KULnet

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gast

Ik was onlangs op een residentie van de KULeuven, die veronderstel ik rechtstreeks zijn aangesloten op het KULNet...en niet via UPC/Kotnet.

Overtrof mijn stoutste verwachtingen... meer dan 800kb/s en soms zelfs 1000kb/s

yummie
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

niet slecht :lol:

but nothing beats ME!:evil::evil::evil:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gast

Pff, is da al? :D Op het school heb ik al 3 MB/s gehaald. Ik wou dat ik ook beetje fibreoptic in mijnen tuin had liggen. :p
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 mar 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

My speed isn't bad at all...

Afbeelding
su root
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

ik kon vorig jaar op het PIH downloaden aan 8mb/s vanuit nederland & belgie en 12mb/s van belnet.

Tis dan ook n 100mbit lijn van belnet zelf.

Windows XP van het belgische ma3d.com:

Afbeelding

Ik herinner me nog goed dat ik zo eens heel de RedHat distro van belnet heb gedownload aan 12,5mb/s.
Meestal was het ook zo dat als je iets downloade met internet explorer dat het langer duurde om het van de Temporary Internet Files naar het mapje op je HDD te verplaatsen dan het downloaden zelf (tis maar n laptop met n laptop schijfje he :p)
Network Engineer @ WirelessBelgie
MarcoSaxo

KULnet zuigt aars: 200MB uploadlimiet / dag, en vanaf het nieuwe academiejaar 4GB / maand downloadlimiet.

In mijn tijd (2j geleden, vóór de invoering van de limieten) was het wel heerlijk: 10MBit up- en down en geen beperkingen. 560GB / maand traffiek! :twisted:

Sindsdien is het alleen maar bergaf gegaan tho. Meer en meer volk ontdekt de geneugten van downloaden, maar geld voor upgrades van het netwerk is er niet. Dus volgen er alleen maar meer en meer maatregelen.

Verder ondersteunt KULnet enkel http en internetverkeer met educatieve-doeleinden. De rest _kan_ werken, maar als het dat niet doet heb je pech want de netwerkbeheerders zullen er nix aan doen om het wel te laten werken.

Op KULnet heb je trouwens geen extern IP, dus echt internet is het niet.

Op het eerste zich lijkt het allemaal heel wat, na een weekje ermee spelen heb je door dat het enkel goed is voor mensen die alleen Hotmailen en googlen.
KULnet == KUTnet!
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

mjah, voor de prijs die ge ervoor betaald, is het voor de meeste studenten meer dan goe genoeg ....
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

leuk om dit te lezen ik blijf verder doen met A2F :twisted: :twisted:
:-D :lol: :lol:
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

saxgod schreef:ik kon vorig jaar op het PIH downloaden aan 8mb/s vanuit nederland & belgie en 12mb/s van belnet.
Tis dan ook n 100mbit lijn van belnet zelf.


Dit alleen al is een reden voor mij om MCT te doen :P

En voor welke doeleinden mag/wordt die lijn gebruikt? :angel:
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
[Nob]

4 GB per maand is echt wel associaal weinig voor een student.
(en 200 MB up?????)
In Nederland gaan studeren?

greetz,

Nob
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

stephan schreef:
saxgod schreef:ik kon vorig jaar op het PIH downloaden aan 8mb/s vanuit nederland & belgie en 12mb/s van belnet.
Tis dan ook n 100mbit lijn van belnet zelf.


Dit alleen al is een reden voor mij om MCT te doen :P

En voor welke doeleinden mag/wordt die lijn gebruikt? :angel:


Enige opmerkingen :p
1. Alles staat dicht behalve ftp op poort 21 (dus vergeet xdcc, bittorrent)
2. Upload is gecapt op 1 mb/s dit jaar (vorig jaar was dit nog 4 mb/s)
3. De download is naar mijn ervaring ook gecapt (ftps waar ik vroeger 8 mb/s haalde, haal ik nu nog maar 3 mb/s)
4. Belnet ftp niet gecapt (tis belnet fiber wat in de PIH ligt -> aftakking van het kuleuven netwerk)
5. Er word stees strenger toegekeken op het misbruik maken van het schoolnetwerk voor niet educatieve doeleinden (vele gebruikten sharescan om windows shares te doorzoeken en van die dingen, zijn niet meer toegelaten)
6. Verder zalig netwerk en veel te leechen op school zelf door het verplicht gebruik van laptops :)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Anonymous schreef:Pff, is da al? :D Op het school heb ik al 3 MB/s gehaald. Ik wou dat ik ook beetje fibreoptic in mijnen tuin had liggen. :p


*yawn*

8 mb/s soms meer :) upstream 4 mb/s :p
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:5. Er word stees strenger toegekeken op het misbruik maken van het schoolnetwerk voor niet educatieve doeleinden (vele gebruikten sharescan om windows shares te doorzoeken en van die dingen, zijn niet meer toegelaten)


En zo verpest iedere leecher provider per provider !

Waar er vroeger nog met een FUP kon gewerkt worden moeten nu alle providers noodgedwongen strenge limieten invoeren om het nog werkbaar te houden.

En straks komen we dan weer klagen...
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

r2504 schreef:
En zo verpest iedere leecher provider per provider !

Waar er vroeger nog met een FUP kon gewerkt worden moeten nu alle providers noodgedwongen strenge limieten invoeren om het nog werkbaar te houden.

En straks komen we dan weer klagen...


zei de leecher :P

sorry het sarcastische duiveltje in mij werd ff wakker, ni persoonlijk
oppakken :D

greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

canabeez schreef:zei de leecher :P

sorry het sarcastische duiveltje in mij werd ff wakker, ni persoonlijk
oppakken :D


Pfff... met 10% op m'n TN meter voel ik mij alvast niet aangesproken.

En de maanden dat ik eens hoger ga zorgen de daarop volgende weken/maanden alvast voor veel programmeer plezier (heb dus geen stapels MP3s en DIVX liggen die ik toch niet bekijk).
[Nob]

r2, in Nederland gaan ze van FUP naar unlimited. En ik durf wedden dat er in Nederland veel meer leechers zitten dan hier.

Dus er zal wel een andere reden zijn waarom dat hier niet kan.

Dus stop met leechers de schuld te geven.

greetz,

Nob
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

[Nob] schreef:Dus er zal wel een andere reden zijn waarom dat hier niet kan.

Dus stop met leechers de schuld te geven.


en enig idee wat deze reden dan kan zijn??? volgens mij heeft r2504 wel een serieus punt ze ...
[Nob]

Euhm bvb: BGC die de prijzen kunstmatig hoog houdt?

Verklaar jij eens waarom internetverkeer in Nederland pakken goedkoper is dan hier? (bvb co-location) en waarom unlimitted daar wel kan en hier niet? En waarom hogere uploadsnelheden ginder (voor particulieren) wel kan en hier niet? Op geografische ligging zal het niet aankomen he, we liggen praktisch op dezelfde plaats.

greetz,

Nob


ps. Wat niet wil zeggen dat unlimitted voor 35 € (a2f) moet kunnen he, ik wil er gerust meer voor betalen. (maar niet zoveel dan bvb een adsl office lijn bij BGC kost)
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Omdat het netwerk in NL véél beter is dan hier
NLNet bestaat ook al 10 jaar langer dan er in belgie ook maar internet was.

Dusja.. logisch toch ?

en voor colocation, er zijn een paar carrier-independent centers waar ook nederlandse isp's inzitten in het brusselse gewest, waar je voor dezelfde prijzen als in nl kan colocaten, met connectie nr alle grote backbones, bnix en peerings naar amsix en andere ix'en
Network Engineer @ WirelessBelgie
[Nob]

Saxgod, dan mag jij mij die carrier independent centers is geven + prijzen.

En 2 jaar geleden stoefte BGC nog dat wij het meet geavanceerde (telefoon)netwerk in .eu hadden.... Dus hun netwerk veel beter? (en in .nl kan men op vele plaatsen zelfs nog geen adsl nemen, daar waar hier TN en adsl bijna overal beschikbaar zijn)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Lol, nog een MCTer, die zijn ook wel dik bezaaid op inet :p
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”