TVV rechtstreeks op nas

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Kan je tvv vlaanderen rechtstreeks op je nas aansluiten ?
Indien ja kan je naar andere programmas kijken in slaapkamer enzo terwijl hij in de living op een andere zender staat
of heb je voor iedere ruimte een apparte decoder nodig en apparte kaart en 4x abogeld betalen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een NAS is voor network storage en heeft op zich niets te maken met live TV kijken.

Er zijn dus twee vragen mogelijk...

- Kan ik met een TV Vlaanderen decoder opnemen op een NAS (ipv. de interne HDD)... en het antwoord is nee.
- Kan ik met TV Vlaanderen live uitzendingen streamen op het netwerk... en het antwoord is nee.

Met alternatieve ontvangers zijn beide wel mogelijk.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

http://www.sat4all.com/forums/forum/7-reviews-previews/

clone+ en smartwii laten toe om met één abo meerdere ontvangers van signaal te voorzien...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb TVheadend draaien op mijn QNAP en ik neem er tv programmas rechtstreeks mee op op de HDD's van de NAS die ik dan achteraf kan bekijken op TV via een dune.
https://www.lonelycoder.com/redmine/projects/tvheadend
er is zelfs een android app aanwezig om makkelijk opnames te plannen
http://john-tornblom.github.com/TVHGuide/index.html
ik weet niet of dit ook werkt op Synology of andere nassen. ik kijk enkel DVB-T, dus is er een (usb) antenne gekoppeld aan mijn NAS, maar ik denk dat het ook wel lukt met DVB-S
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

wied schreef:http://www.sat4all.com/forums/forum/7-reviews-previews/

clone+ en smartwii laten toe om met één abo meerdere ontvangers van signaal te voorzien...


Ik heb hier toch bedenkingen bij . In veel ontvangers en tv's werkt dit niet . Ook op de nieuwe m7 ontvangers niet . Ook kan een tvv ontvanger niet opnemen op een nas ( zit ook volledig dicht getimmerd ) . Ik heb met een NAs geen ervaring , maar denk wel dat je de schijven van een NAS kunt mounten in een linux ontvanger . Ik heb een ultimo met een tvv hoofd en en extra kaart in ( ivm 4 zender limiet ) , van dit topestel kan ik streamen naar elk pc in huis , kaarten delen , opnemen en noem maar op . Ook een leuke extra is dat je zenderlijsten kunt downloaden , aanpassen op je pc en dan in je box kunt zetten , gebruiksgemak tot en met :wink: .
Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Super tevreden hier van mijn TVV-smartcard en ijn VU+duo : al mijn zenders (SD en HD- kan ik opnemen, doorspoelen, opslaan, omzetten, wissen, etc... zoals ik het maar wil... Maar idd de leuke bijkomstigheden, met elk toestel in je netwerk (Windows PC, Android GSM of tablet) naar de live-uitzendingen en de opnames kunnen kijken, opnames omzetten om op te slaan, je vrienden blij maken met iets wat zij zijn vergeten op te nemen, etc...

Om nog maar te zwijgen over de internet-mogelijkheden mits wat 'lijntjes'... Ik heb niks gezegd! :)

Ik heb mijn investering in mijn VU+duo nog nooit beklaagd!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

sorry maar tis da nie dat ik wil
ga proberen duidelijk te zijn

ik wil tv in de living met dreambox of wat anders
tv in de keuken waar ik het zelfde beeld heb of in de living dus als ik bvb tv in de living op vtm zet dat hij in de keuken ook verspringt op vtm als ik in living op vrt zet dan staat hij in de keuken ook op vrt
voor de slaapkamer wil ik gewoon kijken wat ik heb opgenomen op mijn decoder beneden
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 20 feb 2013, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

KRL100 schreef:Super tevreden hier van mijn TVV-smartcard en ijn VU+duo : al mijn zenders (SD en HD- kan ik opnemen, doorspoelen, opslaan, omzetten, wissen, etc... zoals ik het maar wil... Maar idd de leuke bijkomstigheden, met elk toestel in je netwerk (Windows PC, Android GSM of tablet) naar de live-uitzendingen en de opnames kunnen kijken, opnames omzetten om op te slaan, je vrienden blij maken met iets wat zij zijn vergeten op te nemen, etc...

Om nog maar te zwijgen over de internet-mogelijkheden mits wat 'lijntjes'... Ik heb niks gezegd! :)

Ik heb mijn investering in mijn VU+duo nog nooit beklaagd!



Ik ook niet . Ik betaal 22.40 € p/m voor tvv , 8 zenders gaan open . Heb ik in de zomer zin om de BBQ op te gooien en de finale van een epo rit in de tour te zien op het terras , geen probleem :-D . Ik bedoel maar , mogelijkheden zijn onbeperkt :wink: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

r2504 je zegt met alternatieve ontvangers wel kan je met een ontvanger aangesloten op nas kan ik bvb iets opnemen van vtm terwijl de decoder op vrt staat ?
Zoja welke decoder
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je decoder meerdere tuners heeft (of de zenders zitten op dezelfde transponder) moet dit in princiepe mogelijk zijn.

Er zitten hier een aantal sat gebruikers die je daar vast en zeker meer kunnen over vertellen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Linux decoders. De Vu+ wordt steeds populairder, ten nadele van Dreambox. Er zijn nog andere merken Linux decoders en die zijn stukken beter dan de "goedgekeurde" TVV ontvangers. Een Linux decoder gedraagt zich eigenlijk als een standalone PC die je kan opnemen in je netwerk (om maar iets te noemen). Streamen tussen PC en decoder behoort tot de mogelijkheden, opnemen op PC of decoder,... Met decoders die 2 of meer ontvangers hebben kan je bv. 1 programma bekijken en een ander opnemen die op een andere satelliet of transponder wordt uitgezonden. Met 1 decoder ben je beperkt tot kijken en opnemen van uitzendingen op dezelfde transponder.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Heeft iemand ervaring met de streaming en transcoding op de VU+ ?
Ik heb zou willen streamen over een BGC lijn met 2Mbit upload. Is dit mogelijk zonder veel kwaliteitsverlies?
Afbeelding
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Is het mogelijk om met een VU+ met meerdere tuners en correcte SAT-uitrusting met 2 PC's te tegelijkertijd te kijken naar 2 verschillende programma's in real time? Bijvoorbeeld op PC-1 naar ARD en PC-2 naar BBC.

Ik weet dat je met 1 PC kunt realtime kijken en met een 2de naar een opgenomen programma maar vind nergens of je met 2 kunt realtime kijken.

Bedankt, Johan
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Afbeelding

De ultimo met 4 tuners :beerchug: .

johan.devos schreef:Is het mogelijk om met een VU+ met meerdere tuners en correcte SAT-uitrusting met 2 PC's te tegelijkertijd te kijken naar 2 verschillende programma's in real time? Bijvoorbeeld op PC-1 naar ARD en PC-2 naar BBC.

Ik weet dat je met 1 PC kunt realtime kijken en met een 2de naar een opgenomen programma maar vind nergens of je met 2 kunt realtime kijken.

Bedankt, Johan


Dit heb ik nooit geprobeerd feitelijk . Ik heb maar ene pc anders teste ik dit onmidelijk :wink: . 4 opnames , 1 streamen en tv op een zender gaat alvast

Kenw00t schreef:Heeft iemand ervaring met de streaming en transcoding op de VU+ ?
Ik heb zou willen streamen over een BGC lijn met 2Mbit upload. Is dit mogelijk zonder veel kwaliteitsverlies?


De vlaamse SD zenders kun je bijna 1/1 streamen dan , sinds mpeg4 is de bitrate nog wat gezakt :lol: .

Afbeelding

Dit is over 10 minuten gemeten uitschieters tot 2.7 mbit .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”