Ik ben nu Scarlet klant sinds meer dan een jaar. Heel tevreden. Ik vraag me af of er sinds 2012 nieuwe modems
worden verstrekt of nog altijd de Sagem F3464 WS?
Op de website van Scarlet las ik namelijk:
Met de Scarlet Box (WiFi-modem/router) kan je zowel met een netwerkkabel als draadloos (Wi-Fi 802.11 b/g) surfen. De Scarlet Box beschikt over 2 snelle ethernet-poorten en heeft alle technologie aan boord om supersnel te surfen!
Mijn modem heeft maar 1 ethernet poort. Een tweede zou wel heel handig zijn.
NIeuwe modem?
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Das het zwart "bakje" van sagem dacht ik. Kan je er gewoon geen switch achter hangen. Dan heb je ineens wat meer poorten ter beschikking.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
De Sagem modem heeft 2 ethernet- , 2 TV- en twee telefoonpoorten. Ik las voorheen op het forum dat het mogelijk is één TV poort uit te schakelen en deze te gebruiken, mits aanpassen van sommige instellingen, als bijkomende ethernetpoort.akira02 schreef:Ik ben nu Scarlet klant sinds meer dan een jaar. Heel tevreden. Ik vraag me af of er sinds 2012 nieuwe modems
worden verstrekt of nog altijd de Sagem F3464 WS?
Op de website van Scarlet las ik namelijk:
Met de Scarlet Box (WiFi-modem/router) kan je zowel met een netwerkkabel als draadloos (Wi-Fi 802.11 b/g) surfen. De Scarlet Box beschikt over 2 snelle ethernet-poorten en heeft alle technologie aan boord om supersnel te surfen!
Mijn modem heeft maar 1 ethernet poort. Een tweede zou wel heel handig zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Je kan de tv-poorten ook gebruiken voor internet, als je geen digitale tv hebt. Ik gebruik de 4 poorten voor internet/intern netwerk. Als je digitale tv hebt, dan moet je minstens één tv-poort behouden (of twee als je twee tv's hebt).
Dit kan via Advanced Settings > Route > Routing > Port TV Selection (onderaan pagina)
Dit kan via Advanced Settings > Route > Routing > Port TV Selection (onderaan pagina)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
- Recent bedankt: 1 keer
vroeger kon je toch de modem in full routed mode zetten en dan kan je toch de vier poorten gebruiken voor zowel TV als internet, kan dat nu niet meer misschien ?