "Weepee" als provider, (terug volgens 1299.be)
op de nummers die bij BT zitten zijn er "minder" problemen, ik zeg niet GEEN, maar gewoon minder, oa het huidig probleem die nog niet opgelost is, dat je van mobistar netwerk niet kan bellen naar weepee, kan dan weer wel naar BT nummers.
een beetje transparantie en een actuele status page zou niet misstaan.
Ze zijn er zo zot van twitter om er zwans op te zetten van hoeveel nieuwe gebruikers ze elke week hebben, ze zouden er beter de echte problemen ook op plaatsen want als reseller verlies je een pak tijd met al die dingen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb geporteerde nummers naar WeePee, als ik nog veel van deze problemen hoor, dan trek ik mijn nummers onherroepelijk terug.
Ik kan het me niet permitteren om onbereikbaar te zijn (zakelijk gebruik).
Dus als ik het goed begrijp; er zijn geregeld problemen met de bereikbaarheid vanaf Mobi naar WeePee?
Ik kan het me niet permitteren om onbereikbaar te zijn (zakelijk gebruik).
Dus als ik het goed begrijp; er zijn geregeld problemen met de bereikbaarheid vanaf Mobi naar WeePee?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ikzelf heb mobi*, mobiel & fixed via & op het werk, en ondervind eigenlijk geen problemen met calls naar weepee thuis... 't is nu niet dat ik iedere dag meermaals naar huis bel, maar voor de keren dat het gebeurd heb ik nog nooit problemen gehad. Hopelijk blijft 't ook zo...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
+1fryelectro schreef:Mja de laatste tijd vind ik dat weepee niet goed bezig is. Ook het hele TV gedoe vraagt volgens mij veel te veel resources. Ook al is dit een aparte vennootschap, intern zijn ze allemaal wel een beetje met TV bezig... en dat begin je nu te zien aan het telecom gebeuren. Hoe lang is daar nu echt *niets* aan gewijzigd? Er komen geen nieuwe features en totaal geen zicht op roadmap. Als reseller vind ik toch dat ze ons een beetje mogen updaten over de stand van zaken in plaats van "12 weken" na de feiten toe te geven dat ze al heel die tijd capaciteitsproblemen hebben.
Het laatste jaar toch wel veel problemen. En hun aanbod is compleet ongewijzigd sinds jaar en dag om nog maar te zwijgen over hun tarief naar mobiel (ondertussen zijn ze zelfs duurder dan de grote operatoren).
Serieus aan 't nadenken om wat lijntjes naar OVH te migreren. Binnenkort kunnen ze tweeten hoeveel klanten ze wekelijks verliezen als ze zo verder doen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Euhm die tweets met hoeveel klanten ze hebben etc zijn gewoon automatische tweets ze, gewoon via de API. Niks speciaals aan.
Maar euhm behalve goedkopere tarieven, wat willen jullie dan exact "extra" bij WeePee? Of beter : wat willen jullie "zien" op de roadmap? Overigens zijn mijn nummers die geporteerd zijn van Belgacom (en daarvoor origineel 3starsnummers) inderdaad te zien onder BT bij 1299.be. Maar ze werken bvb ook samen met voxbone voor hun 0800 nummers etc (zoek eens hun nummer 0800 26 0 26 of 0800 26 123 op).
Maar euhm behalve goedkopere tarieven, wat willen jullie dan exact "extra" bij WeePee? Of beter : wat willen jullie "zien" op de roadmap? Overigens zijn mijn nummers die geporteerd zijn van Belgacom (en daarvoor origineel 3starsnummers) inderdaad te zien onder BT bij 1299.be. Maar ze werken bvb ook samen met voxbone voor hun 0800 nummers etc (zoek eens hun nummer 0800 26 0 26 of 0800 26 123 op).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Klopt, er waren gisteren en vandaag grote problemen. 2 weken geleden ook al eens. Een aanhoudend probleem bij een leverancier en dan uiteindelijk een probleem met redundantie.
Nu werken we aan een structurele oplossing die ervoor moet zorgen dat deze problemen niet meer gebeuren. We zijn tegelijk ook enorm gegroeid en breiden die capaciteit steeds verder uit.
Ik begrijp de frustratie. Dit had niet mogen gebeuren.
Nu werken we aan een structurele oplossing die ervoor moet zorgen dat deze problemen niet meer gebeuren. We zijn tegelijk ook enorm gegroeid en breiden die capaciteit steeds verder uit.
Ik begrijp de frustratie. Dit had niet mogen gebeuren.
-
- Moderator
- Contacteer:
Nu je hier toch bent Chris, kan je eens een tipje van de sluier oplichten ivm de toekomst van WeePee Telecom? Wat we nog mogen verwachten? De fameuze roadmap waar hier vraag naar is?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
En ondertussen krijg ik via de helpdesk geen informatie/reply over een overschrijving die ik naar jullie heb gedaan (ticket 2013032601001188).weepeechris schreef: Nu werken we aan een structurele oplossing die ervoor moet zorgen dat deze problemen niet meer gebeuren. We zijn tegelijk ook enorm gegroeid en breiden die capaciteit steeds verder uit.
Spijtige zaak...
Edit; tien minuten na dit bericht is mijn probleem opgelost geraakt. Als het goed is, mag het ook gezegd worden
Laatst gewijzigd door cyberbozzo 26 maa 2013, 23:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Is dat een WeePee probleem, of een Mobistar probleem?dsmagghe schreef: op de nummers die bij BT zitten zijn er "minder" problemen, ik zeg niet GEEN, maar gewoon minder, oa het huidig probleem die nog niet opgelost is, dat je van mobistar netwerk niet kan bellen naar weepee, kan dan weer wel naar BT nummers..
Persoonlijk denk ik dat Mobistar dit moet oplossen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
In ieder geval is het een probleem waar de WeePee klant in kwestie mee zit.
-
- Plus Member
@krisken binnenkort wat meer duidelijkheid daarover. Concreet zullen de meeste dingen achter de schermen gebeuren, maar voor ons wel behoorlijk groot zijn. Er komen ook nieuwe producten. Er is nog geen publieke roadmap, maar als die er is, post ik het zeker online.
@cyberbozzo sorry voor het wachten, ik heb het ondertussen opgelost.
@Philippe_d en @eternum: dit is een probleem op switch-niveau. Hangt er dus vanaf op welke switch iets binnenkomt.
@cyberbozzo sorry voor het wachten, ik heb het ondertussen opgelost.
@Philippe_d en @eternum: dit is een probleem op switch-niveau. Hangt er dus vanaf op welke switch iets binnenkomt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik vind het gewoon al ridicuul dat een telecom bedrijf niet 40u per week bereikbaar is voor hulp. Al is het maar gewoon om iemand aan de lijn te krijgen.
Tijdens de panne van afgelopen week krijg je dus ook geen gehoor op het 0800 nr.
De chat op hun website stond aan, daarop geprobeerd om iets te vragen maar werd er direct afgekicked met de boodschap "Even weg".
Nu, leuk is anders. Als ik volgende keer moet betalen voor een dienst met een reteslechte support ben ik waarschijnlijk ook even weg..
Goed bezig Weepee, echt waar.. Wij migreren onze klanten langzaamaan naar een andere provider.
Tijdens de panne van afgelopen week krijg je dus ook geen gehoor op het 0800 nr.
De chat op hun website stond aan, daarop geprobeerd om iets te vragen maar werd er direct afgekicked met de boodschap "Even weg".
Nu, leuk is anders. Als ik volgende keer moet betalen voor een dienst met een reteslechte support ben ik waarschijnlijk ook even weg..
Goed bezig Weepee, echt waar.. Wij migreren onze klanten langzaamaan naar een andere provider.
-
- Premium Member
Zoals gezegd: de bereikbaarheid/statuspagina/troubles zijn het grote probleem.
Ik heb een aantal zakelijke lijnen bij WeePee zitten, ik kan mij geen troubles veroorloven.
Dat er problemen zijn, is op zich al een groot probleem, dat ik ze dan nog moet vernemen via een forum, vind ik een des te groter probleem.
Hoop dat er niet meer te veel problemen zich voordoen, of ik begin ook stilaan mijn lijnen te migreren...
Ik heb een aantal zakelijke lijnen bij WeePee zitten, ik kan mij geen troubles veroorloven.
Dat er problemen zijn, is op zich al een groot probleem, dat ik ze dan nog moet vernemen via een forum, vind ik een des te groter probleem.
Hoop dat er niet meer te veel problemen zich voordoen, of ik begin ook stilaan mijn lijnen te migreren...
-
- Elite Poster
Het is aan Weepee om te innoveren hé maar ik denk bv. aan:krisken schreef:Maar euhm behalve goedkopere tarieven, wat willen jullie dan exact "extra" bij WeePee? Of beter : wat willen jullie "zien" op de roadmap?
- noodnummers
- packs 'onbeperkt bellen'
- 'makkelijker'/automatisch herladen via CC
- Mogelijkheid om die idiote 'user agent' reset uit te schakelen
- scherp mobiel aanbod met betere integratie met de vaste voip
- online hoste pbx aanbod
- Een support zoals in het vroeger nl. eentje die antwoord zonder dat je op fora of twitter moet liggen klagen
- ...
De focus is gewoon weg van voip naar TV. En da's volgens mij een zeer gevaarlijke evolutie want ik veronderstel dat hun voip product winstgevend is, hun TV project daarentegen...
-
- Plus Member
We hebben sinds kort een extra voltijdse medewerker, puur voor support. Maar we zijn ook behoorlijk gegroeid. Nu is het gewoon kwestie van de backlog wegwerken. De support zal sowieso verbeteren.
-
- Elite Poster
Een simpele statusupdate op jullie website zou al leuk zijn.
Zo kunnen we ook een ETA vernemen en onze eigen klanten informeren wanneer ze terug kunnen bellen.
Niet kunnen bellen is zo 1980 jongens...
Gisteren weer zo'n voorval waarbij de Primary account niet kan registreren en de backup account het laat afweten...
Geen antwoord via telefoon
Geen antwoord via chat
Dan maar op twitter gaan kijken en daar zie je wel een reactie? Omgekeerde wereld waarin jullie onverstoord mediageil op jullie macs blijven voorttokkelen waarbij de "echte" bedrijven plat gaan door jullie onkunde.
Zeer spijtige zaak die jullie klanten wegjaagt!
Zo kunnen we ook een ETA vernemen en onze eigen klanten informeren wanneer ze terug kunnen bellen.
Niet kunnen bellen is zo 1980 jongens...
Gisteren weer zo'n voorval waarbij de Primary account niet kan registreren en de backup account het laat afweten...
Geen antwoord via telefoon
Geen antwoord via chat
Dan maar op twitter gaan kijken en daar zie je wel een reactie? Omgekeerde wereld waarin jullie onverstoord mediageil op jullie macs blijven voorttokkelen waarbij de "echte" bedrijven plat gaan door jullie onkunde.
Zeer spijtige zaak die jullie klanten wegjaagt!
-
- Moderator
- Contacteer:
Een NOC pagina is ook zo 2010. Nu gebeurd alles op twitter (https://twitter.com/weepeetelecom).
Ergens ook logisch : twitter is een externe site waar je alles op kan vinden wat je nodig hebt. Deze hebben servers die over de hele wereld verspreid zijn. Als de NOC site van weepee in het eigen netwerk zou zitten en de corerouter valt er uit (of datacenter zonder stroom en diesels nemen niet over) dan is ook de NOC pagina down. Je kan natuurlijk bij een hostingbedrijfje een domeinnemen (weepeenoc.eu of whatever) en hostingaccountje maar dit kost dan weer geld om dit online te houden. Bij twitter is het gratis, publieklijk en makkelijk op te volgen. Dus waarom niet?
Wat betreft de telefonische bereikbaarheid van WeePee per chat/ticket/telefoon heb je wel gelijk dat je merkt dat ze gegroeid zijn. Waar ik vroeger binnen het uur reactie kreeg van hun support is dat nu meestal de dag nadien. Tot nu toe kan ik daar mee leven, maar mocht mijn VOIP oplossing down gaan zou ik ook sneller antwoord wensen
Ergens ook logisch : twitter is een externe site waar je alles op kan vinden wat je nodig hebt. Deze hebben servers die over de hele wereld verspreid zijn. Als de NOC site van weepee in het eigen netwerk zou zitten en de corerouter valt er uit (of datacenter zonder stroom en diesels nemen niet over) dan is ook de NOC pagina down. Je kan natuurlijk bij een hostingbedrijfje een domeinnemen (weepeenoc.eu of whatever) en hostingaccountje maar dit kost dan weer geld om dit online te houden. Bij twitter is het gratis, publieklijk en makkelijk op te volgen. Dus waarom niet?
Wat betreft de telefonische bereikbaarheid van WeePee per chat/ticket/telefoon heb je wel gelijk dat je merkt dat ze gegroeid zijn. Waar ik vroeger binnen het uur reactie kreeg van hun support is dat nu meestal de dag nadien. Tot nu toe kan ik daar mee leven, maar mocht mijn VOIP oplossing down gaan zou ik ook sneller antwoord wensen
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Akkoord met je mening over die NOC pagina maar ik bedoel maar enkel dat er nood is aan een centrale plaats.
Nu is er telefoon, email, chat en twitter en op geen enkele van de 4 is er deftige informatie terug te vinden buiten Twitter mss.
Nu is er telefoon, email, chat en twitter en op geen enkele van de 4 is er deftige informatie terug te vinden buiten Twitter mss.
- fryelectro
- Elite Poster
Effe vergelijken met ovh... hun openheid over status en roadmap is toch wel een voorbeeld vind ik. Twitter daarnaast is uiteraard ok. De sociale media dienen daar voor.
Over ovh zijn support zelf kan ik niet oordelen.
Over ovh zijn support zelf kan ik niet oordelen.
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Hier gisteren ook onbereikbaar geweest op een bepaald moment.
Het vervelende is dat je daar zelf niet van op de hoogte bent totdat iemand u daar opmerkzaam op maakt.
Gaan ze er bij weepee van uit dat je - als je het al weet - op twitter gaat kijken en stond daar ook actuele/voldoende duidelijke info ivm de problemen?
Het vervelende is dat je daar zelf niet van op de hoogte bent totdat iemand u daar opmerkzaam op maakt.
Gaan ze er bij weepee van uit dat je - als je het al weet - op twitter gaat kijken en stond daar ook actuele/voldoende duidelijke info ivm de problemen?
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Moderator
- Contacteer:
Twitter lijkt me toch een centrale plaats? Belgacom noch Telenet hebben een publieklijke NOC pagina (nuja telenet wel...en altijd is alles up and running als je er op kijkt) maar die twitteren wel volop als er problemen zijn.sardonis schreef:Akkoord met je mening over die NOC pagina maar ik bedoel maar enkel dat er nood is aan een centrale plaats.
Een andere (goede) regeling is EDPnet in mijn ogen : een blog (issues.edpnet.net) die bij een andere partij draait (blogspot dacht ik).
@Ernie : op hun website zelf staan er 3 balkjes met twitternieuws. Hoeveel meer wil je er nog? En ja op hun twitterfeed staat alle info (actueel en voldoende voor iedereen) over de problemen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Bedankt Krisken om daarop te wijzen maar heb je het dan over http://weepeetelecom.eu ?
Ik ben nog niet zo into twitter - ok je 'moet' mee gaan - en zie daar aan de rechterzijkant dat f/in/t balkje, heb je het daarop?
Ik ben nog niet zo into twitter - ok je 'moet' mee gaan - en zie daar aan de rechterzijkant dat f/in/t balkje, heb je het daarop?
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad op weepeetelecom naar beneden scrollen, daar zie je 3 vakjes : "Twitter WeePeeTelecom", "Twitter Snelnieuws" en "Twitter NOC". Deze verwijzen eigenlijk allemaal naar hetzelfde twitteraccount maar met de diverse hashtags (#wsn en #noc) die men blijkbaar niet meer gebruikt.
Telefonie = EDPnet + OVH
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
We hebben de voorbije dagen ook gemerkt dat de communicatie tekort schiet.
Nu, zo'n probleem begint altijd met een individuele melding. Wij gaan ervan uit dat het probleem op zichzelf staat en proberen het op te lossen. Op dat ogenblik is de impact meestal nog beperkt, en is ook nog niet duidelijk dat het algemeen is.
Dan krijg je plots monitoring alerts en meestal gelijktijdig ook mailtjes, telefoontjes en tweets. We verzamelen zoveel mogelijk informatie daaruit en de technische mensen hier gaan dan aan het werk om het probleem op te lossen. Telefoons staan op zo'n ogenblik roodgloeiend terwijl er maar 1 of 2 mensen op dat ogenblik beschikbaar zijn voor telefoon, e-mail en twitter. Weepee is nog altijd een behoorlijk klein bedrijf, met 7 werknemers. (Als we blijven groeien, kunnen we misschien de telefonische support uitbreiden. )
Wat kan je op zo'n ogenblik doen? Zodra je weet wat er aan de hand is, communiceer je naar zoveel mogelijk mensen tegelijk. Massamedia dus, zoals Twitter en Facebook.
Kunnen we die communicatie bij problemen verbeteren of uitbreiden? Graag, jullie suggesties zijn welkom.
Nu, zo'n probleem begint altijd met een individuele melding. Wij gaan ervan uit dat het probleem op zichzelf staat en proberen het op te lossen. Op dat ogenblik is de impact meestal nog beperkt, en is ook nog niet duidelijk dat het algemeen is.
Dan krijg je plots monitoring alerts en meestal gelijktijdig ook mailtjes, telefoontjes en tweets. We verzamelen zoveel mogelijk informatie daaruit en de technische mensen hier gaan dan aan het werk om het probleem op te lossen. Telefoons staan op zo'n ogenblik roodgloeiend terwijl er maar 1 of 2 mensen op dat ogenblik beschikbaar zijn voor telefoon, e-mail en twitter. Weepee is nog altijd een behoorlijk klein bedrijf, met 7 werknemers. (Als we blijven groeien, kunnen we misschien de telefonische support uitbreiden. )
Wat kan je op zo'n ogenblik doen? Zodra je weet wat er aan de hand is, communiceer je naar zoveel mogelijk mensen tegelijk. Massamedia dus, zoals Twitter en Facebook.
Kunnen we die communicatie bij problemen verbeteren of uitbreiden? Graag, jullie suggesties zijn welkom.
-
- Moderator
- Contacteer:
Een eerste idee'tje : neem ergens een goedkoop hostingpakketje af met een extra domein (bvb www.weepeenoc.eu) en zet daar een statuspagina op (wel werkende met realtime checks) zoals http://status.ovh.net/, http://www.telenet.be/pong3/status.do?language=nl samen met een blogpagina waar je meer info geeft over het probleem, geschatte tijdsduur voor herstelling, ... zoals http://status.ris.be/display/Status/News en http://issues.edpnet.be/.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb wat getest met een fax account, en daar zijn ook nog verbeteringen mogelijk:VOiD schreef:Het is aan Weepee om te innoveren hé maar ik denk bv. aan:
- noodnummers
- packs 'onbeperkt bellen'
- (...)
- Fax versturen via klantentool PDF upload (geen hylafax client meer nodig)
- Fax versturen via e-mail (PDF attachment) naar speciaal mail adres
-
- Elite Poster
@Krisken: bedankt voor de info!
@weepeechris
Ik spreek voor mezelf: uiteraard weet ik wat twitter is maar ben daar niet actief en eerlijk gezegd, komt het soms wat rommelig over maar dat zal dan waarschijnlijk zijn door een gebrek aan kennis daaromtrent.
Ook had ik niet gedacht dat door het beperkt aantal karakters die je daar hebt, een bedrijf er voor zou kiezen om dat kanaal te gebruiken als hoofdsysteem - en blijkbaar in dit geval enige - om dergelijke informatie te communiceren.
Ben ook edpnet klant geweest en vind hun issues.edpnet.be wel een van de betere manieren omdat een 'standaard webpagina' toegankelijker is bij een breder publek tov twiter.
Just my 2c.
@weepeechris
Ik spreek voor mezelf: uiteraard weet ik wat twitter is maar ben daar niet actief en eerlijk gezegd, komt het soms wat rommelig over maar dat zal dan waarschijnlijk zijn door een gebrek aan kennis daaromtrent.
Ook had ik niet gedacht dat door het beperkt aantal karakters die je daar hebt, een bedrijf er voor zou kiezen om dat kanaal te gebruiken als hoofdsysteem - en blijkbaar in dit geval enige - om dergelijke informatie te communiceren.
Ben ook edpnet klant geweest en vind hun issues.edpnet.be wel een van de betere manieren omdat een 'standaard webpagina' toegankelijker is bij een breder publek tov twiter.
Just my 2c.
Gelukkig & gezond 2022!
-
- Elite Poster
Is dit dan reeds actief voor de 100 & 112 centrales ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit pas begin vorig jaar actief was voor de 101 centrales. En dan nog met een nauwkeurigheid van een paar km in dunbevolkte gebieden.
Weepee wil gewoon geen moeite doen om deze dienst aan te bieden. Waarom zouden ze ? Het brengt hun toch niets op buiten meer werk/eventuele problemen.
Weepee wil gewoon geen moeite doen om deze dienst aan te bieden. Waarom zouden ze ? Het brengt hun toch niets op buiten meer werk/eventuele problemen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dit is inderdaad nog steeds actief. Nauwkeurigheid valt wel goed mee hoor, is niet een paar km zoals jij zegt. Eerder een nauwkeurigheid van +/- 200m in dunbevolkt gebied (weinig masten etc).
Of WeePee deze dienst niet wilt aanbieden of dat dit slechts een technisch iets is kent maar één iemand het antwoord op : WeePee zelf...
Of WeePee deze dienst niet wilt aanbieden of dat dit slechts een technisch iets is kent maar één iemand het antwoord op : WeePee zelf...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
Eigenlijk willen we dat wel graag aanbieden hoor. Is een extra reden om ons te nemen. Maar het risico is te groot zolang wij die aansprakelijkheid hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
sardonis schreef:Ik vind het gewoon al ridicuul dat een telecom bedrijf niet 40u per week bereikbaar is voor hulp. Al is het maar gewoon om iemand aan de lijn te krijgen.
Op het 0800 nummer is men officieel inderdaad maximum 12 uur per week bereikbaar.
Op het 0903 nummer (0.25€ setup + 1,5€/min) kan je hen op de andere uren wél bereiken.
Tenzij je op de voice-mai terechtkomt ...
Ik heb daar ook eens rond de 20€ naar opgebeld omdat mijn SIP account foutievelijk een IAX account bleek te zijn.
Op mijn laatste tickets heb ik, buiten de ontvangstbevestiging, GEEN reactie ontvangen.weepeechris schreef:We hebben sinds kort een extra voltijdse medewerker, puur voor support.
Ook niet nadat ik via e-mail diverse malen achter een antwoord en oplossing vroeg.
Het is pas nadat ik telefonische contact opnam met WeePee tijdens de "kantooruren" dat er een oplossing uit de bus kwam.
Maar dan waren we ruim een maand (of meer!) verder...
De keer dat jij de supporttelefoon bemande heb je me wél onmiddellijk kunnen helpen en ook daadwerkelijk geholpen.
Aha, dat is goed nieuws. Hopelijk is er beterschap op komst.weepeechris schreef:We hebben de voorbije dagen ook gemerkt dat de communicatie tekort schiet.
Bij OVH kan je je eigen adres in de webinterface zelf aanpassen. Dat gaat onmiddellijk én vlot.krisken schreef:Bij OVH kan je net hetzelfde doen als erboven. Alleen zullen de hulpdiensten aan het verkeerde adres staan (jouw adres in 056 zone ipv 03 zone). En zullen ze ook aansprakelijk worden gesteld hiervoor (en zij zullen de klant aansprakelijk stellen). Dus in mijn ogen is OVH wat illegaal bezig. Als de klant bij een verhuis zijn gegevens niet aanpast...of hij belt met een SIP client vanaf zijn GSM...dan kunnen er rampzalige gevolgen gebeuren...
Bij WeePee heb ik er maanden over gedaan en staat het nu nog niet 100% juist vermeldt ondanks dat ik officiële documenten per e-mail naar WeePee heb gestuurd.
't Ja, ....
-
- Moderator
Kriskenkrisken schreef:Twitter lijkt me toch een centrale plaats? Belgacom noch Telenet hebben een publieklijke NOC pagina (nuja telenet wel...en altijd is alles up and running als je er op kijkt) maar die twitteren wel volop als er problemen zijn.sardonis schreef:Akkoord met je mening over die NOC pagina maar ik bedoel maar enkel dat er nood is aan een centrale plaats.
Volgens mij is de manier waarop WeePee kan/zou moeten communiceren een zéér bijkomstig detail.
Als ik alle posts hierboven lees, van partners/resellers - die dus veel meer ervaring hebben dan WeePee dan gewone gebruikers zoals jij en ik - dan zijn er wel grotere problemen dan de keuze van het communicatiekanaal.
- a) er zijn technsiche problemen
b) er is geen communicatie
En dan is er het gevoel dat het product "WeePee VoiP" niet veel geëvolueerd is de laatse jaren, zowel wat mogelijkheden betreft, als wat prijzen. Dus inderdaad werk aan de winkel ...
De discussie over de Hulpdiensten is een illustratie van het voorgaande: ik denk dat technischh alles in orde is, maar gewooon een gebrek aan tijd (en goesting) om dit te implementeren.
PS
Eigenlijk ben ik wel blij dat we nu eindelijk weten dat er technische problemen zijn.
Ik heb een neef die ik volledig op WeePee gezet heb (business), en sedert meer dan 4 weken ondervinden we problemen met incoming calls. Ik heb al van alles ondernomen, factory reset van de VoiP router enz enz, gezien de Support beweerde dat alles OK was aan hun kant.
Nu weet ik eindelijk de oorzaak, en hoop ik dat het vlug onder controle komt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Moderator
De discussie over Huldpdiensten afgesplitst in een aparte Topic: WeePee: (on)bereikbaarheid Hulpdiensten
-
- Moderator
- Contacteer:
Philippe,
Er is weldegelijk communicatie (Twitter), maar dit is een communicatiemiddel die blijkbaar niet erg in trek is. Vandaar mijn voorstel. Als ze dit implementeren is meteen jouw puntje b (er is geen communicatie) opgelost. Je kan de twitterfeed namelijk implementeren in een website.
Ook voor jou de vraag die Chris reeds stelde : welke mogelijkheden zou jij graag zien bij WeePee?
Wat hulpdiensten betreft alles lezen aub : met nomadische nummers zijn hulpdiensten niet mogelijk. Zie wat ik aanhaalde uit hun AV en de redenering die er achter zit. Even kort = als klant verhuisd en ze veranderen het adres bij WeePee niet, dan staan de hulpdiensten aan het verkeerde huis met hun toeters en lichten...
Er is weldegelijk communicatie (Twitter), maar dit is een communicatiemiddel die blijkbaar niet erg in trek is. Vandaar mijn voorstel. Als ze dit implementeren is meteen jouw puntje b (er is geen communicatie) opgelost. Je kan de twitterfeed namelijk implementeren in een website.
Ook voor jou de vraag die Chris reeds stelde : welke mogelijkheden zou jij graag zien bij WeePee?
Wat hulpdiensten betreft alles lezen aub : met nomadische nummers zijn hulpdiensten niet mogelijk. Zie wat ik aanhaalde uit hun AV en de redenering die er achter zit. Even kort = als klant verhuisd en ze veranderen het adres bij WeePee niet, dan staan de hulpdiensten aan het verkeerde huis met hun toeters en lichten...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Gisteren ochtend een korte meeting gehad bij WeePee, en het was inderdaad enorm druk.
Die doen er zeker alles aan om het probleem op te lossen, en soms het probleem bij hun leverancier ligt 'zelf' op te lossen, omdat die te traag of onderbemand zijn.
Puik werk dus. En keep up the good work. Er komt meer, maar daar is er tijd voor nodig.
7 mensen vs meer dan 500 bij OVH... Aub mensen... Geen appels en peren vergelijken.
Die doen er zeker alles aan om het probleem op te lossen, en soms het probleem bij hun leverancier ligt 'zelf' op te lossen, omdat die te traag of onderbemand zijn.
Puik werk dus. En keep up the good work. Er komt meer, maar daar is er tijd voor nodig.
7 mensen vs meer dan 500 bij OVH... Aub mensen... Geen appels en peren vergelijken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)