(echt wel een koopje hoor kost normaal €145) Nu €112 enkel vandaag 18/01
http://www.clicktobuy.nl/scope-professi ... only-today
![Afbeelding](http://img22.imageshack.us/img22/6073/scopetc9002900x650.jpg)
Die pee die 300kmh met z'n Aston Martin deed, is veroordeeld op basis van het filmpje dat de [tiener]passagier maakte (292 km/h in een Aston Martin: ruim 2,5 jaar straf | Autonieuws - AutoWeek.nl)NickG schreef:IANAL, maar legaal in de zin van "voor eigen gebruik" volgens mij wel. Je moet natuurlijk niet de fratsen van andere auto's met herkenbare nummerplaat op Youtube gaan zetten, want dat lijkt me illegaal
Ik vraag me trouwens af wat de bewijslast is van zo'n beelden in een proces. Is het niet zo dat ze pas als bewijs kunnen gebruikt worden als de gefilmde partij op de hoogte is dat hij gefilmd wordt?
Niet correct, je mag je eigen privé eigendom filmen met een bewakingscamera maar niet het straat ...iceke schreef: Met bewakingscamera's mag je 't straat filmen, maar niet andermans privé. Lijkt me nogal logisch dat dit daar ook onder valt.
Wat zegt de huidige wetgeving effectief? Kan ik vervolgd worden als ik eens wat stoten van andere op youtube zet zonder iets onherkenbaar te maken?IANAL, maar legaal in de zin van "voor eigen gebruik" volgens mij wel. Je moet natuurlijk niet de fratsen van andere auto's met herkenbare nummerplaat op Youtube gaan zetten, want dat lijkt me illegaal
Wie zegt dat ik bij die mensen binnen kijk en of ik dat zelfs kan, dat heb ik niet gezegd, ik kan de camera naar die richting draaien, veel is daar niet te zien, ne normale mens zou eerst komen babbelen en niet direct de flikken op je dak sturen.2Flip schreef:@AnD: Vind je dit zelf nu geen normale reactie van je buur?
Ik veronderstel dat je er zelf niet mee opgezet zou zijn als je buurman (de mogelijkheid heeft om) via een camera (stiekem) bij je binnen te kijken. Ik zou het alleszins zelf niet blij mee zijn; tenzij natuurlijk enkel de oprit in beeld zou komen, want dat is niet duidelijk in je verhaal.
Ikzelf zou mijn buren er zelf op aanspreken (en misschien zelf eens gaan kijken wat er juist in beeld (kan) komen), voor ik de wijkagent er bij zou halen. Maar al bij al vind ik hier niets verkeerd aan...
De politie is daar dan ook bevoegd voor ...q-tec schreef:Een anonieme politiepatrouille met cameraploeg aan boord: die filmen toch ook de auto en persoon in kwestie?
Nrplaat onherkenbaar en indien door de persoon gewenst is die ook onherkenbaar, maar op de openbare weg heb je blijkbaar het recht tefilmen.