promo Mobistar; vast internet voor 15 euro

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hallo,

Ik belde zojuist naar Mobistar om iets na te vragen en men vertelde mij dat er nu een promotie is bij Mobistar tot 7 april voor nieuwe internet-klanten.

Vastinternet bij Mobistar kost 20 euro per maand (quota 50gb) + 5 euro voor onbeperkt of 1 euro per gigabyte extra. Wie een GSM-abonnement heeft bij M* van minstens 10 euro per maand krijgt dat vastinternet aan 15 euro.

Dat is de gewone regeling.

Volgens de agent is de huidige promotie nu dat iedereen het kan krijgen tegen 15 euro, ook zonder GSM-abonnement. Dus ook niet enkel de eerste X maanden korting maar als vaste prijs.

Dat is toch wel een heel mooie aanbieding ... die ik niet op hun website zie staan. En die ik toch wel even wou delen.

Correctie; deze promo is niet bestaande. Ik heb foutieve informatie ontvangen. Heb vandaag - 26/03 - via e-mail van Mobistar bevestiging ontvangen hiervan. Het is 20 euro of 15 euro voor wie ook een GSM-abonnement heeft van minstens 10 euro per maand.
Laatst gewijzigd door WalterB1 26 maa 2013, 22:42, in totaal 1 gewijzigd.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik dacht dat broba adsl2 tot 12mbits gaat dus ik begrijp niet dat mobistar adverteert met 16mbits. Het zou kunnen indien zij ergens een eigen netwerk hebben maar ze zeggen niet waar. Beetje het gekende boerenbedrog zeker?? Nu diegene waarvoor dat echt van belang is zitten al lang op VDSL (indien beschikbaar)

Los daarvan zeker een goeie aanbieding voor een bepaalde groep mensen:
Zij die om bepaalde redenen absoluut een classic line van belgacom willen behouden .
Zij die toekomen met 50GB en max 12mbps (En dat zijn er heel wat, de occasionele gebruikers, alleen zitten die niet massaal op userbase;) )
Voor 5 € vervalt de limiet.

Cityconnect van dommel doet nog beter op hun eigen netwerk 13,99 (eerste 15maand 10,95) of via jaarlijkse betaling €9,16.
Afhankelijk van de afstand tot de centrale is dit ook sneller en de limiet ligt 2keer zo hoog als mobistar. Maar dus enkel beschikbaar daar waar dommel.be een eigen netwerk heeft.
Netconnect van dommel is overal beschikbaar aan 16,95 (eerste 15 maand 15,95 ,16,25 bij jaarlijkse betaling)
Afhankelijk van de afstand tot de centrale is dit trager , limiet 2 maal zo hoog dan mobistar.
Edpnet is ong 10 euro duurder.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Heb al Mobistar-lijnprofielen gezien met meer dan 13.000 kb/s synchro.
Best is op voorhand na te kijken welk lijnprofiel je kan krijgen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Fluppeke schreef:Ik dacht dat broba adsl2 tot 12mbits gaat dus ik begrijp niet dat mobistar adverteert met 16mbits. Het zou kunnen indien zij ergens een eigen netwerk hebben maar ze zeggen niet waar. Beetje het gekende boerenbedrog zeker??
Waarom altijd zo negatief, en woorden als "bedrog" gebruiken?
Voor zover ik weet heeft Mobistar voor ADSL2+ zijn eigen DSLAM's, en kunnen dus zelf de snelheden kiezen die ze willen/kunnen aanbieden. Ze zijn dus niet gebonden aan de max 12mbps die Belgacom hanteert op hun ADSL2+.

Natuurlijk is snelheid afhankelijk van afstand, en je zal deze 16mbps maar halen als je dicht genoeg zit (max 2 km). Dus niks boerenbedrog ...

Dommel adverteert met 24mbps. Dat is mogelijk op ADSL2+, maar natuurlijk alleen voor de happy few die dicht genoeg van de LEX zitten om dit soort snelheden te halen (max 400m)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Heb zelf Mobistar gehad in 2010 en haalde toen 4 Mbps op 3 km afstand. De pings waren hoog, onstabiel multiplayer gaming, 384 kbps upload dat eigenlijk niet meer van deze tijd is (en toen ook was). Probeer op die manier maar eens te genieten van je internet. Voor mij, als heavy user van het internet, staat het Mobistar vast netwerk gelijk aan hun mobiel netwerk: slecht. Er is een reden waarom het zò goedkoop is...
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Fluppeke schreef: Los daarvan zeker een goeie aanbieding voor een bepaalde groep mensen:
Zij die om bepaalde redenen absoluut een classic line van belgacom willen behouden .
Zij die toekomen met 50GB en max 12mbps (En dat zijn er heel wat, de occasionele gebruikers, alleen zitten die niet massaal op userbase;) )per
Voor 5 € vervalt de limiet..
Zoals ik het lees op de website van Mobistar https://www.mobistar.be/nl/aanbod/internet-adsl heb je geen vaste lijn van Belgacom nodig. Raw-copper dus inbegrepen. Activatie is 25 euro, gratis maar wel verplicht "livebox" als modem, geen installatiekosten bij doe-het-zelf.

Wat wel minder is dat als men over de 50gb gaat het gewoon doorloopt tegen 1 euro gb, je zou geen waarschuwing krijgen volgens de agent. Wel oppassen daarmee dus .

Aangezien raw-copper al iets van 13 euro kost ... 15 euro voor internet ....hoe kunnen ze daar eigenlijk iets aan verdienen? Al is dat niet het probleem van de klant.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

... en ik belde zojuist terug aan Mobistar om dit bestellen ... vast internet tegen 15 euro .... waar men het bestaan van deze promotie ontkende ;-(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

website van mobi* is duidelijk: 15 € voor BESTAANDE klanten!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

@wied; ja, op de website is dat duidelijk. Daarom was ik ook verbaast over de aanbieding en daarom vroeg ik zeer uitdrukkelijk bevestiging dat deze "promotie" dus ook was voor wie *geen* GSM-abonnement heeft van minstens 10 euro, wat men mij bevestigde.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Toch wel een mooie aanbieding van Mobistar vind ik. 15€ is een geweldig scherpe prijs. Ik heb hier 'maar' 6/0.384 up/down maar dat is meer dan genoeg op deze locatie. Verbinding is icm. met een Dolfijn abbo aan 12€/maand (promo).

Ook al is het 'slechts' 50GB dit is voor vele mensen voldoende.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heel mooie actie, als het klopt!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Blijkt dat raw copper inbegrepen is.
Zelfs zonder promo eigenlijk een goei aanbod voor wie geen vaste lijn heeft/wil en bijv via VOIP wil werken

Met boerenbedrog bedoel ik dat nergens staat waar mobistar dan eigen dslam's heeft...
Laatst gewijzigd door Fluppeke 23 maa 2013, 22:18, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Idd. Hier 15€ + 12€ Dolfijn abbo (promo). Toch wel zeer scherp aanbod. Zeer tevreden mee :lol:
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Voor zover ik weet heeft Mobistar voor ADSL2+ zijn eigen DSLAM's
Ben je daar zeker van ? Ik dacht namelijk dat Mobistar een BROBA klant is van Belgacom. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat ze hiernaast een eigen netwerk hebben met eigen DSLAMs, eigen BASsen, eigen Radius, etc.

Maar voor VDSL2 is dat dan weer niet het geval dacht ik, dit zou via het WBA (Wholesale Bitstream Access) offer gaan overeen gekomen tussen BGC en het BIPT. Er is hier al door iemand gepost dat op de site van het BIPT nergens iets te vinden valt omtrent VDSL2 voor BROBA. Maar het WBA offer zou blijkbaar toch ook voor BROBA OLOs zijn ,en niet alleen voor Wholesale OLOs.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Volgens de Mobistar helpdesk hebben zij inderdaad hun eigen apparatuur staan in de Belgacom centrales. Maar ik veronderstel dat dit niet in alle centrales het geval is, enkel de 'grotere'.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Dit lijkt me een mooie vervanger voor een Belgacom telefonlijn classic aan 20 euro per maand, zelfs met de activatiekosten en indien de promo van 15 euro enkel voor bestaande klanten is.
Ik zou dan opteren voor een OVH ligne SIP individuelle: voor 1,2 eur onbeperkt bellen naar vaste nummers, ook in het buitenland, en voor 3,1 cent naar Belgische gsmnummers.
In totaal zit je dan aan 20+(25/12 activatiekosten)+1,2+3,1cent*belminuten, waar die persoon nu met enkele uren naar vaste nummers en mobiele gsm's vlot richting de 40 euro per maand gaat.

Heeft iemand nog op of aanmerkingen bij deze redenering? (indien OT: mijn excuses, er mag altijd een nieuw topic voor gemaakt worden)
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Je redenering klopt, is een van de goedkoopste oplossing voor internet (wel relatief lage upload!) plus telefonie.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ben niet overtuigd, Belgacom start kost namelijk 25€/maand voor 100 Gb. Voor zelfde maandvolume kost Mobi* evenveel indien promotie niet geldig is voor niet-bestaande klanten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik dacht toch dat Mobistar zeker zijn eigen dslam's heeft in combinatie met broba waar zijn geen eigen apparatuur hebben.
En als ik me nie vergis hebben ze de boel toch overgekocht van kpn/base die toch nu met een veel intelligenter product is gekomen als Snow/vdsl2.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”