Na installatie van de BBox2 router (± 2010) heb ik enkele “lan servers” aangemaakt om van buitenaf toegang te kunnen krijgen met enkele apparaten zoals server, netwerkharde schrijven, printers,…
Sinds deze zomer heb ik ondervonden ik geen toegang kon bekomen ondanks dat er geen veranderingen werden gedaan aan de configuratie. Bij nazicht bleek dat de router automatisch een nieuwe firmware had gekregen.
Ik heb toen de oude firmware terug geplaatst waardoor ik weer van buitenaf toegang kon krijgen tot onze server.
Sinds vorige maand bemerk ik dat ik weer van buitenaf geen toegang kan bekomen met de interne apparaten. Bij nazicht van de BBox2 stelde ik vast dat er terug een nieuwe firmware automatisch geïnstalleerd werd en ondervind ik dezelfde problemen. Wanneer ik de oude tracht terug te plaatse wordt deze na enkele minuten terug vervangen door de nieuwe versie.
Hierdoor ben ik niet in de mogelijkheid om de oude terug te plaatsen en op externe locatie toegang te krijgen tot ons bedrijfsnetwerk. De laatst werkende firmware: “60A046”, Huidige versie “60R10A-60A06W”
Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt
Bbox2: lan servers / port forwarding na firmware update
Waarom plaats je de oude FW terug iplv de LAN servers opnieuw te definiëren?
Zoals Eva hier ooit in een post aangegeven heeft: bij elke FW upgrade moet je mogelijks de LAN servers en andere instellingen opnieuw instellen.
Heel spijtig, maar niet veel aan te doen...
Zoals Eva hier ooit in een post aangegeven heeft: bij elke FW upgrade moet je mogelijks de LAN servers en andere instellingen opnieuw instellen.
Heel spijtig, maar niet veel aan te doen...
al +- één jaar een Nas server draaien hier en al een paar firmware update's. Nog nooit problemen gehad om mijn Nas van buitenaf te bereiken, enkel de gewenste poorten open gezet en de dhcp range aangepast . Na firmware update blijven de instellingen ook gewoon staan hier...
-
- Starter
Toen ik het probleem vast stelde had ik op het net ook gelezen dat het opnieuw instellen een oplossing kon zijn. Helaas heeft dit mij niet kunnen helpen enkel het terugplaatsen van een oude firmware zorgde ervoor dat de lan servers correct werkten.
Tot deze zomer heb ik ook geen problemen ondervonden met firmware updates, het werkte steeds vlekkeloos. Sinds toevoeging van instellingen voor de belgacom fonspots heb ik deze problemen.
De instellingen zouden dus goed moeten zijn en toch werken deze niet bij de recente firmware.
Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Vandaag verscheen ook nog deze post op het forum: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=36742. Deze gebruiker onder vindt blijkbaar hetzelfde.
Tot deze zomer heb ik ook geen problemen ondervonden met firmware updates, het werkte steeds vlekkeloos. Sinds toevoeging van instellingen voor de belgacom fonspots heb ik deze problemen.
De instellingen zouden dus goed moeten zijn en toch werken deze niet bij de recente firmware.
Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Vandaag verscheen ook nog deze post op het forum: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=36742. Deze gebruiker onder vindt blijkbaar hetzelfde.