Online LED spots kopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik via Ibood 6 spots LED spots gekocht (http://home-living-nl-nl.forum.ibood.co ... arm_white/) bij wijze van proef. Ik was wat sceptisch over de 'lichtkwaliteit' van LED spots maar moet zeggen dat ik na een paar weken aangenaam verrast ben.

Nu zit ik nog met 30-35 halogeen spots spots in huis die ik door LED spots wil vervangen. Het gaat hierbij om :
* 8 tal spots met GU10 fitting (220V) die niet dimbaar zijn
* 12 tal spots met GU10 fitting (220V) die momenteel dimbaar zijn. Deze zitten bovendien ingewerkt in het plafond, dus ik ga goed op de maten moeten letten.
* 12 tal spots met GU5.3 fitting (12V) die momenteel dimbaar zijn. Deze zitten bovendien ingewerkt in het plafond, dus ik ga goed op de maten moeten letten.

Als ik deze spots in de winkel koop dan ben ik een fortuin kwijt. Kent er daarom iemand een (web)winkel, die leveren in België, waar ze kwalitatieve LED verlichting verkopen tegen voordelige prijzen. Ik ben een leek in LED verlichting, dus alle tips zijn welkom !

Alvast bedankt !

Uzzi
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

www.highpowerled.be => kwaliteit en neemt ecocheques aan
www.leditlight.eu => nederlander, zelfde kwaliteit als bovenstaande wegens zelfde leverancier.

De prijzen van beide shops zijn vergelijkbaar maar soms is de ene goedkoper soms de andere.
Er zijn er nog meer, maar met deze twee heb ik goede ervaringen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Joe de Mannen

Bedankt voor je feedback.

Wat ik raar vind is dat Ledlight claimt dat 3X2W overeenkomt met een halogeenspot van 35W (http://www.leditlight.net/led-lampen-3x ... mbaar.html) terwijl Highpowerled zegt dat 3X2W overeenkomt met een halogeenspot van 50W (http://www.highpowerled.be/a-26554466/g ... e2700mr16-).

Volgens Highpowerled heb ik dus voldoende met 3X1W (meeste spots in huis zijn 35W) maar volgens Ledlight moet ik zeker de 3X2W nemen.

Dit resulteert toch in een serieus prijsverschil :

Bij Ledlight kom ik op €239 (voor 6 stuks 3X1W 230V G10 niet dimbaar, 12 stuks 3X2W 230V G10 dimbaar en 12 stuks 3X2W 12V MR16 dimbaar)
Bij Highpowerled kom ik op €145,60 (voor 6 stuks 3X1W 230V G10 niet dimbaar, 12 stuks 3X1W 230V G10 dimbaar en 12 stuks 3X1W 12V MR16 dimbaar)

Beide prijzen gerekend zonder transportkosten
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ik heb meer dan de indruk dat men nogal optimistisch is over de lichtopbrengst van LED verlichting.

Bijvoorbeeld: volgens LEDitLight zou deze LED lamp een 20 Watt halogeentje vervangen.

Lichtopbrengst van de 2.5 Watt LED: 145 lumen.
Lichtopbrengst van de 20 Watt halogeen: 300 lumen.

't Ja, dan heb je al 5 Watt aan LED verlichting nodig om hetzelfde aantal lumen te bekomen ... een factor 1 op 4 dus in plaats van 1 op 8.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb hier in mijn keuken de halogeenspots 50W/GU10 vervangen door LED's van 3x2W, ondertussen een jaar of 3 geleden, het licht is iets geler maar dat ben je na 10seconden al gewoon en de bundel is iets smaller, voor de rest geen probleem.
Ik heb hier in de living boven de eettafel een LEDbollamp van 8W hangen, 1 stuk is voldoende om bij de eten. De meeste mensen die hier komen merken niet eens een verschil.

Als je twijfelt zou ik beide shops aanschrijven en vragen om een paar samples, die je bij niet tevredenheid kan terugsturen. Wie niet vraagt, niet wint.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Baggioo
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 apr 2012, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik kocht een 20tal 3*2Watt GU10 Warm wit LEDs bij www.highpowerled.be
Deze komen eerder overeen met 50W. Erg tevreden over!

Tip: er zijn soms promo's maar dan moet je wel geduld hebben en afwachten...
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik heb overlaatst op onderstaande website mijn Led spotjes besteld. Al moet ik er wel bij vertellen dat de verzending niet heel snel is, denk dat ik er 2 weken op heb gewacht, maar de prijs viel echt heel goed mee ...


http://www.miniinthebox.com/nl/narrow/g ... mpen_c3115
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

Ik heb er hier besteld, http://www.topledshop.nl. een jaar of 2 geleden.
De technologie is mss voorruit gegaan maar laat je niet wijsmaken dat een 6W led een 50W lamp kan vervangen, no way.
Ik heb toen enkele kleine 20W lampjes die voor sfeerverliching zorgen vervangen en ook enkele 50W'ers 12V en 230V.
Deze heb ik vervangen door 3*3W led verlichting GU10 en MR16
Het viel me onmiddelijk op dat de 230V variant vele beter en helderder licht gaf dan de 12V variant.
Op zich ben ik best tevreden van beide maar je moet toch rekenen dat ze niet zoveel en ander licht geven dan een spot.
Ik overweeg om nu de randverlichting in de badkamer en ook enkele zijspots in de woonkamer om te zetten, maar de hoofdverlichting, dat is toch een stap te ver denk ik.

Tom
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fiestaboyke schreef:Ik heb overlaatst op onderstaande website mijn Led spotjes besteld. Al moet ik er wel bij vertellen dat de verzending niet heel snel is, denk dat ik er 2 weken op heb gewacht, maar de prijs viel echt heel goed mee ...


http://www.miniinthebox.com/nl/narrow/g ... mpen_c3115
Ik heb recent, via deze site, twee led spots gekocht bij wijze van experiment. Ze dienden om in mijn gang "gewone" 50W halogeenl GU 10 lampen te vervangen. Ik heb GU 10 8 W (700-800 lumen 3000-3500 K warm wit) besteld. Deze led's geven een zee van licht, mijn gang is helderder verlicht dan voorheen. Er slechts één maar, het aangekondigde "warm wit" blijkt veel meer naar "koel wit" te neigen zodat alles wat bleker is. Door wat rond te neuzen heb ik intussen geleerd dat warm wit eerder 2800-3200 K kleurtemperatuur is. De levering zelf duurde 11 dagen en de prijs was_is 7,35 euro/stuk.

Alver

Aanvulling: Intussen heeft één van de led's de geest gegeven, na ca. 80 branduren. Ik kan niet oordelen over de kwaliteit van ander elektronisch materiaal dat wordt aangeboden maar ik ben niet onder indruk van deze leverancier.
Laatst gewijzigd door Alver 15 maa 2013, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik heb inmiddels de helft van mijn spots vervangen van 230v 50w naar 3x2w spots van leditlight, licht is iets minder dan 50w maar meestal genoeg, wel is de lichtbundel minder breed. Verder zeer tevreden, zelfs al heb ik 7 spots na 2 jaar moeten laten omwisselen wegens defect...hun 5 jaar garantie doen ze keurig eer aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik heb ze hier gekovht www.shopforled.be
goedkoop en heel goed, ook led tl-lampen
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

miniinthebox...is dit niet hetzelfde van lightinthebox ?

ik heb daar ook 10w ledverstralers gekocht....interessante prijs en dat je er een paar weken moet op wachten... tot zoveer alles in orde.

probleem 1: een mooie rekening mogen betalen aan UPS, invoerrechten, tja op de website zou je zeggen dat die uit belgie komt, niks van en als je niet weet waar te zoeken weet je niet eens dat alles uit Hong Kong wordt verzonden, vandaar ook de langere levertermijn , ook al vul je de snelservice in...
alles samen betaal je dus meer daan in de winkel of een andere webshop

probleem 2: lichtopbrengst 0,0 , even een energiemeter eraan gehangen, verbruik 7 W , ik heb een lichtopbrengst vergelijkbaar met een 15W gloeilamp

....voor mij geen lightinthebox en comsoorten meer.......

de leds die ze voor kort hadden bij Kruidvat van 3 W(MR16) of Powerleds van 5 W(GU 5.3) voor 5 euro daarentegen waren wel heel goed, maar spijtig genoeg niet meer verkrijgbaar..

Waar je wel soms moet opletten dat de leds met koelvin niet in alle armaturen passen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Jan007 schreef:Interessante lectuur over led:

http://www.selectron.be/wegwijs-led-technologie
Inderdaad.
En deze parameters gelden uiteraard ook voor spaarlampen, TL-lampen, metaal halide lampen etc...
Voor veel consumer producten die worden verkocht zijn deze parameters zéér vaak niet gekend (of worden foutief weergegeven zoals een overdreven lange levensduur, kleurechtheid [CRI]).
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

http://www.Econergic.eu -> Belgisch bedrijf ! Zeer goede service én aanbod !
Heb er al verschillende bestellingen geplaatst en ben er zéér tevreden over.
Laatst gewijzigd door thiebapa 13 maa 2013, 09:14, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

laroyj schreef:miniinthebox...is dit niet hetzelfde van lightinthebox ?

ik heb daar ook 10w ledverstralers gekocht....interessante prijs en dat je er een paar weken moet op wachten... tot zoveer alles in orde.

probleem 1: een mooie rekening mogen betalen aan UPS, invoerrechten, tja op de website zou je zeggen dat die uit belgie komt, niks van en als je niet weet waar te zoeken weet je niet eens dat alles uit Hong Kong wordt verzonden, vandaar ook de langere levertermijn , ook al vul je de snelservice in...
alles samen betaal je dus meer daan in de winkel of een andere webshop

probleem 2: lichtopbrengst 0,0 , even een energiemeter eraan gehangen, verbruik 7 W , ik heb een lichtopbrengst vergelijkbaar met een 15W gloeilamp

....voor mij geen lightinthebox en comsoorten meer.......

de leds die ze voor kort hadden bij Kruidvat van 3 W(MR16) of Powerleds van 5 W(GU 5.3) voor 5 euro daarentegen waren wel heel goed, maar spijtig genoeg niet meer verkrijgbaar..

Waar je wel soms moet opletten dat de leds met koelvin niet in alle armaturen passen...

Altijd voorzichtig zijn als je bij zoiets koopt. Ik koop zelden online als er geen telefoon in ned/Duitsland of dergelijke bijstaat. Daarnaast moet ik een fysiek adres hebben waar ik kan naar toe rijden of ik koop er gewoon niet. liefst haal ik de produkten zelf nog af.

Tom
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

En waarom zou zoiets niet goed zijn? Gewoon even de site op Google intypen en wat research erover doen.... Online kopen is niet meer zoals vroeger hoor ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik koop dagdagelijks online, zelden heb ik iets voor, maar een goeie tip is inderdaad wel dat de meest betrouwbare sites wel een fysiek adres en telefoonnr hebben.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Tijdens het maken van mijn inventaris van wat ik precies allemaal nodig heb, ben ik op een 'onaangename verrassing' gestoten.

In de keuken en boven zitten een hele reeks 12V halogeenlampen. Toen ik de transformatoren van naderbij bekeek bleek dat deze een minimum belasting van 20W hebben. Een LED van pakweg 6W eraan hangen gaat dus problemen geven (ga ik van uit).

Ik zou natuurlijk alle transfo's kunnen gaan vervangen door nieuw geschikt voor 12V led verlichting, maar dat zou een dure grap worden (pakweg €15 per stuk). Een andere optie is natuurlijk de transfo's er gewoon tussenuit halen en op 220V werken.

Ziet er iemand bezwaren tegen dit laatste ?

Edit : in de keuken staat de 12V halogeenlampen aangesloten op een dimmer. Kan het zijn dat deze dimmer enkel 12V ondersteunt en geen 220V ?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Sowieso oppassen met het dimmen van LED's, niet elke dimmer is niet geschikt en ook niet elke driver kan ermee overweg. Wat voor dimmer is het? Hangt die aan de 220V of de 12V kant?

Elektrisch gezien is er geen bezwaar als je die LEDs rechtstreeks op 220V aansluit, meestal staan die trafo's niet op de elektrische schema's maar worden die als een gewoon lichtpunt gezien. Het ene door het andere vervangen is dan geen probleem. Wat wel een "probleem" kan zijn is als je die dimmers er tussenuit moet halen ofzo, want die (zeker de oudere generatie) staan meestal wel op het schema en je verandert daar je elektrische installatie mee. Op zich zal dat wel werken, maar je hebt wijzigingen aangebracht die niet gekeurd zijn en daar kan de verzekering bij schadegevallen moeilijk over doen. Afhankelijk van de ouderdom kan het misschien opportuun zijn om ineens een nieuwe keuring te laten doen want weinig mensen weten dat dit om de 25 jaar bij wet verplicht is.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Uzzi schreef:Ik zou natuurlijk alle transfo's kunnen gaan vervangen door nieuw geschikt voor 12V led verlichting, maar dat zou een dure grap worden (pakweg €15 per stuk)
Moet je sowiezo al die gewone transfo's niet vervangen door speciale transfo's voor ledverlichting?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Je kan natuurlijk ook meerdere lampen op 1 transfo hangen en het aantal transfo's zo verminderen.
Als je 12V exemplaren gaat vervangen door 230V exemplaren, zou ik toch opletten met de armaturen, de lampvoeten en de draaddiktes.

De ledtransfo die leditlight een tijdje terug aanbood is een overpriced model van Conrad, je kon die beter bij Conrad bestellen. Ik weet niet of ze die nu nog verkopen.

Niko heeft een drukknopdimmer in het gamma, die gemaakt is voor kleine belastingen (Dimmer LED lampen
Niko 310-02800).

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Conventionele dimmers kan/mag je sowieso niet gebruiken voor LED verlichting. Bij transfo's is dit wel mogelijk, maar als echt voor optimale energiebesparing wil gaan vervang je die best ook door LED-transfo's of door LEDs te kopen die rechtstreekts op 230V aangesloten mogen worden.

Nog een blogpost over het dimmen van LEDs (is van 2009, dus ondertussen zijn er misschien nieuwe ontwikkelingen): http://www.ledgloeilamp.nl/weblog/techn ... oor-nodig/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En waarom mag/kan je conventionele dimmers niet gebruiken ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

In de link die ik gepost had staat waarom. Of toch als je doorklikt naar het eerste deel van die blogpost. Hier staat nog een technische uitleg: http://www.topledshop.nl/dimmers-specia ... ampen.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Redelijk kort door de bocht. Een dimmer met een minimumbelasting van 50W moet je belasten met minimum 50W anders werkt die niet naar behoren. Als je daar 35W halogeen aan hangt, werkt die evengoed niet naar behoren, dat heeft niks met de soort lamp te maken.

Het merendeel van de dimmers na pakweg 2000 zijn geschikt voor belasting met een transfo. Dus dat is geen probleem.

Het is vooral die minimumbelasting die je parten gaat spelen. Als je dan je dimmer niet wil vervangen kan je (voorlopig) 1 halogeen laten zitten en de rest vervangen door LED.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Hetgeen wat ik geleerd heb is dat traditionele transformatoren en ledlichten geen goed huwelijk is. Waar je nog meer moet op letten is dat bij HF transformatoren u ledlichten zeer snel stuk zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Heb hier Leds die flikkeren als ze gebruikt worden met dezelfde transfo's als voor halogeen.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Petrikske schreef:Heb hier Leds die flikkeren als ze gebruikt worden met dezelfde transfo's als voor halogeen.
En heb je dat ook nog als je 1 lamp vervangt door een halogeen (ervan uitgaand dat er meerdere lampen per transfo aangesloten zijn)? indien ja heb je waarschijnlijk te maken met ee transfo met minimumbelasting.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ja hoor, die truc had ik al zonder succes toegepast.
Moet wel zeggen dat ik m'n leds in China bestel, zijn daar veel goedkoper als hier.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dan weet je nu vermoedelijk waarom ze goedkoper zijn :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Op de verpakking of de datasheet van led lampen kan je die info terug vinden. Je mag niet zomaar elke led aansluiten op wat je wil. Ook lijkt het op het eerste zicht correct te werken. Best is ook te investeren in een goede dimmer of transfo als je het maximum rendement kwa lichtopbrechts en levensduur wenst te bekomen.

Zelf heb ik philips leds op een ringkern transfo staan zonder probleem omdat dit mag volgens dit type van led en fabriaknt.

Een paar heb ik bij conrad besteld, een deel in de gamma omdat ze toen goedkoper waren wegens een aktie.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Joe de Mannen schreef:Dan weet je nu vermoedelijk waarom ze goedkoper zijn :)
Oh maar lachen mag hoor, Chinese leds kosten een habbekrats van wat ze hier dienen betaald te worden.
En ik bestel telkens 1 lamp ofzo/verkoper, verzending is toch gratis.

En als ik veel tijd en goesting heb zal ik wel es een transfo voor led lampjes bestellen. :-D
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Waar in China besteld u deze? Ik heb in de keuken 13 x 20W steken :( En ze vervangen via Belgische winkels kost veel poen :s
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Tijdje geleden heeft iemand hier op het forum enkele links geplaatst van Ebay webshops.
Deze week heb ik deze ontvangen (2 stuks) nadat ik eerder 1 exemplaar had besteld om te testen.

Zijn 220volt dus geen flikkertrubbels. :-D
Laatst gewijzigd door Petrikske 20 maa 2013, 11:46, in totaal 1 gewijzigd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

...en invoerrechten te betalen !.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ik heb al zeer veel in China besteld, +30 bestellingen. Ledlampen, kabeltjes, koptelefoon, MK802, ...

Nog nooit invoerrechten moeten betalen. Wel altijd kleine bestellingen. Maar zelfs een LED lamp van 4€ is gratis verzending. bestel ze gewoon per stuk of 2-3 max.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ ddd ...op welke sites heb je al leds besteld? Ik kan me wel inbeelden als je maar voor 10 euro besteld dat het de moeite niet is om rechten aan te rekenen..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

laroyj schreef:...en invoerrechten te betalen !.....
laroyj schreef:Ik kan me wel inbeelden als je maar voor 10 euro besteld dat het de moeite niet is om rechten aan te rekenen..
Euh.... ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”