Goedenavond dames en heren
De laatste maanden ervaar ik nogal problemen met mijn Bbox2 wifi connectie.
Regelmatig verliest mijn laptop zijn wifi signaal.
Voorheen had ik een Acer laptop met W7 met Intel WiFi kaart, dacht dat ik een slechte wifi ontvanger had (driver updates zonder resultaat), deze heb ik dan maar verkocht en een nieuwe laptop gekocht Toshiba met een Realtek WiFi ontvanger met W8 op en wat dacht je, dezelfde problemen.
Soms helpt het aan/uitzetten van mijn modem maar niet altijd.
Ik heb in mijn werkplaats een LinkSys E1200 router. Als ik hiermee verbind heb ik nooit problemen, helaas is het signaal niet sterk genoeg in mijn luie zetel
Als ik met mijn Blackberry of mijn vrouw met haar Samsung Smartphone verbind hebben we deze problemen bijna nooit. Mijn Tablet doet het ook altijd goed.
Wat me wel opgevallen is, de buren zijn ook gewisseld van provider naar Belgacom, gekeken welk kanaal dat zij hebben (ze zitten op 3) dit heb ik dan bij mijne Bbox naar kanaal 11 omgezet, maar helaas nog steeds hetzelfde.
Mijn pc, verbonden met LAN geeft dus nooit problemen.
Speedtest op mijn PC geeft 29/3.8 weer en op mijn laptop haal ik soms met moeite 1 Mbit download.
Runtime code van mijn bbox is 60R10A-60A06W , maar de Vdsl firmware is nogal oud Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Ik kan natuurlijk een Linksys aan mijn Bbox hangen maar een apparaat van +100€ moet gewoon goed werken vind ik.
Iemand een idee, begin er gefrusteerd van te geraken.
Oh ja, niet heeft mijn moeder mijn Acer Laptop en sinds vorige week een Bbox2 modem met dezelfde probelemen
Alvast bedankt !
wifi problemen bbox2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
BBOX Wifi stelt niet veel voor, is al veel op dit forum beschreven.
Geef anders BBOX & Linksys zelfde beveiliging, SSID en pwd. maar verschillend kanaal, zodat de laptop etc. kunnen roamen tussen de Wifi's indien soms het ene signaal toch beter zou zijn dan de andere (=tip hier op het forum opgepikt). Maar wonderen mag je er niet van verwachten. BBOX Wifi afzetten en een 2e deftige Wifi switch bijkopen die je dichterbij kan plaatsen, lijkt mij het eenvoudigst en kost nu ook niet zo veel... BBOX wel zo dicht mogelijk bij binnenkomende telefoonkabel laten staan.
En dat mobile devices onderling sterk kunnen verschillen qua ontvangstkwaliteit, heb ik al meermaals ondervonden.
Geef anders BBOX & Linksys zelfde beveiliging, SSID en pwd. maar verschillend kanaal, zodat de laptop etc. kunnen roamen tussen de Wifi's indien soms het ene signaal toch beter zou zijn dan de andere (=tip hier op het forum opgepikt). Maar wonderen mag je er niet van verwachten. BBOX Wifi afzetten en een 2e deftige Wifi switch bijkopen die je dichterbij kan plaatsen, lijkt mij het eenvoudigst en kost nu ook niet zo veel... BBOX wel zo dicht mogelijk bij binnenkomende telefoonkabel laten staan.
En dat mobile devices onderling sterk kunnen verschillen qua ontvangstkwaliteit, heb ik al meermaals ondervonden.
Bestedariopc schreef:Goedenavond dames en heren
De laatste maanden ervaar ik nogal problemen met mijn Bbox2 wifi connectie.
Regelmatig verliest mijn laptop zijn wifi signaal.
Voorheen had ik een Acer laptop met W7 met Intel WiFi kaart, dacht dat ik een slechte wifi ontvanger had (driver updates zonder resultaat), deze heb ik dan maar verkocht en een nieuwe laptop gekocht Toshiba met een Realtek WiFi ontvanger met W8 op en wat dacht je, dezelfde problemen.
Soms helpt het aan/uitzetten van mijn modem maar niet altijd.
Ik heb in mijn werkplaats een LinkSys E1200 router. Als ik hiermee verbind heb ik nooit problemen, helaas is het signaal niet sterk genoeg in mijn luie zetel
Als ik met mijn Blackberry of mijn vrouw met haar Samsung Smartphone verbind hebben we deze problemen bijna nooit. Mijn Tablet doet het ook altijd goed.
Wat me wel opgevallen is, de buren zijn ook gewisseld van provider naar Belgacom, gekeken welk kanaal dat zij hebben (ze zitten op 3) dit heb ik dan bij mijne Bbox naar kanaal 11 omgezet, maar helaas nog steeds hetzelfde.
Mijn pc, verbonden met LAN geeft dus nooit problemen.
Speedtest op mijn PC geeft 29/3.8 weer en op mijn laptop haal ik soms met moeite 1 Mbit download.
Runtime code van mijn bbox is 60R10A-60A06W , maar de Vdsl firmware is nogal oud Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Ik kan natuurlijk een Linksys aan mijn Bbox hangen maar een apparaat van +100€ moet gewoon goed werken vind ik.
Iemand een idee, begin er gefrusteerd van te geraken.
Oh ja, niet heeft mijn moeder mijn Acer Laptop en sinds vorige week een Bbox2 modem met dezelfde probelemen
Alvast bedankt !
Ik had dit probleem ook een tijdje maar ik verhielp dit door mijn ssid en mijn kanaal te veranderen.
probeer kanaal 6 aangezien je 1 en 11 al geprobeerd hebt.
Zelfs nu nog (2014) heb ik problemen met Wifi die om de zoveel dagen wel uitvalt. De Atheros driver hangt in de BBox2:
advanced settings->network interfaces->status->system log:
advanced settings->network interfaces->status->system log:
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn ath_startrecv set rxBufsize to 3851
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn PCI: Enabling device 0000:00:01.0 (0000 -> 0002)
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn fusiv_pci_dump_reg: PCI_TAR_FSMSTAT = 0x0
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn fusiv_pci_dump_reg: PCI_MAS_FSMSTAT = 0x0
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn fusiv_pci_dump_reg: PCI_STAT = 0x1b003
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn fusiv_pci_dump_reg: PCI_CONTROL = 0x1b
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn Fusiv PCI Warm setup : starting...
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn ath_startrecv set rxBufsize to 3851
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.info ar5212PciRegDump: To be done
Jun 9 16:16:21 2014 System Log Message kern.warn ath_bstuck_tasklet wifi0: resetting (bmiss count 1000)
Jun 9 16:16:08 2014 System Log Message kern.warn ath_tx_reset Completed tx reset
Jun 9 16:16:08 2014 System Log Message kern.warn ath_tx_reset Started tx reset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Heb je ?
- Een alarm systeem ? (ook niet draadloos)
- Draadloze video link
- Babyfoon
- Draadloze home cinema
- Mazda auto
- Draadloze Videofoon
- Draadloze telefoon van amerikaan model / merk
- Draadloze domotica controller
- GSM / of andere masten in de directe omgeving ? (minder dan 100 meter)
- Weerradar (bij problemen op 5ghz)
Indien het geen interferantie is kan het ook een warmte probleem zijn :
- B-Box welke te warm staat
- ophoping van stof in de laptop
- Een alarm systeem ? (ook niet draadloos)
- Draadloze video link
- Babyfoon
- Draadloze home cinema
- Mazda auto
- Draadloze Videofoon
- Draadloze telefoon van amerikaan model / merk
- Draadloze domotica controller
- GSM / of andere masten in de directe omgeving ? (minder dan 100 meter)
- Weerradar (bij problemen op 5ghz)
Indien het geen interferantie is kan het ook een warmte probleem zijn :
- B-Box welke te warm staat
- ophoping van stof in de laptop