Mini Coyote

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Iedereen kent het toestel wel veronderstel ik. Ik heb het als app op de iPhone. Zijn er nog mensen die het gebruiken?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb het een tijd gratis op mijn Android gehad, grote probleem voor mij was dat het niet goed samenwerkte met andere GPS apps. De data was natuurlijk zeer goed, er zijn meer Coyote-gebruikers in België dan ik dacht (of de app liegt :D).

Toen de gratis periode voorbij was ben ik teruggestapt naar Waze. Daar komen ook meer en meer users in en worden meeste flitsacties ook snel gemeld. Ik ben er het afgelopen jaar maar 1 keer een tegengekomen die nog niet gemeld was. Ben wel ook het meeste op de baan in de spitsuren dus kan niet oordelen op andere momenten.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zit nu ook nog in de gratis periode en ben een beetje aan het afwegen of ik er mee zou door gaan of niet. Waze ken ik ook al is het een hele tijd geleden dat ik dat nog gebruikt heb...mss eens opnieuw testen.
Het valt me ook op dat er bij de Coyote veel gebruikers zijn, of dit effectief zo is dat is iets anders...ik ga er vanuit dat het correcte info is.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik gebruik Wikangoo op de Iphone..
Ik heb em gratis (denk op de Android iets betalen?) maar het werkt perfect. Verschillende kameraden gebruiken het ook en ja, gratis maar waardige coyote vervanger!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb Wikango een hele tijd gratis gebruikt op m'n Windows Phone (in de marketplace staat het ook als gratis app ?)... maar nu geeft hij toch aan dat ik moet subscriben... wil ik het dan uiteindelijk doen dan zegt hij dat het niet beschikbaar is in 'your country' ?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ja heb ook gewoon moeten subscriben, maar geen problemen gehad hier?
Doe het anders eens via de site en dan gewoon inloggen op de app..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het rare is dat de website melding maakt van "Abonnement 12 maanden € 39,99 € 29,99" terwijl op de marketplace men spreekt van "One year Wikango Live : 4.99€ " ?

Maar uiteindelijk staat hij in de marketplace als "Free" en niet als "Try before you buy"... beetje bedriegde boel dus. Nog gekker is als ik hem ga zoeken via de PC... dan krijg ik de melding "Sorry, this app isn’t available in your market." (terwijl ik hem wel kan vinden op m'n telefoons Marketplace) ?

Heb hen ondertussen een mail vezonden... we zien wel.
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Gebruik sinds een aantal maanden Waze en kan enkel de ervaringen bevestigen... Nog geen niet-gemelde-flitsers voorbij gereden...
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag ook wat op Waze rondgereden, ik moet zeggen, aangenaam verrast.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb vorig jaar elke dienst getest: TomTom Live Traffic HD + Flitsers / iCoyote / Google Maps / Apple Maps en ik had begrepen dat TomTom samenwerkt met Coyote maar ik heb de live updates nog nooit in mijn TomTom zien verschijnen... iCoyote is vrij goed, Apple Maps werkt samen met TomTom en daardoor is de verkeersinfo op Apple Maps vrij goed! (Verschoot ik ook van) Ik vond de verkeersinfo van Google Maps tegenslagen wat ik niet had verwacht.
Sinds deze maand heb ik Waze nog eens getest en ik moet zoals meerdere personen hier ook melden dat ze er sterk op vooruit zijn gegaan! Zeer goede verkeersinfo en heel deftige kaarten! (Nadeel is dat je altijd een dataverbinding nodig hebt om uw kaarten te laden, in de laatste update halen ze heel de route al binnen als je op een wifi vertrekt)

Momenteel hou ik het bij TomTom Live Traffic HD + Flitsers en Waze vanwege hun goede vooruitgang en dit gratis! :bdaysmile:
Verder gebruik ik nog het "politiecontrole" appje :cop:

Bestond er maar 1 appje met de info van TomTom Traffic + Coyote + Waze verkeersinfo + politiecontrole :cop: *diepe diepe dromen* :angel:
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb een Wikango (hardware versie lifetime licentie) en Coyote (Iphone versie).

Als ik ze tegelijk gebruik in België zie ik dat Coyote toch dubbel zoveel verkenners heeft als mijn Wikango.

Als ik op vakantie ga in Frankijk zie ik dat in Frankrijk de Wikango weer de bovenhand haalt, waarschijnlijk omdat dit een Frans product is.

Als ik over de grens kom met Nederland met de Coyote valt mij op dat er maar 10% van de verkenners heb vergeleken met België (misschien dat de Nederlanders een beetje zuinig zijn op hun mobiele dataverkeer)

PS: een 2 tal keer per jaar doet http://www.coyotesystems.be/nl/ een actie waardoor je een jaar abonnement kunt nemen tegen 29,99 euro.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Die waze heb ik ook getest, maar... Das zo voor kindjes????

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Waze cached de kaarten en update die enkel als er updates zijn en een dataverbinding aanwezig. Ik kan hier perfect zonder dataverbinding Waze opzetten en naar huis rijden omdat al het nodige al op mijn smartphone staat. Vroeger moest je wel een dataverbinding hebben om een route te plannen omdat dat op de server gedaan werd maar dat werkt nu ook offline, al wordt de server wel gebruikt (ivm vertragingen, omleidingen, ... te berekenen) als je online bent.

En @Dafke, ik begrijp niet wat jij met die statement bedoeld? Omdat je een icoontje kan kiezen dat er wat grappig uitziet? Of omdat je punten kan sprokkelen? Ze zeggen zelf dat ze een social driving app zijn, het is dan ook begrijpelijk dat ze er een aantal van zo een dingen insteken. Uiteindelijk is dat punten sprokkelen ook gewoon maar een incentive om meer data te kunnen verzamelen. Als iemand daardoor een weg neemt die ze normaal niet nemen kunnen ze hun kaarten weer verbeteren. Ik heb bij mij in de omgeving heel wat straatjes verkend waar ik anders nooit kom. Niet voor de punten weliswaar, wel om de kaarten te verbeteren voor anderen.

Ik heb momenteel maar 2 issues met Waze:
* ik zou graag mijn audio routen via mijn carkit want de luidspreker is niet luid genoeg als de muziek wat luider staat. Ik heb al een oplossing gevonden (via een andere app) om het constant te routen maar dan heb ik uiteraard geen muziek meer omdat de carkit constant overneemt. Dit is niet echt een Waze probleem, maar ik zou er toch graag een oplossing voor vinden.
* ik verkies om met een niet-draaibare kaart (noorden altijd bovenaan) te rijden maar Waze onthoud dat niet, ik moet elke keer weer op dat pijltje duwen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Mathy schreef:* ik zou graag mijn audio routen via mijn carkit want de luidspreker is niet luid genoeg als de muziek wat luider staat. Ik heb al een oplossing gevonden (via een andere app) om het constant te routen maar dan heb ik uiteraard geen muziek meer omdat de carkit constant overneemt. Dit is niet echt een Waze probleem, maar ik zou er toch graag een oplossing voor vinden.
Kan je zeggen welke app? Ben zelf op zoek naar iets om audio van een app (niet Waze, iets anders) te routen via BT naar carkit, waarschijnlijk is jouw oplossing dus ook interessant voor mij :wink:
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Thanks. Straks eens proberen of ik hiermee wat kan! Hoewel offtopic, toch kort mijn bedoeling:

Ik heb een Tasker profiel dat als ik aan het rijden ben en een SMS ontvang deze voorleest via Misc - Say. Werkt perfect, alleen helaas via de luidspreker op de telefoon (alle streams al geprobeerd: phone, media, notification, ...). Ik moet handmatig mijn BT carkit op "source bluetooth" zetten als ik telefoongeluiden wil horen over mijn carspeakers. Nu ik erover nadenk zoek ik dus iets waarmee ik een inkomende oproep kan "simuleren" zodat mijn BT carkit de muziek onderbreekt en de telefoon geluiden hoorbaar worden via de carspeakers. Na het lezen van de SMS moet ik dan "end call" simuleren zodat de auto weer overschakelt op de radio/CD/SDcard. Volgens mij kan dit niet met BTmono, but it's worth a shot!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik gebruik ook Waze icm BTMono en Parrot carkit. BTMono komt bij mij enkel tussen als Waze iets te zeggen heeft, anders hoor ik gewoon de auto-radio. Dus heb geen klagen, alleen moet ik af en toe mijn phone rebooten als ik BTMono gebruik hebt, de bluetooth doet dan wel eens moeilijk om met mijn hoofdtelefoon te connecteren.

Als ik in de auto een sms krijg van iemand uit het telefoonboek, stuurt Tasker een automatisch antwoord dat ik de sms niet kan lezen al rijdende en dat ze maar moeten bellen als het dringend is (ok, wel wat diplomatischer verwoord). Ik hoor ook geen notificatie-geluid in de auto. Vooral handig als ik naar huis rij en mijn vrouw een sms stuurt om een brood mee te brengen :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ja, een soortgelijk profiel heb ik nu ook, maar het zou cooler zijn om de SMS toch voorgelezen te krijgen ipv mensen te vragen te bellen :-)
Anyway, je reactie geeft me wat hoop dat het toch zou kunnen werken! Moest hiet niet zo zijn moet ik me eens gaan verdiepen in een task die "Misc - Send Intent" gebruikt. Volgens mij is het mogelijk om een broadcast te doen die een incoming call simuleert, zodat de carkit zal "rinkelen". Als ik dan opneem laat ik de SMS voorlezen en als ik weer afleg stuur ik een "end call intent". Volgens mij perfect mogelijk, alleen is mijn kennis van Tasker en vooral Android hier niet voldoende voor :roll:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

BTmono is helaas geen oplossing. Even gekeken om zelf wat te scripten via een intend broadcoast, maar blijkbaar is het onmogelijk om te doen wat ik wou :-(

Het "faken" van een incoming call is onmogelijk op Android, aangezien dit enkel door system kan gebeuren. De talrijke "fake call apps" in de market spelen gewoon een ringtone af en tonen een nagemaakt incoming call schermpje, er wordt geen "echte" incoming call gesimuleerd.

Tenzij een echte Android developer mij hier kan tegenspreken en mijn carkit toch kan doen geloven dat er een incoming call is :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hier ook al een heleboel getest.
Nu gebruik ik tomtom live, een 40€ per jaar om (nergens) meer in de file te staan, ook niet in het buitenland & de facebook politiecontrole in rss aggregator. Het grootste nadeel aan coyote en wikango (zowel de apparaatjes als de android versies getest) is dat je niet kan zien waar ze staan te controleren, met de politiecontrole info weet je dat tenminste wel.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

johcla schreef:Ik gebruik ook Waze icm BTMono en Parrot carkit. BTMono komt bij mij enkel tussen als Waze iets te zeggen heeft, anders hoor ik gewoon de auto-radio. Dus heb geen klagen, alleen moet ik af en toe mijn phone rebooten als ik BTMono gebruik hebt, de bluetooth doet dan wel eens moeilijk om met mijn hoofdtelefoon te connecteren.
Vreemd, dan zal ik het nog eens moeten proberen want ik werk ook via een Parrot, is wel al een tijdje geleden dat ik het geprobeerd had. Kan ook gewoon een verschil zijn tussen mijn en jouw auto-radio natuurlijk.

@ NickG, de BTMono app zou (volgens de description) overweg moeten kunnen met intents van IE Tasker?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Hoe zet je de facebook politiecontrole in rss aggregator op een iphone? Daar kunnen we wel iets mee :-)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Mathy schreef:
@ NickG, de BTMono app zou (volgens de description) overweg moeten kunnen met intents van IE Tasker?
Ja, maar dat gaat over het feit dat BTmono intent broadcasts opvangt om BTmono op te starten of af te sluiten (com.bedoig.BTmono.BT_ON of com.bedoig.BTmono.BT_OFF) via Tasker. Dit heeft voor zover ik zie niks te maken met het al dan niet aanspreken van de Bluetooth streams of profielen... Soit, ik zoek nog wat verder, eventueel open ik wel een nieuw topic hiervoor, want 't gaat nogal offtopic :-)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

@Mathy: Als ik BTMono start, valt mijn auto-radio ook uit. Ik moet dan mijn carkit een keertje 'A' laten zeggen, en nadien werkt het dan prima.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik vermoed dat het te maken heeft met het al dan niet enabled zijn van A2DP. Bij mij is in de BT opties zowel Telefoon (HFP/HST) als Media (A2DP) enabled. Ik vermoed dat de media stream hierdoor altijd A2DP zal gebruiken en dus enkel hoorbaar is op mijn radio als ik hem instel om vanaf bluetooth te streamen. K heb nu Media eens afgezet, dus Telefoon only, zal straks in het naar huis rijden eens kijken of dat een verschil maakt. Als ik het goed begrijp zal er dan geen A2DP profiel mogelijk zijn en alles via HFT/HST geroute worden...

Misschien kan Johcla al bevestigen dat hij Media (dus A2DP) disabled heeft of dat zijn auto-radio geen A2DP ondersteuning heeft?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Een laatste offtopic update hier: in- of uitschakelen van A2DP, met en zonder BTmono app is allemaal gelijk bij mij: op geen enkele manier slaag ik erin om geluid via de autospeakers te routen :-(
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

johcla schreef:@Mathy: Als ik BTMono start, valt mijn auto-radio ook uit. Ik moet dan mijn carkit een keertje 'A' laten zeggen, en nadien werkt het dan prima.
Aha, dat had ik nog niet geprobeerd :) dan moet ik eerst eens terug activeren dat de carkit 'A' zegt. Ik had het nog een keertje geprobeerd na mijn post en als BTMono activeert zegt de carkit onmiddellijk dat er een oproep aan de gang is en blijft de radio gedempt.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”