Hallo,
Een familielid vertrekt komende zaterdag voor 3 maand naar Valencia op Erasmus. Wat zou de makkelijkste manier zijn om daar toch te kunnen kijken naar een aantal Belgische zenders (één, canvas, ...)?
Ik dacht aan TVoveral (ze zijn thuis klant bij Belgacom). Voor €4.95 per maand zou ze dus TV kunnen kijken in Spanje. Ik weet echter niet als men IP based kijkt als ze zich weldegelijk in belgië bevind? Hiervoor zou een VPN naar haar thuis waarschijnlijk een oplossing zijn zodat ze een Belgische IP adres krijgt?
Kan je TVoveral voor 3 maand nemen of dien je dit onmiddellijk voor X tijd te nemen?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom !
TVoveral in Buitenland (Spanje)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Heb dit vorig jaar eens getest en het was inderdaad ip based. Dus je zal een VPN tunnel naar België moeten maken in dat geval, of via een proxy server hier werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Heb bij mij thuis een Raspberry Pi staan die al als VPN server gebruikt wordt, dus in dit geval zou dit al makkelijk zijn ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dus via VPN in het buitenland kan je bevestigen dat dit werkte he?
Enige wat ik nog eens zal moeten nakijken is welk internet abonnement mijn nicht heeft thuis. Blijkbaar trekt met het dataverkeer van TVovera af van het datalimiet van uw abonnement.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dus via VPN in het buitenland kan je bevestigen dat dit werkte he?
Enige wat ik nog eens zal moeten nakijken is welk internet abonnement mijn nicht heeft thuis. Blijkbaar trekt met het dataverkeer van TVovera af van het datalimiet van uw abonnement.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik heb het vorig jaar met een proxy server bij me thuis gedaan. Je moet echter wel rekenen dat je redelijk wat upload nodig hebt thuis, ik schat een 3-4 Mbit. En uiteraard je data limiet (aangezien al wat je via proxy/VPN download, ook terug upgeload wordt).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat WeePee TV (33€ voor 3 maand) een geschikte oplossing is voor dit soort gebruik.Argon schreef:Een familielid vertrekt komende zaterdag voor 3 maand naar Valencia op Erasmus. Wat zou de makkelijkste manier zijn om daar toch te kunnen kijken naar een aantal Belgische zenders (één, canvas, ...)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik heb het overlaatst nog zelfs via 3G van Proximus gedaan op m'n iPhone - wel met Yelo van Telenet, maar het principe is hetzelfde.
PPTP VPN van op de iPhone naar m'n netwerk thuis (zelfs naar een Synology NAS), configureren met "route all traffic through tunnel", en dan startte Yelo gewoon op.
PPTP VPN van op de iPhone naar m'n netwerk thuis (zelfs naar een Synology NAS), configureren met "route all traffic through tunnel", en dan startte Yelo gewoon op.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Net even gekenen op site van WeePeeTV:philippe_d schreef:Ik denk dat WeePee TV (33€ voor 3 maand) een geschikte oplossing is voor dit soort gebruik.Argon schreef:Een familielid vertrekt komende zaterdag voor 3 maand naar Valencia op Erasmus. Wat zou de makkelijkste manier zijn om daar toch te kunnen kijken naar een aantal Belgische zenders (één, canvas, ...)?
Werkt dit ook in het buitenland?
Neen, WeepeeTV werkt enkel in België. Maar we denken aan een specifiek product voor Expats. Om op de hoogte te blijven, kunt u zich inschrijven op de mailinglijst.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Ken je niemand in de vriendkring / familie met Telenet Digital TV?
Dan kan je die login gebruiken, en moet je helemaal niets betalen...
Ik gebruik ook vaak mijn VPN verbinding (via Synology NAS) om op eender welke internetlijn (binnen en buitenland) via Yelo naar tv te kijken op mijn iPad.
Dan kan je die login gebruiken, en moet je helemaal niets betalen...
Ik gebruik ook vaak mijn VPN verbinding (via Synology NAS) om op eender welke internetlijn (binnen en buitenland) via Yelo naar tv te kijken op mijn iPad.
-
- Elite Poster
Zit Yelo standaard in het Telenet pakket misschien? Ik zit dan wel nog altijd met het "upload" probleem waarschijnlijk + VPN dient opgebouwd te worden naar die persoon die Telenet bezit, of kijkt Yelo enkel als het een Belgische IP is (zowel Belgacom/Mobile Vikings/Base/...)?
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Yelo zit idd standaard bij Telenet Digital TV, maar je moet op een Telenet internetverbinding zitten. Dus Belgacom en andere providers gaat niet.
De VPN moet dus idd bij iemand staan met Telenet internet.
Er zit ook geen VTM en 2BE in Yelo, bij Belgacom wel.
De VPN moet dus idd bij iemand staan met Telenet internet.
Er zit ook geen VTM en 2BE in Yelo, bij Belgacom wel.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dag Argon, ben even benieuwd of het gelukt is met die tv overal of een andere optie?
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/3402902538.png)
-
- Elite Poster
Via WeePeeTV heeft dit een goed maand en half gewerkt maar daarna kwam die restrictie op één en Canvas dat je niet meer kon kijken met een buitenlands IP. Dus half gelukt ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nicht is ondertussen terug thuis, dus is het "probleem" dan ook opgelost.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nicht is ondertussen terug thuis, dus is het "probleem" dan ook opgelost.