packetloss edpnet?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds het middaguur heb ik op routes via amsterdam momenteel regelmatig gedurende een paar minuten een packetloss boven de 50% na router03.adamtel.nl.edpnet.net [212.71.1.225]
Meer mensen last?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er is inderdaad wat packetloss van NL naar BE en omgekeerd

http://sp01.amsterdam.nl.smokeping.me/s ... ewayEDPnet (server amsterdam, monitoring gateway thuis)
http://sp01.merelbeke.be.smokeping.me/s ... NS.DNSNL01 (server thuis, monitoring server amsterdam)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Switchke
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2013, 22:38

Hier merk ik ook een 30 tot 40 % packet loss.

@Krisken
Doe je aan colocation bij Transip B.V, want er staan zoveel servers in de smokeping :p
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ook al gemerkt maar nog niets getest. Zo nu en dan loopt alles aan een slakkengangetje, 2 minuten later weer in orde.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Er zijn daar de laatste tijd idd af en toe issues. Indien het probleem zich voor doet, gaan de pings naar 213.219.132.17 (bras05.sn.be.edpnet.net) nog altijd vlot, maar naar bvb 212.71.0.99 (edpnet website) heb je plots latencies van 1 a 2 seconden!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Switchke schreef:Hier merk ik ook een 30 tot 40 % packet loss.

@Krisken
Doe je aan colocation bij Transip B.V, want er staan zoveel servers in de smokeping :p
Neen neen :) Die server staat gewoon bij TransIP :)
Colocatie gebeurd bij mij thuis (zie IT2GO Belgie) :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vanmorgen weer een paar korte perioden van ongeveer 1 minuut) met hoge packetloss tussen be en nl.
Ik merk het meteen aan mijn voip die onverstaanbaar wordt. (betamax=sip.testvoip.nl en ook bij sip1.budgetphone.nl)
Rest van de middag geen probleem

Target Name: news.eweka.nl
IP: 81.171.92.233
Date/Time: 2/12/2013 12:50:22 PM to 2/12/2013 12:50:31 PM

1 1 ms 1 ms 1 ms 1 ms 1 ms 1 ms 1 ms 1 ms 1 ms 1 ms Vigor2130.lan [192.168.1.4]
2 26 ms 26 ms 26 ms 27 ms 28 ms 27 ms 26 ms 26 ms 27 ms 26 ms bras05.sn.be.edpnet.net [213.219.132.17]
3 26 ms 27 ms 26 ms 26 ms 28 ms 26 ms 27 ms 27 ms 27 ms 26 ms 212.71.17.1.res.static.edpnet.net [212.71.17.1]
4 * 941 ms 921 ms 926 ms 936 ms * 939 ms 955 ms N/A N/A router03.adamtel.nl.edpnet.net [212.71.1.225]
5 * 939 ms * * * 932 ms 946 ms N/A N/A N/A amsix.r5.am.hwng.net [195.69.144.94]
6 927 ms 938 ms 926 ms * 944 ms 933 ms 942 ms 957 ms 938 ms N/A 9-1.r3.am.hwng.net [209.197.0.61]
7 * 940 ms 918 ms 930 ms 955 ms 934 ms * 962 ms 943 ms N/A 2-1.r2.am.hwng.net [69.16.191.101]
8 935 ms * 922 ms * * 944 ms 943 ms * N/A N/A [81.171.92.233]

Ping statistics for news.eweka.nl
Packets: Sent = 8, Received = 4, Lost = 4 (50.0%)
Round Trip Times: Minimum = 922ms, Maximum = 944ms, Average = 936ms
Bijlagen
edpnetpl2.jpg
(24.84 KiB) 2173 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Limburg 12 feb 2013, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

We zien deze onderbrekingen zelf ook, we zijn dan ook aan het onderzoeken waaraan het ligt samen met onze netwerk apparatuur leverancier. Spijtig genoeg is dit zo'n 'probleempje' waar niet meteen de vinger op gelegd kan worden :?

We houden jullie op de hoogte, en blijf ons informeren!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik ondervind momenteel ook weer packetloss.

Code: Selecteer alles

Tracing route to standaard.be [212.123.12.154]
over a maximum of 30 hops:

  1    13 ms     1 ms    <1 ms  192.168.178.1
  2    26 ms    26 ms    26 ms  bras05.sn.be.edpnet.net [213.219.132.17]
  3    26 ms    26 ms    26 ms  212.71.17.1.res.static.edpnet.net [212.71.17.1]
  4   363 ms   361 ms   357 ms  router02.bruix.be.edpnet.net [212.71.1.62]
  5   355 ms   360 ms   360 ms  telenet2.bnix.net [194.53.172.104]
  6   369 ms   371 ms   366 ms  dD5E0FD1E.access.telenet.be [213.224.253.30]
  7   359 ms   354 ms   355 ms  dD5E0F74D.access.telenet.be [213.224.247.77]
  8   364 ms   354 ms   352 ms  213-224-27-190.iFiber.telenet-ops.be [213.224.27
enz...
Vervelend in Skype, timeout naar mijn hosting in TX (76721 ms!) enz.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Weer even een spike omstreeks 16u48? Extreem hoge ping en kruipsnelheid. Minuutje later alles terug normaal inderdaad.

Afbeelding
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Joachim,

Ik monitor jullie nameservers en mijn gateway vanuit het Level3 datacenter (Brussel) en het DCO datacenter (Oostkamp)
Misschien heb je iets aan deze smokepinglinkjes? De latency is ook daar goed op te zien.

EDPnet DNS servers
Level3 Brussel : http://sp01.brussel.be.smokeping.me/?ta ... .EDPnetDNS
DCO Oostkamp : http://sp01.oostkamp.be.smokeping.me/?t ... .EDPnetDNS

Mijn EDPnet fixed ip
Level3 Brussel : http://sp01.brussel.be.smokeping.me/?ta ... ewayEDPnet
DCO Oostkamp : http://sp01.oostkamp.be.smokeping.me/?t ... ewayEDPnet

Indien gewenst/gevraagd kan ik nog hosts van jullie er snel in steken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

We hebben dit soort logs ook, dus geen probleem, en ja als bij wonder was het er daarnet ook weer. We denken te weten aan welk toestel het ligt, maar zoeken nog naar sporen :?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het ging mij al verwonderen mochten jullie dergelijke logs niet hebben :)
Succes in elk geval met het zoeken!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

We hebben een aanwijzing waar het probleem zich zou kunnen bevinden, deze nacht om 2u vervangen we enkele kaarten, en zien we of het probleem hiermee van de baan is :???:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ze zijn druk aan het werk daar :-) Ik ben alvast terug online :-)
PingdomAlert DOWN:
edpnet.gw.be.it2go.eu (edpnet.gw.be.it2go.eu) is down since 13/02/2013 02:03:21
PingdomAlert UP:
edpnet.gw.be.it2go.eu (edpnet.gw.be.it2go.eu) is UP again at 13/02/2013 02:09:20, after 6m of downtime.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zelfde ip adressen hier, sessies zijn niet onderbroken.

edit:
meteen daarna offline: admin reset 13/02/2013 2:31:45 :wink:
Om 2:43 weer online met nieuw ip adres.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Hier op het bedrijf rond 10h nog problemen met een slechte verbinding (heel hoge pings), net zoals de voorbije dagen.

Dit soort problemen begint net iets te frequent te gebeuren om nog OK te zijn in een bedrijfscontext.

Ik hoop dus zeker dat dit snel opgelost zal geraken.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

@Jan_B, wij hebben deze keer niks gezien, kan je meer details bezorgen aan onze helpdesk?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Doe ik. Bedankt.
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Hier ook nog steeds vaak packet loss! Zelfs nu nog!
Wat is dat nog met EDPNet? Vroeger top, nu niets anders meer dan problemen!! Dit is echt niet meer te doen!
Dringend tijd dat EDPnet zich terug bezig houdt met wat ze beloven: service en echt helpen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier alleszins terug van alternatieve providers naar Belgacom & Telenet. Op kantoor beide. En zonder vast IP, want uiteindelijk hebben we dat niet nodig :p
Genoeg gezien, meegemaakt. Tijd om m'n klanten over te zetten, o.a. goedkoper af bij Belgacom ondertussen...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Subbieh schreef:Hier ook nog steeds vaak packet loss! Zelfs nu nog!
Wat is dat nog met EDPNet? Vroeger top, nu niets anders meer dan problemen!! Dit is echt niet meer te doen!
Dringend tijd dat EDPnet zich terug bezig houdt met wat ze beloven: service en echt helpen.
Het spijt me dat je niet tevreden bent, maar ik vrees dat we hier wat problemen door elkaar aan het gooien zijn, laat zeker aan onze helpdesk weten wat er aan de hand is, het onderwerp van deze topic over packet loss problemen heeft hier waarschijnlijk niet mee te maken.
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Spijtig genoeg wel Joachim.
Ik had enkele dagen geleden contact opgenomen met de helpdesk (nog niet gekeken op Userbase of het gekend probleem was).
Daarbij vertelde ik de persoon in kwestie dat op 2x in 1 uur tijd, er 75% van de packets gedropt werd en de packets die erdoor kwamen een ping hadden van meer dan 2 seconden.
Het enige antwoord dat ik kreeg was: "herstart de modem eens".

De andere problemen die zich de afgelopen maanden hebben voorgedaan zijn ook zeer jammer, het kan gebeuren. Maar dat het in het weekend was en jullie niet telefonisch te bereiken zijn, dat is zeer droevig. Alsook het feit dat ons internet eens 24 uur niet beschikbaar was (tijdens een van deze problemen) en we internet broodnodig nodig hadden (2 studenten Informatica die beide opdrachten moesten indienen). Oja, voor al deze problemen hebben we een creditnota van €1 gekregen.
GIJoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jul 2012, 00:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

hier is het werkelijk om te huilen. Pingtests gemiddeld 150ms.....
Ze hadden hun "werkzaamheden" van de laatste tijd beter nog wat uitgesteld.:roll:
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb zelf wat monitoring opgezet, gisteren nacht tussen 4 en 5 zijn er constante problemen geweest met erg zware packet loss, vandaag in de namiddag idem.
Ondertussen is dit spelletje al ruim 10 dagen bezig, en dan spreek ik nog niet eens over alle andere problemen die we ondertussen hebben gehad.
Ook de reacties van edp zelf verbazen mij, het voelt alsof ze niet eens weten waar ze mee bezig zijn en zomaar at random wat dingen proberen te vervangen in de hoop dat dit het probleem oplost.
Als het nu packet loss was buiten hun eigen netwerk, maar binnen het eigen netwerk moeten dit soort problemen snel op te sporen zijn. Ik vraag me af waarom de communicatie zo gebrekkig is, en waarom het lang duurt om het probleem op te lossen.
Ondertussen moeten wij dit allemaal zomaar slikken en blij zijn met een compensatie van 1 euro zoals Subbieh eerder aanhaalde, of zijn er misschien andere dingen aan de hand bij edpnet die de resem van problemen in de afgelopen maanden verklaren ?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Oké er waren volgens jouw monitors problemen tussen 4 en 5 's nachts.

Tussen 4 en 5 's nachts,

s' Nachts.

Ik vind het nochtans positief dat EDPnet net wat technische informatie meegeeft, dat ga je alvast niet zien bij de concurrentie. En dan nog liever zoals EDPnet het nu hier ook op ons forum doet, dan helemaal niet. Dat je die informatie hier al voorgeschoteld krijgt is fijn, ik vind het moeilijk om "te vinden dat" het beter moet.

Los daarvan, toch maar eens overschakelen naar een aangepast bedrijfsabonnement? Dat contract kan je misschien betere communicatiemiddelen en een degelijke SLA bieden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://smokeping.noc2go.eu/?target=IT2G ... ewayEDPnet
Valt goed mee hier... De piekjes die je ziet komen van de backups naar een externe server.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

skills schreef:Ik heb zelf wat monitoring opgezet, gisteren nacht tussen 4 en 5 zijn er constante problemen geweest met erg zware packet loss, vandaag in de namiddag idem.
Ondertussen is dit spelletje al ruim 10 dagen bezig, en dan spreek ik nog niet eens over alle andere problemen die we ondertussen hebben gehad.
Zoals gezegd denk ik dat dit probleem geen algemeen probleem is, als je er niet uitkomt met onze helpdesk, laat zeker iets weten via een PM.
skills schreef:Ook de reacties van edp zelf verbazen mij, het voelt alsof ze niet eens weten waar ze mee bezig zijn en zomaar at random wat dingen proberen te vervangen in de hoop dat dit het probleem oplost. Als het nu packet loss was buiten hun eigen netwerk, maar binnen het eigen netwerk moeten dit soort problemen snel op te sporen zijn. Ik vraag me af waarom de communicatie zo gebrekkig is, en waarom het lang duurt om het probleem op te lossen.
We proberen echt zo open mogelijk te communiceren, spijtig genoeg geeft dit als nadeel dat problemen verkeerd geïnterpreteerd worden, en worden algemene problemen en individuele problemen over dezelfde kam geschoren. Het probleem waarover sprake in deze topic kwam slechts sporadisch voor, we konden dus pas analyseren als het zich voordeed, iets wat niet zo evident was. We denken nu wel dat het van de baan is.
skills schreef:Ondertussen moeten wij dit allemaal zomaar slikken en blij zijn met een compensatie van 1 euro zoals Subbieh eerder aanhaalde, of zijn er misschien andere dingen aan de hand bij edpnet die de resem van problemen in de afgelopen maanden verklaren ?
Compensaties zijn contractueel niet van toepassing bij kleinere onderbrekingen op onze instapabonnementen, vanzelfsprekend begrijpen we dat een onderbreking als erg storend ervaren wordt, en kan er steeds contact opgenomen worden met onze ombudsdienst.
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Het is weer eens zo ver, WEERAL packetloss richting duitsland, begonnen rond 15h45 en ondertussen nog altijd problemen.

router01.sn.edpnet.net 12% loss
router03.adamtel.nl.edpnet.net 12.6% loss
router02.sthtc.swe.edpnet.net 12.6% loss
router02.ffanc.de.edpnet.net 13.7% loss

Als test heb ik als eindbestemming www.hetzner.de

Ik veronderstel dat swe voor Zweden staat, waarom traffic van Nederland naar Duitsland over Zweden moet lopen is mijn een raadsel, maar goed. Dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Hoe lang gaan deze problemen nog aanslepen ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

skills schreef: Ik veronderstel dat swe voor Zweden staat, waarom traffic van Nederland naar Duitsland over Zweden moet lopen is mijn een raadsel, maar goed. Dat weet ik natuurlijk niet zeker.
BGP is het antwoord op uw raadsel :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Krisken zie jij ook packet loss als je een trace doet, want ik heb er nog steeds last van ... ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Code: Selecteer alles

Ping-statistieken voor 213.133.107.227:
    Pakketten: verzonden = 37, ontvangen = 33, verloren = 4
    (10% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 71ms, Maximum = 77ms, Gemiddelde = 72ms
ping naar hetzner.de via edpnet

als je wil dat ik op een andere manier test, laat maar weten (ook hoe)
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Er is een fibercut tussen hamburg en amsterdam. Alle trafiek wordt herleid maar er is idd vertraging naar vooral Duitse en Nederlandse sites.
internet, fiber & telephony
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Er is een fiberprobleem tussen Nederland en Duitsland, maar zoals ik in de trace liet zien beginnen de problemen vanaf Sint-niklaas en vervolgens Amsterdam.
De uitleg klopt dus helemaal niet met de informatie die we zien. Want volgens jouw uitleg mag ik pas problemen zien VANAF amsterdam, dus bij de eerstvolgende hop NA Amsterdam.
Dit is helemaal niet het geval!
Of zijn deze problemen een combinatie van de packet loss problemen waar jullie ondertussen al weken mee kampen en de fibercut, waardoor we nog meer packet loss hebben als anders ?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Die fibercut is vervelend, maar is er niet nog een probleem?

Ik heb hier net van een telenet lijn maar mijn 2 edpnet lijnen (business & consumer) gepinged, elk met 2% loss.
Lijkt me niet dat verkeer van Telenet naar edp via Duitsland moet.

Code: Selecteer alles

Ping-statistieken voor eenipadresbusiness:
    Pakketten: verzonden = 747, ontvangen = 727, verloren = 20
    (2% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 29ms, Maximum = 294ms, Gemiddelde = 35ms
Control-C

Code: Selecteer alles

Ping-statistieken voor eenipadresconsumer:
    Pakketten: verzonden = 739, ontvangen = 719, verloren = 20
    (2% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 28ms, Maximum = 267ms, Gemiddelde = 33ms
Control-C
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

@ skills, door de fibercut wordt alle verkeer omgeleid via andere paden, het is dus niet zo makkelijk te zien van buitenaf. Er is een backup path van amsterdam naar stokholm, en terug naar frankfurt, maar ook nog een ander backup path van amsterdam naar brussel, naar london, zo naar parijs en dan terug naar frankfurt. Allemaal niet zo straight forward :-(

@ gunmaster misschien eens kijken via mtr, op die manier kan je zien waar de pakketten exact verloren gaan :???:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Code: Selecteer alles

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.1.1 -    0 |   41 |   41 |    1 |    3 |   22 |    4 |
|                 bras05.sn.be.edpnet.net -    0 |   41 |   41 |    8 |   13 |   39 |   13 |
|       212.71.17.1.res.static.edpnet.net -    0 |   41 |   41 |    9 |   19 |  204 |   11 |
|          router03.adamtel.nl.edpnet.net -   11 |   29 |   26 |   60 |   63 |   99 |   64 |
|           router01.sthtc.swe.edpnet.net -   11 |   29 |   26 |   60 |   62 |   71 |   63 |
|            router02.ffanc.de.edpnet.net -    3 |   37 |   36 |    0 |   62 |   67 |   65 |
|                     decix-gw.hetzner.de -    0 |   41 |   41 |   45 |   53 |  124 |   50 |
|         hos-bb1.juniper3.rz2.hetzner.de -    7 |   33 |   31 |   63 |   68 |  100 |   66 |
|         hos-tr4.ms-ex3k2.rz1.hetzner.de -    7 |   33 |   31 |   65 |   67 |   79 |   67 |
|                          www.hetzner.de -    0 |   41 |   41 |   49 |   54 |   98 |   51 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
de koe zegt boe
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hmm hier lijkt het op een probleem binnen telenet zelf.

Code: Selecteer alles

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.1.2 -    0 |   43 |   43 |    0 |    0 |    2 |    0 |
|             d51529001.access.telenet.be -    0 |   43 |   43 |    4 |   10 |   44 |    8 |
|             dD5E0C561.access.telenet.be -   15 |   27 |   23 |    6 |    9 |   43 |    7 |
|             dD5E0F619.access.telenet.be -    0 |   43 |   43 |    6 |    9 |   14 |   10 |
|             dD5E0FD11.access.telenet.be -    0 |   43 |   43 |    7 |   11 |   15 |    9 |
|                         edpnet.bnix.net -    0 |   43 |   43 |   10 |   12 |   18 |   11 |
|                  router01.sn.edpnet.net -    0 |   43 |   43 |    9 |   14 |   35 |   16 |
|       212.71.17.2.res.static.edpnet.net -    0 |   43 |   43 |   12 |   15 |   18 |   14 |
|     213.219.149.188.adsl.dyn.edpnet.net -    0 |   42 |   42 |   32 |   35 |   51 |   34 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

Ik zal hier straks nog wat tests posten vanaf mijn edpnet ip's.

Business edp naar consumer (EDP), geen probleem. (0%loss)
Business edp naar wapclan.net (hosted in de VS, chicago, webhostingpad). Problemen...
De problemen beginnen in amsterdam, bij edpnet, verder heeft zweden ook problemen en daarna meer misersie. De website laadt wel maar veel trager als anders.

Code: Selecteer alles

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.1.1 -    0 |  133 |  133 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                 bras05.sn.be.edpnet.net -    0 |  133 |  133 |   20 |   21 |   32 |   21 |
|       212.71.17.1.res.static.edpnet.net -    0 |  133 |  133 |   20 |   25 |  124 |   21 |
|          router03.adamtel.nl.edpnet.net -    5 |  113 |  108 |   43 |   44 |   55 |   44 |
|           router01.sthtc.swe.edpnet.net -    3 |  121 |  118 |   43 |   44 |   58 |   44 |
|           ethernet3-3.ar6.sjc2.gblx.net -    6 |  109 |  103 |   43 |   47 |   60 |   43 |
|                   No response from host -  100 |   26 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|             te8-1-10M.ar5.CHI1.gblx.net -   10 |   96 |   87 |  154 |  159 |  301 |  155 |
|          xe-1-2-0.cr2.ord6.us.scnet.net -    3 |  121 |  118 |  154 |  158 |  203 |  155 |
|            72.ae2.ar2.ord6.us.scnet.net -    6 |  105 |   99 |  154 |  157 |  188 |  155 |
|             server512.webhostingpad.com -    5 |  113 |  108 |  154 |  155 |  165 |  155 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Business edp naar wap.clanservers.com (hosted in VS, New York, gameservers.net) Porblemen...
Ook weer problemen in amsterdam, lijkt wel meteen af te takken via L3 de oceaan over. Maar veel packetloss verder...

Code: Selecteer alles

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.1.1 -    0 |  166 |  166 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                 bras05.sn.be.edpnet.net -    0 |  166 |  166 |   20 |   21 |   34 |   21 |
|       212.71.17.1.res.static.edpnet.net -    0 |  166 |  166 |   20 |   30 |  355 |   21 |
|          router03.adamtel.nl.edpnet.net -    4 |  146 |  141 |   25 |   28 |   46 |   36 |
|    xe-7-3-0.edge5.Amsterdam1.Level3.net -    6 |  138 |  131 |   24 |   28 |   81 |   34 |
|                            4.69.162.145 -    8 |  126 |  116 |  100 |  105 |  118 |  111 |
|    ae-56-221.ebr2.Amsterdam1.Level3.net -    8 |  126 |  116 |  100 |  104 |  116 |  111 |
|                   No response from host -  100 |   33 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |   33 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|       ae-91-91.csw4.NewYork1.Level3.net -   10 |  122 |  111 |  100 |  105 |  123 |  110 |
|       ae-4-90.edge3.NewYork1.Level3.net -   12 |  114 |  101 |  101 |  108 |  209 |  110 |
|    CHOOPA-LLC.edge3.NewYork1.Level3.net -   11 |  118 |  106 |    0 |  125 |  143 |  127 |
|                ve67-br1.pnj1.choopa.net -    6 |  138 |  131 |  119 |  144 |  168 |  159 |
|         ve110-c1-6-b2-1.pnj1.choopa.net -    9 |  124 |  114 |  118 |  122 |  133 |  131 |
|                 vhost12.clanservers.com -   12 |  115 |  102 |  117 |  120 |  135 |  135 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Business edp naar google.be (In Bergen zeker?) Porblemen...
Het verkeer gaat weer via Amsterdam, google zal daar een peering hebben.
Amsterdam geeft weer packetloss.
Verder is de peering via google ook niet van hoge kwaliteit...

Code: Selecteer alles

[list]|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.1.1 -    0 |  222 |  222 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                 bras05.sn.be.edpnet.net -    0 |  221 |  221 |   20 |   21 |   32 |   23 |
|       212.71.17.1.res.static.edpnet.net -    0 |  221 |  221 |   20 |   27 |  207 |   24 |
|          router03.adamtel.nl.edpnet.net -    9 |  162 |  148 |   26 |   35 |   48 |   34 |
|                core1.ams.net.google.com -   12 |  154 |  137 |    0 |   37 |   49 |   37 |
|                          209.85.248.118 -   10 |  162 |  147 |   26 |   40 |  151 |   35 |
|                           209.85.255.70 -    5 |  185 |  176 |    0 |   35 |   99 |   34 |
|                           209.85.252.29 -    0 |  221 |  221 |   36 |   40 |   83 |   37 |
|                          209.85.253.125 -    0 |  221 |  221 |   36 |   39 |  154 |   37 |
|                   No response from host -  100 |   44 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                     dn-in-f94.1e100.net -    0 |  221 |  221 |   36 |   37 |   49 |   37 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider[/list]
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”