Belgacom en Telenet duelleren voort

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

zondag 30 december
Belgacom en Telenet moeten hun tv-signaal ook aan andere operatoren leveren. Dat moet de concurrentie aanwakkeren. Maar de interesse is lauw

Bron:
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 517070.htm
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

waarom zouden ze, het gros van hun klanten zijn immers "sleepers"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Maw. we moeten niet direct verwachten dat Dommel of EDPnet of een andere kleine speler met een BGC TV aanbod gaat komen. Base en/of Mobistar daarentegen wel.

Mischien een opportuniteit voor WeepeeTV om hun aanbod als wholesale via EDPNet, Dommel etc. te verkopen ?
Laatst gewijzigd door VOiD op 31 dec 2012, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad.... weepeetv bij edpnet/dommel zou een schitterend systeem zijn. Maar dan ook alleen maar als vier en vijf bij de zenders komen.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

VOiD schreef:Mischien een opportuniteit voor WeepeeTV om hun aanbod als wholesale via EDPNet, Dommel etc. te verkopen ?


dat weepee hun tv aanbod in wholesale gooit, zou idd voor iedereen voordelig kunnen zijn.

maar ik vraag me ook af, met deze openstelling, of billie niet met een aanvulling op hun aanbod zal komen.
en een eventuele samenwerking tussen billie en weepee lijkt me ook wel een mogelijks interessante piste?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

WeePeeTV is een niche product en zal dat nog enige tijd (lang) blijven. Jan Modaal wil gewoon een decoder (en kijkt niet op z'n laptop of tablet) waar hij ook kan op opnemen en time-shiften (en dan zit je zo ie zo met meerdere streams en ik denk dat iedereen kan rekenen wat dat betekend voor je internet aansluiting).

Tof product (als de kinderziektes eruit zijn)... maar misschien nog iets te vroeg.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

het is mss een niche product, maar als ze het in wholesale gooien kan bv edp/dommel/... er een decoder voor maken.
enfin, maken, een of ander chinees stickje voor in de tv ofzo zal al wel voldoen zeker :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een decoder is één stap maar daar los je de andere problemen niet mee op... en stel nu nog dat ze volgend jaar 50.000 klanten hebben dan blijft het een niche product dat geen enkele impact heeft op de grote spelers.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

alleen weepeetv zal inderdaad geen impact hebben op grote spelers (toch zeker niet de eerste jaren), maar ondertussen komt misschien ook base, mobistar, ... af met betere dingen. Al die kleine beetjes impact, kan op den duur veel doen.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

elk product begint als een niche product he.
een goed idee begint ook klein, en moet groeien.

als het product goed is, de marketing goed is, en de commerciele aanpak goed is,
dan kan weepeetv perfect een van de grotere spelers worden - maar nooit op 1 jaartje.
belgacom heeft met hun tv product ook een hele tijd moeten bezig zijn om te staan waar ze nu staan.

de printers van HP zijn begonnen in een schuurtje...
google was een idee van een paar studentjes, net zoals facebook.

weepee zal idd de eerste jaren geen enkele impact hebben op BGC of TN (hun marketingbudget is gewoon VEEL groter),
want dat zijn de "gevestigde waarden".
maar als ze het in wholesale gooien, en ineens heb je weepee+billie+edpnet+dommel bv, dan zal dat al wel wat teweeg brengen.
en als je dat wat zou laten groeien, krijg je mss een volwaardig aanbod van wholesale diensten aan goede prijzen.

maar dat zal iig niet voor dit jaar zijn ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:maar als ze het in wholesale gooien, en ineens heb je weepee+billie+edpnet+dommel bv, dan zal dat al wel wat teweeg brengen.


Het is niet omdat je het op iedere hoek van de straat kan kopen dat plots de tekortkomingen van het product verdwijnen !

Je vergeet ook dat de gevestigde waarden een eigen netwerk hebben... dit is een voordeel van ontelbare waarde.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

nee, akkoord, de tekortkomingen moeten ze nog oplossen natuurlijk.
maar vergeet niet dat BGC begon met tv aan te bieden, max 1 stream, in SD, over adsl2, met internet erbij.
daarbovenop waren de eerste decoders ook niet in staat op te nemen en zaten/zitten er genoeg bugs in de firmware.
met andere woorden: je moet een product de kans geven om te rijpen (en weepee moet daar ook moeite insteken willen ze het laten slagen)

een eigen netwerk is idd priceless... dat is dan ook ongetwijfeld het zwakste punt van weepee.
maargoed, er zijn maar 2 echte netwerken in belgie en die zijn van TN en van BGC... (even geen rekening houdende met numericable/voo)
dus daar hebben al de spelers last van, al is het maar van de local loop.

om dat op te lossen zou je eigenlijk 1 bedrijf moeten hebben dat (eventueel door staatssteun) het netwerk van BGC en TN overneemt,
en BGC/TN enkel aanbieders worden op dat net, zoals al de andere spelers nu al zijn.

maar doordat de intercommunales geen geld wilden "verspillen" in het moderniseren van hun infrastructuur, hebben ze het toen verkocht aan TN.
bad move. maarbon.
(hoe zit dat eigenlijk met infrax en TN? de coax is toch nog steeds eigendom van infrax met een huurcontract?

let's wait and see is het enige wat ik van weepee kan zeggen.
momenteel interesseert het me van de ballen (aanbod niet interessant genoeg, prijs te hoog) maar het idee is wél heel mooi.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad, met vier en vijf erbij en dan de bugs eruit, hebben ze mij als klant. Ik zit bij edpnet, en heb dus weinig alternatief (buiten schotel of de afbouwende analoge tv)
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:maar vergeet niet dat BGC begon met tv aan te bieden, max 1 stream, in SD, over adsl2, met internet erbij.
daarbovenop waren de eerste decoders ook niet in staat op te nemen en zaten/zitten er genoeg bugs in de firmware.
met andere woorden: je moet een product de kans geven om te rijpen (en weepee moet daar ook moeite insteken willen ze het laten slagen)


Ik vergeet dat niet... maar dat was 10 jaar geleden... wil jij vandaag 10 jaar terug in de tijd omdat WeePeeTV niet beter kan ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als dat dan maar 'aan den helft van de prijs' is .... tja, dan wil ik wel terug in den tijd.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

belgacomtv bestaat sinds 2004/2005: dus dat wil zeggen zo'n 8 jaar, geen 10 jaar terug in de tijd ;)

natuurlijk moet weepee "beter" kunnen dan wat ze nu hebben, maar het is een soft-launch (flop), nog geen productlaunch.
ze hebben dus nog even tijd en hopelijk komen ze in 2013 met een aanvaardbaar aanbod.
maar wat noem jij 10 jaar terug in de tijd?

- HD heb ik geen behoefte aan (goede SD kwaliteit is mij genoeg)
- interactiviteit heb ik geen behoefte aan (het is leuk, maar is het nodig?)
- ... ?

het enige waar ze mee moeten opletten is zoals je al aanhaalde dat ze geen eigen netwerk hebben,
en dus voor de 100% afhankelijk zijn van de kwaliteit van het internetsignaal van de persoon die klant wenst te worden.
en dat is een enorme zwakheid.

dat is tevens de enige zwakheid waar ze in de huidige vorm niets aan kunnen doen, al de rest kunnen ze oplossen,
en die kans wil ik ze wel geven.
maar nee, ik ga geen klant worden van weepee zolang ze hun product niet op orde hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:heb ik geen behoefte aan


En daar vergissen zich veel gebruikers hier op het forum... het gaat niet over wat JIJ wil, maar wat de MASSA verwacht.

Met wat de enkeling hier op het forum wil kan je als bedrijf niet overleven (kijk maar naar het artikel over het opstellen van TV en welke cijfers men aangeeft om nog maar net het hoofd boven water te kunnen houden !).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik denk toch dat 'de massa' op zoek is om goedkoop tv te kunnen kijken. Wat ze daar voor over hebben, is de vraag... maar je mag het ook niet bekijken hoe JIJ het voelt. ;-)
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:Wat ze daar voor over hebben, is de vraag...


Da's geen vraag maar zelfs een feit (en dus niet louter wat ik voel)... 2.5 miljoen klanten betalen maandelijks hun BGC/TN factuur voor TV. En op de vraag of je het niet liever wat goedkoper zou hebben zal NIEMAND nee antwoorden (maar zij die er echt hun TV voor buitengooien kan je ook op één hand tellen).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

maar met weepeetv kan je wel 'tv' blijven kijken, maar ook geld uitsparen. Je boet enkel in kwa beeldkwaliteit (en voorlopig ook van enkele belangrijke zenders en nog wat bugs, maar dat moeten ze inderdaad verhelpen)

Er zijn ook nog veel mensen die gewoon analoog blijven kijken, omdat digitaal duurder wordt.... ook die boeten in kwa zenders en beeldkwaliteit. Analoge tv is ook een afbouwend produkt, weepeetv een opbouwend (alé, laat ons hopen)
de koe zegt boe
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Eigenlijk is er ook nog het DVB-T platform. Het was de bedoeling dat hierdoor een nieuwe aanbieder op de markt zou komen. Bestaande aanbieders (Telenet en andere) zijn uitgesloten volgens het Mediadecreet. Toch brengen ze Teletenne op de markt, een schijnaanbod om geen kabelklanten te verliezen.

Ik heb deze overtreding gemeld bij de De Vlaamse Regulator voor de Media, vertegenwoordiger van de overheid. Die wil echter niet ingrijpen. Ze laten begaan.

Mijn klacht was niet correct gemotiveerd en werd daarom afgewezen
Ik maakte mij de bedenking de klacht opnieuw in te dienen met een groep van consumenten, dat heeft meer morele impact.
Ik contacteerde het bestuur van Userbase, met deze vraag. Dat is toch een groep telecom-gebruikers, allen benadeeld. Daar geen reactie, geen antwoord. Zelfs geen reactie waarom niet.

Blijkbaar kan Telenet overal op steun rekenen. Zelfs waar je het niet verwacht !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik ben ook wel eens curieus waarom Userbase geen antwoord geeft...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

r2504 schreef:En daar vergissen zich veel gebruikers hier op het forum... het gaat niet over wat JIJ wil, maar wat de MASSA verwacht.


ik denk eerder dat jij je hierin vergist ;)
er zijn volgens mij VEEL meer mensen die HD niet als NOODZAAK zien dan mensen die zeggen "ik moet HD hebben of het is waardeloos".
dus geen HD aanbod, maar gewoon deftige SD kwaliteit, is volgens mij meer als genoeg voor het overgrote deel van de belgen,
en het zal - denk ik - mensen zeker niet van een provider met een mooi aanbod weghouden.

mijn standpunt is dat de MASSA *geen* HD aanbod verwacht als basispakket & noodzaak,
maar een deftig aanbod zenders aan een deftige prijs met een deftige beeldkwaliteit.

vergeet ook niet dat belgie vooral bestaat uit oudere mensen (die enkel analoog gewoon zijn) en jongeren (die het niet uitmaakt of het sd of hd is, als er maar wat te zien valt)
de groep daartussenin is veel kleiner (en hebben mogelijks kinderen, waardoor ook zij meer beinvloed zullen worden door aanbod ipv kwaliteit)
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

MarkDM schreef:Ik maakte mij de bedenking de klacht opnieuw in te dienen met een groep van consumenten, dat heeft meer morele impact.
Ik contacteerde het bestuur van Userbase, met deze vraag. Dat is toch een groep telecom-gebruikers, allen benadeeld. Daar geen reactie, geen antwoord. Zelfs geen reactie waarom niet.

Blijkbaar kan Telenet overal op steun rekenen. Zelfs waar je het niet verwacht !

Zou je daarvoor niet beter tik contacteren. Userbase is toch ook niet neutraal doordat edpnet ze sponsort.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:er zijn volgens mij VEEL meer mensen die HD niet als NOODZAAK zien dan mensen die zeggen "ik moet HD hebben of het is waardeloos".


Ze moeten het misschien niet hebben... maar ondertussen hebben ze wel alle Vlaamse zenders in HD (en iets afgeven wat je hebt is moeilijk, ook al is het geen noodzaak).

Probeer daar dan maar eens een nieuw product tegenover te plaatsen dat geen HD heeft (zelfs amper SD), geen opnames kan doen, niet kan timeshiften, enkel op een PC/tablet kan bekeken worden, eens geen film kan bestellen op een druilerige avond... en dan nog 10 euro kost per stream (je zal maar kinderen of een man hebben die voetbal wil kijken).

Ik wens je er alvast veel succes mee... ondanks dat het geen NOODZAAK is voor de massa ! Trouwens we zien hetzelfde bij de internet formules, iedereen roept moord en brand over unlimited en heeft een abonnement met 20, 30, 50 of meer Mbps terwijl dit volgens mij ook geen NOODZAAK is !

De modale consument wil ook geen stap terug zetten... autofabrikanten hebben dat bijvoorbeeld goed begrepen. Ze upgraden iedere keer hun model zodat ondertussen een Golf geen klein autootje meer is maar haast een middenklasser... maar hoeveel mensen zijn overgestapt naar een Polo of zelfs Lupo... juist, zo goed als niemand.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

dragonflo schreef:Zou je daarvoor niet beter tik contacteren. Userbase is toch ook niet neutraal doordat edpnet ze sponsort.


LOL are you kidding me?
TIK = PUB = PANDORA userbase = telenet :)
het zal nu mss zo niet meer zijn, maar het staat dan ook wel vol met advertenties.
en daarbovenop, is tik niet op sterven na dood? qua nieuwsberichten is het al een halfjaar stil daarzo.

r2504 schreef:Ze moeten het misschien niet hebben... maar ondertussen hebben ze wel alle Vlaamse zenders in HD (en iets afgeven wat je hebt is moeilijk, ook al is het geen noodzaak).

er zijn er nog genoeg met enkel analoog, of die simpelweg niet eens HD kijken bij digitale zenders.

r2504 schreef:Probeer daar dan maar eens een nieuw product tegenover te plaatsen dat geen HD heeft (zelfs amper SD), geen opnames kan doen, niet kan timeshiften, enkel op een PC/tablet kan bekeken worden, eens geen film kan bestellen op een druilerige avond... en dan nog 10 euro kost per stream (je zal maar kinderen of een man hebben die voetbal wil kijken).


ja, weepee is verre van klaar voor een echte launch. maar geef ze dan ook de tijd tussen de soft-launch (nudat we ze afbreken),
en de finale launch (waarbij ze hopelijk geluisterd hebben).

BIJ DE LAUNCH! stel dat de kwaliteit goed is (maar geen HD), je een film kan bestellen (uiteindelijk niet moeilijk te implementeren als je toch al een internetverbinding eist), en je bv via xbmc of een of andere software kan opnemen en timeshiften.
als ze dan nog met een decoder en/of tv app komen, problems solved?

je bent wat te vroeg aan het oordelen, maar je argumenten zijn *op dit moment* idd wel terecht
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MarkDM schreef: Ik maakte mij de bedenking de klacht opnieuw in te dienen met een groep van consumenten, dat heeft meer morele impact.
Ik contacteerde het bestuur van Userbase, met deze vraag. Dat is toch een groep telecom-gebruikers, allen benadeeld. Daar geen reactie, geen antwoord. Zelfs geen reactie waarom niet.

Alle Userbase medewerkers zijn vrijwilligers, die veel uren van hun vrije tijd in Userbase steken, maar je kan van ons geen SLA van 24 uur verwachten :(.
Uw vraag is wel degelijk aangekomen, maar gezien er een juridisch kantje aan vast zit (concreet wil je jouw klacht opnieuw indienen in naam van Userbase vzw.) moeten wij intern overleg plegen (en misschien juridisch advies inwinnen) voor we jou kunnen antwoorden.
En zo'n intern overleg is niet altijd evident met een groepje vrijwillgers ...
Dus sorry voor het uitblijven van een persoonlijk antwoord :(

dragonflo schreef:
MarkDM schreef:Blijkbaar kan Telenet overal op steun rekenen. Zelfs waar je het niet verwacht !

Zou je daarvoor niet beter tik contacteren. Userbase is toch ook niet neutraal doordat edpnet ze sponsort.

Wat betreft onze neutraliteit.
We zijn wel degelijk - inhoudelijk - 100% neutraal.
EDPNet is onze sponsor (onze server staat daar), maar er is geen enkele invloed op de inhoud van Userbase. En zoals iedereen kan zien, hebben wij nog nooit enige kritiek op EDPnet geweerd of verwijderd.

Een klacht in naam van Userbase tegen Telenet, zou wel onze neutraliteit ook volledig verzieken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

MarkDM schreef:Blijkbaar kan Telenet overal op steun rekenen. Zelfs waar je het niet verwacht !

Kijk MarkDM, als je klacht indient, laat die klacht dan eens nalezen door een advocaat, dan wist je op voorhand dat je klacht onontvankelijk zou zijn. Je bent geen klant van Teletenne dus je kán gewoon geen ontvankelijke klacht indienen.
Het mediadecreet is trouwens op maat van Telenet/Belgacom geschreven, er zijn zeer duidelijke aparte regels voor kabelomroepnetwerken terwijl de wetgever 'anders' omgaat met satellietomroepnetwerken en etheromroepnetwerken. Geen wonder want met CD&V, Jürgen Verstrepen en SP.A is de volksvertegenwoordiging van Telenet-fanboys goed vertegenwoordigd in de Commissie Media.

Het duopolie blijft volgens mij gewoon bestaan omdat onze politici massaal om de oren worden geslagen met allerhande rapporten vol halve leugens uit de mediasector.
Wie niet georganiseerd is, de consument bijvoorbeeld, komt gewoon niet aan bod tijdens de besluitvorming. Gelukkig zijn er nog de Europese richtlijnen waardoor Vlaamse politici niet volledig de goesting van hun bevriende sectoren mogen doordrijven.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

raf1 schreef:Kijk MarkDM, als je klacht indient, laat die klacht dan eens nalezen door een advocaat, dan wist je op voorhand dat je klacht onontvankelijk zou zijn. Je bent geen klant van Teletenne dus je kán gewoon geen ontvankelijke klacht indienen.


Daar klopt helemaal niets van hoor. Het zit veel ingewikkelder in elkaar. Toch 2 globale opmerkingen:
- iedereen kan klacht indienen, staat zo op website van de VRM.
- de VRM hoeft zelfs niet te wachten op een klacht om in te grijpen.

Wat dus wel klopt : het zijn "Telenet-fanboys"

@philippe_d: Mijn vraag dateert intussen al van enkele weken geleden. Dat is geen probleem. Maar ik had toch een korte reactie verwacht in de aard van "we zullen het bekijken in het bestuur" . Aangezien er geen enkele reactie gekomen is denk ik dat er ook niets gebeurd is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@MarkDM

Als je de redenering dan doortrekt.

Wat houd je tegen om samen met investeerders zelf een aanbod op de markt te brengen, weepeetv is er dus er zijn akkoorden mogelijk met de zenders. Bij mijn weten is de verhuur niet exclusief door Norking, dus er is nog capaciteit voor een extra speler.

Je kan alles idd aanpakken door te gaan klagen, maar wat helpt het dat telenet geen aanbod meer doet op dvb-t.

Identiek het verhaal, Belgacom moet hun tv openstellen via vdsl2, ok dit gaat gebeuren, maar ik hoor amper nog concreet operatoren met een aabod, ok 2013 zal het uitwijzen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als ik het art. nog even nalees,zie ik dat de kosten een 12a15€ bedragen,terwijl men een 22a23€ wil aanrekenen.Kan het niet zijn dat het BIPT,of Europa zelf daar nog in tussenkomt??
Zoals het er nu naar uitziet kan men immers bijna op voorhand zeggen dat er(bijna) geen aanbieders van digitale tv,op het Belgacom,of Telenet netwerk zullen bijkomen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat was toch te voorspellen?
Had er nu werkelijk iemand gedacht dat kleine providers zoals Dommel en EDPnet voor een volwaardig alternatief zouden kunnen zorgen van Belgacom/Telenet?
Heeft iemand al eens uitgerekend wat de kosten zijn om:
    a) aan de content geraken, zowel financieel (betalen voor content) als technisch (het aanvoeren van de streams).
    b) het ontwikkelen van een eigen decoder software.
    c) het creëren van een eigen platform (naast dat van Belgacom).
    d) het bij de klanten brengen van al deze streams.
Zo'n financieel risico gaat toch geen enkele verstandige businessmanager nemen?

Met uitzondering van enkele specifieke kanalen, eigen aan één provider), zou ook 95pct van alle content volledig gelijk zijn.
Wat een ongelooflijke verspilling van bandbreedte zou dat zijn, als naast de Belgacom TV, ook de Dommel TV en de EDPNet TV streams zouden moeten aanwezig zijn op iedere ROP (waar een Dommel / EDPNet klant op aangesloten is).

Het enig betaalbaar alternatief, denk ik, is dat de kleinere DSL providers - net zoals Scarlet - een reseller worden van Belgacom TV. Dit zou een win-win zijn voor zowel de OLO als Belgacom (want nu kan je geen Belgacom TV krijgen als klant van een OLO). Hiermee blijft natuurlijk het duopolie Belgacom/Telenet bestaan :(.

Misschien is IPTV (zoals WeePee TV) het enige echte (leefbaar) alternatief voor het BGC/TN duopolie?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik zie liever dat Numericable of Voo op de Vlaamse markt komen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”