Inkomende gesprekken OVH of Weepee
Hoi allen,
Ik ben nieuw in het voip gebeuren, en heb op jullie forum al behoorlijk wat informatie kunnen terugvinden omtrent overschakeling van mijn huidige telefonie (telenet) naar VOIP.
Graag zou ik mijn huidige nummer willen behouden. Ik zal werken met een Siemens Gigaset C610(?) zoals regelmatig via providers wordt aangeboden (juiste model ontgaat me even). Mijn vraag is eigenlijk: Om mijn huidige nummer te kunnen behouden, kan je zowel bij OVH als bij Weepee terecht.
We zouden de gekozen provider ook voor uitgaande vaste nummers gebruiken.
Wetende dat we niet bijzonder veel bellen naar vaste nummers, heeft één van beiden de voorkeur? Of heeft de één voordelen tov de andere?
Ik ben nieuw in het voip gebeuren, en heb op jullie forum al behoorlijk wat informatie kunnen terugvinden omtrent overschakeling van mijn huidige telefonie (telenet) naar VOIP.
Graag zou ik mijn huidige nummer willen behouden. Ik zal werken met een Siemens Gigaset C610(?) zoals regelmatig via providers wordt aangeboden (juiste model ontgaat me even). Mijn vraag is eigenlijk: Om mijn huidige nummer te kunnen behouden, kan je zowel bij OVH als bij Weepee terecht.
We zouden de gekozen provider ook voor uitgaande vaste nummers gebruiken.
Wetende dat we niet bijzonder veel bellen naar vaste nummers, heeft één van beiden de voorkeur? Of heeft de één voordelen tov de andere?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Als je de provider ook voor uitgaande gesprekken wenst te gebruiken, zou ik OVH aanraden omdat hun tarieven goedkoper zijn.
Bijkomend voordeel van OVH is dat je ook noodnummers kan bellen; bij weepee kan dit niet.
Maar kwaliteit en service is ook bij weepee zeer goed.
Bijkomend voordeel van OVH is dat je ook noodnummers kan bellen; bij weepee kan dit niet.
Maar kwaliteit en service is ook bij weepee zeer goed.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Weepee is Belgisch, terwijl OVH dacht ik nog altijd Frans is. Maar of dat moet meespelen?
Weepee combineer je best met betamax om uit te bellen, wat extreem goedkoop is. Maar kwaliiteit is soms iets variabeler.
Beide gaan je veel geld doen uitsparen
.
[
Post made via mobile device ]
Weepee combineer je best met betamax om uit te bellen, wat extreem goedkoop is. Maar kwaliiteit is soms iets variabeler.
Beide gaan je veel geld doen uitsparen

[

-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geld sparen doe je in elk geval 
Uit het hoofd zijn er 3 grote operatoren actief in VOIP land:
- WeePee (www.weepeetelecom.eu)
- OVH
- 3starsnet
Zowel WeePee als 3starsnet zijn Belgisch en prima partijen. Voordeel is wel dat als je vragen hebt ze deze oplossen in het Nederlands en hun webinterface duidelijk en overzichtelijk is. Bij OVH is de support volledig in het Frans of Engels. OVH is de goedkoopste van de 3 qua beltarieven, terwijl WeePee wel de duurste is. Echter moet je er wel rekening mee houden dat je bij OVH en 3starsnet een maandelijkse kost moet betalen, respectievelijk 1.18 euro per maand (OVH Ligne Individuelle) en 20 euro. Bij 3starsnet moet je ook rekening houden dat je minimum 15 euro beltegoed moet aan kopen dat 6 maand geldig blijft.
Op jaarbasis kom je aan het volgende (totale minimum bedragen, zonder belkosten):
- WeePee : geen abonnement
- OVH : €14.16
- 3stars : 20+15+15 = €50

Uit het hoofd zijn er 3 grote operatoren actief in VOIP land:
- WeePee (www.weepeetelecom.eu)
- OVH
- 3starsnet
Zowel WeePee als 3starsnet zijn Belgisch en prima partijen. Voordeel is wel dat als je vragen hebt ze deze oplossen in het Nederlands en hun webinterface duidelijk en overzichtelijk is. Bij OVH is de support volledig in het Frans of Engels. OVH is de goedkoopste van de 3 qua beltarieven, terwijl WeePee wel de duurste is. Echter moet je er wel rekening mee houden dat je bij OVH en 3starsnet een maandelijkse kost moet betalen, respectievelijk 1.18 euro per maand (OVH Ligne Individuelle) en 20 euro. Bij 3starsnet moet je ook rekening houden dat je minimum 15 euro beltegoed moet aan kopen dat 6 maand geldig blijft.
Op jaarbasis kom je aan het volgende (totale minimum bedragen, zonder belkosten):
- WeePee : geen abonnement
- OVH : €14.16
- 3stars : 20+15+15 = €50
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Nog een vierde speler: Nomado (www.nomado.eu).
Nomado werkt met een Belgium Globe Plan voor 60,50 euro per jaar incl btw. Daarvoor krijg je een telefoonnummer + 500 belminuten naar Europa per maand. Nomado gebruikt de infrastructuur van 3starsNet
Nomado werkt met een Belgium Globe Plan voor 60,50 euro per jaar incl btw. Daarvoor krijg je een telefoonnummer + 500 belminuten naar Europa per maand. Nomado gebruikt de infrastructuur van 3starsNet
Bedankt voor de snelle en verhelderende reacties. Wat het behouden van het nummer betreft ben ik dan goedkoper bij Weepee (eenmalige kost). Maar is het niet zo dat je bij OVH 300 min gratis belt per week naar vaste lijnen? (Rekening houdende met een limiet van 60 min per call). Daar waar je bij Peewee voor elke call betaalt.
Op die manier is OVH in de long run toch nog interessanter, of vergis ik mij?
[
Post made via mobile device ]
Op die manier is OVH in de long run toch nog interessanter, of vergis ik mij?
[

-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
http://www.ovh.fr/telephonie/
Ik zie dit op het eerste zicht niet meteen staan.
Ik zie dit op het eerste zicht niet meteen staan.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Dit voorstel van Goztow is absoluut het voordeligsteGoztow schreef:Weepee combineer je best met betamax om uit te bellen, wat extreem goedkoop is.

Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Ik heb het nog eens opgezocht.
http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml
Dat van die 300min vond ik inderdaad niet terug. Maar vergis ik me dan in de gratis vaste gesprekken?
[
Post made via mobile device ]
http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml
Dat van die 300min vond ik inderdaad niet terug. Maar vergis ik me dan in de gratis vaste gesprekken?
[

-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Daar vergis je je niet in. In dezelfde link die je aan haalt staat er immers:
Fixes France et 40 pays Incluses
Als ik even kijk zie ik op https://www.ovh.fr/cgi-bin/telephony/callRate.cgi het volgende staan als ik 0032 in typ (telefoonnummer BE)
Numéro : 0032
Pays : BE
Description : Belgium
Tarification : Fixe
Coût de connexion : 0 € HT *
Coût à la minute : 0.018 € HT / min. *
Inclus dans le forfait FR : non
Inclus dans le forfait 40 pays : oui
Fixes France et 40 pays Incluses
Als ik even kijk zie ik op https://www.ovh.fr/cgi-bin/telephony/callRate.cgi het volgende staan als ik 0032 in typ (telefoonnummer BE)
Numéro : 0032
Pays : BE
Description : Belgium
Tarification : Fixe
Coût de connexion : 0 € HT *
Coût à la minute : 0.018 € HT / min. *
Inclus dans le forfait FR : non
Inclus dans le forfait 40 pays : oui
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bij OVH kan je per maand gratis naar 99 verschillende vaste nummers bellen, ruim voldoende voor privé-verbruik:
Inclus vers 99 numéros différents par ligne et par mois, au-delà les appels sont facturés à la seconde (voir les tarifs).
Dans la limite de 60 minutes de communication par appel, au-delà le temps de communication supplémentaire est facturé à la seconde (voir les tarifs).
Tarief naar gsm is 3,1 cent per minuut, maar dat inderdaad goedkoper via Betamax.
Inclus vers 99 numéros différents par ligne et par mois, au-delà les appels sont facturés à la seconde (voir les tarifs).
Dans la limite de 60 minutes de communication par appel, au-delà le temps de communication supplémentaire est facturé à la seconde (voir les tarifs).
Tarief naar gsm is 3,1 cent per minuut, maar dat inderdaad goedkoper via Betamax.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Bij OVH bel je voor 1.18€ iedere maand naar de vaste lijn van jouw eerste 99 correspondenten met een maximum van 59 minuten per gesprek.
Vanaf de 60ste minuut wordt er extra aangerekend.
Dus een kwestie van eventjes op te hangen en terug te bellen.
Bij het begin van iedere maand wordt de teller van de eerste 99 correspondenten terug op nul gezet...
Je kan dus bijvoorbeeld 500 keer 59 minuten per maand naar dezelfde correspondent bellen binnen het forfait van 1.18€.
Je hebt dan nog steeds 98 correspondenten waar je ook nog mag naar bellen...
Ook zijn de nooddiensten (100, 101, 112, etc.) gewoon bereikbaar gebruikmakend van OVH.
En dit in tegenstelling indien je WeePee zou gebruiken: de nooddiensten zijn dan NIET bereikbaar zijn.
Mocht je OVH gebruiken om naar Belgische mobiele netwerken te bellen: ook dit is véél goedkoper dan bij WeePee.
Vanaf de 60ste minuut wordt er extra aangerekend.
Dus een kwestie van eventjes op te hangen en terug te bellen.

Bij het begin van iedere maand wordt de teller van de eerste 99 correspondenten terug op nul gezet...
Je kan dus bijvoorbeeld 500 keer 59 minuten per maand naar dezelfde correspondent bellen binnen het forfait van 1.18€.
Je hebt dan nog steeds 98 correspondenten waar je ook nog mag naar bellen...
Ook zijn de nooddiensten (100, 101, 112, etc.) gewoon bereikbaar gebruikmakend van OVH.
En dit in tegenstelling indien je WeePee zou gebruiken: de nooddiensten zijn dan NIET bereikbaar zijn.
Mocht je OVH gebruiken om naar Belgische mobiele netwerken te bellen: ook dit is véél goedkoper dan bij WeePee.
- OVH: 0.031€/min naar Belgische mobiele netwerken (facturatie per seconde)
- WeePee: 0.14€/min naar Belgische mobiele netwerken (facturatie per seconde) + nog een connectiekost van 0.02€

- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Je moet wel realistisch vergelijken. Niemand belt uit met weepee, iedereen neemt daar betamax klonen voor aan 10 euro per 4 maand, onbeperkt naar vaste lijnen en 0,6 euroCENT naar gsm.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
0.6 eurocent bedoel je 

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Naar vaste lijnen.
Indien je 10 euro (+BTW+handling fee) per 4 maanden opbelt naar vaste lijnen via een betamax kloon is ook deze duurder dan OVH (1.18 *4 = 4.72).
En naar nooddiensten bellen gaat dan nog steeds niet: zowel via WeePee als een betamax kloon kan je de noodnummers niet bereiken.
Met OVH wel...
Naar mobiel netwerken.
Wel zijn een aantal betamax klonen goedkoper dan zowel OVH als WeePee om naar Belgische mobiele netwerken te bellen: 0.006 euro/min naar Belgische mobiele netwerken zoals hiervoor reeds opgemerkt..
WeePee komt er bij normaal, huishoudelijk gebruik mijn inziens als meest prijzige provider uit.
Tenzij je helemaal niet belt aangezien WeePee geen vast maandelijks bedrag aanrekent.
Wel heb je een initiële kost van 18 euro per nummer bij WeePee bij aanvraag of portatie van een nummer.
Indien je 10 euro (+BTW+handling fee) per 4 maanden opbelt naar vaste lijnen via een betamax kloon is ook deze duurder dan OVH (1.18 *4 = 4.72).
En naar nooddiensten bellen gaat dan nog steeds niet: zowel via WeePee als een betamax kloon kan je de noodnummers niet bereiken.
Met OVH wel...
Naar mobiel netwerken.
Wel zijn een aantal betamax klonen goedkoper dan zowel OVH als WeePee om naar Belgische mobiele netwerken te bellen: 0.006 euro/min naar Belgische mobiele netwerken zoals hiervoor reeds opgemerkt..
WeePee komt er bij normaal, huishoudelijk gebruik mijn inziens als meest prijzige provider uit.
Tenzij je helemaal niet belt aangezien WeePee geen vast maandelijks bedrag aanrekent.
Wel heb je een initiële kost van 18 euro per nummer bij WeePee bij aanvraag of portatie van een nummer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik ben ondertussen aan't overschakelen van weepee (1 groepsaccount met 6tal sip accounts) +betamax(gedeeld door 3 families 
naar OVH.
ongeveer om de 4 maand ging er 12,60 euro ongeveer van de rekening met betamax (waarvan 10 euro belkrediet voor gsm's vnl)
bellen naar vaste lijnen is idd gratis (niemand belt langer dan 60'); je hebt callerid (incoming + outgoing)
bellen met ovh lijkt goedkoper... omdat er per seconde gewerkt wordt aan een zeer laag tarief... geen 18 cent of 24 cent per minuut maar eerder 0,xxx eurocent per seconde
de interface is wel redelijk complex ; het emailverkeer is franstalig
net een brief met QR code ontvangen om de numberport te finaliseren...

naar OVH.
ongeveer om de 4 maand ging er 12,60 euro ongeveer van de rekening met betamax (waarvan 10 euro belkrediet voor gsm's vnl)
bellen naar vaste lijnen is idd gratis (niemand belt langer dan 60'); je hebt callerid (incoming + outgoing)
bellen met ovh lijkt goedkoper... omdat er per seconde gewerkt wordt aan een zeer laag tarief... geen 18 cent of 24 cent per minuut maar eerder 0,xxx eurocent per seconde
de interface is wel redelijk complex ; het emailverkeer is franstalig
net een brief met QR code ontvangen om de numberport te finaliseren...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Wat betaal je bij OVH voor 6 SIP accounts per maand?
Heb je dan ook 6 nummers?
Heb je dan ook 6 nummers?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Je kunt de 10 € zelf ook nog opbellen naar GSM en naar vaste lijnen na de freedays. Zelf kom ik zo ongeveer 5 maanden toe met 10,75 € all in. Bij OVH komt de 3 cent per minuut bovenop de maandelijkse kost.eternum schreef:Naar vaste lijnen.
Indien je 10 euro (+BTW+handling fee) per 4 maanden opbelt naar vaste lijnen via een betamax kloon is ook deze duurder dan OVH (1.18 *4 = 4.72).
En naar nooddiensten bellen gaat dan nog steeds niet: zowel via WeePee als een betamax kloon kan je de noodnummers niet bereiken.
Met OVH wel...
Naar mobiel netwerken.
Wel zijn een aantal betamax klonen goedkoper dan zowel OVH als WeePee om naar Belgische mobiele netwerken te bellen: 0.006 euro/min naar Belgische mobiele netwerken zoals hiervoor reeds opgemerkt..
Al bij al zal het niet veel schelen en is het het niet waard om over het kostverschil na te denken. Noodnummers lijkt me dan wel een goed argument. Ikzelf ben gewoon lui: weepee + betamax werkt goed, dus laat ik het sowieso staan

Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja noodnummers...Als je een huismus bent is dat inderdaad een argument. Maar een GSM zit meestal in de broekzak dus is deze nemen wellicht sneller gebeurd? Je kan omstandigheden hebben dat het netwerk van je gsm het niet toelaat om te bellen (stroompanne, ...) maar gaat je basisstation van je DECT dan wel stroom hebben? Of je modem? Ikzelf vind het niet zo belangrijk met welk toestel (GSM, fix, ...) ik de hulpdiensten bel, als ik ze maar kan bellen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik twijfel ook tussen WeePee en OVH om mijn vast nummer naar te porteren.
De OVH lijn heb ik al en ga ik behouden, dus noodnummers bellen is geen probleem.
De hamvraag voor mij is of een apart WeePee account voor mijn bestaand telefoonnummer dan nog de moeite is.
Een leuke feature bij WeePee lijkt mij de Skype integratie (zowel bellen naar Skype contacten als Skype oproepen ontvangen); heeft iemand daar ervaring mee?
De OVH lijn heb ik al en ga ik behouden, dus noodnummers bellen is geen probleem.
De hamvraag voor mij is of een apart WeePee account voor mijn bestaand telefoonnummer dan nog de moeite is.
Een leuke feature bij WeePee lijkt mij de Skype integratie (zowel bellen naar Skype contacten als Skype oproepen ontvangen); heeft iemand daar ervaring mee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Wat is nu het nut van zo'n post om de beschikbaarheid van noodnummers in vraag te stellen?krisken schreef:Tja noodnummers...Als je een huismus bent is dat inderdaad een argument. Maar een GSM zit meestal in de broekzak dus is deze nemen wellicht sneller gebeurd? Je kan omstandigheden hebben dat het netwerk van je gsm het niet toelaat om te bellen (stroompanne, ...) maar gaat je basisstation van je DECT dan wel stroom hebben? Of je modem? Ikzelf vind het niet zo belangrijk met welk toestel (GSM, fix, ...) ik de hulpdiensten bel, als ik ze maar kan bellen...
Mét bereik naar noodnummers lijkt mij toch ALTIJD beter? Niet?
Of kan jij enige omstandigheid aanbrengen waarin het beter is om geen toegang te hebben tot noodnummers?
Misschien is er straks nog iemand die het in zijn hoofd haalt om WeePee "premium" nummers aan 50 euro/stuk te gaan verkopen ... zonder bereik naar noodnummers wel te verstaan. Nietwaar Krisken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb het ooit "werkende" gekregen;florisla schreef:Ik twijfel ook tussen WeePee en OVH om mijn vast nummer naar te porteren.
De OVH lijn heb ik al en ga ik behouden, dus noodnummers bellen is geen probleem.
De hamvraag voor mij is of een apart WeePee account voor mijn bestaand telefoonnummer dan nog de moeite is.
Een leuke feature bij WeePee lijkt mij de Skype integratie (zowel bellen naar Skype contacten als Skype oproepen ontvangen); heeft iemand daar ervaring mee?
maar je moest dan een "skype business" account openen...je bestaande skype kon je niet linken;
en ondertussen lijkt die ook weer "down" te zijn...
heb er niet meer achter gezocht waarom... uiteindelijk wordt skype nooit gebruikt... en begint beetje zeuren worden...
FB messenger, google talk, viber, what's app ... skype...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat mijn verkoopthread te maken heeft met het al dan niet beschikbaar zijn van noodnummers snap ik al totaal niet, maar goed...zo zijn er nog wel meer dingen.
Anyway ik hoop dat OVH hier geen last mee gaat krijgen. Het is zeker positief dat je bij OVH de noodnummers kan bereiken maar ik stel mij dan vragen bij de nauwkeurigheid van deze gegevens. Normaliter heeft het HCC100 (hulpcentrum 100) toegang tot de databases van telenet, belgacom, ... waar men het adres kan opvragen dat bij een fix telefoonnummer hoort. Het kan uiteraard zijn dat dit bij OVH ook zo geregeld is en dan is er niks aan de lucht, tenminste als de database niet out-of-date geraakt! Als iemand een OVH telefoonnummer heeft en verhuisd kan deze persoon, van zodra internet is aangesloten, zijn OVH nummer daar ook gebruiken. Als hij de correcte adresgegevens niet mededeelt aan OVH staan de hulpdiensten bij een oproep aan een verkeerd huis. Het is hierbij om dit laatste stuk dat ik mij zorgen maak.
Anyway ik hoop dat OVH hier geen last mee gaat krijgen. Het is zeker positief dat je bij OVH de noodnummers kan bereiken maar ik stel mij dan vragen bij de nauwkeurigheid van deze gegevens. Normaliter heeft het HCC100 (hulpcentrum 100) toegang tot de databases van telenet, belgacom, ... waar men het adres kan opvragen dat bij een fix telefoonnummer hoort. Het kan uiteraard zijn dat dit bij OVH ook zo geregeld is en dan is er niks aan de lucht, tenminste als de database niet out-of-date geraakt! Als iemand een OVH telefoonnummer heeft en verhuisd kan deze persoon, van zodra internet is aangesloten, zijn OVH nummer daar ook gebruiken. Als hij de correcte adresgegevens niet mededeelt aan OVH staan de hulpdiensten bij een oproep aan een verkeerd huis. Het is hierbij om dit laatste stuk dat ik mij zorgen maak.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Wij als geeks weten dan wel dat we onze gsm moeten pakken om naar 112 te bellen omdat de vaste telefonie via weepee gebeurt enz.
Maar om dit uit te leggen aan huisgenoten of bezoekers en te zorgen dat ze eraan denken in een noodsituatie, is nog een ander paar mouwen.
In geval van nood wil ik ook de eerste telefoon kunnen nemen die ik zie. Bijkomend voordeel is dat de hulpdiensten meteen je exact adres zien.
En 1,18 euro per maand lijkt me een aanvaardbare prijs daarvoor, die je nog kan gebruiken om gratis naar vaste nummers te bellen aan een betere kwaliteit dan Betamax.
Nadeel bij OVH is dat je geen andere caller-id kan instellen, zonder je nummer te porteren. Daarom dat ik ons 'vast' nummer van Weepee naar OVH heb geporteerd. Het mag ook eens gezegd worden dat Weepee zo'n portatie heel goed afhandelt: mailtje als extra check en meteen daarna wordt de portatie goedgekeurd.
Mijn andere nummers heb ik nog steeds bij Weepee
Maar om dit uit te leggen aan huisgenoten of bezoekers en te zorgen dat ze eraan denken in een noodsituatie, is nog een ander paar mouwen.
In geval van nood wil ik ook de eerste telefoon kunnen nemen die ik zie. Bijkomend voordeel is dat de hulpdiensten meteen je exact adres zien.
En 1,18 euro per maand lijkt me een aanvaardbare prijs daarvoor, die je nog kan gebruiken om gratis naar vaste nummers te bellen aan een betere kwaliteit dan Betamax.
Nadeel bij OVH is dat je geen andere caller-id kan instellen, zonder je nummer te porteren. Daarom dat ik ons 'vast' nummer van Weepee naar OVH heb geporteerd. Het mag ook eens gezegd worden dat Weepee zo'n portatie heel goed afhandelt: mailtje als extra check en meteen daarna wordt de portatie goedgekeurd.
Mijn andere nummers heb ik nog steeds bij Weepee
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Skype via weepee werkt goed. Het voordeel is meteen het nadeel: je staat steeds online. Dus als iemand je een bericht stuurt, denken ze dat je het meteen ziet.
Ik heb nu 2 skype-accounts: een gewone en eentje van weepee dat door mijn fritzbox naar mijn gsm gestuurd wordt. De naam van het account heb ik naam_CallsOnly genoemd
Ik heb nu 2 skype-accounts: een gewone en eentje van weepee dat door mijn fritzbox naar mijn gsm gestuurd wordt. De naam van het account heb ik naam_CallsOnly genoemd

-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Johcla : mij zal je nooit iets slechts horen zeggen van OVH : ik gebruik het product zelf niet en weet aldus ook niet wat wel/niet mogelijk is. Dat je geneigd bent om de vaste telefoon te gebruiken voor jouw oproep is een kwestie van gewoonte (die je daarom niet ongedaan moet maken). Echter als je kijkt onder het jongere publiek dat een vaste telefoon heeft zodat de mama/papa/schoonmama/schoonpapa gratis kunnen bellen naar hun, dan zal je merken dat ze voor zulke gevallen sneller de GSM gaan hanteren. En ook wie heeft er voip in huis...wij als geeks
Als je er zeker van wilt zijn dat je huisgenoten het juiste nummer kiezen kan je 2 dingen doen:
- dymo stickertje hangen op de telefoon met vermelding van "voor noodtelefoon, gebruik de gsm"
- in je ATA, Fritz, VOIP telefoon een call forward instellen. Indien men belt naar 101: doorschakelen naar lokaal nummer van je lokale politie, indien call naar 100 : idem dito (alles moet nu eenmaal voor dienst 100 passeren langs de HC100).
Nogmaals : het is super dat OVH deze dienst aanbied maar bij niet correcte adressen (bvb verhuis) voorspel ik niet zo leuke dingen... En dan is de GSM nog altijd betrouwbaarder.

- dymo stickertje hangen op de telefoon met vermelding van "voor noodtelefoon, gebruik de gsm"
- in je ATA, Fritz, VOIP telefoon een call forward instellen. Indien men belt naar 101: doorschakelen naar lokaal nummer van je lokale politie, indien call naar 100 : idem dito (alles moet nu eenmaal voor dienst 100 passeren langs de HC100).
Nogmaals : het is super dat OVH deze dienst aanbied maar bij niet correcte adressen (bvb verhuis) voorspel ik niet zo leuke dingen... En dan is de GSM nog altijd betrouwbaarder.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
OVH doet veel moeite om het "initiele" adres goed te krijgen;
zo vragen ze een copy van een factuur met je adresgegevens (gas, elentriek, water, ...)
sturen ze effectief een brief per post naar dat adres; met een code die je kunt intikken op een website of kunt inscannen met je smartphone...
als je na de aanvraag verhuist natuurlijk... of OVH op je 'smartphone' configureert ipv een fixed location...tja dan heb je gewoon het nadeel van "voip" gevonden...
en idd waarom hebben de meeste mensen een gsm bij de hand? om overal bereikbaar te zijn? neen om bij problemen direct hulp te halen... die praatpalen langs de kant van de weg... en die telefooncellen overal in't land zijn stilletjes aan het verdwijnen ...
spijtig voor de mensen met een smartphone die 2x per dag opgeladen moet worden en dan opeens zonder "juice" zitten voor dat belangrijke noodtelefoontje naar de vab als hunne fiets plat staat
zo vragen ze een copy van een factuur met je adresgegevens (gas, elentriek, water, ...)
sturen ze effectief een brief per post naar dat adres; met een code die je kunt intikken op een website of kunt inscannen met je smartphone...
als je na de aanvraag verhuist natuurlijk... of OVH op je 'smartphone' configureert ipv een fixed location...tja dan heb je gewoon het nadeel van "voip" gevonden...

en idd waarom hebben de meeste mensen een gsm bij de hand? om overal bereikbaar te zijn? neen om bij problemen direct hulp te halen... die praatpalen langs de kant van de weg... en die telefooncellen overal in't land zijn stilletjes aan het verdwijnen ...
spijtig voor de mensen met een smartphone die 2x per dag opgeladen moet worden en dan opeens zonder "juice" zitten voor dat belangrijke noodtelefoontje naar de vab als hunne fiets plat staat

-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Krisken, ik beschouw het zeker niet als kritiek hoor. Ik heb zelf ook geen specifieke voorkeur voor OVH of weepee.
Je tips voor doorschakeling in te stellen is handig. En met voip blijf je ook afhankelijk van een actieve internetverbinding. Zelf heb ik nog een simbox als fallback die samen met de router aan een UPS hangt. Ik geef toe dat dat vooral beroepsmisvorming is. Iedereen moet voor zijn eigen situatie uitmaken wat het beste is en gelukkig worden op userbase alle mogelijkheden uitgelegd.
Je tips voor doorschakeling in te stellen is handig. En met voip blijf je ook afhankelijk van een actieve internetverbinding. Zelf heb ik nog een simbox als fallback die samen met de router aan een UPS hangt. Ik geef toe dat dat vooral beroepsmisvorming is. Iedereen moet voor zijn eigen situatie uitmaken wat het beste is en gelukkig worden op userbase alle mogelijkheden uitgelegd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Vroeger had ik een Base Zero (of zoiets) kaartje erin steken: postpaid zonder vaste abonnementkosten. In de fritzbox had ik ingesteld dat de huisarts via dat nummer gebeld werd: met kinderen in huis bel je die wel om de paar maanden en het zijn telkens korte gesprekken, gewoon om een afspraak te maken.
Nu heb ik er een MV kaartje erin steken: we kunnen gratis met onze gsm naar huis bellen en in het klantengedeelte van MV zie je direct een overzicht van al je sims. 1 keer per maand bekijk ik dat overzicht toch eens. Ik heb er ook een autoreload op gezet wanneer het saldo op 0 euro zou staan.
Nu heb ik er een MV kaartje erin steken: we kunnen gratis met onze gsm naar huis bellen en in het klantengedeelte van MV zie je direct een overzicht van al je sims. 1 keer per maand bekijk ik dat overzicht toch eens. Ik heb er ook een autoreload op gezet wanneer het saldo op 0 euro zou staan.
-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Dat laatste is enkel voor nummer *overdracht* naar OVH. Voor een gewoon nieuw DID nummer (Ligne SIP Individuelle) moet je inderdaad een factuur opsturen, maar sturen ze zelf geen post naar jou.skynetbbs schreef:OVH doet veel moeite om het "initiele" adres goed te krijgen;
zo vragen ze een copy van een factuur met je adresgegevens (gas, elentriek, water, ...)
sturen ze effectief een brief per post naar dat adres; met een code die je kunt intikken op een website of kunt inscannen met je smartphone...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb de indruk dat je begint met een geografisch nummer en dat je pas nadien een nummer overdacht kunt starten eenmaal dat alle voorgaande rond is... incl registratie met het bellen...
het enige dat ik niet moest doen was naar een of ander IVR bellen zoals met Weepee het geval was
het duurde toch praktisch een week eer ik login gegevens kreeg...en sip gegevens kreeg enzovoorts... redelijk traag proces met vele emails ...en pdf's met 0 euro facturen
het enige dat ik niet moest doen was naar een of ander IVR bellen zoals met Weepee het geval was
het duurde toch praktisch een week eer ik login gegevens kreeg...en sip gegevens kreeg enzovoorts... redelijk traag proces met vele emails ...en pdf's met 0 euro facturen

Ik heb me intussen geregistreerd bij OVH. Die enkele telefoons naar een vast nummer elke maand maken mijn telenet abonnement tot overkill. Dat me dat nu 1.18 € zal kosten, in een aanvaardbare kwaliteit, is voor mij 'problem solved'. Bellen naar gsm lossen we wel op met een betamax cloon. De noodnummers zijn handig, maar dat zou me niet tegengehouden hebben voor peeewee te kiezen (al gaat het mij eerder om het kostenplaatje in dit geval). Zodoende , OVH.
Grtz en bedankt voor de hulp!
[
Post made via mobile device ]
Grtz en bedankt voor de hulp!
[

-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Inderdaad een spijtige zaak. Waarschijnlijk doen ze dit om ook nog inkomsten te hebben van de terminatie van inkomende oproepen.johcla schreef:Nadeel bij OVH is dat je geen andere caller-id kan instellen, zonder je nummer te porteren.
Dit maakt voor mij de combinatie "OVH lijn + nummerportatie naar WeePee" minder interessant, want dan zou mijn uitgaand telefoonnummer (nieuw OVH nummer) verschillen van mijn inkomend nummer (mijn huidige gekende, te porteren nummer).
Aangezien Betamax me niet erg aanspreekt zal het dus waarschijnlijk portatie worden naar OVH (ofwel even doorbijten en mijn oude nummer gewoon opgeven).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Indien je eerst een nieuw nummer aanvraagt bij OVH én nadien jouw huidige nummer porteert naar OVH kan je alles zo instellen dat:
Je oude nummer hoef je in dit geval zeker niet te verliezen of op te zeggen: je betaalt voor een "Ligne SIP individuelle" nog steeds slechts 1.18€/maand en voor het geporteerde nummer hoef je niets te betalen. Wel kan je jouw geporteerde nummer gewoon gebruiken.
Let wel: het is enkel voor een geporteerd nummer dat je niets betaalt bij OVH!
Mocht je een tweede nummer bij OVH aanvragen dan kost je dit wél geld en nog wel maandelijks ook!
Normaliter niet iets waar je je als particulier zorgen over hoeft te maken. Eén nummer en één lijn is normaal gezien voldoende.
=================================================
Het komt me over dat benevens de verschillen in directe gesprekskosten (€/min) tussen OVH en WeePee er ook eens stil gestaan wordt bij de "abonnementsformules".
Onderstaand schrijven heeft niet de intentie om volledig te zijn maar wel om alvast een eerste indruk te geven waarop mensen verder kunnen borduren. Een aantal zaken heb ik doelbewust eenvoudiger omschreven opdat men door het bos de bomen nog zou zien... en mijn tekst niet te lang.
1. WeePee.
1.1 WeePee accounts.
Geen abonnement voor een account (SIP, SIP trunk, fax, etc.). Dat is héél simpel.
Om het populair uit te drukken: gratis.
Laat ons niet vergeten dat zo'n account diverse technische mogelijkheden opent!
Diverse gelijktijdige inkomende gesprekken, diverse gelijktijdige uitgaande gesprekken, ...
Aangezien een account gratis is, is het dan ook voor iedere klant mogelijk om gebruik te maken van deze technische mogelijkheden.
1.2 Telefoonnummers.
Je betaalt een eenmalig bedrag (heden 18€ per telefoonnummer) en dat is het dan ook!
Of het om nieuw dan wel om een geporteerd nummer gaat maakt geen verschil.
Verder geen kosten.
Zulk nummer kan dan aan een gewone SIP account hangen, een SIP trunk, een fax account, ...
2. OVH
2.1 OVH accounts.
Een telefonie account bij OVH is ALTIJD betalend.
Wel zit er ook telkens een (aantrekkelijk) basisforfait inbegrepen, één nummer, al dan niet de mogelijkheid om meer dan één gelijktijdig gesprek te voeren. Onderstaand een klein voorbeeld wat iets minimaal zal kosten:
Ook aan een fax account hangt een maandelijks wederkerend plaatje: 1.18€/maand voor een EcoFax Pro of een Plug & Fax.
Bij al de telefonie accounts die ik tot op heden aangemaakt heb, was er wel steeds een EcoFax Perso gratis inbegrepen.
2.2 Telefoonnummers.
In regel kost een extra telefoonnummer bij OVH 1.20€/maand.
Een premium nummer kost bij OVH 5.98€/maand.
Dus tien extra OVH telefoonnummers betekent een wederkerende kost van 12€/maand en dus 144€ per jaar.
Bij iedere "lijn" zit normaliter wel één gratis nummer inbegrepen.
Er is blijkbaar wel een uitzondering: geporteerde telefoonnummers kosten 0€/maand: niets dus.
3. Conclusie.
De eenvoud van WeePee is treffend: gratis accounts en éénmalig een bedrag per nummer.
Persoonlijk ben ik van mening dat WeePee dit absoluut onvoldoende in de verf zet.
Ik heb soms de indruk dat men bij WeePee denkt: "Indien de klanten aan het vergelijken gaan, zullen ze de verschillen wel zien en komen onze sterke punten vanzelf wel boven."
Van belang is dan wel dat sterke punten (zoals diverse gelijktijdige gesprekken) ook op de website staan. En dat is helaas niet altijd het geval ...
Bij OVH is het duidelijk een ander verhaal: er is altijd een zeker bedrag dat aangerekend zal worden per maand.
En dat bedrag kan stevig oplopen...
Uiteraard is dit een zeer eenvoudige voorstelling aangezien de inbegrepen diensten behoorlijk verschillend kunnen zijn tussen wat OVH aanbiedt en wat WeePee aanbiedt. En ook dit heeft zijn kostprijs natuurlijk. Doch het is niet de bedoeling van dit stuk om al deze inbegrepen diensten te vergelijken. Wel om een richting aan te geven waaraan men zich op maand- of jaarbasis kan verwachten.
En dit in het bijzonder omdat de hier vaak besproken "Ligne SIP individuelle" @ 1.18€/maand mogelijks verkeerde verwachtingen zou kunnen teweegbrengen. Groeien in aantal lijnen, aantal nummers of gelijktijdige gesprekken heeft bij OVH een uitgesproken kostprijs ten opzichte van WeePee.
- je bereikbaar bent op jouw nieuwe OVH nummer én je geporteerde nummer;
- het uitgaande nummer steeds jouw huidige, geporteerde nummer is.

Je oude nummer hoef je in dit geval zeker niet te verliezen of op te zeggen: je betaalt voor een "Ligne SIP individuelle" nog steeds slechts 1.18€/maand en voor het geporteerde nummer hoef je niets te betalen. Wel kan je jouw geporteerde nummer gewoon gebruiken.
Let wel: het is enkel voor een geporteerd nummer dat je niets betaalt bij OVH!
Mocht je een tweede nummer bij OVH aanvragen dan kost je dit wél geld en nog wel maandelijks ook!
Normaliter niet iets waar je je als particulier zorgen over hoeft te maken. Eén nummer en één lijn is normaal gezien voldoende.
=================================================
Het komt me over dat benevens de verschillen in directe gesprekskosten (€/min) tussen OVH en WeePee er ook eens stil gestaan wordt bij de "abonnementsformules".
Onderstaand schrijven heeft niet de intentie om volledig te zijn maar wel om alvast een eerste indruk te geven waarop mensen verder kunnen borduren. Een aantal zaken heb ik doelbewust eenvoudiger omschreven opdat men door het bos de bomen nog zou zien... en mijn tekst niet te lang.

1. WeePee.
1.1 WeePee accounts.
Geen abonnement voor een account (SIP, SIP trunk, fax, etc.). Dat is héél simpel.
Om het populair uit te drukken: gratis.

Laat ons niet vergeten dat zo'n account diverse technische mogelijkheden opent!
Diverse gelijktijdige inkomende gesprekken, diverse gelijktijdige uitgaande gesprekken, ...
Aangezien een account gratis is, is het dan ook voor iedere klant mogelijk om gebruik te maken van deze technische mogelijkheden.
1.2 Telefoonnummers.
Je betaalt een eenmalig bedrag (heden 18€ per telefoonnummer) en dat is het dan ook!
Of het om nieuw dan wel om een geporteerd nummer gaat maakt geen verschil.
Verder geen kosten.
Zulk nummer kan dan aan een gewone SIP account hangen, een SIP trunk, een fax account, ...
2. OVH
2.1 OVH accounts.
Een telefonie account bij OVH is ALTIJD betalend.
Wel zit er ook telkens een (aantrekkelijk) basisforfait inbegrepen, één nummer, al dan niet de mogelijkheid om meer dan één gelijktijdig gesprek te voeren. Onderstaand een klein voorbeeld wat iets minimaal zal kosten:
- Ligne SIP individuelle @ 1.18€/maand: één telefoonnummer, één gelijktijdig gesprek.
- Ligne SIP Entreprise @ 5.97€/maand: één telefoonnummer, twee gelijktijdige gesprekken.
- SIP Trunk @ 23.91€/maand: één telefoonnummer, één gelijktijdige lijn.
- SIP Trunk @ 239.19€/maand: één telefoonnummer, tien gelijktijdige lijnen. Wel ja, bijna 240 euro per maand.
Ook aan een fax account hangt een maandelijks wederkerend plaatje: 1.18€/maand voor een EcoFax Pro of een Plug & Fax.
Bij al de telefonie accounts die ik tot op heden aangemaakt heb, was er wel steeds een EcoFax Perso gratis inbegrepen.
2.2 Telefoonnummers.
In regel kost een extra telefoonnummer bij OVH 1.20€/maand.
Een premium nummer kost bij OVH 5.98€/maand.
Dus tien extra OVH telefoonnummers betekent een wederkerende kost van 12€/maand en dus 144€ per jaar.
Bij iedere "lijn" zit normaliter wel één gratis nummer inbegrepen.
Er is blijkbaar wel een uitzondering: geporteerde telefoonnummers kosten 0€/maand: niets dus.
3. Conclusie.
De eenvoud van WeePee is treffend: gratis accounts en éénmalig een bedrag per nummer.
Persoonlijk ben ik van mening dat WeePee dit absoluut onvoldoende in de verf zet.
Ik heb soms de indruk dat men bij WeePee denkt: "Indien de klanten aan het vergelijken gaan, zullen ze de verschillen wel zien en komen onze sterke punten vanzelf wel boven."
Van belang is dan wel dat sterke punten (zoals diverse gelijktijdige gesprekken) ook op de website staan. En dat is helaas niet altijd het geval ...
Bij OVH is het duidelijk een ander verhaal: er is altijd een zeker bedrag dat aangerekend zal worden per maand.
En dat bedrag kan stevig oplopen...
Uiteraard is dit een zeer eenvoudige voorstelling aangezien de inbegrepen diensten behoorlijk verschillend kunnen zijn tussen wat OVH aanbiedt en wat WeePee aanbiedt. En ook dit heeft zijn kostprijs natuurlijk. Doch het is niet de bedoeling van dit stuk om al deze inbegrepen diensten te vergelijken. Wel om een richting aan te geven waaraan men zich op maand- of jaarbasis kan verwachten.
En dit in het bijzonder omdat de hier vaak besproken "Ligne SIP individuelle" @ 1.18€/maand mogelijks verkeerde verwachtingen zou kunnen teweegbrengen. Groeien in aantal lijnen, aantal nummers of gelijktijdige gesprekken heeft bij OVH een uitgesproken kostprijs ten opzichte van WeePee.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
voor 1,18 euro/maand heb je gratis bellen naar vaste lijnen... bij weepee niet...
ook is het "uitbellen" zeer goedkoop... bij weepee niet...
zowiezo betaal je bij weepee een "prepaid" formule van ik geloof 25euro waarvan er dan eenmalig 18 euro voor je nummer portering afgaat... heb je nog 7 euro om op te bellen aan (0,02+ 0,14/minuut) voor gsm... en 0,05+0,06/minuut voor vast
bij OVH is het 0,005166/seconde naar gsm en gratis naar vast (met max van 60min/gesprek en naar 99 verschillende nummers op maandbasis)
uitbellen niet via weepee maar via 3den is een privilege bij voip (en als je handset dialing rules aankan) maar bij betamax betaal je ook "prepaid" formule van 12,60euro gemiddeld waarvan 10 euro maar kan "opgebeld" worden; en je "freedays" beperkt zijn in tijd (1 tot 3 maand?) ook hier beperkingen van 2000minuten freedays ofzoiets per week/maand?
zowel bij ovh/weepee is callerid gratis;
bij Belgacom/telenet/snow is het extra te betalen
ook is het "uitbellen" zeer goedkoop... bij weepee niet...
zowiezo betaal je bij weepee een "prepaid" formule van ik geloof 25euro waarvan er dan eenmalig 18 euro voor je nummer portering afgaat... heb je nog 7 euro om op te bellen aan (0,02+ 0,14/minuut) voor gsm... en 0,05+0,06/minuut voor vast
bij OVH is het 0,005166/seconde naar gsm en gratis naar vast (met max van 60min/gesprek en naar 99 verschillende nummers op maandbasis)
uitbellen niet via weepee maar via 3den is een privilege bij voip (en als je handset dialing rules aankan) maar bij betamax betaal je ook "prepaid" formule van 12,60euro gemiddeld waarvan 10 euro maar kan "opgebeld" worden; en je "freedays" beperkt zijn in tijd (1 tot 3 maand?) ook hier beperkingen van 2000minuten freedays ofzoiets per week/maand?
zowel bij ovh/weepee is callerid gratis;
bij Belgacom/telenet/snow is het extra te betalen