opgepast !

Plaats reactie
matbring
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2009, 18:26

Zowel mijn tegoed bij internetcalls als bij freevoipdeal werd door onbekenden gestolen.

Op respectievelijk 3 en 4 februari werd nagenoeg het ganse tegoed via ' a friend recharge' overgemaakt naar eenzelfde telefoonnummer ( +6281911273146 )afkomstig van de Cook eilanden....

Heb onmiddellijk naar zowel internetcalls als freevoipdeal klacht ingediend maar kreeg tot op heden geen enkele reactie....

Had bij beide VOIP aanbieders verschillende username en een behoorlijk gevarieerd password

Heeft iemand van het forum ook reeds deze ervaring 'genoten ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Oei dat is nieuw... Zelf gelukkig nog niet meegemaakt maar wel verontrustend.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik ging er achtna, ('t schijnt daar goe weer te zijn) :angel:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

matbring schreef:Zowel mijn tegoed bij internetcalls als bij freevoipdeal werd door onbekenden gestolen.

Als dit soort misbruik inderdaad bevestigd wordt, dan is het aangeraden om de automatische reload af te zetten.
Want telkens je krediet op 0 gaat, en er komt automtaisch 10€ bij, kunnen ze het terug afhalen :(.

Gelukkig krijg je een mail bij iedere betaling ...

Ik vind het wel héél eigenaardig (en toeval kan het niet zijn), dat 2 accounts van dezelfde gebruiker bestolen worden. Er is geen enkele verband tussen die 2 accounts (username, paswoord). Dus ze hebben jouw gegevens ergens (samen) gevonden ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat van geen enkel verband is niet echt waar, ik heb een reseller account bij internetcalls waarbij ik alle Betamax clonen crediet kan geven.
Ergens is er dus een centrale database met users en ww.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik had het tegen de TS ...
Dus het zijn reseller accounts die gehackt worden ?

Goed, dan kan ik op mijn 2 oren slapen :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik had het tegen u ;-)
Wat maakt het uit of je reseller bent of niet als alle betamax data op 1 centrale plek beheerd wordt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik dacht dat alléén reseller accounts de mogelijkheid hadden om credit over te boeken naar een andere account...
Maar blijkbaar is dit een nieuwe optie "Recharge a friends phone" bij alle Betamax clones ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

het kan ook altijd dat er een virus of dergelijke deze gegevens van de TS heeft doorgespeeld naar de fraudeurs...
matbring
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2009, 18:26

Weet ook niet hoe het zou kunnen dat het 2x bij mij gebeurde ? Ergens moet er een link zijn

Heb op de computer die ik voor de instellen en betalen van deze VOIP-providers gebruik een up to date Norton 360 lopen en betaalde beiden steeds rechtstreeks ( zonder reseller ) via een Paypal rekening.

Wat me vooral zorgen baart is het totale gebrek aan enige reactie vanwege beide providers: het enige wat er gebeurde is dat beide accounts 'disabled' gezet zijn.
Kan dus nu ook niet meer inloggen om te zien hoeveel mijn tegoed nog is.

Uitgaande telefoons gebeuren nu via Weepee
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hoe onthoud je je paswoorden? Gewoon uit het hoofd, of een specifieke password manager (keepass, lastpass)? Of in de paswoord manager van je browser?
Zie je iets raar in de source-code als je naar een betamax-website gaat? Mischien wordt een specifieke javascript geïnjecteerd om je credentials door te sturen. Of gebruik je een add-on als Scriptsafe?

Norton is een goede virusscanner, maar geen enkele virusscanner is een absolute garantie.
matbring
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2009, 18:26

Ik onthou de paswoorden uit mijn hoofd, en zowel account als paswoorden waren erg verschillend bij de 2 VOIP-providers.


Momenteel zie ik maar 1 mogelijkheid : via de configuratie van de Siemens gigaset.
Deze kan toch ook via het internet gekraakt zijn, of niet ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”