Geen signaal, blokvorming..

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Hallo,

Ik ben vandaag overgezet van Scarlet naar Belgacom en heb dus een nieuwe V4 decoder gekregen (ik had een V3 bij Scarlet). Ik had ook een mooie stabiele 50mbit lijn. Met die switch is mijn lijn gereset naar het 30/6 profiel en zal ik dus terug even moeten wachten tot DLM z'n werk weer doet.

Nu valt er met die nieuwe decoder wel niet naar TV te kijken (met scarlet was er nooit een probleem, perfect stabiel en nooit geen enkel probleem). Om de halve minuut ofzo krijg ik heel even blokvorming en af en toe krijg je voor een halve seconde tot een seconde een grijs scherm met de melding "geen signaal".
Is dit een bekend Charles probleem of heb ik gewoon een kapotte decoder? Of zelfs modem. Aan de VDSL lijn is fysiek niets veranderd. Ik heb gewoon de Sagem modem vervangen door de Bbox en de V3 met de V4 decoder, heb zelfs de bestaande kabels gebruikt.

Ik weet dat mijn ouders ook zo'n problemen hebben sinds de update naar Charles, die hebben soms voor 15-30 seconden "geen signaal" als je te snel tussen de zenders zapt.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

je kan eens de sagem terugplaatsen en kijken wat je TV dan doet. Het maakt immers geen verschil of je nu een sagem of een bbox2 zet op je Belgacomlijn.
Afbeelding
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb de sagem eens teruggezet en nu werkt het perfect...

Update: ik heb dan de Bbox teruggeplaatst, het probleem is terug. Heb een factory reset gedaan, probleem blijft. Ik heb ook andere ethernet poorten geprobeerd, probleem blijft.. Ik zal dan maar eens een telefoontje naar Belgacom plegen...
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

even bellen naar de klantendienst 0800 22 800 voor je decoder om te ruilen. Kan tot 22u000.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”