hallo,
Geen idee wat the SNOW modem allemaal geeft en nogal erg tevreden over mijn Fritz!machine. Heeft het zin mijn 7270 (ADSL modem + router) achter de SNOW modem te plaatsen en het SNOW ding in bridge mode te laten zetten - als dat tenminste de juiste terminologie is?
Fritz heeft DECT - jammergenoeg geen timeslot based dialing rules - WLAN guest access en een heleboel handigheidjes die het een leuk ding maken. Dus ipv een DECT basis station in de SNOW te stoppen - kan ik net zo goed de Fritz blijven gebruiken? Nog geen zin om euros te geven aan een Fritz vdsl als er nog leven in deze zit.
Advies meer dan welkom... handleiding van de SNOW modem zou handig zijn - voorlopig alleen maar een soort datasheet gevonden.
Jhh
SNOW - wat met Fritz!box 7270?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gezien de snowbox een normale Sagem is, zou dat dus geen enkele probleem mogen zijn.
De vraag is of je bij Base 2 IPv4 adressen krijgt (2 PPPoE sessies), indien niet zal je de PPPoE sessie van de snowbox moeten killen.
De vraag is of je bij Base 2 IPv4 adressen krijgt (2 PPPoE sessies), indien niet zal je de PPPoE sessie van de snowbox moeten killen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dat is wat de mevrouw aan de telefoon ook vertelde (toen ze belde om te vragen of de installatie datum ook een week eerder mocht). Wel met de standaard disclaimer dat ze daar geen support op konden geven...Gezien de snowbox een normale Sagem is, zou dat dus geen enkele probleem mogen zijn.
Zaterdag komen ze langs dus ik plaats dan wel een update.
Enige wat ik een beetje vervelend vind, is dat het heel erg moeilijk is om na te gaan of de features die ik in mijn huidige modem/router gebruik ook in de Sagem steken.
Jhh
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het is een ADSL modem zeg je? Vergeet niet dat snow werkt via VDSL2. Of heb je op die Fritz ook een WAN poort in de vorm van een RJ45?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@krisken
Via de FritzBox web interface kan je inderdaad LAN1 instellen als WAN poort.
Daarmee schakel je het modem gedeelte uit, en kan je de FritzBox gebruiken als router, achter de Sagem, of achter een kabel modem.
Dan heb je nog 3 opties:
Via de FritzBox web interface kan je inderdaad LAN1 instellen als WAN poort.
Daarmee schakel je het modem gedeelte uit, en kan je de FritzBox gebruiken als router, achter de Sagem, of achter een kabel modem.
Dan heb je nog 3 opties:
- de FritzBox als router instellen met eigen PPPoE (vb achter de Sagem)
- de FritzBox als router instellen zonder PPPoE (vb achter Telenet modem-only)
- de FritzBox als Client instellen - om dubbele NAT te vermijden (vb achter Telenet modem/router).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Weer wat bijgeleerd. Tnx!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
@philippe,
Ik snapte al niet waarom je een onderscheid maakte ts 2+3, maar het is Fritz! zelf die dat doet. In de web config pagina vind ik inderdaad jouw overzicht terug:
1) Connecting to a DSL Line
FRITZ!Box is connected to your DSL line using the DSL cable. The DSL modem integrated in the FRITZ!Box is used for the Internet connection.
--> deze is het vandaag
2) Connecting to a Cable Modem (Cable Connection)
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to a cable modem that establishes the Internet connection.
3) External Modem or Router
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.
--> deze wordt het dus in de toekomst.
Als je optie 3 kiest, krijg je:
Specify whether the FRITZ!Box connects to the Internet itself or shares an existing Internet conneciton.
1) Make own connection to the Internet (veronderstel dat dit de PPPoE is)
2) Share existing Internet connection in the network (IP client mode)
Word je als ervaren gebruiker (ahum) geacht een voorkeur te hebben - of zijn beide even goed? Ik heb wat dingen achter de modem zitten die via port forwarding bereikbaar zijn van buiten en ook meer dan één apparaat dat naar het internet wil.
Ik dacht eigenlijk dat de Fritz! zou connecteren op de modem via LAN1 en dat de decoder aan de TV gewoon in de Sagem zou steken? (ok - dit is off-topic :+)
Alvast bedankt,
Jan
Ik snapte al niet waarom je een onderscheid maakte ts 2+3, maar het is Fritz! zelf die dat doet. In de web config pagina vind ik inderdaad jouw overzicht terug:
1) Connecting to a DSL Line
FRITZ!Box is connected to your DSL line using the DSL cable. The DSL modem integrated in the FRITZ!Box is used for the Internet connection.
--> deze is het vandaag
2) Connecting to a Cable Modem (Cable Connection)
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to a cable modem that establishes the Internet connection.
3) External Modem or Router
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.
--> deze wordt het dus in de toekomst.
Als je optie 3 kiest, krijg je:
Specify whether the FRITZ!Box connects to the Internet itself or shares an existing Internet conneciton.
1) Make own connection to the Internet (veronderstel dat dit de PPPoE is)
2) Share existing Internet connection in the network (IP client mode)
Word je als ervaren gebruiker (ahum) geacht een voorkeur te hebben - of zijn beide even goed? Ik heb wat dingen achter de modem zitten die via port forwarding bereikbaar zijn van buiten en ook meer dan één apparaat dat naar het internet wil.
Ik dacht eigenlijk dat de Fritz! zou connecteren op de modem via LAN1 en dat de decoder aan de TV gewoon in de Sagem zou steken? (ok - dit is off-topic :+)
Alvast bedankt,
Jan
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is een groot verschil tussen (1) en (2).jhh schreef:1) Make own connection to the Internet (veronderstel dat dit de PPPoE is)
2) Share existing Internet connection in the network (IP client mode)
Word je als ervaren gebruiker (ahum) geacht een voorkeur te hebben - of zijn beide even goed? Ik heb wat dingen achter de modem zitten die via port forwarding bereikbaar zijn van buiten en ook meer dan één apparaat dat naar het internet wil.
Optie PPPoE:
- Hierbij krijgt de FritzBox een extern IP adres
- Hierbij gebruik je de FritzBox als centrale router voor je interne netwerk (en benut je alle mogelijkheden van de FritzBox router)
- kan ook voordelig zijn voor VoIP, gezien de FritzBox rechtstreeks op internet staat.
- Je kan de Snowbox WiFi niet gebruiken (zit niet op je LAN), best zelfs de PPoE van de Snow uitschakelen
- Hierbij krijgt de FritzBox een intern IP adres van de Sagem
- Hierbij gebruik je de FritzBox als VoIP ATA, switch en bijkomend WiFi access point. De snowBox wordt de centrale router (met zijn beperkingen)
- kan nadelig voordelig zijn voor VoIP, gezien de FritzBox als ATA achter een NAT zit
- WiFi van Snowbox en FritzBox zitten op hetzelfde netwerk, en dus complementair
Dat is ook zo.jhh schreef:Ik dacht eigenlijk dat de Fritz! zou connecteren op de modem via LAN1 en dat de decoder aan de TV gewoon in de Sagem zou steken? (ok - dit is off-topic :+)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec,
Ik krijg blijkbaar geen mailtje als hier een post wordt geplaatst. Ik heb het nog niet kunnen testen, want de sneeuwmannen zijn nog altijd niet langsgeweest.
Ik krijg netjes elke maand bericht dat mijn installatiedatum wordt verschoven wegens een probleem met de lijn. Er is me al uitgelegd dat dat niet aan Snow ligt, maar aan Belgacom. Nu zal dat wel zo zijn, maar ik heb bij Snow een bestelbon getekend en aan een andere partij heb ik dus geen boodschap. Wat ze intussen wel al hebben gedaan is een bericht van opzeg gestuurd naar mijn huidige provider... waar ik overigens wel tevreden over ben.
Jhh
Ik krijg blijkbaar geen mailtje als hier een post wordt geplaatst. Ik heb het nog niet kunnen testen, want de sneeuwmannen zijn nog altijd niet langsgeweest.
Ik krijg netjes elke maand bericht dat mijn installatiedatum wordt verschoven wegens een probleem met de lijn. Er is me al uitgelegd dat dat niet aan Snow ligt, maar aan Belgacom. Nu zal dat wel zo zijn, maar ik heb bij Snow een bestelbon getekend en aan een andere partij heb ik dus geen boodschap. Wat ze intussen wel al hebben gedaan is een bericht van opzeg gestuurd naar mijn huidige provider... waar ik overigens wel tevreden over ben.
Jhh
Intussen een weekje offline. Snow kan voor mij niks doen, het is een zaak ts. mij, Edpnet en Belgacom. In support desk terminolgie is de escalatie van het support ticket op zijn beurt nog eens geescaleerd, wat ongeveer zo effectief lijkt als een regendans doen...
De service desk man gaf als tip mee dat Belgacom ook we'll eens proactief afsluit bij hun klanten die Snow willen worden, dus bezint eer ge... Ik geef het nog een week of twee en dan probeer ik Scarlet denk ik. Die hebben een aanbod waarbij ze duidelijk inspiratie bij Snow hebben opgedaan.
Niet blij!
[ Post made via mobile device ]
De service desk man gaf als tip mee dat Belgacom ook we'll eens proactief afsluit bij hun klanten die Snow willen worden, dus bezint eer ge... Ik geef het nog een week of twee en dan probeer ik Scarlet denk ik. Die hebben een aanbod waarbij ze duidelijk inspiratie bij Snow hebben opgedaan.
Niet blij!
[ Post made via mobile device ]
Regendans schijnt wel te werken want intussen heeft het geregend, Snow nog altijd even hopeloos en ik nog altijd zonder internet. Een kort overzicht van de documentenlijst in mijn Snowzone.be...
De cancellation is overigens geen cancellation want ik ben een hysterische optimist, schijnt automatisch na één of andere deadline erin geraakt te zijn.
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Canceldatewofee
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 17/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 17/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 17/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 23/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 23/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 23/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 16/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 16/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 16/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 09/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 09/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 09/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 20/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 20/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 20/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 04/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 03/03/2013 Bevesting van de bestelling
Mocht het niet zo erg zijn, het zou om te lachen zijn.
De cancellation is overigens geen cancellation want ik ben een hysterische optimist, schijnt automatisch na één of andere deadline erin geraakt te zijn.
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Canceldatewofee
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/07/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/06/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 17/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 17/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 17/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 13/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/05/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/05/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 02/05/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 23/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 23/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 23/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 16/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 16/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 16/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 15/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 09/04/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 09/04/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 09/04/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 29/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 20/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 20/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 20/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging van inschrijving
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevestiging papier
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 07/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 04/03/2013 Bevesting van de bestelling
3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon 03/03/2013 Bevesting van de bestelling
Mocht het niet zo erg zijn, het zou om te lachen zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kortom : overmorgen dag op dag ben je al 5 maanden aan het wachten op SNOW. Hell...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
oh, leedvermaak is niet erg hoor - als het grappig is wordt erop geklikt en als het zichtbaar is wil er bij Snow mss wel iemand in gang schieten, hoewel ik strikt genomen niet houd van twitter-achtige support by schandpaal dingen.
Heb er even over gedacht om een 'wie-wacht-langer-op-Snow-dan-ik' draad te starten, maar geen zin om na te lezen of je volgens forum regels een provider te kakken mag zetten.
Waar ik voorlopig niet van houd zijn volgende antwoorden van de service desk:
- wij weten niet wanneer het klaar is, maar van zodra het klaar is bellen we u
- uw aanvraag is geblokkeerd, uw aanvraag is 95% compleet, ...
- het is vooral niet onze schuld dat uw internetverbinding is opgezegd, dat heeft Belgacom gedaan
Heb naar Scarlet gebeld dat ik hun Trio aanbod wel zag zitten, situatie uitgelegd en wie mij eerst aansluit, die krijgt me als klant en dat vonden ze bij Scarlet wel ok. Gezien ze Belgacom dochter zijn, gaat het daar hopelijk wat beter. Ik vermoed dat ik daarmee de administratieve puinhoop alleen maar groter heb gemaakt, nummeroverdracht naar 2 providers (??), maar veel erger dan vandaag kan het niet worden.
'k moet zeggen Mobile Vikings hotspotje werkt redelijk ok en met de internetverslaving van de kinders gaat het ook al veel beter...
Heb er even over gedacht om een 'wie-wacht-langer-op-Snow-dan-ik' draad te starten, maar geen zin om na te lezen of je volgens forum regels een provider te kakken mag zetten.
Waar ik voorlopig niet van houd zijn volgende antwoorden van de service desk:
- wij weten niet wanneer het klaar is, maar van zodra het klaar is bellen we u
- uw aanvraag is geblokkeerd, uw aanvraag is 95% compleet, ...
- het is vooral niet onze schuld dat uw internetverbinding is opgezegd, dat heeft Belgacom gedaan
Heb naar Scarlet gebeld dat ik hun Trio aanbod wel zag zitten, situatie uitgelegd en wie mij eerst aansluit, die krijgt me als klant en dat vonden ze bij Scarlet wel ok. Gezien ze Belgacom dochter zijn, gaat het daar hopelijk wat beter. Ik vermoed dat ik daarmee de administratieve puinhoop alleen maar groter heb gemaakt, nummeroverdracht naar 2 providers (??), maar veel erger dan vandaag kan het niet worden.
'k moet zeggen Mobile Vikings hotspotje werkt redelijk ok en met de internetverslaving van de kinders gaat het ook al veel beter...
Net een klein kwartiertje aan de lijn geweest bij Snow om hen te melden dat het niet meer hoefde.
Bij Scarlet vertelde men me dat ze binnen de vijf dagen zouden bellen voor installatie. Dat deden ze de dag erna al. Nu nog afwachten of ze ook echt langskomen, want daar ging het bij Snow net mis.
Jhh
Bij Scarlet vertelde men me dat ze binnen de vijf dagen zouden bellen voor installatie. Dat deden ze de dag erna al. Nu nog afwachten of ze ook echt langskomen, want daar ging het bij Snow net mis.
Jhh
oei - dit is een traditionele 'geen nieuws is goed nieuws' situatie. Scarlet heeft afspraken nagekomen, daar helemaal geen toestanden over 'Belgacom heeft zijn ding niet gedaan en daarom kunnen we niet langskomen' zoals bij Snow.
Fritz staat achter de modem - alleen is het nu een 7360 want de oude ging stuk - de Sagem is erg handig: als je in de Fritz de login gegevens inbrengt, maakt hij de pppoe sessie, als je dat niet doet connecteert de Sagem automatisch.
Voor inkomende gesprekken gebruik ik Scarlet, voor uitgaande een Betamax voip provider. Jammer genoeg heeft de Fritz geen dialling rules die tijdsgebaseerd zijn, dus ik kan niet zeggen: tijdens piekuren alternatieve voip en avond en weekend Scarlet. Maar al bij al werkt de hele setup prima.
jhh
Fritz staat achter de modem - alleen is het nu een 7360 want de oude ging stuk - de Sagem is erg handig: als je in de Fritz de login gegevens inbrengt, maakt hij de pppoe sessie, als je dat niet doet connecteert de Sagem automatisch.
Voor inkomende gesprekken gebruik ik Scarlet, voor uitgaande een Betamax voip provider. Jammer genoeg heeft de Fritz geen dialling rules die tijdsgebaseerd zijn, dus ik kan niet zeggen: tijdens piekuren alternatieve voip en avond en weekend Scarlet. Maar al bij al werkt de hele setup prima.
jhh