Sommige sites niet bereikbaar (time-out)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tvengela
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2013, 11:28

Sinds enkele weken kan ik sommige 'grote' websites niet meer bereiken. Het gaat bv. om https://www.bnpparibasfortis.be (pc-banking) / hotmail.com / microsoft.com

Er kan wel connectie gemaakt worden met de pagina's (dat zie ik omdat de titels van de sites in de browser weergegeven worden), maar daarna wordt er niets geladen (Firefox) of komt er een time-out melding (Google Chrome).

Ik maak gebruik van Belgacom ADSL en een US Robotics modem met vaste lijn.

Ik heb al geprobeerd om de Firewall uit te schakelen, maar dat hielp niet.

Ik heb ook pings en tracerts uitgevoerd via de opdrachtprompt. Dit zijn de resultaten:

Naar hotmail kan ik wel pingen

C:\Documents and Settings\Lieve>ping hotmail.com

Pingen naar hotmail.com [65.55.72.183] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=129 ms TTL=245
Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=128 ms TTL=245
Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=129 ms TTL=245
Antwoord van 65.55.72.183: bytes=32 tijd=129 ms TTL=245

Ping-statistieken voor 65.55.72.183:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 128ms, Maximum = 129ms, Gemiddelde = 128ms


Maar een tracert levert een time out op:

C:\Documents and Settings\Lieve>tracert hotmail.com

Bezig met het traceren van de route naar hotmail.com [65.55.72.183]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 8 ms 9 ms 1.192-134-109.adsl-dyn.isp.belgacom.be [109.134.
192.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * 18 ms lag-12-1000.ibrmar1.isp.belgacom.be [91.183.246.
143]
5 * * 31 ms 80.84.23.32
6 9 ms 8 ms 9 ms 94.102.162.77
7 9 ms 8 ms 8 ms 94.102.162.198
8 * 13 ms 12 ms ams-ix-1.microsoft.com [195.69.145.20]
9 101 ms 101 ms 101 ms 207.46.45.223
10 113 ms 111 ms 112 ms 207.46.33.230
11 131 ms 130 ms 130 ms 207.46.34.199
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 130 ms 131 ms 130 ms origin.sn134w.snt134.mail.live.com [65.55.72.183
]

De trace is voltooid.


Naar bnpparibasfortis.be kan ik niet pingen en ook niet tracerten, omdat de domeinnaam niet gevonden wordt:

C:\Documents and Settings\Lieve> ping bnpparibasfortis.be
Ping-aanvraag kan host bnpparibasfortis.be niet vinden. Controleer de naam en pr
obeer het opnieuw.


C:\Documents and Settings\Lieve> tracert bnpparibasfortis.be
Kan naam van doelsysteem bnpparibasfortis.be niet omzetten.


Ook naar bnpparibasfortis.com kan ik niet pingen (maar die site kan ik wel bezoeken):

C:\Documents and Settings\Lieve>ping bnpparibasfortis.com

Pingen naar bnpparibasfortis.com [159.50.179.184] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 159.50.179.184:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).


En de tracert ziet er zo uit (maar die site kan ik desondanks dus wel bezoeken, al duurt het laden heel lang):

C:\Documents and Settings\Lieve>tracert bnpparibasfortis.com

Bezig met het traceren van de route naar bnpparibasfortis.com [159.50.179.184]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 8 ms 8 ms 1.192-134-109.adsl-dyn.isp.belgacom.be [109.134.
192.1]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 12 ms 9 ms 9 ms lag-22-1000.ibrmar2.isp.belgacom.be [91.183.246.
145]
5 14 ms 14 ms 14 ms 81.20.71.29
6 17 ms 17 ms 17 ms ae-10.r02.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.
209]
7 12 ms 11 ms 12 ms xe-4-2-0.edge3.london1.level3.net [4.68.62.245]

8 19 ms 12 ms 12 ms ae-52-52.csw2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.18
5]
9 13 ms 12 ms 12 ms ae-58-223.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.153.2
09]
10 18 ms 16 ms 17 ms ae-48-48.ebr2.London1.Level3.net [4.69.143.82]
11 43 ms 70 ms 70 ms vlan102.ebr1.London1.Level3.net [4.69.143.89]
12 64 ms 68 ms 96 ms ae-47-47.ebr1.Paris1.Level3.net [4.69.143.110]
13 30 ms 24 ms 24 ms ae-56-111.csw1.Paris1.Level3.net [4.69.161.38]
14 24 ms 23 ms 23 ms ae-11-51.car1.Paris1.Level3.net [4.69.139.194]
15 25 ms 24 ms 24 ms BNP-PARIBAS.car1.Paris1.Level3.net [212.73.207.1
02]
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.


Weet iemand wat ik nog zou kunnen testen of ondernemen om het probleem op te lossen?

Bedankt,

Tineke
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Probeer eens met Google Chrome incognito (aangenomen dat je alle plugins daar uitgeschakeld hebt gelaten)
Nielsvds
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Maak je DNS cache eens leeg. Houdt de windows toets samen ingedrukt met r typ vervolgens: cmd druk enter, hierna typ je het volgende: ipconfig /flushdns.
Verwijder ook eens de tijdelijke internet bestanden (voornamelijk browsercache). Houdt volgende 3 knoppen tegelijkertijd ingedrukt: ctrl+shift+delete. Selecteer hier browser cache leegmaken. Welke beveiligingsprogramma is er geïnstalleerd? Zijn er privacy add-ons geïnstalleerd?
masked
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 maa 2011, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Lijken me allemaal secured websites te zijn (https). Daar je ADSL hebt, heb je waarschijnlijk ook een eigen modem. Probeer eens via de interface van de modem uw MTU te verlagen. Deze zal nu waarschijnlijk op 1500 staan, wat voor problemen kan zorgen. Probeer eens 1492. Een mogelijkheid is ook dat uw modem op PPPoA staat ipv PPPoE.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

tvengela schreef: Naar bnpparibasfortis.be kan ik niet pingen en ook niet tracerten, omdat de domeinnaam niet gevonden wordt:
Ik veronderstel dat dat eerder aan bnpparibasfortis.be ligt. Misschien antwoordt die webserver niet eens op een ping?

Mvg,
g1g4nt1c
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2011, 13:54

Aan de website van bnpparibasfortis.be zal het niet liggen aangezien de TS bij meerdere websites het probleem heeft.
Zijn het de https sites waar je problemen bij hebt of ook bij http sites?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”