Hallo,
heeft er iemand hier goede ervaringen met het configureren van zijn FON hotspot?
Ik heb een nieuwe Belgacom aansluiting sinds begin december 2012. Sinds dat mijn aansluiting actief is heeft mijn bbox2 nooit het FON signaal uitgezonden. Al stond er vanaf het begin in de e-services dat mijn bbox2 compatibel was met FON. En als ik inlogde op mijn bbox2 dan was er ook nergens een hotspot optie terug te vinden terwijl mijn bbox op de laatste fimware staat: 60R10A-60A06W . Dan heb ik gebeld naar 0800 20 640 om zogezegd mijn hotspot te deactiveren omdat ik gelezen had dat de hotspot optie dan beschibaar zou komen in het bbox menu. En inderaad even later logde ik terug in op mijn modem en daar staat nu de hotspot optie met volgende status: Hotspot enabled; service status: hotspot down: invalid or missing key. Ik heb daarna in de e-services mijn FON account aangemaakt en de algemene voorwaarde geaccepteerd, maar er stond nu wel in de e-services dat mijn bbox2 niet compatibel is met FON.
Ik heb dan een reset (dat rood knopje achteraan) uitgevoerd, maar het resultaat bleef hetzelfde. Dan heb ik nog een aantal keren disable hotspot ==> enable hotspot geprobeerd, maar weer hetzelfde resultaat: status: Hotspot enabled; service status: hotspot down: invalid or missing key.
Weet iemand hier raad mee?
Bedankt
FON belgacom signaal
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Heb hetzelfde probleem, laat even weten hier als je een oplossing hebt.
FON ergens anders werkt wel gewoon.
FON ergens anders werkt wel gewoon.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bij de initiële ZTC verstuurt de nieuwe modem zijn unieke sleutel naar FON, en dient FON deze te verwerken (kan paar dagen duren). van zodra deze verwerkt is zal de fon hotspot online blijven. bij jou is er blijkbaar iets verkeerd met de sleutel, ofwel is er geen sleutel gestuurd ofwel is deze corrupt? enige wat je kan proberen is de modem nog eens factory resetten en dan fkes afblijven en ZTC zijn werk laten doen... zien of het daarna werkt? indien niet zou ik eens contact nemen met technische dienst en evt vragen of het mogelijk is een andere sleutel te krijgen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoi,
Ik heb vanmorgen mijn bbox nogmaals gereset maar hetzelfde resultaat. Ik heb dan maar eens naar de technische dienst gebeld, waar ik heel veel moeite heb moeten doen om mijn verhaal uitgelegd te krijgen. De eerste persoon begreep er helemaal niets van. De tweede persoon die ik aan de lijn had daarna moest blijkbaar alles gaan vragen aan een collega.
Het eerste wat ze me vroegen om te doen was een reset van de bbox. Dat heb ik dan nog maar eens gedaan, en even later hebben ze me terug gebeld om te vragen wat de status was. Toen ik zei dat alles nog hetzelfde was hebben ze me een ticket gegenereerd om mijn bbox gaan om te ruilen. Het zou een fabrieksfout zijn dat er geen key inzit.
Dan maar omruilen zeker. Al vind ik het raar met een nieuwe bbox.
Greetz
[ Post made via mobile device ]
Ik heb vanmorgen mijn bbox nogmaals gereset maar hetzelfde resultaat. Ik heb dan maar eens naar de technische dienst gebeld, waar ik heel veel moeite heb moeten doen om mijn verhaal uitgelegd te krijgen. De eerste persoon begreep er helemaal niets van. De tweede persoon die ik aan de lijn had daarna moest blijkbaar alles gaan vragen aan een collega.
Het eerste wat ze me vroegen om te doen was een reset van de bbox. Dat heb ik dan nog maar eens gedaan, en even later hebben ze me terug gebeld om te vragen wat de status was. Toen ik zei dat alles nog hetzelfde was hebben ze me een ticket gegenereerd om mijn bbox gaan om te ruilen. Het zou een fabrieksfout zijn dat er geen key inzit.
Dan maar omruilen zeker. Al vind ik het raar met een nieuwe bbox.
Greetz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
ik zou eerder geprobeerd hebben via Eva van Belgacom door haar maandag een privé bericht te sturen.
Wat ze juist gedaan heeft weet ik niet bij mij, maar het is na 6 dagen in orde gekomen.
Wat ze juist gedaan heeft weet ik niet bij mij, maar het is na 6 dagen in orde gekomen.
-
- Plus Member
@jackho: had jij dan ook de melding van: hotspot down: invalid or missing key?
Dan kan ik misschien beter wachten om deze om te ruilen en eerst een pm naar Eva doen.
Dan kan ik misschien beter wachten om deze om te ruilen en eerst een pm naar Eva doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Hier vind je nog enkele manieren om Belgacom te contacteren
Eva is maar enkel via PM te bereiken en wel raar dat ze nog niet gereageert heeft anders nog eens opnieuw sturen
want Eva is de ene dag wat vlugger dan de andere dag
Eva is maar enkel via PM te bereiken en wel raar dat ze nog niet gereageert heeft anders nog eens opnieuw sturen
want Eva is de ene dag wat vlugger dan de andere dag
-
- Plus Member
Even dit topic updaten.
Ik heb een PM naar Eva gestuurd met mijn gegevens. Zij heeft dan hetvolgende geantwoord:
Wanneer ik mijn modem opnieuw reset kreeg ik het zelfde effect, alsook als ik disable ==> enable hotspot deed dan krijg ik hetzelfde (ongeveer 10min hotspot running daarna heartbeat triggered offline als status).
Ik heb opnieuw een PM naar Eva gestuurd in het weekend met bovenstaande uitleg.
Ik heb een PM naar Eva gestuurd met mijn gegevens. Zij heeft dan hetvolgende geantwoord:
Na 1u heb ik ingelogd op mijn bbox config en daar zag ik al dat mijn hospot service status was veranderd naar: hotspot down: heartbeat triggered offline. Maar dus nog steeds geen FON_BELGACOM netwerk te bespeuren. Dan heb ik mijn modem gereset zoals gevraagd door Eva. Wanneer mijn modem terug online kwam was er wel een FON_BELGACOM signaal te zien (hospot status was nu: running), maar dit FON signaal bleef er ongeveer 10min en verdween daarna weer. De status veranderde terug naar heartbeat triggered offline.ik heb eens de gegevens voor FON vanop afstand opnieuw doorgestuurd naar je modem. Kan je, indien het binnen dit en 1u nog niet in orde is, nogmaals je B-Box resetten?
Indien het na de reset nog niet in orde is, mag je me dit laten weten via PM. Zo kan ik dit aan de ingenieurs doorsturen.
Wanneer ik mijn modem opnieuw reset kreeg ik het zelfde effect, alsook als ik disable ==> enable hotspot deed dan krijg ik hetzelfde (ongeveer 10min hotspot running daarna heartbeat triggered offline als status).
Ik heb opnieuw een PM naar Eva gestuurd in het weekend met bovenstaande uitleg.
-
- Plus Member
Ondertussen heb ik een PM gehad van Eva om een nieuwe Bbox2 te gaan halen. Ik heb deze reeds geinstalleerd en bij het opstarten ervan heb ik voor 10min ongeveer een Belgacon FON signaal gezien en kunnen gebruiken. Daarna is dit uitgevallen.
Ik heb dan direct ingelogd op de bbox zelf en daar zag ik onder hotspot staan: hotspot down: Heartbeat triggered offline. Heeft dit iets te maken met een registratie procedure met FON, zoja hoelang duurt dit dan?
Zijn er nog mensen die hun FON hotspot blijft staan op die status?
Ik heb de bbox gewoon uit de doos gehaald alle nodige kabels ingestoken en dan de stekker ingestoken. De bbox instellingen zijn ongewijzigd gebleven.
Nog een opm: in de e-services staat nog steeds dat mijn modem niet compatibel is met FON :s
Greetz
Ik heb dan direct ingelogd op de bbox zelf en daar zag ik onder hotspot staan: hotspot down: Heartbeat triggered offline. Heeft dit iets te maken met een registratie procedure met FON, zoja hoelang duurt dit dan?
Zijn er nog mensen die hun FON hotspot blijft staan op die status?
Ik heb de bbox gewoon uit de doos gehaald alle nodige kabels ingestoken en dan de stekker ingestoken. De bbox instellingen zijn ongewijzigd gebleven.
Nog een opm: in de e-services staat nog steeds dat mijn modem niet compatibel is met FON :s
Greetz