ik ben nu al paar maand king kong aan het testen.
Ervoor teste ik mobistar dus infeite gemakkellijk te vergelijken.
En er zijn verschillen, alhoewel hetzelfde netwerk is.
Grootste verschil zit hem bij het roamen.
Automatisch kan het lang duren (al meermaals 1u moeten wachten)
handmatig zal het niet lukken om met bepaalde operatoren te roamen bvb orange france lukt niet
bij bellen kan het ook lang duren voor hij overgaat.
als je 2 dezelfde toestellen hebt en je steekt er een king kong abo in en neemt een mobistar dan zie je een verschil van bereik.
Merkwaardig wordt het als je de mobistarkaart uithaald, en kaart insteekt betalen volgens verbruik dan is er ook een verschil (deze komt dan overeen met mobistar)
verschil kingkong-mobistar
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
net nog eens telent getest hun roamen is toch een ramp.
Als je de grens oversteekt blijft het maar duren vooraleer je een frans netwerk hebt.
Als je de grens oversteekt blijft het maar duren vooraleer je een frans netwerk hebt.
- proximusboyke
- Elite Poster
Ik denk toch meer en meer dat telenet de soldenmasten gebruikt van mobistar.
Er was hier iemand met een kong abo van telenet 3 bollekes 3g soms ne keer 1 van 4g
ik met testkaart internet one mobile mobistar constant 3 bollekes 4g.
Ik dacht misschien ligt het aan het toestel alhoewel beiden iphone 5s.
Maar in mijn toestel juist hetzelfde.
Speedtest leverde bij telenet 12.53/3.78 op
mobistar 67.00/28.14
Als je de grens oversteekt onmiddellijk mobistar naar orange france paar seconden juist genoeg om met u ogen te knipperen
telenet duurt het algauw 15 min voor hij zegt uw simkaart heeft een toon afgespeeld en dan nog eens 10 min vooraleer frans netwerk
mobistar 5% in 3 uur
telenet rond de 30% in 3 uur.
Er zit dus echt wel verschil op de producten.
Er was hier iemand met een kong abo van telenet 3 bollekes 3g soms ne keer 1 van 4g
ik met testkaart internet one mobile mobistar constant 3 bollekes 4g.
Ik dacht misschien ligt het aan het toestel alhoewel beiden iphone 5s.
Maar in mijn toestel juist hetzelfde.
Speedtest leverde bij telenet 12.53/3.78 op
mobistar 67.00/28.14
Als je de grens oversteekt onmiddellijk mobistar naar orange france paar seconden juist genoeg om met u ogen te knipperen
telenet duurt het algauw 15 min voor hij zegt uw simkaart heeft een toon afgespeeld en dan nog eens 10 min vooraleer frans netwerk
mobistar 5% in 3 uur
telenet rond de 30% in 3 uur.
Er zit dus echt wel verschil op de producten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Signaalsterkte die verschillend is tussen beide op dezelfde mast/cell lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Er kan natuurlijk ook een verschil zitten tussen verschillende toestellen ook al zijn ze van hetzelfde model.
Mobistar zal wel zijn eigen klanten voorrang geven op de rest en daarmee hogere snelheden halen en telenet klanten op een minder ideale mast gooien, wat ook het batterij fenomeen verklaart.
Mobistar zal wel zijn eigen klanten voorrang geven op de rest en daarmee hogere snelheden halen en telenet klanten op een minder ideale mast gooien, wat ook het batterij fenomeen verklaart.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Heb de test ook al gedaan met een collega, beide een iPhone 4s. Mijn toestel gaf 4/5 ontvangst, toestel van collega gaf 2/5 ontvangst aan via UMTS/3G. De snelheid erachter was ook opmerkelijk verschillend. Je zou echt gaan denken dat Telenet de overschot heeft gekregen bij Mobistar. Sinds kort zijn ze serieus verbeterd (wat ook gezegd mag worden) maar Telenet is blijven steken waar Mobistar ooit van gekomen is. Test met ander collega die een Samsung Galaxy 3 met King heeft geeft ook weer andere resultaten, waar zij enkel Edge verbinding heeft en soms even een sec 3G, heb ik 3/5 ontvangst. Raar maar waar...
[
Post made via mobile device ]
[

TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Op de plaatsen waar ik kom, heb ik geen klagen. En ik kom van Proximus dan nog!
Ik ben moeten overstappen omdat hier in onze buurt waar ik woon, in een straal van 6km nergens ontvangst of zelfs gsm bereik had. Ook niet buiten!
Bij Telenet is de ontvangst perfect, maar ook onderweg naar Brussel, in Brussel, in ... overal eigenlijk waar ik kom heb ik geen klagen.
Wanneer ik echter in een grote winkel (pak een Ikea als voorbeeld) ben, merk ik wel dat ik met Proxy betere ontvangst had. Maar dit is slechts zelden het geval eigenlijk.
Ik ben tevreden, ook bijna constant 3G en de gap in sterrebeek, waar proxy enorm last heeft, is ook verdwenen
Ik ben moeten overstappen omdat hier in onze buurt waar ik woon, in een straal van 6km nergens ontvangst of zelfs gsm bereik had. Ook niet buiten!
Bij Telenet is de ontvangst perfect, maar ook onderweg naar Brussel, in Brussel, in ... overal eigenlijk waar ik kom heb ik geen klagen.
Wanneer ik echter in een grote winkel (pak een Ikea als voorbeeld) ben, merk ik wel dat ik met Proxy betere ontvangst had. Maar dit is slechts zelden het geval eigenlijk.
Ik ben tevreden, ook bijna constant 3G en de gap in sterrebeek, waar proxy enorm last heeft, is ook verdwenen

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Misschien maakt het ene toestel verbinding met UMTS2100 en het andere met UMTS900. Dat zou het verschil in signaalsterkte wel kunnen verklaren. Die handover van de ene naar de andere frequentie is mogelijk verschillend per provider en toestel?..kristofmertens schreef:Heb de test ook al gedaan met een collega, beide een iPhone 4s. Mijn toestel gaf 4/5 ontvangst, toestel van collega gaf 2/5 ontvangst aan via UMTS/3G.
[Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
Er is in belgie ergens een gebied van 113 vierkante kilometer waar geen bereik is door Mobistar? Dat lijkt mij heel sterk. De dekking is ver van overal evengoed, maar dat is wel een enorm gebied zonder dekking (voor belgie dan toch).Dafke schreef:Op de plaatsen waar ik kom, heb ik geen klagen. En ik kom van Proximus dan nog!
Mag ik vragen waar dat ergens is?
De wisseling tussen verschillende banden (op UMTS maar ook op LTE en GSM) wordt volledig bepaalt door de provider/mast/instellingen. Daarin heeft een device niets te zeggen. Ik denk dat een MVNO daar ook zelfs niks in te zeggen heeft. Wel kunnen ze Mobistar verkeer volle snelheid geven als het druk is en Telenet verkeer knijpen afhankelijk van de drukte, en ik vermoed dat dat ook wel het geval zal zijn zo te zien.Jordy1990 schreef:Misschien maakt het ene toestel verbinding met UMTS2100 en het andere met UMTS900. Dat zou het verschil in signaalsterkte wel kunnen verklaren. Die handover van de ene naar de andere frequentie is mogelijk verschillend per provider en toestel?..kristofmertens schreef:Heb de test ook al gedaan met een collega, beide een iPhone 4s. Mijn toestel gaf 4/5 ontvangst, toestel van collega gaf 2/5 ontvangst aan via UMTS/3G.
[Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik vraag mij toch ook af waar Mobistar amper tot geen signaal zou geven (zelfs niet om te bellen) in een straal van 6km. Mobistar is nu niet onbesproken op vlak van dekking (vooral voor data), maar dit is zo goed als zeker sterk overdreven.
Trouwens, Mobistar is waarschijnlijk de grootste onderschatting van het moment, want de veranderingen/verbeteringen aan het net zijn zeer intens (vermoedelijk het meest intens van de 3) en het groeipotentieel is het grootst, mede doordat ze achter zaten op de 2 andere providers. En alle kritiek buiten beschouwing gelaten is hun gesprekskwaliteit toch wel duidelijk het best.
En het verschil tussen Telenet en Mobistar zit niet tussen de oren, had het van bij de lancering van Telenet Mobile al gemerkt en het lijkt alleen vergroot sinds de verbeteringen bij Mobistar.
Trouwens, Mobistar is waarschijnlijk de grootste onderschatting van het moment, want de veranderingen/verbeteringen aan het net zijn zeer intens (vermoedelijk het meest intens van de 3) en het groeipotentieel is het grootst, mede doordat ze achter zaten op de 2 andere providers. En alle kritiek buiten beschouwing gelaten is hun gesprekskwaliteit toch wel duidelijk het best.
En het verschil tussen Telenet en Mobistar zit niet tussen de oren, had het van bij de lancering van Telenet Mobile al gemerkt en het lijkt alleen vergroot sinds de verbeteringen bij Mobistar.
-
- Elite Poster
Ik heb niks anders dan lof over hun LTE netwerk en hun snelle uitrol, hun LTE800/1800 (en 15MHz) combo geeft op vele plekken zeer goede dekking en hoge snelheden. Waar 3G ook vernieuwd is (op vele 4G locaties) is het ook dik in orde.iRockabizzydilly schreef: Trouwens, Mobistar is waarschijnlijk de grootste onderschatting van het moment, want de veranderingen/verbeteringen aan het net zijn zeer intens (vermoedelijk het meest intens van de 3) en het groeipotentieel is het grootst, mede doordat ze achter zaten op de 2 andere providers. En alle kritiek buiten beschouwing gelaten is hun gesprekskwaliteit toch wel duidelijk het best.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ze zeiden een tijd geleden dat ze ambitie hadden om het beste 4G netwerk te hebben tegen 2015 (http://datanews.knack.be/ict/nieuws/mob ... 530992.htm) en daar werd toch wel om gelachen. Nu lijkt het toch even dat ze die ambitie toch ook daadwerkelijk in de praktijk omzetten en het nog kunnen halen ook. Volgens de laatste cijfers liggen ze immers op dekkingsgraad voor, en ik vermoed dat in de praktijk ook de snelheden gemiddeld hoger liggen.
Maar hoe dat verschil met Telenet dan uitgelegd kan worden... misschien inderdaad frequenties die voorbehouden zijn?
Maar hoe dat verschil met Telenet dan uitgelegd kan worden... misschien inderdaad frequenties die voorbehouden zijn?
- proximusboyke
- Elite Poster
den overschot voor telenet.
ik denk dat het net zoals vroeger is dan hadden abos ook voorang op pay en go
en zo zal het nu zijn bij mobistar eerst hun klanten en dan telenet.
ik denk dat het net zoals vroeger is dan hadden abos ook voorang op pay en go
en zo zal het nu zijn bij mobistar eerst hun klanten en dan telenet.