Jiayu G3 Smartphone

Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

Hallo,

Zocht een iet wat goedkopere Smartphone voor mijn vader en zus. Tijdens het zoeken botste ik op de Jiayu G3 (Chinese makelij). Meer info over het toestel vind je hier: http://www.jiayu.nl/

Heb er ondertussen 3 aangekocht via Mixeshop en moet zeggen dat voor het bedrag van €180 (inclusief verzending met DHL) het echt wel een top toestelletje is. Als ik die Jiayu G3 naast mijn Galaxy S3 leg dan zie ik wel dat de kleuren iets matter zijn, maar de kostprijs scheelt dan ook wel een heel stuk he!

Wie weet is dit wel interessant voor iemand, daarom zet ik dit hier neer.

Groeten
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer
Provider

is die dan zo verschillend van andere chinese stuff?

er zijn xxxxxxx smartphones te krijgen via DX / mixe / ...
dus mijn vraag is niet zozeer "hoe goed is het toestel", maar "waarom zou dit toestel aandacht moeten krijgen en de andere duizenden niet" ?

kan je er, ipv het aan te prijzen, even een kleine review van geven + foto's ?

op deze manier vind ik het persoonlijk nogal wat spammerig overkomen: een linkje naar een bepaalde phone,
die dan nog niet eens in belgie te krijgen is, en dus ff een vermelding naar zo'n china import site...

terwijl je voor, om even een voorbeeld te geven, 169 euro de ZTE blade 3 hebt in belgie (wat dus goedkoper is en zeker geen slecht intro model)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Is inderdaad goedkoper, maar je hebt maar 512Mb ram, kleiner scherm, mindere resolutie,...
Voor foto's en reviews kan je hier terecht: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1517194/0

Indien dit topic niet gewenst is mag de volledige topic van mijn part gerust verwijdert worden.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

als startende smartphone dus goed genoeg? :p
verder heb je bij mixeshop de zte v970, ook goedkoper en mooie specs :)

je mag van mij zeker info geven over mogelijke koopjes, maar dan moeten het ook koopjes zijn,
of tenminste echt onder de loep genomen zijn.
vind ik hier niets van terug, en als ik vraag om de ervaring ermee ff samen te vatten, stuur je me naar tweakers...
dno, maar als je een toestel gaat aanprijzen moet je er, vind ik, toch wat meer fundering insteken

vergeet ook niet dat als je pech hebt, die telefoon een pak meer kost met importtaksen enzo,
moest de douane net jouw pakje kiezen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik vind het persoonlijk een koopje ja. Niet iedereen denkt daar misschien hetzelfde over, maar dan moet een mens nooit iets op een forum plaatsen he, ieder heeft er zijn idee over.

Het zou inderdaad kunnen dat ze daar ook de ZTE V970 verkopen, heb hun volledige webshop niet bekeken. In de link naar Tweakers staan foto's alsook 47 (!) pagina's aan info over het toestel. Indien specifieke vragen: shoot!

Het klopt dat er veeel chinese smartphones op de markt zijn, echter heb ik nog maar weinig zoveel interesse gezien voor zo'n toestel + daarbij de lage kost.
Al 3 telefoons besteld en telkens zonder douanekost. Langs de buitenkant hangt een "fake" factuur met melding "media player gift" voor een $25. Tot op heden dus nog niets moeten betalen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Langs de buitenkant hangt een "fake" factuur met melding "media player gift" voor een $25
kijk, zo'n dingen vind ik dan weer wél nuttig om te weten :)

qua specifieke vragen:

- wat voor leveringstermijn hanteert mixeshop
- hoe "voelt" het toestel aan
- welke effectieve batterijduur haal je eruit (al verwacht ik met zo'n batterij een vrij goede levensduur)
- hoe zit het met de "vertaling" (ik ken genoeg chinese gsms en tablets om te weten dat je er bij hebt waar je het chinese gedoe niet kwijtraakt)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ikzelf had hem binnen na 4 werkdagen. Vandaag kwam er nog ene binnen voor een familielid en deze heeft wel 7 werkdagen weg gezeten. We zitten nu ook wel met de feestdagen...

Voor mij persoonlijk voelt het toestel zeker ok aan. Ikzelf had vroeger een Nexus One en deze voelt natuurlijk steviger aan met zijn Aluminium behuizing. De G3's back cover is van plastic en voor mij wat gelijkaardig als de Galaxy S3.

Mijn vriendin heeft mobiel internet op haar G3 en haalt met gemak 2 volle dagen (48 uur) op 1 batterijlading. Zonder mobiel internet kan je volgens mij 3 dagen zonder opladen. Hangt natuurlijk af als je er veel op speelt of als je het scherm veel hebt aanstaan natuurlijk.

Standaard ROM komt met een 4tal Chinese Apps die geinstalleerd zijn. Eerste wat ik doe is de smartphone Rooten en met behulp van ES file Explorer die chinese apps verwijderen. Nadat dit gebeurt is stel ik het besturingssysteem in op de Nederlandse taal. Heb momenteel maar 1 foutje ontdekt, als je connecteert met een WIFI verbinding komt er op "SD kaart opslag" in plaats van "Verbonden". Dit is momenteel het enige dat ik ondervonden heb.
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer
Provider

mijn Jiayu G3 Smartphone is ook besteld maar via banggood voor 146€ (met korting).

Ben op deze telefoon gekomen via ...
http://forum.fok.nl/topic/1908943
http://forum.fok.nl/topic/1909850

Hij is onderweg en heb hem dus nog niet. :-D
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hoelang duurt het ongeveer tegen je de smartphone ontvangt via die site?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Newman n2 ziet er ook een beest uit :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
HANs
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik verwacht de telefoon half januari :lol:
ik reken 4 weken toch hoor.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik haat jullie jongens, nu heb ik zoveel keuze om een nieuw toestel uit te kiezen!
maar mijn lijstje is al ingekort naar 5 toestellen:

umi X1
newman N1
jiayu g3
amoi n821
zte v970

alle 5 dual cores op 1ghz, evenveel rom & ram, allen 4.5 (of 4.3) inch...
draaien allemaal android 4, en zitten allemaal rond de 150 euro.

het zal er dus vooral aan liggen welke er het mooiste uitziet en de beste batterij heeft,
tenzij iemand van jullie nog een (belangrijk) verschil weet tussen die 5 toestellen? :)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Allen Gorilla Glass? Weet dat de G3 dit heeft:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de umi heeft "agc tempered glass" (is blijkbaar de japanse tegenhanger van gorilla glass)
de newman heeft ook gorilla glass

de amoi en zte heb ik niet dadelijk kunnen vinden of ze ook gorilla glass hebben
HANs
Pro Member
Pro Member
Provider

de batterij van je G3 ... very big :-)
en HD scherm
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Ik ben een tijdje terug ook eens wat aan het opzoeken geweest en heb reviews gelezen van de Jiayu G3,
het is een toestel dat toch veel in z'n mars heeft, hoge resolutie, gorilla glass, velen schreven een goede batterij, etc.
Het enigste nadeel dus van wat ik gezien heb is de kwaliteit van de foto's en het opnemen van video.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik heb nu momenteel al een aantal dagen de Amoi N821 in mijn bezit.
Tot op heden wel tevreden van.

De originele android die eropstaat is 4.0.4 en is best mooi afgewerkt (mooi lockscreen, mooie interface, ...),
maargoed: ik ben niet iemand die graag oudere androids draait.
(en er zat nog hier en daar wat chinees op, dus dat moest ook weg - al kon de gsm wél in het nederlands gezet worden!)

geflasht naar een 4.1 android, en ondertussen al 1d14h43m van de lader af... dus battery life is best goed!
wel geen push notificaties of dergelijke.

gisteren en vandaag alles aan (data, wifi, gps, bluetooth, ...) enkel de helderheid van het scherm staat laag (omdat dat meer als hoog genoeg is)
en gisteren was hij niet connected met de auto bluetooth. vandaag dus wel :)
battery stats: 48% voice calls, 25% android os, 9% wlan, 9% phone idle, 7% scherm, 3% bluetooth, 2% cell standby

heerlijk zo'n smartphone die niet elke 12u leeg is door gebruikt te worden :D
(ik bel voor het werk nogal veel rond, en daar kunnen de meeste smartphones blijkbaar niet tegen)

enige nadeel met de custom rom is dat ik het intern geheugen niet meer kan gebruiken, omdat het anders geformatteerd is,
en de apps dat formaat dus niet ondersteunen (neem ik er wel bij, de prijs om custom roms te gebruiken).
morgen haal ik me een sd kaartje en dan ga ik eens beginnen met te testen hoe hij doet als alle apps actief zijn op de achtergrond.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Ik kwam deze ook tegen: Meizu MX2 (http://en.meizu.com/products/mx2-product.html).

Zelfde processor als de SIII, breed 4.4 inch scherm (zeer dunne bezel, zeer mooi), 2GB RAM, 8MP camera, 16GB intern geheugen, ...

Wel beetje aan de dure kant maar zeker in orde voor wat je krijgt. Voor 459 dollar krijg je hem, omgerekend ongeveer 350 euro, wat zeker meevalt. Nexus 4 is natuurlijk beter, maar o zo moeilijk te krijgen :(.

Ben eigenlijk aan 't twijfelen om hem te bestellen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nexus 4? van lg? ...
die komt er hier echt niet in :)

maar de MX2 is idd een beauty; de miui MI2 ook trouwens (maar bijna onmogelijk om vast te krijgen)

ik zou zeker een keertje op mixeshop en banggood gaan kijken wat er nog valt te vinden,
je hebt goedkopere toestellen die ook best wat in hun mars hebben, en het ligt eigenlijk wat aan "wat wil je voor welk bedrag?"

(een sd kaartje van 16gb kost je trouwens nog geen 10 euro)
HANs
Pro Member
Pro Member
Provider

IK heb de G3 sinds gisteren in mijn bezit en het is een pracht toestel. Heel tevreden over.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Ik zou deze ook wel willen kopen, maar vertrouw het niet helemaal i.v.m garantie... ALS er dan eens iets mis mee is...
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@HANs Kan je eens wat foto's maken en misschien ook een filmpje, want online vind je niet echt veel beelden van wat de camera kan ?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

een van de eerste links:

http://www.gizchina.com/2012/10/05/thes ... k-awesome/

altijd gizchina checken als je "made in china" dingen ook "bought in china" wil hebben :)
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Ook ik ben sinds 2 weken in het bezit van de jiayu G3. Incl DHL shipping rond de 200 euro betaald, douanekosten etc er bij gerekend.
Heb mijne besteld bij fastcardtech.com. Prima shop, garantie , en snelle levering.
Tja heb mijn samsung galaxy s2 verkocht vanwege de batterijduur. De G3 is hier super in.
Postief:-batterijduur
-stevig
-duosim
-snelheid laden
-led lampje bij berichten

Negatief:- wifi signaal valt soms weg waardoor ik bijvoorbeeld geen online spel kan laden( wordfeud)
- weinig accessoires nog voor de G3, heb gelukkig een dock met klokradio welke ik gebruikte voor mn samsung S2 , die ik nu ook kan gebruiken voor mn G3.
- Touchscreen minder gevoeliger dan de samsung die ik had.( moet vaker 2 keer op icoontje duwen,)
- Fotokwaliteit matig.

Dus voor 200 euro een heel fijn toestel. :beerchug:
Ps er zijn al geruchten over de g4
Live life to the Max
HANs
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik zal binnenkort even een filmpje en wat foto's maken en die ergens posten.
ikzelf heb voor de G3 146 euro betaald.

Indien ik voor een quadcore zou gaan zou ik de Huawei Honor 2 nemen.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

HANs, heb je hem via Air Mail laten komen of DHL?

Zoja via Air Mail, hoelang heb je er op mogen wachten? Air Mail duurt langer en is minder veilig, maar je vermijdt wel douanekosten.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ikzelf heb voor de G3 146 euro betaald.

inclusief shipping enzo?
welke shop heb jij dan gebruikt?
HANs
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik heb de telefoon gekocht bij Banggood.com en hem laten overkomen via airmail. Tussen bestellen en leveren zit er zo'n 14 dagen. Je telefoon kan natuurlijk tegengehouden worden door de douane maar de kans is kleiner bij airmail dan bij DHL.

Ik betaal altijd via paypal zodat indien het pakket niet toekomt, je je geld kan terug claimen via paypal. Heb dat 1 keer gehad en geld is mooi terug op paypal rekening gekomen.
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

http://www.fastcardtech.com/goods.php?u ... id=7418#aa

Hier staan filmpjes en uitleg vermeld.
De prijzen zijn wel omhoog gegaan, dus die 146 euro is erg goedkoop, en denk dat die prijs nu bijna niet meer te vinden is.
Het is een kwestie van geluk of ongeluk hebben dat je lading onderschept wordt door de douane.
Ik heb op save gespeeld en via DHL laten bezorgen.
Via retailheaven.nl worden ze ook verkocht, met garantie!

Ps sites welke ik benoem wil ik absoluut geen reclame voor maken maar alleen mijn ervaring delen!
Live life to the Max
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Garantie, breng maar eens een GSM terug binnen, bijna alles is schade door de gebruiker :cry:
Als ik hem in de doos laat zitten gaat die natuurlijk niet stuk nee, maar wat ben je er dan mee :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Ik heb er ook al aan gedacht hoe je die belasting kunt ontwijken. Ik vrees als je uw pakketje laat verzenden met dhl(of anderen) je meer kans hebt om gecontroleerd te worden dan bij gewone airmail. Als je al bereidt bent om 20 of 30 dollar te betalen voor de verzending zal de inhoud geen 1 dollar prul zijn.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ondertussen al 4 Jiayu G3's laten overkomen (via Mixeshop met DHL) en nog geen enkele keer douanekosten gehad.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De JIAYU JY-G2S is dat ook een nieuwe die gaat uitkomen ?
Ik was eens aan het kijken op de mixeshop.com en daar staat bij dit model:
NOTICE:FOR NOW JUST HAVE SAMPLE,WHEN THE STOCK ARRIV, WE WILL UPDATE .
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heb het al een keertje gezegd in deze thread geloof ik:
altijd gizchina checken voor china stuff :p

http://www.gizchina.com/2012/12/31/jiay ... -2ghz-cpu/

is dus blijkbaar idd een nieuw model!
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

net een g3 besteld via banggood voor 153,56€. gratis verzending met air parcel register.
had geen zin om extra te betalen vr dhl of wat dan ook omdat er dan beetje meer kans is op douane.
nadeel is wel dat 't langer duurt (20 dagen?) eer ik 'm heb maar dient toch als 2de gsm dus maakt niet uit voor mij.
ook ineens micro sd van 64gb gekocht op ebay.

ben es benieuwd! 8)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Ik begin nu toch ook wel uit te kijken naar deze Chinese toestellen hoor.

De vriendin wil terug een smartschool maar wil maar €200 euro (max.) uitgeven, voor iets deftig moet je dan hier toch al serieus zoeken.
Ze zit nu met een Samsung Galaxy Ace (S5830 1st gen) en dat ding is zoooo sloom. (En versleden vooral)

Maar ik denk nog even te wachten op de G4 (die komt er in feb 2013 naar het schijnt)

De Subor dream s ziet er ook goed uit maar nog niet goed verkrijgbaar en iets te duur)
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer
Provider

Trouwens, even ter info.
Bij DHL is er ALTIJD douane... Bij verzending moet de winkel de waarde opgeven en eventueel een factuur bijvoegen. Op basis van die factuur wordt het bedrag berekend. Het is 10€ + 21% vh bedrag voor bedragen tussen 45 en 150€.
DHL betaalt dat direct en je kan je pakje in ontvangst nemen, eens jij dat bedrag aan hun betaalt (telefonisch via kredietkaart, of langskomen en bancontact)...
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer
Provider

lijkt mij niet te kloppen....heb al meermaals een pakketje uit Hong Kong laten overkomen..en zowel bij DHL als de air mail is er kans dat je douane hebt..of niet als je geluk hebt....

3 pakketjes op 4 hebben trouwens geen douane kosten (bij mij)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer
Provider

hebben jullie trouwens hier al eens gekeken voor Chinese smartphones..

klikke
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De Huawei Honor 2 ziet er ook niet mis uit van specificaties.

http://www.gsmarena.com/huawei_honor_2-5092.php
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”