.iso bestand
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
ik heb een XXX.iso bestand om op een cd te branden met Easy Cd creator, maar hoe moet ik daar dan een werkbaar iets van maken?
-
- Pro Member
jan28 schreef:ik heb een XXX.iso bestand om op een cd te branden met Easy Cd creator, maar hoe moet ik daar dan een werkbaar iets van maken?
Ga ergens op zoek naar "burn image" of "write from image". Ik gebruik easy CD creator zelf niet, dus ben niet zeker van de exacte benaming of waar je het moet zoeken.
PS. Wat moeten we ons bij die "XXX" voorstellen? Just curious...
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Djorre schreef:als je het niet wil branden kan je het ook mounten als een drive en zo gebruiken, ik gebruik hiervoor daemon-tool.
pff wat is dat allemaal?
Maar het werkt zoals Bubbs het aangaf, met image enzo ...
en xxx is gewoon de naam van het bestand in dit geval route66
jan
°MaRtO°° schreef:Kijk eens in <a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=31413&highlight=#31413">dit</a> topic!!!
Wat heeft dat topic ermee te maken?
jan28 schreef:pff wat is dat allemaal?
www.daemon-tools.cc
Je kan hiermee images mounten. Je krijgt dan een extra cd drive bij in je verkenner, waar de inhoud van je image instaat.
Je kan dan bv. eerst testen of alles werkt, voor je het naar cd schrijft.
Zeer handig!
Lukse,
Hier:
En met dat programma kan je een .iso bestand openen.
PS: Sorry van de naam
Hier:
crapiecorn. schreef:jep .ogg komt van vorbis ogg, beste opensource compressie techniek die er op dit moment is als je het mij vraagt. op http://www.vorbis.org vind je alle mogelijke encoders,decoders en players die je je meer kan inbeelden
En met dat programma kan je een .iso bestand openen.
PS: Sorry van de naam
Een .ogg bestand openen waar geen muziekbestanden inzitten? .ogg is een muziekformaat (net als .mp3) dus hoezo? Tenzij het ook 1 of ander compressieding is waar ik niks van weet.
greetz,
Nob
greetz,
Nob
- Maverick
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Hier kan je over 4 verschillende progs de uitleg vinden hoe je een iso moet schrijven.
- ISO Recorder Power Toy (Freeware)
- Nero - Burning ROM (Ahead Software)
- EasyCD Creator (Roxio)
- CDBurn.exe from the XP Support Tools
http://www.petri.co.il/how_to_write_iso_files_to_cd.htm
Maverick
- ISO Recorder Power Toy (Freeware)
- Nero - Burning ROM (Ahead Software)
- EasyCD Creator (Roxio)
- CDBurn.exe from the XP Support Tools
http://www.petri.co.il/how_to_write_iso_files_to_cd.htm
Maverick
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
hehe, Marto, uw avatar is wel toepasselijk in deze topic
en maar aan uw haar trekken...
no offence
ciap
stephan
/EDIT : shit, te laat, had de post van Mr. Cide nog niet gelezen in al mijn enthousiasme
en maar aan uw haar trekken...
no offence
ciap
stephan
/EDIT : shit, te laat, had de post van Mr. Cide nog niet gelezen in al mijn enthousiasme
There are two types of planes : Fighters and Targets
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
en zeggen dat linux omslachtig is
ik doe gewoon zo
mount -o loop bestand.iso /mnt/beelbestand
marto ge moet die iso niet met een andere extensie opslaan of zo, iso wilt eigenlijk gewoon zeggen een beelbestand van iso 9660 voornaanlijk om op cd/dvd te schrijven. en ik denk dat je niet niet snel een iso gaat vinden met muziek in zo since dat meestal gebruik wordt voor images te maken van software matige cd's gelijk linux iso's, games;...
ik doe gewoon zo
mount -o loop bestand.iso /mnt/beelbestand
marto ge moet die iso niet met een andere extensie opslaan of zo, iso wilt eigenlijk gewoon zeggen een beelbestand van iso 9660 voornaanlijk om op cd/dvd te schrijven. en ik denk dat je niet niet snel een iso gaat vinden met muziek in zo since dat meestal gebruik wordt voor images te maken van software matige cd's gelijk linux iso's, games;...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
het beste wat je kan doen is gewoon iso file als image branden in nero heb je ergens zoon functie burn image denk ik
-
- Elite Poster
- Contacteer:
°MaRtO°° schreef:Ja, maar ik wist niet echt wat ik moest gebruiken van clonecd.
Ik ben speciaal met de fiets naar de colruyt geweest achter die cd's, hopelijk lukt het nu.
Iets zoals Write from file/image ?
Nu staat er dit na het kopieëren. Of misschien kan het niet op de cd van 700 mb.
Waarom gewoon niet met isobuster en dan branden op een cd, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, hoe moet ik dat .iso bestand uitpakken met isobuster?
2 screenshots
Waarom gewoon niet met isobuster en dan branden op een cd, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, hoe moet ik dat .iso bestand uitpakken met isobuster?
2 screenshots
kijkt... download gewoon ne trial van nero en zoekt in "nero burning rom" (niet de express) naar "burn image..." dan kunt ge u iso branden!
wrom al die moeite doen om da te extracten en dan te branden als ge images kunt branden :/
ge verkracht gewoon de reden waarom er iso's zijn
wrom al die moeite doen om da te extracten en dan te branden als ge images kunt branden :/
de pispaal <<
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Mr.Cide schreef:wrom al die moeite doen om da te extracten en dan te branden als ge images kunt branden :/
wrom die moeite zelfs doen ?
gebruik gewoon een vritual clone drive programma
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
In de screenshots van IsoBuster zie ik dat hij het filesystem niet kan mounten en raw wil extracten. Maw, uw iso-file (als het er al eentje is) is corrupt.
Mr.Cide schreef:kijkt... download gewoon ne trial van nero en zoekt in "nero burning rom" (niet de express) naar "burn image..." dan kunt ge u iso branden!
Als ik met Nero brandt blokkeert het programma altijd.
Omg, marto, een iso-file (of bin file) moet je als een blauwdruk (= plan) van "een huis" zien. De eigenlijke cd is dan "het huis". Daar is simpelweg van opgetekend hoe het er uit ziet (= de iso-file). Eenmaal je een cd/dvd-writer programma gebruikt vertaalt het programma gewoon de blauwdruk terug naar "het huis".
Met onder meer Daemon Tools wordt de computer bedrogen en denkt hij dat hij een echte cd ziet, maar in feite vertaalt Daemon de iso ter plaatse zonder te branden. Een iso file moet je niet extracten. Met deze file kan je gewoon direct een cd branden via de functie "record/burn image" in Nero, of laden met "mount image" in Daemon. Met iedere zich zelf respecterende burn/emulate tool kan je iso's gebruiken. Ik hoop dat je met deze vergelijking snapt wat iedereen je probeert duidelijk te maken.
Met onder meer Daemon Tools wordt de computer bedrogen en denkt hij dat hij een echte cd ziet, maar in feite vertaalt Daemon de iso ter plaatse zonder te branden. Een iso file moet je niet extracten. Met deze file kan je gewoon direct een cd branden via de functie "record/burn image" in Nero, of laden met "mount image" in Daemon. Met iedere zich zelf respecterende burn/emulate tool kan je iso's gebruiken. Ik hoop dat je met deze vergelijking snapt wat iedereen je probeert duidelijk te maken.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Bah, ik weet al vannaf mijn 10de hoe ik iso's en bin's moet fikken, marto weet dat nu nog niet , ik brand mijn bins altijd met CDRWIN 5.05. Als ik deze wil mounten doe ik dit ook met CDRWIN. Niets is gemaklijker! Veel succes met je iso avonturen! Nero gebruik ik om gewone cds te schrijven, in dat pakket is de CoverDesigner ook handig (paar tips om mijn post toch nog nuttig te maken )
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro