Belgacom TV zonder decoder te huren

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Bavooo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:32

Iemand heeft ooit waarschijnlijk al eens in dezelfde situatie gezeten. Ik ga binnenkort het ouderlijk huis verlaten en zou opnieuw belgacom tv nemen, nu heb ik vroeger voor mijn slaapkamer thuis een decoder gekocht en aangezien die anders niet meer gebruikt wordt zou ik die opnieuw willen gebruiken op mijn appartement, als hoofd decoder (en enige), maar ik zie niet meteen de optie om belgacom tv te bestellen zonder de decoder te huren. Als ik de factuur van mijn ouders bekijk staat die kost er nochtans expliciet apart bij (7€/maand). Iemand een idee of dit mogelijk is.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

gewoon aanvragen en laten installeren.
als de technieker aankomt en je hebt al een decoder, neemt hij de zijne gewoon weer terug mee en geeft aan dat er geen extra decoder geplaatst is,
wegens reeds decoder aanwezig.
in principe zou je dan dus een 7tal (of hoeveel is het ondertussen?) euro korting krijgen omdat je geen enkele decoder huurt (of is dat niet meer zo?)
ik weet dat de 1ste decoder in het abbo inbegrepen zit, maar ik weet niet meer of je nog korting krijgt als je die 1ste aangekocht hebt...
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Je krijgt inderdaad een korting van €7/maand op de abonnementsprijs als je geen decoder huurt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

8 € /maand
Bavooo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:32

Eén van de belangrijkste redenen dat ik BGC tv zou nemen is omdat er geen technieker aan te pas moet komen. Ik vermoed dat die niet langskomen in het weekend en heb niet veel zin om voor zoiets een dag vakantie te nemen. Nuja ik weet al iets meer, het was in ieder geval ooit mogelijk. Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

als je zeker bent dat alles binnen in orde is én het geen appartement is, dan kan je het wss wel zelf,
gewoon vragen naar een "diy" installatie als die nog bestaan.

overigens werken de techniekers wél op zaterdag :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

alleen VDSL splitter is niet gratis 29
Bavooo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:32

Splitter schreef:als je zeker bent dat alles binnen in orde is én het geen appartement is, dan kan je het wss wel zelf,
gewoon vragen naar een "diy" installatie als die nog bestaan.

overigens werken de techniekers wél op zaterdag :)
Het is een appartement, maar de huidig huurders hebben ook Belgacom tv, dus alles is al aanwezig. Ik denk dat ik gewoon best is Belgacom ga contacteren.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Online bestelling plaatsen voor pack zonder huurdecoder, is niet mogelijk. In principe moet je dan telefonisch bestellen, maar dan loop je soms bepaalde promoties mis. En dan is het niet eens gegarandeerd in orde: ik heb telefonisch een pack zonder huurdecoder besteld, maar die decoder werd doodleuk toch aan mijn deur afgeleverd. Ben er zelf mee terug moeten gaan naar Belgacom-winkel, en daar werd dan ook meteen ook het abonnement aangepast (huurdecoder geschrapt).

Mocht ik het nog eens moeten doen, ik zou gewoon online het hele pack bestellen, inclusief decoder, maar ook met de bijhorende promoties, en dan na levering van die decoder (die wordt samen met de rest van het doe-het-zelf pakket geleverd), gewoon het ding teruggeven en meteen abonnment laten aanpassen. Er is geen opzegtermijn voor decoders: je betaalt gewoon het aantal dagen dat je hem in gebruik gehad hebt (ze tellen vanaf de datum van activatie van het abonnement, niet vanaf de levering van de decoder).

Wel nog wat advies over de decoder die je nu bij je ouders gebruikt en wil verhuizen: je moet die laten deactiveren op de lijn van je ouders, zodat je die kan activeren op je nieuwe lijn. Dat kan met een eenvoudig telefoontje naar Belgacom. Je moet het decoder MAC adres (staat onderaan op de sticker) op dat moment wel bij de hand hebben.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

desactiveren van decoder is zelf niet nodig naar het schijnt, decoder gewoon op nieuwe lokatie aansluiten en opstarten, volgens Eva toch !
Nog zelf niet geprobeerd .
Bavooo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:32

Bedankt voor de info Steven, dat ga ik doen. Ik zal hem niet deactiveren en dan weten we ook meteen of dat werkt of niet :-).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

een goed idee en als het niet lukt kan je nog altijd bellen om te desactiveren en dan weten we of hetgeen Eva gezegd heeft klopt .
Bavooo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:32

Ondertussen heb ik ondervonden dat het desactiveren van decoder niet nodig was. Gewoon inpluggen op de nieuwe locatie en dan vraagt hij lijnnummer etc om hem te activeren, et voila, done.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het zou mij ook verwonderd hebben dat Eva van Belgacom mij zou blaasjes wijsgemaakt hebben :-)
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Vraagt BGC de huurdecoder eigenlijk terug bij het einde van een contract?
Scarlet doet dit volgens mij niet.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Bij Scarlet heb ik de TV-decoders toch moeten terugsturen.
De Sagem-modem heb ik kunnen houden.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dit zal je direct wel opmerken als bgc nog een factuur stuurt met huurprijs voor je dec, na opzeg contract :wink:

Je huurt hem dus voor zo ver ik weet moet je die nog altij binnen brengen in een belgacom centrum.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik kan het bevestigen: Belgacom vraagt de huurdecoder wel degelijk terug. Als je hem niet spontaan binnenbrengt, krijg je vrij snel een brief met daarin de melding dat ze 149 euro zullen aanrekenen als je hem niet terugbrengt. Ik dacht op dat moment (het ging om een V4 die ik nog geen week gebruikt had), dat dit eigenlijk een koopje was voor een bijna-nieuwe decoder die anders 225 euro kostte. Maar ondanks die 'stoute' gedachten, toch gewoon binnengebracht :-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

haha het is daarmee dat de V4 niet meer te koop staat op de site van BGC , ze verpatsen ze voor 149 € :-)
Gebruikersavatar
heyedp
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Begin oktober Decorder aangekocht bij een zelfstandige Belgacom-verdeler ... Model V5 stond daar in promotie ( €125 ipv €225 ) + gratis activatie .
Onlangs kreeg ik mijn factuur : €50 activatie en huur decorder €8
Bel klantendienst .... activatiekost werd onmiddellijk geannuleerd , huurprijs decorder moest ik regelen in het BelgacomCenter waar ik de decorder had gekocht . Daar belt men naar een verantwoordelijke binnen Belgacom en kijkt men wat op een PC-scherm . Melding : huur decorder is uit het pack gehaald u kunt gerust zijn .
Twee dagen later , valt mijn internetconnectie en TV- signaal weg ..... Bel naar de klantendienst , kreeg ik de melding dat mijn pack geannuleerd was ... Dus in plaats van de huur decorder eruit te halen , had men heel het internet-tv pack geannuleerd .... Ondertussen zat er ook een brief in de bus dat de opzegging van mijn produkten bij Belgacom goed was ontvangen ... De klantendienst heeft wel alles terug hersteld , dus mijn pack Internet TV werkt terug ...
Maar de huurprijs decorder ( via e-services) staat nog altijd op mijn factuur .... Dus sta ik terug bij AF ... Daarnaast moet ik ook afwachten of men nu geen opzeg- en terug opstartkosten gaat aanrekenen ....
Bavooo
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:32

Ik heb deze maand voor het eerst (na dus bijna 10 maanden !!!) een correcte factuur gekregen, al de andere keren moeten bellen naar de klantendienst. Het was trouwens hun laatste kans of ik was naar iets anders overgestapt. Het ergste vond ik nog dat als ik dan erna een creditnota kreeg dat erin stond dat het juist gefactureerd was maar dat ze toch een commerciële geste willen doen :bang: .
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”