Nieuwe TV kopen

Plaats reactie
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe TV te kopen - maatje : 46"
Zijn er mensen met ervaringen over SAMSUNG UE46ES6560 of 6570?
Lijken me wel interessante toestellen (voor hun prijs).
Aanbevelingen voor andere types/merken zijn natuurlijk welkom.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb onlangs de 40" versie van de ES7000 gekocht en ben er heel tevreden van (alleen spijt dat ik niet de 46" genomen heb :-) )

Pro:
- Kleuren zijn naar mijn mening zeer goed (niet te verzadigd), maar indien je wenst kan je dit nog (beperkt) aanpassen.
- Luidsprekers zijn ok.
- Evolution kit (laat toe je TV te upgraden in de toekomst. Prijzen hiervoor zijn vooralsnog onbekend)

Con:
- trage software, vrij onhandig in gebruik
- Samsung AllShare = crap. Gelukkig heb je andere software die je kan gebruiken voor je DLNA streaming.
- spraakbediening (of met handbewegingen) is een COMPLEET nutteloze feature die je maar al te snel terug uitzet.
- toch wat lightbleed langs de hoeken van het scherm. Vooral (enkel) zichtbaar in een donkere omgeving.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je kan de 6000 reeks in 4 woorden samenvatten : Goeie beeldkwaliteit, slechte software
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Hetgeen je ga voorhebben is dat iedereen hun voorkeur van tv-merk ga posten hier, mijn voorliefde ga naar LG. Tv beeld uitstekend (infinia reeks), smartfuncties ook goed maar traag.

Hetgeen je kan doen is zelf naar de winkel gaan waar veel tv's uitgestald staan en rustig aan bekijken wat u bevalt. Neem een paar verschillende modellen/merken, ga naar huis en zoek van deze toestellen de reviews op.
Op deze manier heb je de tv zien werken, en weet je ook perfect hoe deze er in het echt uitzie en kan je nagaan hoe de reviews ten opzichte van uw geselecteerde modellen staan.

Bij Samsung werken ze met Serie reeksen. Hoe hoger de serie hoe hoger de kwaliteit. Des te hoger gaat de prijs ook natuurlijk.
Ik heb hier een Serie 9 en een Serie 7 scherm van Samsung. De 9 is uitstekend op gebied van beeldkwaliteit, de 7 is gewoon vrij goed, dus een serie 6 of 5 ga ik bijvoorbeeld niet goed vinden.

Dus doe eens een uitstapje naar een grote mediawinkel, neem rustig de tijd om de tv's eens te bezien en vraag aan de verkoper wat meer uitleg. Zapt eens zelf met de toestellen of vraag de afstandbediening van het toestel en zo ga jij iets kopen dat u bevalt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TiTanium schreef:Bij Samsung werken ze met Serie reeksen. Hoe hoger de serie hoe hoger de kwaliteit. Des te hoger gaat de prijs ook natuurlijk.


Het heeft ook niet altijd met kwaliteit te maken... soms louter om (waardeloze) toeters en bellen !

Belangrijk is dus features echt te vergelijken ... vooral die gerelateerd zijn aan de echte beeldkwaliteit.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het is mijn ervaring, ik weet ook dat toeters en bellen eveneens verschil maken. Maar ik ervaar tussen de 2 series hier een verschil in beeldkwaliteit.
EDIT:
Misschien ben ik gewoon teveel eisend :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb geluk gehad... liep in mediamarkt en er was op dat moment blijkbaar een actie op de samsung tv's groter dan 40 inch, met name directe korting van €148 op gelijk welk model. ik was er eigenlijk alleen maar om de tv's te bekijken om die dan online aan te kopen. maar met die korting goeie zaak gedaan, ben voor de UE40ES6100 gegaan, die stond al scherp geprijsd nav promotie bij vandenborre, dan nog eens die €148 eraf
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”