2de hands digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Hoi,

Soms zie je tweedehands hd digicorders verschijnen, bv de 2000 of zelfs 2100.
Hoe kan zoiets, worden die dingen normaal niet alleen maar verhuurd ?
Bestaat er een risico dat je dat koopt dat TN die niet activeert ?

Tom
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Nee werden te koop aangeboden door telenet (50€-20€online) activatiekosten, maar msss werkt die al?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Soms worden ze ook gewoon niet binnengebracht bij verhuis enzo

Die modellen staan dan als huurmodel bij telenet geregistreerd en kan je dan laten aktiveren , maar dan betaal je wel huur ...

Dus betalen EN erna verplicht te huren ...

En zoals al gezegd werd , soms werden ze ook verkocht , maar die staan dan ook zo geregistreerd bij Telenet ...
The eternal and true pessimist :D
finchy
Member
Member

Even dit topic nog eens vanonder het stof halen.
Pk
Vandaag testte ik van een kameraad een telenet digicorder op mijn tv. Ik heb een abonnement van analoge tv en wilde testen of deze digicorder ook bij mij thuis zou werken.
Resultaat: ik kan met zijn digicorder digitale televisie bekijken EN ook het betaalpakket sporting telenet.

Ik vind dit heel raar want ik had deze digicorder enkel aan de kabel gehangen dus niet aan het internet via een UTP-kabel.
In die digicorder zat ook geen smartcard, dus ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe telenet controleert wie aan het kijken is.

Communiceert telenet met de digicorder via de kabel? En hoe dan precies? En hoe komt het dat ik zelfs sporting telenet kan bekijken (of is dat misschien niet gecodeerd tijdens het tussenseizoen?)

Veel vragen, ik weet het, maar het is om het systeem te begrijpen. Activatie zou in dat geval dan ook niet meer nodig zijn.

Bedankt om mee te denken!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

finchy schreef:Vandaag testte ik van een kameraad een telenet digicorder op mijn tv. Ik heb een abonnement van analoge tv en wilde testen of deze digicorder ook bij mij thuis zou werken.
Waarom zou het niet werken... een decoder werkt op iedere aansluiting in het TN gebied.
finchy schreef:Resultaat: ik kan met zijn digicorder digitale televisie bekijken EN ook het betaalpakket sporting telenet.
Dit is omdat je kameraad een abonnement heeft op Sporting Telenet.
finchy schreef:Ik vind dit heel raar want ik had deze digicorder enkel aan de kabel gehangen dus niet aan het internet via een UTP-kabel.
Een decoder moet ook niet aan de UTP kabel hangen... dit is enkel voor de interactiviteit en betaalzenders (wanneer je meer dan één decoder hebt, al kan het zijn dat ook bij één decoder de fraude check aanwezig is, maar die komt pas actief na enkele dagen).
finchy schreef:In die digicorder zat ook geen smartcard, dus ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe telenet controleert wie aan het kijken is.
De huidige generatie decoders heeft geen fysieke smartcard meer... en TN weet ook niet wie kijkt (de UTP kabel is dus niet nodig in de meeste gevallen).
finchy schreef:Communiceert telenet met de digicorder via de kabel? En hoe dan precies? En hoe komt het dat ik zelfs sporting telenet kan bekijken (of is dat misschien niet gecodeerd tijdens het tussenseizoen?)
Nee, er is geen communicatie... de fraude check is er enkel wanneer je dus meer dan één decoder hebt omdat de tweede decoder dan niet moet betalen voor een betaalzender (maar dan moeten ze dus wel op hetzelfde adres gebruikt worden).
finchy
Member
Member

En als mijn kameraad zijn abbo op sporting telenet opzegt? Hoe wordt dan met het toestel gecommuniceerd dat die zenders het niet meer mogen doen?
En dan nog iets: waarom is er dan überhaupt die activatie nodig als blijkt dat het zonder ook werkt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

finchy schreef:En als mijn kameraad zijn abbo op sporting telenet opzegt? Hoe wordt dan met het toestel gecommuniceerd dat die zenders het niet meer mogen doen?
Activatie en deactivatie gaat over de coax... heb je dus geen UTP voor nodig.
finchy schreef:En dan nog iets: waarom is er dan überhaupt die activatie nodig als blijkt dat het zonder ook werkt?
Omdat TN hoopt dat je dan vroeg of laat ook wel eens een film gaat bestellen.
finchy
Member
Member

Ok, nu zijn we er....
Dat was het grote vraagteken dat ik had: of activatie via de coax ging.
Dus een tweedehands digibox/digicorder kopen heeft dus geen enkele zin, want iemand die die aanbiedt heeft eerst zijn abonnement moeten afsluiten, waarna telenet de digibox/digicorder inactief gemaakt heeft.
Tenminste, als ik juist ben...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Inderdaad... normaal moet je die dus terug activeren (tenzij hij hem niet deactiveerd) al is dat gratis indien je reeds een ander TN product bezit.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

En als je er 1 koopt zal Telenet aankomen met dat die modellen niet gekocht kunnen worden . Daar er online nergens iets officieels van te vinden is dat ze , via achterpoortjes , verkregen werden zal je ook geen poot hebben om op te staan als je hem wil laten activeren en betaal je nog eens huur erbovenop op je aangekochte box :D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

finchy schreef:Ok, nu zijn we er....
Dat was het grote vraagteken dat ik had: of activatie via de coax ging.
Dus een tweedehands digibox/digicorder kopen heeft dus geen enkele zin, want iemand die die aanbiedt heeft eerst zijn abonnement moeten afsluiten, waarna telenet de digibox/digicorder inactief gemaakt heeft.
Tenminste, als ik juist ben...
Nee, en stel dat je zijn box bij jou laat staan, en hij koopt of huurt een box om zelf te kunnen digitaal kijken, dan wordt die fraudecheck actief, en zal na een paar dagen op geen van de 2 boxen nog Sporting (= extra abonnement) te zien zijn.
Het systeem werkt dus wel zoals het bedoeld is.

Het systeem klinkt misschien hard, maar als je het vergelijkt met andere aanbieders is het niet zo slecht.
Bij TV Vlaanderen bijv. moet je op een 2e smartcard gewoon een extra abonnement nemen, ze hebben dan wel een heel goedkope formule, maar dan heb je ook nauwelijks zenders.
Bij Telenet heb je op een tweede box toch al ten minste direct heel het basisabonnement, wat toch >75 zenders bevat.
Bij Belgacom is het zo dat alles via een VPN passeert, en je dus wel op hun netwerk moet zitten, en dus is de fraudecheck gewoon ingebakken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

a3ke schreef:En als je er 1 koopt zal Telenet aankomen met dat die modellen niet gekocht kunnen worden.
Alle decoders zijn reeds te koop geweest... sommige slechts heel beperkt maar ze waren te koop.

Je posting is dus puur speculatie en vermoedelijk ook totaal onterecht.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Ik was op zoek naar deze info en omdat het toch aan het onderwerp is verbonden, doe ik het hier ipv een nieuw topic.

Een kameraad kan een ?decoder/digicorder? 2de hands kopen. Komt van een oudere persoon die naar een tehuis is gegaan.
Zoals ik het hier lees, gebeurt de deactivatie als het abo wordt ogpezegd dus is dat waarschijnlijk gebeurd.

1) Hij heeft reeds een digicorder en in geval dit extra toestel niet gedactiveerd is, zou deze zondemeer moeten werken?
2) Als hij niet werkt - en dus gedeactiveerd is:
  • - moet hij naar telenet bellen om deze te laten activeren?
    - is dat gratis?
Heppie NY!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Het antwoord stond hierboven al in de post van r2504
  • als de decoder niet gedeactiveerd is, zal hij blijven werken, ook interactief. Maar als 2 afzonderlijke digicorders (geen MSTB: dus extra paketten van de ene box zullen niet te zien zijn op de andere box, enz).
  • anders terug laten activeren. als je al digitale klant bent, is activatie van bijkomende diensten gratis.
De 2de handse digibox blijft op naam staan van de vroegere eigenaar. Gezien deze persoon verhuis is naar een home, zal hij met zekerheid zijn abonnement opgezegd hebben, dus ook de activatie van de digibox ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
a3ke schreef:En als je er 1 koopt zal Telenet aankomen met dat die modellen niet gekocht kunnen worden.
Alle decoders zijn reeds te koop geweest... sommige slechts heel beperkt maar ze waren te koop.

Je posting is dus puur speculatie en vermoedelijk ook totaal onterecht.
De serienummers van de verkochte boxen staan geregistreerd ;-)

Dus eerst gaan ze altijd vragen naar het bewijs van de aankoop in een officieel Telenet Center/Punt , kom je af met internet of whatever kan je al wandelen gaan tenzij je een voorgaand aankopbewijs hebt dat je box vermeld
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

a3ke schreef:Dus eerst gaan ze altijd vragen naar het bewijs van de aankoop in een officieel Telenet Center/Punt , kom je af met internet of whatever kan je al wandelen gaan tenzij je een voorgaand aankopbewijs hebt dat je box vermeld
TN vraagt juist niets van bewijs... ik weet niet waar je dergelijke uitspraken vandaan haalt (al was je vorige post ook al totaal speculatief).
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb hier een digicorder kunnen activeren zonder bewijs van aankoop. Werkt nog altijd goed :) en heeft me geen cent gekost :D
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
a3ke schreef:Dus eerst gaan ze altijd vragen naar het bewijs van de aankoop in een officieel Telenet Center/Punt , kom je af met internet of whatever kan je al wandelen gaan tenzij je een voorgaand aankopbewijs hebt dat je box vermeld
TN vraagt juist niets van bewijs... ik weet niet waar je dergelijke uitspraken vandaan haalt (al was je vorige post ook al totaal speculatief).
Als er al iets speculatief is r2504 dan ben jij dat vaak

Je beweerd gewoon dat het niet zo is , is dat dan ook niet speculatief ?

De medewerkers van TN dienen hun script te volgen , doen ze dit niet (wat kan gebeuren) , geraak je erdoor
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

a3ke schreef:Je beweerd gewoon dat het niet zo is , is dat dan ook niet speculatief ?
Nee, want ik weet het uit ervaring... en Titanium kan het blijkbaar ook bevestigen.
a3ke schreef:De medewerkers van TN dienen hun script te volgen , doen ze dit niet (wat kan gebeuren) , geraak je erdoor
Volgens jou zit het dus in hun script ? Op zich raar want er is geen enkele wet die zegt dat je verplicht bent een aankoopbewijs te bewaren (laat staan dit te moeten doorgeven wanneerr je iets tweedehands verkoopt).
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

a3ke, je hebt inderdaad géén bewijs nodig.
Ik heb een HD digicorder gekregen, en op mijn naam laten activeren. Alles werkt : interactiviteit, opnames delen, extra HD pakket, enz...
Ik heb er niets voor moeten betalen, ook niet per maand.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

Verklaar dan graag mede wanneer je een HD Digicorder (huur) wil laten activeren (achtergelaten door vorige huurder) en je het serienummer doorgeeft ze antwoorden met :"Het betreft een gehuurd model volgens onze gegevens,indien u wenst kan u deze laten aktiveren en start de maandelijkse huur van 8 € per maand"

Wanneer je dan zegt van dat je die HD Digicorder gekocht hebt en je dus geen huur wenst te betalen vragen ze je het aankoopbewijs (wat je in quasu alle gevallen niet meer zal hebben)

Heb dit zelf meegemaakt en over een periode van 4 weken zelf 3 keer getracht te aktiveren , steeds gebeld met een ander oproepnummer zelfs

De reacties waren steeds dezelfde (men volgt hun scripts dus meestal toch wel goed) , de ene wel op een veel vriendelijkere toon dan de andere maar kom , dat is weer een heel andere discussie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

a3ke schreef:Verklaar dan graag mede wanneer je een HD Digicorder (huur) wil laten activeren (achtergelaten door vorige huurder) en je het serienummer doorgeeft ze antwoorden met :"Het betreft een gehuurd model volgens onze gegevens,indien u wenst kan u deze laten aktiveren en start de maandelijkse huur van 8 € per maand"
Dit is toch normaal... het is dan ook een gehuurd toestel. Nu als de vorige huurder dit toestel achterlaat krijgt hij de rekening... en is het in essentie een gekocht toestel.
a3ke schreef:Wanneer je dan zegt van dat je die HD Digicorder gekocht hebt en je dus geen huur wenst te betalen vragen ze je het aankoopbewijs (wat je in quasu alle gevallen niet meer zal hebben)
Jij kan die theoretisch niet gekocht hebben... want het is een huur toestel ! Je hebt dus eigenlijk aan heling van gestolen goederen gedaan (eigenlijk moet je dus bij de aankoop van een decoder steeds contact opnemen met TN om te kijken of dit geen huurtoestel is).

Je verhaal is dus iets helemaal anders dan wanneer je een toestel 2e hands koopt van iemand die het oorspronkelijk heeft aangekocht (wat perfect mogelijk is aangezien alle soorten toestellen van TN ooit al tekoop zijn geweest, zelfs HD Digicorders).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

a3ke / r2504

Laat ons deze welles-nietes discussie hier stoppen.
  • - Wat a3ke bedoelt is: als je een gehuurd toestel willen laten her-activeren, vragen ze een aankoopbewijs, zoniet zal je opnieuw huur betalen (want ze zien in hun database dat het over een gehuurd toestel gaat).
    - Wat r2504 bedoelt is, als je een gekocht toestel willen laten her-activeren, vragen ze geen enkel aaankoppbewijs (want ze zien in hun database dat het over een gekocht toestel gaat).
Dus jullie zijn het eigenlijk met mekaar roerend eens :-D .
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”