dreambox800

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Hier veel goede dingen gelezen over dreambox 800
volgens wat ik zie heeft die geen hdmi aansluiting klop dat voor een decoder van 500€
Kan je de opnames van de dreambox delen met het thuisnetwerk ?
Bestaan er andere boxen die dit wel aankunnen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Jij bedoelt dan de 800 , niet de 800SE ( die heeft HDMI ) . Op de 800 zit inderdaad geen HDMI aansluiting , maar DVI . Ik heb m ooit gehad , maar liep steeds vast ivm overmatige hitte . Moest er zelfs een koeler bovenop leggen om hem koel te houden . Dream heeft toen deze maanden van de markt gehaald door dat probleem .

Ik zou een nieuwe vu aanraden . De solo² is al uit . 325 € voor deze dualtuner met een 1.3 GHZ dualcore cpu onder de kap :-D . Opnames delen , streamen , HBBTV ,...... . Allemaal voorbeelden wat je met deze toestellen op linux kunt doen :wink: .
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

vu solo 2 staat nog nt op punt (drivers), beter de vu duo nemen (heb beiden).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ben op zoek naar een deftige decoder om tv vlaanderen om aan te sluiten .
Al wat ik in de living opneem wil ik in de slaapkamer en keuken kunnen opvragen
Is ditmogelijk en hoe ga te terwerk alsook liefst nog de zenders kunnen bekijken ook.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Daarom zou ik m toch niet laten staan . Ik heb de ultimo ook van het begin , daar waren naar het schijnt ook problemen met de drivers . Nooit wat van gemerkt . Wat ik wel had , was dat ik veel crash logs had op PLI ( de groene schermen ) , maar met VTI te installeren is dat probleem ook opgelost .

Denk dat op de toekomst de solo² pak beter en vooral sneller gaat zijn , en kost amper 30 € maar dan de duo , heb die ook gehad :) .

http://www.shopping4satellite.com/nl/satellietontvangers/satelliet-ontvangers-vu/vu-solo2.html

De revieuws zijn alvast positief ;) . Dream heeft daar de 7020HD tegenover , kost rap 200 € meer , voor minder , op het OLED display na :p ( bij de 800 is dat zo groot als een 2€ muntstuk , totaal onleesbaar op normale kijkafstand ) .
Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:ben op zoek naar een deftige decoder om tv vlaanderen om aan te sluiten .
Al wat ik in de living opneem wil ik in de slaapkamer en keuken kunnen opvragen
Is ditmogelijk en hoe ga te terwerk alsook liefst nog de zenders kunnen bekijken ook.


Met wat wil je die opnames opvragen ? . Voordeel van linux ontvangers is dat die ongecodeerd opnemen . Heb je een NAS , dan kan je op opnames daarop zetten bv . De mogelijkheden zijn onbegrensd . Hier is bijna alles bedraad , en ik stream live tv of opnames naar de hobby kamer . Enige voorwaarde is dat je andere software dan fabrieks erop zet . Vor de extra's en de tvv kaart werkend te krijgen . Maar dat is simpel ;) .
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dopke schreef:Daarom zou ik m toch niet laten staan . Ik heb de ultimo ook van het begin , daar waren naar het schijnt ook problemen met de drivers . Nooit wat van gemerkt . Wat ik wel had , was dat ik veel crash logs had op PLI ( de groene schermen ) , maar met VTI te installeren is dat probleem ook opgelost .

Denk dat op de toekomst de solo² pak beter en vooral sneller gaat zijn , en kost amper 30 € maar dan de duo , heb die ook gehad :) .

http://www.shopping4satellite.com/nl/satellietontvangers/satelliet-ontvangers-vu/vu-solo2.html

De revieuws zijn alvast positief ;) . Dream heeft daar de 7020HD tegenover , kost rap 200 € meer , voor minder , op het OLED display na :p ( bij de 800 is dat zo groot als een 2€ muntstuk , totaal onleesbaar op normale kijkafstand ) .

geen interne hdd van bvb 3TB te installeren, enkel 2.5" in de solo2, een gemis.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dan nog even wachten op de duo² he , is van het formaat als de duo of ultimo , groter dus . Dit kun je trouwens ook niet in een 800 doen . Het is zelfs af te raden zonder geforceerde koeling , de 800SE is anders .

Afbeelding

Zonder die koeler kon je er bijna een ei op bakken . Is dan ook overleden na 2.5 jaar , zonde van die 490 € die ik ervoor betaalt heb . Overleden en niet weggevlogen he :lol: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

@ dopke nee hebben nog niks.
Zijn een huis in Frankrijk aan het renoveren.
Bedoeling is dat er tv is in living keuken en slaapkamer 1ste verdiep(met internet verbonden)
en dat we in de keuken en de slaapkamer programma's kunnen bekijken die opgenomen zijn door heet systeem beneden.
Weten alleen niet hoe aan beginnen (lees welke decoders de mogelijkheid geven om bvb op nas aan te sluiten en van daaruit te vertrekken)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

http://www.sat4all.com/forums/topic/322637-opnametimeshift-problemen-met-nas-synology/

Dat is blijkbaar allemaal mogelijk , al heb ik het nooit getest .
Afbeelding
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Ik heb hier van in het begin een originele dm800 staan en heb hier nog nooit last gehad van de hitte eigenlijk met die box.
Ja hij word warm maar je kan hem gerust vasthouden zonder je te verbranden hoor.
Hangt externe harde schijf aan enzo.
Gaat nu toch al wel paar jaartjes mee en doet het nog steeds goed dus.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

@opus: ik heb 2 exemplaren: 1 ervan loopt vast zonder usb fan, de andere heeft deze issues niet, maar ze zijn beide erg traag ivm de vu duo (opstarten na een crash alleen al).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Opus schreef:Ik heb hier van in het begin een originele dm800 staan en heb hier nog nooit last gehad van de hitte eigenlijk met die box.
Ja hij word warm maar je kan hem gerust vasthouden zonder je te verbranden hoor.
Hangt externe harde schijf aan enzo.
Gaat nu toch al wel paar jaartjes mee en doet het nog steeds goed dus.


Ik had ene van de eerste reeksen , die problemen waren gekend . Dm heeft ze zelfs een paar maand van de markt gehaald ( uitleverstop ) .Blijkbaar was de alps tuner het probleem . Daaronder zit de cpu , dan tuner erover en dan nog geen mm tussen tuner en bovenkant omhuizing ( nefast , zo kort bij de omkasting zorgt voor slechte hitte afgifte ) .
Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik ben bezig met een omschakeling naar de Xtrend familie. We hebben al een 9000 met harde schijf. En een 5000 zonder schijf. Die gebruikt de schijf van de 9000 zonder dat je daar als tv-kijker iets van merkt.
Ik heb die toestellen op Nederlandse webshops gekocht. Daar zijn ze goedkoopst. Wil je in België kopen i.v.m. support dan raad ik FlanderdsDigital.be aan.

De Xtrends lopen alle twee met OpenPli 3.0, zoals Dreambox en VU+ . Veel mogelijkheden, werkt goed. Alleen nogal slecht gedocumenteerd. Gelukkig helpen ze op diverse fora.

Ik ga nog een 5000 bijkopen in Duitsland. De Duitse versie heeft scart, die in Nederland niet (zgn Benelux versie voor de Nederlandse markt).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

ik heb al elk type Dreambox in m'n handen gehad en mee gewerkt,
heb nu zelf nog een 8000 staan die niet meer gemaakt word en hersteld omdat de onderdelen die er in zitten volgens de firma niet meer ondersteund worden en veel problemen mee zijn,
ga hout vasthouden maar heb hem al van in het begin toen die pas beschikbaar was en werkt nog steeds,
maar als ik echt een ontvanger zou aanraden zou het toch een VU+ toestel zijn,
heb er al veel positieve dingen van gehoord en kan hetzelfde als een dreambox.
de prijzen op shopping4satellite.com die zijn echt zeer scherp ook dit ter zijde,
de boxen die het meest verkocht worden zijn dreambox,maar de VU+ is in opmars aan het komen.
al de vragen wat ik hier las dat je wilt doen is mogelijk,mits wat opzoekwerk enzo.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb ook een Dreambox 8000 (al ergens van rond september 2009), en ben daar heel tevreden van.
Bij mij zitten er 2 DVB-S2 tuners (sat) en 2 kabeltuners in.
Voor de kabel zijn dat dus enkel de vrije zenders (VRT, TVEi en nog enkele andere) die je kunt bekijken, maar het feit dat je je opnames snel en zonder kwaliteitsverlies kunt exporteren naar PC vind ik heel interessant.
Op dit moment heb ik nog rond de 1250 opnames te bekijken.
Dat kan natuurlijk alleen maar omdat ik zaken kan overzetten naar mijn PC, waar dan meerdere harddisken aanhangen van 2TB.

De VU+ Ultimo lijkt mij op dit moment het interessantste toestel, of het zou moeten zijn dat VU met twin DVB-C/T tuners afkomt.
Ik meen gelezen te hebben dat ze wel dubbele DVB-S2 tuners gaan maken.
In dat geval heb je dus met 2 slots genoeg voor 2 tuners, en dan zal de VU+ Duo2 heel interessant zijn.
Ik zou niet terug willen naar een toestel met slechts 2 tuners.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar wat Goliath precies inhoudt, dit is het nieuwe platform van Dream, maar op dit moment is het puur vapourware, want het is niet beschikbaar en er is bitter weinig over te vinden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

De Xtrends zijn performanter en goedkoper dan de vergelijkbare VU+ toestellen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb een DB800, van in de beginperiode; Nog nooit problemen mee ondervonden en hij wordt ook niet gekoeld met externe ventilatoren. Vastlopen is wel al eens gebeurd maar ik denk minder dan 1 keer per jaar. Als er een nieuwe sat ontvanger binnen komt, dan ga ik ook even kijken naar de Vu modellen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als je Db800 begon met een bepaalde serie nummer , kon je mogelijk die problemen hebben bleek achteraf (internet stond er vol van ) . Als ik boven die tuner niet extra koeling gaf , Had ik soms 3x per uur vastlopers , ongeacht de image . Ben toen overgestapt naar de duo . En nu dus de ulrimo :wink: .

Over die xtrend toestellen hoor je ook veel goeds inderdaad , draait ook op enigma2 , maar performanter ?? . Hebben voor zover ik kan terug vinden dezelfde cpu insteken als een dream of vu . Net daarom lijkt me de solo² intressanter . Ik vermoed heel wat sneller in de extra's die enigma2 biedt ;) , en dat voor een scherpe prijs .
Afbeelding
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Men zei me dat de Xtrends meer geheugen hebben dan de VU+.
Ik heb het niet zelf opgezocht want de Xtrends zijn toch goedkoper.
Vandaar mijn keuze.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

De xtrends hebben geen ventilator. Ik vond dat een voordeel. Maar hij wordt wel redelijk warm: de bovenzijde was volgens mij te veel gesloten voor natuurlijke koeling. Ik heb een rooster ingebouwd :
Afbeelding
Afbeelding
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het flash geheugen ligt inderdaad hoger . Het RAM geheugen dan weer niet . En van de uno maak je bv een dual tuner met 1 insteekkaart . De vu++ hebben wel een ventilator , maar bij de ultimo is dat met een sensor , is bijgevolg totaal onhoorbaar . In soft standby valt die zelfs volledig uit , en daait dan op een 30 °c , bij kamer temperatuur , ultimo staat op slaapkamer moet dus stil zijn :wink: . Trouwens , de ultimo ook enkel opening boven de tuners en harde schijf , hetgeen de meeste hitte produceert .

PS : Blijkbaar kun je de ultimo uitbreiden nu met 6 tuners :-o . Morgen heb ik zo een dubbel tuner kaartje binnen .
Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Kaartje is aangekomen :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

dopke schreef:Dan nog even wachten op de duo² he , is van het formaat als de duo of ultimo , groter dus . Dit kun je trouwens ook niet in een 800 doen . Het is zelfs af te raden zonder geforceerde koeling , de 800SE is anders .

Afbeelding

Zonder die koeler kon je er bijna een ei op bakken . Is dan ook overleden na 2.5 jaar , zonde van die 490 € die ik ervoor betaalt heb . Overleden en niet weggevlogen he :lol: .

dat was een clone versie zeker ik heb de versie die jij hebt, 'k vind hem wel wat traag maar eigenlijk verder, .. alhoewel als ik zie de prijs die jij er voor betaald hebt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dopke, werkt die tuner ook in een Ultimo ?
Maw. zou je dan een 'single housing dual DVB-S2' en 2 DVB-C tuners in een Ultimo kunnen stoppen om ook een 4 tuner systeem te maken als de 8000 ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Die tuner gaat van het weekend in de ultimo :wink: . Bij de webshop waar ik deze besteld heb zeggen ze dat je er zelfs zo 3 in een ultimo kan steken om tot 6 tuners te komen :-o . Bij combinatie met 2 single tuners moet die wel in slot c steken dan .
http://www.shopping4satellite.com/satellite-receivers/satellite-receivers-vu/vu-ultimo-configureerbaar.html.

@ofloo : Nee , dat was een originele , clone DM 800 had wel een fan op de cpu van het fabriek uit , de originele niet . :wink: .
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Werken de USB TUNERS al goed samen met de nieuwste kernel ?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Geen idee silencer , nooit gebruikt .
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

welke utp gebruiken we dan best cat6 of cat7

ik zie ook groot prijsverschil

http://www.allekabels.nl/utp-netwerk-ka ... kabel.html

http://www.allekabels.nl/utp-netwerk-ka ... kabel.html

bij iwonatec.com 11.50€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Best cat6 . De nieuwe vu modellen hebben 1 gigabit kaart aan boord . Met het overzetten naar de pc van opnames haal ik zo'n 30 mbit . Dan kun je al wat opnames tegelijk versluizen :wink: .
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Cat 5e haalt ook gewoon Gbit speeds zonder probleem
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”