Gebruik devolo's BGC TV, mijn ervaring

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dag deskundigen en andere belangstellenden,
Dit onderwerp is voorheen al aangeroerd geweest maar misschien kan deze bijdrage toch nog iets brengen voor sommige gebruikers, mocht dat niet zo zijn dan moet een moderator dit onderwerp maar verwijderen. Hier gaan we dan:
Ik gebruik BGC TV via Scarlet One sinds ca. 3 jaar en dit steeds met devolo's omwille van de opstelling (afstand), de TV staat in de woonkamer, de Scarlet Sagem staat in mijn bureel.

a) Waar de Scarlet box staat heb ik een groepering van 4 (geaarde) stopcontacten voor o.a. een desktop pc, een CRT scherm, een printer-scanner en aanvankelijk één van de devolo's. Dit gaf regelmatig storingen met o.a. een oranje tot rood verklikkerlichtje op de devolo. Een wat verder gelegen, geaard stopcontact in dezelfde kamer gaf betere resultaten t.t.z. minder storingen en altijd 3 groene verklikkerlichtjes op de devolo.
b) Er zijn redelijk wat storingen op het beeld als er, ergens in huis, een bijzetverwarming, een haardroger in een stopcontact steekt (hoeft zelfs niet te branden).
c) Ik heb storingsvrij beeld als beide devolo's in een stopcontact met aardingspin steken. In de woonkamer is dat helaas niet mogelijk maar ik heb dat uitvoerig getest met een verlengkabel_haspel naar alle ander stopcontacten met aarding in huis (keuken, badkamer, garage, kamers op de verdieping etc.)

Storingen: dit is een verzamelnaam voor o.a. wilde kleurenflitsen over het beeld, blokjesvorming, stilstaand beeld, zeer traag zappen, helemaal niet kunnen zappen, de decoder laat zich niet uitschakelen
Storingsvrij: niets van dit alles.

Ik weet uiteraard dat een rechtstreekse netwerkkabel ook storingsvrij werkt (getest met losse lijn doorheen gang en kamers) maar vooraleer ik in de kruipkelder duik voor wat kap- & breekwerk is misschien de beste tussenoplossing aarding te voorzien in het stopcontact aan de TV in de woonkamer.

Alver
Laatst gewijzigd door Alver op 19 mar 2013, 16:06, 3 keer totaal gewijzigd.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ikzelf gebruik geen powerline adapters, maar is het niet mogelijk om de UTP kabel door dezelfde buis te trekken als je coax ?
Ik heb op deze manier 2 UTP kabels getrokken tot de TV ...
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Om er zeker van te zijn dat je geen problemen meer zult hebben, raad ik je aan om een UTP (en misschien zelfs twee) door je kruipkelder te trekken. Zo ben je altijd zeker van een goede, constante verbinding.
Het is niet gezegd dat door een aarding bij te trekken je probleem plots van de baan zal zijn.

elk type elektriciteitnet heb je liggen?
1x230V
3x230V
3x400+N

problemen druven ook vaak de kop opsteken bij meerfasige elektriciteitsnetten.
Afbeelding
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Hier op de tweede tv , aangesloten op devolo's géén enkel probleem....
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

het is soms heel moeilijk om te achterhalen van waar het probleem opeens opduikt.
ik had jaren lang geen problemen met devolo's en ineens begon de miserie zoals TS ook beschrijft.
In ieder geval ik heb devolo's vervangen met utp kabel nog altijd de beste oplossing als je de mogelijkheid hebt !
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nolfie schreef:Om er zeker van te zijn dat je geen problemen meer zult hebben, raad ik je aan om een UTP (en misschien zelfs twee) door je kruipkelder te trekken. Zo ben je altijd zeker van een goede, constante verbinding.
Het is niet gezegd dat door een aarding bij te trekken je probleem plots van de baan zal zijn.

elk type elektriciteitnet heb je liggen?
1x230V
3x230V
3x400+N

problemen druven ook vaak de kop opsteken bij meerfasige elektriciteitsnetten.

Ik heb 1x230V.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Ik had hier ooit al eens gevraagd naar digitale tv te laten lopen met devolo's, dat werd hier toen afgeraden of van gezegd dat het niet mogelijk zou zijn. Inmiddels heb ik al een tijdje digitale tv op het derde verdiep, via de "officiële" devolo van Belgacom. Geen problemen mee, buiten het feit dat zappen etc, wel wat vertraging kent. Dat gaat minder vlot dan met een rechtstreekse verbinding, maar los daarvan ok. Als je zapt, moet je enkele tellen wachten, maar nadien loopt het beeld vlot. Ideaal voor een tweede tv, als je geen nieuwe kabels wil trekken.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat het niet mogelijk zou zijn dat is een brug te ver maar dat het afgeraden werd daar kan ik inkomen want het aantal klachten die ik alleen al ken kan ik al lang niet meer op mijn vingers tellen. Als je enigzins de mogelijk ziet van met UTP kabel te werken dan moet je niet twijfelen, doe het dan.
Je kan zeker niet op voorhand zeggen dat het 100 % zal werken je zal ze eerst moeten installeren en dan vaststellen of het goed werkt.
Ik kan er moeilijk een getal op plakken maar het zal wel in 70% van de gevallen goed werken dus heb je 30 % kans dat je uw geld voor niets uitgegeven hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”