BRUSSEL - Na een ommetje bij de Raad van State en de SARC landt de digicorder weer op het bord van de Vlaamse politici. Hoe het uitdraait, kan invloed hebben op wat u maandelijks betaalt voor televisie.
In de mediacommissie van het Vlaams Parlement komt in februari een controversieel voorstel van decreet op tafel. Het zou de Vlaamse zenders in staat stellen om, eenzijdig, het uitgesteld kijken af te schaffen of betalend te maken. Al ontkennen voorstanders van het decreet dat dit de bedoeling is.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 4_00445553
Digicorder weer op politieke agenda
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Toen ik begon met digitale TV was uitgesteld kijken betalend. Toen betaalde ik er graag voor. Nu is het uitgesteld kijken overal mogelijk zonder extra kost maar vergeleken tegen vroeger betaal ik nog meer. Als ik nu nog extra moet gaan betalen om die verdomde reclame te kunnen doorspoelen zal ik eerder geneigd zijn om geen TV meer te kijken... Dat ze verdekke stoppen met sporters en bekendheden royaal te betalen om hun producten te promoten 

- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
De commerciële zenders moeten hier eens écht goed over nadenken. De showgemist torrents zullen alleen maar populairder worden...
Ik ben bv een trouwe Acht-kijker en spel daar zelden reclame door, hun blokken zijn kort en relatief laag in aantal. Acht heeft natuurlijk weinig eigen producties te financieren en ook geen nieuws- en sportredactie of een schuif BVs.
Non-lineair kijken is nu eenmaal de nieuwe norm, de zenders en adverteerders dienen zich hieraan aan te passen en niet de consument.
Ik ben bv een trouwe Acht-kijker en spel daar zelden reclame door, hun blokken zijn kort en relatief laag in aantal. Acht heeft natuurlijk weinig eigen producties te financieren en ook geen nieuws- en sportredactie of een schuif BVs.
Non-lineair kijken is nu eenmaal de nieuwe norm, de zenders en adverteerders dienen zich hieraan aan te passen en niet de consument.
-
- Deel van't meubilair
Graag betalen voor hardware die je al hebt (een decoder met harde schijf) ? Het kan precies niet gekker... straks ga je nog zeggen dat je graag zou betalen om iets te kunnen saven op je PCkurtcockaert schreef:Toen betaalde ik er graag voor.

Ik vraag me trouwens af wat men gaat doen met TV Vlaanderen... daar is vrije hardware keuze en kunnen mensen gewoon opnames maken !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik denk dat de markt van satelliet kijkers een te verwaarlozen markt is.r2504 schreef: Ik vraag me trouwens af wat men gaat doen met TV Vlaanderen... daar is vrije hardware keuze en kunnen mensen gewoon opnames maken !
Volgens deze link http://www.satellitemagazine.com/?id=66 ... 7&title=HD bedroeg hun aantal 530.000 in 2011
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
"Graag" betalen hoef je niet op de letter te nemen. Ik betaalde liever nog een beetje extra om op de beschikbare hardware de optie van uitgesteld kijken actief te hebben. Ik heb een grondige hekel aan reclame tss films en feuilletons. Ik kijk bijna nooit live TV om toch maar te kunnen doorspoelen.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Zeer relevante blogposts:
http://blog.b12e.be/2013/01/hoe-belgisc ... nd-werken/
http://dominiek.be/2013/01/20/hoe-de-vl ... e-snappen/
http://blog.b12e.be/2013/01/hoe-belgisc ... nd-werken/
http://dominiek.be/2013/01/20/hoe-de-vl ... e-snappen/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik snap wel dat een krant dat zo brengt, maar volgens mij kan de zender dit op dit moment technisch niet eenzijdig opleggen.r2504 schreef:Het zou de Vlaamse zenders in staat stellen om, eenzijdig, het uitgesteld kijken af te schaffen of betalend te maken.
Hoe zou zo'n systeem immers werken ?
Ergens wordt door een zender een vlag gezet : begin reclame, doorspoelen niet meer mogelijk, en dan na de reclame een andere vlag : einde reclame, doorspoelen wel weer mogelijk.
Maar het is dan wel aan Telenet en Belgacom om de software van hun boxen zo aan te passen dat ze daarmee rekening houden.
Maw. die Vlaamse zenders schieten op TN, BGC, maar hebben hun hulp nodig waarmee die dan in eigen voet schieten, want de aantrekkelijkheid van een digicorder wordt er een stuk minder door.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Deel van't meubilair
Dat zit er volgens mij al lang in...boulder schreef:Maar het is dan wel aan Telenet en Belgacom om de software van hun boxen zo aan te passen dat ze daarmee rekening houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Als het er al lang in zou zitten, dan hoefden die zenders toch helemaal geen decreet hiervoor ?
Het volstaat dat ze het vlaggetje aanzetten en het systeem is in actie.
Dat ze dat niet doen, doet mij vermoeden dat het er niet inzit.
Het volstaat dat ze het vlaggetje aanzetten en het systeem is in actie.
Dat ze dat niet doen, doet mij vermoeden dat het er niet inzit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Vrije hardware keuze van decoder, maar je moet toch de TVV CI+ module in je toestel stoppen ?r2504 schreef: Ik vraag me trouwens af wat men gaat doen met TV Vlaanderen... daar is vrije hardware keuze en kunnen mensen gewoon opnames maken !
De CI+ standard heeft de mogelijkheid nu toch al om aan zenders toe te laten om bepaalde restricties in te bouwen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Moest enkel TVV dit invoeren kunnen we heel waarschijnlijk niks doen, maar als ze dit in Nederland en Duitsland invoeren zal er wel zeer actief gezocht worden naar een hack om het bestand naar de pc te kopiëren en dan eventueel decrypten...met belgacom en telenet kan je totaal niks.Vrije hardware keuze van decoder, maar je moet toch de TVV CI+ module in je toestel stoppen ?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Voor TVV heb je geen CI+-module nodig, het werkt met een gewone CI-module of zelfs met een losse smartcard, kaartlezer en een softcam.
Wie het slim aanpakt, kiest dus voor vrije hardware met opensource-software.
Op die manier kan de distributeur of omroep het recht op de privékopie niet schenden.
Uiteindelijk zal dit decreet hopelijk alleen inwerken op de financiële relatie tussen de omroepen en de distributeurs. Hopelijk komt het dus niet zo ver dat jullie Digicorders nieuwe software krijgen om het doorspoelen van reclame onmogelijk te maken. Maar als je ISP-restricted hardware in huis haalt, kan je je natuurlijk aan zulke kwaadaardige software-updates verwachten.
Wie het slim aanpakt, kiest dus voor vrije hardware met opensource-software.
Op die manier kan de distributeur of omroep het recht op de privékopie niet schenden.
Uiteindelijk zal dit decreet hopelijk alleen inwerken op de financiële relatie tussen de omroepen en de distributeurs. Hopelijk komt het dus niet zo ver dat jullie Digicorders nieuwe software krijgen om het doorspoelen van reclame onmogelijk te maken. Maar als je ISP-restricted hardware in huis haalt, kan je je natuurlijk aan zulke kwaadaardige software-updates verwachten.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ze hebben gewoon een zondebok nodig omdat hun huidige programmatie op niks trekt en de kwaliteit van de programma's ook dikwijls te wensen overlaat. Dus natuurlijk is uitgesteld kijken de makkelijkste manier om een schuldige te vinden.
Gisteren voor het eerst in maanden naar een film op "Vier" gekeken of anders gezegd naar reclame gekeken afgewisseld met film.
En dan zijn ze verwonderd dat de mensen de zaken opnemen en doorspoelen.
Gisteren voor het eerst in maanden naar een film op "Vier" gekeken of anders gezegd naar reclame gekeken afgewisseld met film.

En dan zijn ze verwonderd dat de mensen de zaken opnemen en doorspoelen.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Leuk. Als ze dit erdoor krijgen moeten mensen die niet thuis zijn, en gewoon hun show willen kunnen blijven volgen zoals met de "goeie ouwe videorecorder", dus ook maar betalen.. Dan ga ik de afleveringen gewoon downloaden in de toekomst.
(schotel is hier geen haalbare kaart)
(schotel is hier geen haalbare kaart)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)